Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Alsof dat enige indruk maakt. Het valt me mee dat de MAGA -propaganda Club hier nog niet op gereageerd heeft met dingen als 'Het interesseert niemand wat een of andere Pool zegt'.quote:Op zondag 9 maart 2025 18:58 schreef Jojoke het volgende:
De Polen zijn een trots volk, die gaan dit niet leuk vinden.
Lalalaaaaaaaaa...quote:There are an estimated 8.81 million self-identified Polish Americans, representing about 2.67% of the U.S. population, according to the 2021 American Community Survey conducted by the U.S. Census Bureau.
Zucht, gesproken als een echte linkse dromer.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:32 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dus het is een soort van wrok ofzo dat je zo libertarisch bent geworden? Omdat jij vroeger zonder goede reden ontslagen werd gun jij dat nu alle ongeschoolden en geschoolden? Trump doet immers zijn best om het ongeschoolden nog moeilijker te maken door nog minder sociale vangnetten voor ze in stand te houden en grote corporaties nog meer macht te geven zodat ze ongeschoolden nog makkelijker kunnen ontslaan.
Bijzonder weer. Als je namelijk ongeschoolden graag goede arbeidersbescherming gunt, dan had je wel links geweest en vooral heel erg anti-GOP.
Vooral weer een toonbeeld van absoluut gebrek aan empathie: IK ben zonder reden ontslagen, dus anderen moeten niet miepen als het hen overkomt ipv dat 'ik ben zonder reden ontslagen en ik vind het dus vervelend als het anderen ook overkomt, daarom stem ik op partijen die voor goede arbeidersbescherming zijn en vakbonden'.
Jij hebt je eigen auto gebouwd, waar je je eigen opgepomte benzine in gooide om over je eigen wegen naar je eigen bedrijf te rijden?quote:Op zondag 9 maart 2025 20:54 schreef Chivaz het volgende:
noch was ik afhankelijk van anderen om in mijn levensonderhoud te voorzien.
Ik lees wederom 0 empathie en inlevingsvermogen in deze post en heel veel rechtse dromerij, iets waarvan jij onterecht links beschuldigt.quote:Op zondag 9 maart 2025 20:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zucht, gesproken als een echte linkse dromer.
Het grote verschil tussen mij en mensen die denken dat ze arbeiders helpen door maar zoveel mogelijk geld ergens tegen aan te smijten is dat ik geloof in de kracht van de mens zelf.
Zonder opleiding legaal of illegaal heb ik in het verleden een leuk bestaan voor mijzelf kunnen opbouwen.
Ik heb hoogtepunten gehad en dieptepunten maar wel allemaal op mijn eigen voorwaarden. Ik heb nooit mijn hand op moeten houden noch was ik afhankelijk van anderen om in mijn levensonderhoud te voorzien.
De enige reden waarom ik nu in loondienst ben is omdat ik het gejaagde leven niet kan combineren met kinderen en andere verplichtingen.
Bovendien vind ik het wel fijn om verzekerd te zijn van een vast inkomen, dat opent namelijk weer andere deuren die normaliter voor mij gesloten waren.
Gevoelens zoals wrok, afgunst, jaloezie etc zijn mij compleet vreemd. Ik gun een ieder zelfs jij succes en ik hoop dat mensen hetzelfde voor mij over hebben.
Ik geef je mee dat je als mens dit soort gevoelens moet negeren en vervangen met iets positiefs.
Als je zoveel empathie voor mensen hebt, stop dan met het outsourcen van je empathie naar de overheid en ga zelf dierbaren bijstaan met je eigen geld.
Het outsourcen van empathie is een makkelijke manier om vooral jezelf op je borst te kloppen dat je het beste met de mens voor hebt maar je maakt het jezelf wel erg makkelijk door alleen te stemmen ipv iets wezenlijks te betekenen voor mensen.
Hear hear!quote:Op zondag 9 maart 2025 20:30 schreef ITs_relative het volgende:
Mag ik hier een oproep doen?
Ik lees dit topic al aardig wat jaartjes mee. Soms post ik wat maar meestal blijft het bij lurken.
Waarschijnlijk zijn er veel anderen.
Sommige maken dit topic echt onleesbaar, iedereeb weet waarschijnlijk wel wie. Nu ga je met dit soort mensen nooit een normale discussie hebben. Zoveel is wel duidelijk geworden.
Alsjeblieft, STOP met reageren op deze mensen.
Niet ieder mens is gelijk, dat klopt. De oplossing van links is dan maar om gelijkheid af te dwingen doormiddel van belastingen en het is nooit genoeg want succesvolle mensen worden verafschuwd. Eat the rich en dat soort uitspraken zal je nooit uit mijn mond horen. Dat zijn uitspraken die je doet als je vol zit met afgunst.quote:Op zondag 9 maart 2025 21:01 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik lees wederom 0 empathie en inlevingsvermogen in deze post en heel veel rechtse dromerij, iets waarvan jij onterecht links beschuldigt.
Links weet immers dat niet ieder mens gelijk is. Sommige mensen moeten meer op weg geholpen worden dan anderen en sommige vangnetten zijn er niet voor jou maar voor anderen.
Jij gunt niet een ieder succes, maar alleen de mensen die precies dezelfde vaardigheden bezitten als jij. Mensen die daar niet rijkelijk mee bedeeld zijn neem je het liefst de vangnetten af, want het kost jou geld. Je vindt het verspilling. Het is mij gelukt, dus zou iedereen het moeten kunnen.
"Outsourcen van je empathie naar de overheid"
Wat een verwrongen beeld.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 9 maart 2025 21:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Niet ieder mens is gelijk, dat klopt. De oplossing van links is dan maar om gelijkheid af te dwingen doormiddel van belastingen en het is nooit genoeg want succesvolle mensen worden verafschuwd. Eat the rich en dat soort uitspraken zal je nooit uit mijn mond horen. Dat zijn uitspraken die je doet als je vol zit met afgunst.
Zo bijzonder zijn mijn skills overigens niet, ik heb een gouden tong en een berg mensenkennis.
Wat ik vooral bezit is doorzettingsvermogen en een positieve instelling, heel veel meer heb je niet nodig in het leven.
En ondertussen doen alsof 6 januari én een hoax was, én door antifa is gedaan én ook nog eens niets aan de hand was, althans dat vinden de Chivazjes, die o zo 'neutraal' naar de dingen kijken.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oja, hij ging toch al dood, dan is iemand de dood in wurgen op eens prima. Je bent echt heel erg ver heen als je dit nu gaat verdedigen. Is het echt zo lastig om de wereld niet zo zwart-wit te zien?
Je hebt een hekel aan BLM. Dat mag, je bent niet de enige, want ik vind het ook een kansloze beweging. Je hebt een enorme adoratie voor alles wat Trump doet. Dat is heel raar, want een president dient zijn stemmers te vertegenwoordigen en niet andersom. Je moet voor jezelf denken. Maar goed, van Trump moet je alles wat de linkerkant goed vindt afkeuren, waaronder het al dan niet politieke proces van George Floyd. Zal wel. Maar dan nog betekent dat niet dat je die agent maar een held of wat dan ook moet vinden, of dat ie niets fout heeft gedaan. Kom op zeg, dat slaat echt helemaal nergens op.
Dus als ik jou morgen zo een mail stuur, ga jij die ook netjes invullen en accepteren dat het dan uit productiviteit is?quote:Op zondag 9 maart 2025 12:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je kan een ieder die geen goede reden heeft om een mailtje terug te sturen idd ontslaan.
Ik zie persoonlijk het probleem niet zo, mensen werden in de VS ontslagen vanwege hun vaccinatiestatus maar nu er word gekeken naar hun productiviteit is Leiden in last.
Inderdaad, mensen die hier een discussieforum van willen makenquote:Op zondag 9 maart 2025 20:30 schreef ITs_relative het volgende:
Mag ik hier een oproep doen?
Ik lees dit topic al aardig wat jaartjes mee. Soms post ik wat maar meestal blijft het bij lurken.
Waarschijnlijk zijn er veel anderen.
Sommige maken dit topic echt onleesbaar, iedereeb weet waarschijnlijk wel wie. Nu ga je met dit soort mensen nooit een normale discussie hebben. Zoveel is wel duidelijk geworden.
Alsjeblieft, STOP met reageren op deze mensen.
2 miljoen ambtenaren krijgen een mail waarin staat dat ze 5 punten over hun afgelopen week moeten benoemen.quote:Op zondag 9 maart 2025 12:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je kan een ieder die geen goede reden heeft om een mailtje terug te sturen idd ontslaan.
Ik zie persoonlijk het probleem niet zo, mensen werden in de VS ontslagen vanwege hun vaccinatiestatus maar nu er word gekeken naar hun productiviteit is Leiden in last.
En het belangrijkste, die mail komt niet uit van de leidingevende, maar van een of andere oetlul die hier helemaal niet toe bevoegd is.quote:Op zondag 9 maart 2025 21:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
2 miljoen ambtenaren krijgen een mail waarin staat dat ze 5 punten over hun afgelopen week moeten benoemen.
Doen ze dat niet, dan wordt dat gezien als een ontslag.
Ten eerste: hoe ga je 2 miljoen mails beoordelen?
Ten tweede: hoe meet je iemands algehele productiviteit op basis van wat die schrijft over de afgelopen week?
Verder slaat dat ontslag op productiviteit nergens op.
Hoeveel honderden tegelijk zijn er wel niet ontslagen en vervolgens weer ingehuurd omdat hun ontslag toch niet zo handig bleek?
Het is gewoon 1 grote clusterfuck.
Het maakt de overheid absoluut niet efficiënter.
De 'besparing' op de salarissen van de ontslagen medewerkers is bijna niet in procenten uit te drukken op het totale federale budget.
Daarnaast kost de onrust, de vele rechtszaken etc meer geld dan het heeft opgeleverd.
Jij zou wel wat waardevolle lessen kunnen trekken uit dit boek:quote:Op zondag 9 maart 2025 20:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zucht, gesproken als een echte linkse dromer.
Het grote verschil tussen mij en mensen die denken dat ze arbeiders helpen door maar zoveel mogelijk geld ergens tegen aan te smijten is dat ik geloof in de kracht van de mens zelf.
Zonder opleiding legaal of illegaal heb ik in het verleden een leuk bestaan voor mijzelf kunnen opbouwen.
Ik heb hoogtepunten gehad en dieptepunten maar wel allemaal op mijn eigen voorwaarden. Ik heb nooit mijn hand op moeten houden noch was ik afhankelijk van anderen om in mijn levensonderhoud te voorzien.
De enige reden waarom ik nu in loondienst ben is omdat ik het gejaagde leven niet kan combineren met kinderen en andere verplichtingen.
Bovendien vind ik het wel fijn om verzekerd te zijn van een vast inkomen, dat opent namelijk weer andere deuren die normaliter voor mij gesloten waren.
Gevoelens zoals wrok, afgunst, jaloezie etc zijn mij compleet vreemd. Ik gun een ieder zelfs jij succes en ik hoop dat mensen hetzelfde voor mij over hebben.
Ik geef je mee dat je als mens dit soort gevoelens moet negeren en vervangen met iets positiefs.
Als je zoveel empathie voor mensen hebt, stop dan met het outsourcen van je empathie naar de overheid en ga zelf dierbaren bijstaan met je eigen geld.
Het outsourcen van empathie is een makkelijke manier om vooral jezelf op je borst te kloppen dat je het beste met de mens voor hebt maar je maakt het jezelf wel erg makkelijk door alleen te stemmen ipv iets wezenlijks te betekenen voor mensen.
Je mist iets heel belangrijks, en dat doen er wel meer; het gaat niet om efficiency. Het gaat om afbraak.quote:Op zondag 9 maart 2025 21:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
2 miljoen ambtenaren krijgen een mail waarin staat dat ze 5 punten over hun afgelopen week moeten benoemen.
Doen ze dat niet, dan wordt dat gezien als een ontslag.
Ten eerste: hoe ga je 2 miljoen mails beoordelen?
Ten tweede: hoe meet je iemands algehele productiviteit op basis van wat die schrijft over de afgelopen week?
Verder slaat dat ontslag op productiviteit nergens op.
Hoeveel honderden tegelijk zijn er wel niet ontslagen en vervolgens weer ingehuurd omdat hun ontslag toch niet zo handig bleek?
Het is gewoon 1 grote clusterfuck.
Het maakt de overheid absoluut niet efficiënter.
De 'besparing' op de salarissen van de ontslagen medewerkers is bijna niet in procenten uit te drukken op het totale federale budget.
Daarnaast kost de onrust, de vele rechtszaken etc meer geld dan het heeft opgeleverd.
Oh, dat mis ik niet.quote:Op zondag 9 maart 2025 22:13 schreef V. het volgende:
[..]
Je mist iets heel belangrijks, en dat doen er wel meer; het gaat niet om efficiency. Het gaat om afbraak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |