abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 8 maart 2025 @ 09:57:27 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216970326
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 09:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Haha ja. Maar we hebben ook wel echt aanzienlijk minder dan die 3. En precies van die drie komt het (potentiele) gevaar.
Nou en?

Is geen race ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_216970386
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 09:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nou en?

Is geen race ofzo
Geen race. Maar we moeten wel voldoende neer kunnen zetten, dat een van die drie ook niet zoiets heeft van: laten we een oorlog met Europa beginnen.
pi_216970441
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Geen race. Maar we moeten wel voldoende neer kunnen zetten, dat een van die drie ook niet zoiets heeft van: laten we een oorlog met Europa beginnen.
Kernwapens werken prima. En daarvoor hoeven we er geen 4000 te hebben. Een stuk of 50 zijn al meer dan genoeg om een land als Rusland compleet de vernieling in te trappen.
  Moderator zaterdag 8 maart 2025 @ 10:15:14 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216970509
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat kunnen we ook
pi_216970527
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:11 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Kernwapens werken prima. En daarvoor hoeven we er geen 4000 te hebben. Een stuk of 50 zijn al meer dan genoeg om een land als Rusland compleet de vernieling in te trappen.
Dit is dus een mythe. Juist omdat je met inderdaad een stuk of 50 - 100 al voor 'mad' afschrikking kan zorgen, zullen kernwapens nooit een oorlog met gewoon conventionele wapens tegenhouden.
pi_216970539
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat kunnen we ook
Nu al? met zulke grote verschillen? Jij vindt dus eigenlijk dat uberhaupt investeringen dus niet echt nodig zijn?

Dat zou fantastisch zijn :)
pi_216970548
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 22:17 schreef Joppiez het volgende:
Maar anyways, ik ben blij dat Europa zoals het er naar uit ziet een wapenwedloop lanceert.
Laten we een paar biljoen euro in onze verdediging stoppen.
Rusland zal wel mee moeten.
En Europa gaat dat natuurlijk langer volhouden dan die arme bende.
Een relatief veilige manier om het varkentje te wassen.
Jouw manier van redeneren gaat dan vanuit dat NAVO een aanvalsoorlog tegen Rusland zal gaan starten.

Als Rusland toch maar 'een arme bende' is, dan hoef je voor de verdediging van de NAVO maar een klein bedrag op zij te leggen. En geen ¤ 800.000.000.000, wat neerkomt op bijna ¤ 2.000 per Europeaan.
pi_216970579
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dit is dus een mythe. Juist omdat je met inderdaad een stuk of 50 - 100 al voor 'mad' afschrikking kan zorgen, zullen kernwapens nooit een oorlog met gewoon conventionele wapens tegenhouden.
Ontkracht de mythe maar eens dan. Ik heb nog geen oorlogen gestart zien worden tegen landen met kernwapens maar ik kan het mis hebben.
pi_216970601
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:17 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Jouw manier van redeneren gaat dan vanuit dat NAVO een aanvalsoorlog tegen Rusland zal gaan starten.

Als Rusland toch maar 'een arme bende' is, dan hoef je voor de verdediging van de NAVO maar een klein bedrag op zij te leggen. En geen ¤ 800.000.000.000, wat neerkomt op bijna ¤ 2.000 per Europeaan.
Ik moet eerlijk zeggen, ik zou bereid zijn die ¤ 2.000 te betalen in ruil voor wat veiligheid. Als daar vervolgens dan wel tegen over staat dat we aan bepaalde zaken niet meer gaan betalen.
pi_216970622
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:19 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ontkracht de mythe maar eens dan. Ik heb nog geen oorlogen gestart zien worden tegen landen met kernwapens maar ik kan het mis hebben.
Jom Kippoeroorlog, de Falklandoorlog het Kargilconflict en deze oorlog. Waarbij uiteraard degene met kernwapens de agressor is, maar waar oekraine niet bang is zichzelf te verdedigen en weinig onder de indruk is geweest van Rusland zijn kernwapen-dreiging.
  Moderator zaterdag 8 maart 2025 @ 10:21:58 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216970629
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nu al? met zulke grote verschillen? Jij vindt dus eigenlijk dat uberhaupt investeringen dus niet echt nodig zijn?

Dat zou fantastisch zijn :)
Ik vind ze wel nodig ja maar niet omdat ik bang ben voor een Russische invasie :')
pi_216970642
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik vind ze wel nodig ja maar niet omdat ik bang ben voor een Russische invasie :')
Nee. Voor Rusland ik ook niet. Eerder Amerika.

Maar waarom vindt je het wel nodig dan? als we nu al een supermacht zijn?
pi_216970694
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je bent bang voor een Amerikaanse invasie?
  Moderator zaterdag 8 maart 2025 @ 10:28:18 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216970718
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat heb ik al gezegd

En bang voor een Amerikaanse invasie ben ik al helemaal niet, waarom zouden ze in godsnaam? _O-
  zaterdag 8 maart 2025 @ 10:29:16 #140
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216970739
Stukje vertaalde speech van Tusk eerder deze week. Al behandeld?

Polish prime minister Tusk gave a speech in parliament today.
Some excerpts and commentary translated by google:

“Today, the situation of Poland, objectively, and the situation of Ukraine above all, is more difficult than a few months ago and we have to deal with this fact"
“We are dealing with a deep correction" of US policy towards the war in Ukraine. "We cannot be offended by reality" - he said; as he emphasized, "a clear assessment of the situation" is crucial so that "Poland can actively participate in this"

The Prime Minister said he could cut off speculation about whether Poland would send troops to Ukraine as part of some contingent. "There are no such expectations,"
Intelligence from EU countries and Ukraine indicates that Russia is preparing for a full-scale war within 3-4 years.
We will try to have a model ready by the end of this year, so that every adult man in Poland will be trained in case of war so that this reserve is really comparable and adequate to possible threats"
We are seriously talking with the French about the idea of a nuclear umbrella. It's time to look more boldly at the latest battlefield technologies. Conventional means are no longer enough," he said. "We have to reach for the most modern solutions related to nuclear weapons and the most modern conventional weapons" As he added, Poles will not accept the philosophy that we are "completely powerless and helpless if President Trump decides to correct his policy".
"500 million Europeans are begging 300 million Americans to protect us from 140 million Russians who have not been able to cope with 40 million Ukrainians for 3 years. There is no reason (...) for Europe as a whole to have any complexes towards Russia" - emphasized the prime minister.
Defense expenditures should be removed from the traditional rules of budget discipline and such a decision has been made on this issue" - assured Tusk. The leaders of the 27 EU Member States gave the green light to a plan to re-equip Europe at Thursday's summit in Brussels, including a ¤150 billion loan package and an increase in defence spending beyond EU budgetary discipline. Member States, with the exception of Hungary, have also adopted provisions of support for Ukraine.

Dikgedrukt vind ik wel een mooie observatie.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_216970744
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Je bent bang voor een Amerikaanse invasie?
Bang niet. En niet perse een invasie. Maar Trump heeft de kant tegen Europa, Canada enz gekozen, als na 4 jaar dit wordt doorgezet...

Ja, ik weet het niet waar het zal eindigen.
pi_216970751
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:28 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat heb ik al gezegd

En bang voor een Amerikaanse invasie ben ik al helemaal niet, waarom zouden ze in godsnaam? _O-
Omdat Trump overkomt als een patient. Flipperkast.
pi_216970758
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:28 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat heb ik al gezegd

Omdat het plaatsje America van hunnie is.

Make America great again !!!
Zonder wrijving geen glans
pi_216970768
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jom Kippoeroorlog, de Falklandoorlog het Kargilconflict en deze oorlog. Waarbij uiteraard degene met kernwapens de agressor is, maar waar oekraine niet bang is zichzelf te verdedigen en weinig onder de indruk is geweest van Rusland zijn kernwapen-dreiging.
Officieel heeft Israël geen kernwapens, en er wordt verondersteld dat ze deze pas vanaf de jaren 80 hebben.
Falklandoorlog en kargilconflict zijn beide nou niet echt van een proprtionaliteit dat je daar kernwapens gaat inzetten maar.

En die laatste is echt nogal dom om te benoemen. Oekraïne heeft de kernwapens opgegeven in ruil voor veiligheidsgaranties.
  Moderator zaterdag 8 maart 2025 @ 10:31:33 #145
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216970783
Trump considers moving US contingent from Germany to Hungary

Russische media met geheel artikel, Trump zou troepen van Duitsland naar Hongarije willen verhuizen.
pi_216970786
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Officieel heeft Israël geen kernwapens, en er wordt verondersteld dat ze deze pas vanaf de jaren 80 hebben.
Falklandoorlog en kargilconflict zijn beide nou niet echt van een proprtionaliteit dat je daar kernwapens gaat inzetten maar.

En die laatste is echt nogal dom om te benoemen. Oekraïne heeft de kernwapens opgegeven in ruil voor veiligheidsgaranties.
Je vindt de voorbeelden niet leuk. Tja...
pi_216970799
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:31 schreef Momo het volgende:
Trump considers moving US contingent from Germany to Hungary

Russische media met geheel artikel, Trump zou troepen van Duitsland naar Hongarije willen verhuizen.
Logisch. Orban doet alles wat Trump wil.
pi_216970842
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Bang niet. En niet perse een invasie. Maar Trump heeft de kant tegen Europa, Canada enz gekozen, als na 4 jaar dit wordt doorgezet...

Ja, ik weet het niet waar het zal eindigen.
Ik denk dat je de woorden van Trump op een weegschaal moet leggen. Trump kiest niet tegen Canada of Europa maar voor Amerika. De doctrine is een beetje dat hij iets tegen Europa zou hebben. Ik denk (of hoop eigenlijk) dat er een verhaal of een rode draad achter zijn handelingen zit die het grotere plaatje moeten dienen.
Maar laten we wel wezen. Trump is voor de afzet van zijn producten compleet afhankelijk van Europa en in mindere mate Canada.
pi_216970851
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 09:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar wat is in hemelsnaam de reden dat Trump van de nucleaire wapens af wil?
Met het twijfelachtige arsenaal van de Russen heeft Putin er best wat aan als de VS ontwapenen.

Russian asset of niet, Trump is een zegen voor de autocraat in het Kremlin.
pi_216970863
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 10:37 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik denk dat je de woorden van Trump op een weegschaal moet leggen. Trump kiest niet tegen Canada of Europa maar voor Amerika. De doctrine is een beetje dat hij iets tegen Europa zou hebben. Ik denk (of hoop eigenlijk) dat er een verhaal of een rode draad achter zijn handelingen zit die het grotere plaatje moeten dienen.
Maar laten we wel wezen. Trump is voor de afzet van zijn producten compleet afhankelijk van Europa en in mindere mate Canada.
Zijn daden zijn vooralsnog 'Amerika laatst'. Of: 'Amerika alleen'.

Dus nee. Hij heeft wel degelijk partij gekozen tegen ons.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')