Nou en?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 09:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Haha ja. Maar we hebben ook wel echt aanzienlijk minder dan die 3. En precies van die drie komt het (potentiele) gevaar.
Geen race. Maar we moeten wel voldoende neer kunnen zetten, dat een van die drie ook niet zoiets heeft van: laten we een oorlog met Europa beginnen.quote:
Kernwapens werken prima. En daarvoor hoeven we er geen 4000 te hebben. Een stuk of 50 zijn al meer dan genoeg om een land als Rusland compleet de vernieling in te trappen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geen race. Maar we moeten wel voldoende neer kunnen zetten, dat een van die drie ook niet zoiets heeft van: laten we een oorlog met Europa beginnen.
Dat kunnen we ookquote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geen race. Maar we moeten wel voldoende neer kunnen zetten, dat een van die drie ook niet zoiets heeft van: laten we een oorlog met Europa beginnen.
Dit is dus een mythe. Juist omdat je met inderdaad een stuk of 50 - 100 al voor 'mad' afschrikking kan zorgen, zullen kernwapens nooit een oorlog met gewoon conventionele wapens tegenhouden.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Kernwapens werken prima. En daarvoor hoeven we er geen 4000 te hebben. Een stuk of 50 zijn al meer dan genoeg om een land als Rusland compleet de vernieling in te trappen.
Nu al? met zulke grote verschillen? Jij vindt dus eigenlijk dat uberhaupt investeringen dus niet echt nodig zijn?quote:
Jouw manier van redeneren gaat dan vanuit dat NAVO een aanvalsoorlog tegen Rusland zal gaan starten.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 22:17 schreef Joppiez het volgende:
Maar anyways, ik ben blij dat Europa zoals het er naar uit ziet een wapenwedloop lanceert.
Laten we een paar biljoen euro in onze verdediging stoppen.
Rusland zal wel mee moeten.
En Europa gaat dat natuurlijk langer volhouden dan die arme bende.
Een relatief veilige manier om het varkentje te wassen.
Ontkracht de mythe maar eens dan. Ik heb nog geen oorlogen gestart zien worden tegen landen met kernwapens maar ik kan het mis hebben.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is dus een mythe. Juist omdat je met inderdaad een stuk of 50 - 100 al voor 'mad' afschrikking kan zorgen, zullen kernwapens nooit een oorlog met gewoon conventionele wapens tegenhouden.
Ik moet eerlijk zeggen, ik zou bereid zijn die ¤ 2.000 te betalen in ruil voor wat veiligheid. Als daar vervolgens dan wel tegen over staat dat we aan bepaalde zaken niet meer gaan betalen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:17 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Jouw manier van redeneren gaat dan vanuit dat NAVO een aanvalsoorlog tegen Rusland zal gaan starten.
Als Rusland toch maar 'een arme bende' is, dan hoef je voor de verdediging van de NAVO maar een klein bedrag op zij te leggen. En geen ¤ 800.000.000.000, wat neerkomt op bijna ¤ 2.000 per Europeaan.
Jom Kippoeroorlog, de Falklandoorlog het Kargilconflict en deze oorlog. Waarbij uiteraard degene met kernwapens de agressor is, maar waar oekraine niet bang is zichzelf te verdedigen en weinig onder de indruk is geweest van Rusland zijn kernwapen-dreiging.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ontkracht de mythe maar eens dan. Ik heb nog geen oorlogen gestart zien worden tegen landen met kernwapens maar ik kan het mis hebben.
Ik vind ze wel nodig ja maar niet omdat ik bang ben voor een Russische invasiequote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nu al? met zulke grote verschillen? Jij vindt dus eigenlijk dat uberhaupt investeringen dus niet echt nodig zijn?
Dat zou fantastisch zijn
Nee. Voor Rusland ik ook niet. Eerder Amerika.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik vind ze wel nodig ja maar niet omdat ik bang ben voor een Russische invasie
Je bent bang voor een Amerikaanse invasie?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Voor Rusland ik ook niet. Eerder Amerika.
Maar waarom vindt je het wel nodig dan? als we nu al een supermacht zijn?
Dat heb ik al gezegdquote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Voor Rusland ik ook niet. Eerder Amerika.
Maar waarom vindt je het wel nodig dan? als we nu al een supermacht zijn?
Bang niet. En niet perse een invasie. Maar Trump heeft de kant tegen Europa, Canada enz gekozen, als na 4 jaar dit wordt doorgezet...quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je bent bang voor een Amerikaanse invasie?
Omdat Trump overkomt als een patient. Flipperkast.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat heb ik al gezegd
En bang voor een Amerikaanse invasie ben ik al helemaal niet, waarom zouden ze in godsnaam?
Omdat het plaatsje America van hunnie is.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat heb ik al gezegd
En bang voor een Amerikaanse invasie ben ik al helemaal niet, waarom zouden ze in godsnaam?
Officieel heeft Israël geen kernwapens, en er wordt verondersteld dat ze deze pas vanaf de jaren 80 hebben.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jom Kippoeroorlog, de Falklandoorlog het Kargilconflict en deze oorlog. Waarbij uiteraard degene met kernwapens de agressor is, maar waar oekraine niet bang is zichzelf te verdedigen en weinig onder de indruk is geweest van Rusland zijn kernwapen-dreiging.
Je vindt de voorbeelden niet leuk. Tja...quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Officieel heeft Israël geen kernwapens, en er wordt verondersteld dat ze deze pas vanaf de jaren 80 hebben.
Falklandoorlog en kargilconflict zijn beide nou niet echt van een proprtionaliteit dat je daar kernwapens gaat inzetten maar.
En die laatste is echt nogal dom om te benoemen. Oekraïne heeft de kernwapens opgegeven in ruil voor veiligheidsgaranties.
Logisch. Orban doet alles wat Trump wil.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:31 schreef Momo het volgende:
Trump considers moving US contingent from Germany to Hungary
Russische media met geheel artikel, Trump zou troepen van Duitsland naar Hongarije willen verhuizen.
Ik denk dat je de woorden van Trump op een weegschaal moet leggen. Trump kiest niet tegen Canada of Europa maar voor Amerika. De doctrine is een beetje dat hij iets tegen Europa zou hebben. Ik denk (of hoop eigenlijk) dat er een verhaal of een rode draad achter zijn handelingen zit die het grotere plaatje moeten dienen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bang niet. En niet perse een invasie. Maar Trump heeft de kant tegen Europa, Canada enz gekozen, als na 4 jaar dit wordt doorgezet...
Ja, ik weet het niet waar het zal eindigen.
Met het twijfelachtige arsenaal van de Russen heeft Putin er best wat aan als de VS ontwapenen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 09:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar wat is in hemelsnaam de reden dat Trump van de nucleaire wapens af wil?
Zijn daden zijn vooralsnog 'Amerika laatst'. Of: 'Amerika alleen'.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk dat je de woorden van Trump op een weegschaal moet leggen. Trump kiest niet tegen Canada of Europa maar voor Amerika. De doctrine is een beetje dat hij iets tegen Europa zou hebben. Ik denk (of hoop eigenlijk) dat er een verhaal of een rode draad achter zijn handelingen zit die het grotere plaatje moeten dienen.
Maar laten we wel wezen. Trump is voor de afzet van zijn producten compleet afhankelijk van Europa en in mindere mate Canada.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |