Voor mijn werk heb ik er eens een heleboel mogen testen en uit elkaar halen. Het is al lang geleden, maar eigenlijk is de conclusie nog steeds hetzelfde en relatief simpel:
Alles dat alleen maar water neergooit en uitsmeert, kan maar een beperkt oppervlak echt schoonmaken. Want de enige manier om de viezigheid daadwerkelijk weg te halen is dat wat in je wisdoekje(s) blijft hangen. Voor de rest maakt hij alles wel nat, maar in feite smeert hij de vuiligheid vooral uit over al het oppervlak wat daarna komt. De rest ziet er wel schoon uit, omdat er natte strepen liggen, maar in de praktijk kunnen dweilapparaten/robots zonder afzuiging/opvangbak max 10m2 echt schoonmaken. Daarna is het afgelopen.
Als je een groter oppervlak daadwerkelijk schoon wil maken, dan heb je iets nodig met afzuiging en opvang van het vieze water. Een van de betere machines met steel in onze test waren die van karcher.
Deze heeft tussen de borstels een opvangbak waar het vieze water in gaat. De apparaten die gecombineerde stofzuiger/dweil waren, waren beduidend minder goed in dweilen. Dus mijn tip zou zijn, een apparaat met alleen dweilfunctie en een afzuiging/opvangbak.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P