Die kans is wel aanwezig, een soort VVD vs. PvdA scenario zoals in 2012.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Op links zie je nu juist een fragmentatie voor wat betreft wie de linkse zetels van met name NSC afvangt. De hoop was dat een grote partij die zetels eerder naar zich toe zou trekken maar misschien gebeurt dat wel wanneer een verkiezingsstrijd een three horse race wordt.
Ja, vandaar dat het nog veel te vroeg is om al te roepen dat de samengang electoraal onsuccesvol zou zijn.quote:Op zondag 9 maart 2025 11:39 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Die kans is wel aanwezig, een soort VVD vs. PvdA scenario zoals in 2012.
Niemand heeft de illusie dat veel rechtse kiezers de PvdA overwegen. Behalve wat mensen die nooit links zouden stemmen, dan...quote:Op zondag 9 maart 2025 10:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus de coalitie verliest 28 zetels en het Grote Linkse Blok van Timmermans weet er daarvan maarliefst eentje op te rapen. En dan nog blijven ze stug volhouden dat het allemaal heel succesvol is. Nou ja, als ze het zelf maar geloven.
Weet je wie een spiegel nodig hebben de rechtse kiezers in Nederland. Alle rechtse partijen leggen het ruim af tegen PVV die al 1.5 jaar laat zien niks te willen en te kunnen. VVD laat de afgelopen decennia al zien vooral een zeer beperkte groep tevreden te willen stellen.quote:
Ik hoop vooral dat CDA, GL/PvdA en co al een sterk marketingapparaat aan het optuigen zijn om deze partijen hier flink mee om de oren te kunnen slaan tijdens mogelijke verkiezingen. Maak van 'de gewone Nederlander' eens een links speerpunt en laat het klimaat even in de coulissen staan. Dat kun je in de onderhandelingen wel weer op tafel leggen. Dan moet je echt wel een statement kunnen maken tegen Wilders.quote:Op zondag 9 maart 2025 15:55 schreef Hanca het volgende:
BBB en PVV willen in gesprek met Schoof:
https://www.nd.nl/varia/v(...)jarden-voor-oekraine
Ik stel voor dat Schoof zegt: dit hebben jullie te accepteren zonder enige andere eisen, anders ga ik wel langs de koning.
Wel willen regeren maar geen verantwoordelijkheid willen dragen wordt een steeds grotere spagaat voor deze twee partijen.quote:Op zondag 9 maart 2025 15:55 schreef Hanca het volgende:
Ik stel voor dat Schoof zegt: dit hebben jullie te accepteren zonder enige andere eisen, anders ga ik wel langs de koning.
PVV was altijd wel zo maar van BBB snap ik dit niet echt. Veelal oud CDA, VVD.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wel willen regeren maar geen verantwoordelijkheid willen dragen wordt een steeds grotere spagaat voor deze twee partijen.
Wat tevens een rechtse partij is toch?quote:Op zondag 9 maart 2025 15:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Alle rechtse partijen leggen het ruim af tegen PVV
In principe volgen ze beide hetzelfde adagium dat alles dat niet in hun directe omgeving of in de onmiddelijkheid gebeurt niet hun probleem is.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:21 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
PVV was altijd wel zo maar van BBB snap ik dit niet echt. Veelal oud CDA, VVD.
Ja maar zij. Blijf dit vooral zeggen en je afvragen waarom linksprogressieve narratieven wereldwijd niet aanslaan.quote:Op zondag 9 maart 2025 15:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Weet je wie een spiegel nodig hebben de rechtse kiezers in Nederland. Alle rechtse partijen leggen het ruim af tegen PVV die al 1.5 jaar laat zien niks te willen en te kunnen. VVD laat de afgelopen decennia al zien vooral een zeer beperkte groep tevreden te willen stellen.
Natuurlijk. Maar als je geen halve gare rechts persoon bent moet het toch steken dat liberale verhalen volledig de deur zijn gewezen voor populistisch gezwam. Die politiek heeft toch ook grote problemen als de andere rechtse partijen niet populairder zijn dan een partij die niks kan of wil.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:23 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat tevens een rechtse partij is toch?
Het is natuurlijk ook gewoon een rare actie om miljarden toe te zeggen, zonder dat je dat hebt afgestemd met je coalitie en zelfs niet met je kabinet.quote:Op zondag 9 maart 2025 15:55 schreef Hanca het volgende:
Dat komt omdat we in de Westerse wereld niet goed met digitale vrijheden zoals de vrijheid om desinformatie te verspreiden kunnen omgaan en onzin van feiten te kunnen onderscheiden.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja maar zij. Blijf dit vooral zeggen en je afvragen waarom linksprogressieve narratieven wereldwijd niet aanslaan.
Zoals dat nucleaire energie geen huishoudens kan verwarmen of dat Biden geschikt was om te runnen voor een 2e termijn?quote:Op zondag 9 maart 2025 18:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat komt omdat we in de Westerse wereld niet goed met digitale vrijheden zoals de vrijheid om desinformatie te verspreiden kunnen omgaan en onzin van feiten te kunnen onderscheiden.
Biden stond op het stembiljet? En ja, vanuit de rechterhoek komt er nu eenmaal veel meer bull shit dan vanuit linkse hoek.quote:Op zondag 9 maart 2025 18:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zoals dat nucleaire energie geen huishoudens kan verwarmen of dat Biden geschikt was om te runnen voor een 2e termijn?
Als je denkt dat alleen rechtse politici liegen en desinformatie verspreiden ben je naďef of kijk je bewust weg.
Schoof heeft én het hoofdlijnenakkoord en de Kamer achter zich. In de Kamer werd dit ook al genoemd volgens mij. Dus zo apart is het allemaal niet.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:53 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook gewoon een rare actie om miljarden toe te zeggen, zonder dat je dat hebt afgestemd met je coalitie en zelfs niet met je kabinet.
Nu is het natuurlijk zo dat de coalitiepartijen ook voortdurend rare acties uithalen, dus Van der Plas en Wilders hebben een kilo boter op hun hoofd. Maar ik snap op zich wel dat ze hier verontwaardigd over zijn.
https://www.tweedekamer.n(...)/detail/2024-2025/59quote:Voorzitter. Er zijn veel vragen gesteld met betrekking tot de steun aan Oekraďne. De voortdurende steun vanuit Europa en Nederland is van fundamenteel belang. Daar kunnen we geen enkel misverstand over hebben. Zoals in het regeerprogramma staat, blijft dit kabinet Oekraďne actief en onverminderd steunen: politiek, militair, financieel en moreel. In de afgelopen jaren heeft Nederland zich voor 17 miljard euro aan steun gecommitteerd, waarvan 10 miljard euro voor militaire steun. We hebben altijd gezegd: als er meer nodig is, zullen we meer doen. Zo heeft het kabinet in de laatste twee maanden van 2024 al 2 miljard aan militaire steun gerealiseerd, door steun naar voren te halen. De huidige steun zullen we continueren. Dat is conform het regeerprogramma: onverminderde steun. Als we kijken naar de afgelopen jaren, moet u denken aan een bedrag van circa 3,5 miljard. Dit wordt gereserveerd in de boeken voor 2026 om de huidige omvang van de steun te kunnen continueren. De actualisatie van deze steun wordt verwerkt bij de Voorjaarsnota. Hiermee kunnen we geld naar voren halen als dat nodig is, om in 2025 extra verplichtingen aan te gaan. Dat betekent voor Oekraďne extra drones, munitie, artillerie en luchtverdediging. Het voortzetten van die onverminderde steun is niet alleen het juiste om te doen, maar is ook niets meer en niets minder dan in het Nederlandse belang.
De voorzitter:
Er is een vraag van mevrouw Yeşilgöz.
Mevrouw Yeşilgöz-Zegerius (VVD):
Als ik het goed begrijp: dit gaat over de steun die we nu al geven. Als we die willen voortzetten, niet alleen conform het regeerprogramma maar ook conform het hoofdlijnenakkoord, dan kost dat 3,5 miljard. Ik vroeg namelijk in mijn spreektekst wat dit dan voor nu betekent, en hoe dan. Ik wil het even checken. Als ik het goed begrijp, zegt de minister-president: als het eerder nodig is, kun je het naar voren trekken, maar dit is de steun die we voortzetten in de komende jaren, voor 3,5 miljard. Als het eerder nodig is, dan halen we het naar voren. Heb ik dat goed gehoord?
Minister Schoof:
Dat is, dacht ik, wat ik net heb gezegd. Daarmee heb ik volgens mij goed geluisterd naar velen in uw Kamer.
Gewoon een kleine compilatie maken van Agema die d'r scheur bij de interruptie microfoon open staat te trekken over 'de zorg' en dan even op een rijtje zetten wat ze zélf heeft bereikt en gedaan toen ze eenmaal minister was... Helemaal niets namelijk!quote:Op zondag 9 maart 2025 17:09 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik hoop vooral dat CDA, GL/PvdA en co al een sterk marketingapparaat aan het optuigen zijn om deze partijen hier flink mee om de oren te kunnen slaan tijdens mogelijke verkiezingen. Maak van 'de gewone Nederlander' eens een links speerpunt en laat het klimaat even in de coulissen staan. Dat kun je in de onderhandelingen wel weer op tafel leggen. Dan moet je echt wel een statement kunnen maken tegen Wilders.
Eraf gehaald toen het echt niet meer kon. Maare, kunnen we nou huizen verwarmen met nucleaire energiequote:
Dit lijkt me een typische stelling waarvan jij vindt dat die klopt, maar heb je daar ook bewijs voor?quote:En ja, vanuit de rechterhoek komt er nu eenmaal veel meer bull shit dan vanuit linkse hoek.
Ook dat was inderdaad een heel erg domme opmerking.quote:Op zondag 9 maart 2025 19:00 schreef Richestorags het volgende:
Maare, kunnen we nou huizen verwarmen met nucleaire energie
Ook veel ex-lokale partijen, zoals die Henk Vermeer.quote:Op zondag 9 maart 2025 17:21 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
PVV was altijd wel zo maar van BBB snap ik dit niet echt. Veelal oud CDA, VVD.
Nee we geven veel te veel van die vrijheid weg aan de tech monopolisten. Maar nu Amerika antagonistisch naar osn aan het worden is kan de EU misschien wat wetgeving aannemen om digitale vrijheden van ons beter te beschermen. De tech bro's hopen het tegenovergestelde, dat als Amerika nu Europa verzwakt overheden dan maar gaan inbinden om bijvoorbeeld niks tegen X te ondernemen.quote:Op zondag 9 maart 2025 18:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat komt omdat we in de Westerse wereld niet goed met digitale vrijheden zoals de vrijheid om desinformatie te verspreiden kunnen omgaan en onzin van feiten te kunnen onderscheiden.
Zo apart is het niet? Ik kan me met geen mogelijkheid voorstellen dat Rutte zoiets op eigen houtje zou doen (dus zonder zijn kabinet, vicepremiers en coalitiepartners te informeren). Balkenende of Kok evenmin trouwens.quote:Op zondag 9 maart 2025 18:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Schoof heeft én het hoofdlijnenakkoord en de Kamer achter zich. In de Kamer werd dit ook al genoemd volgens mij. Dus zo apart is het allemaal niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |