abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216940066
Welkom bij Het Hardlooptopic!

Of je nou een ultraloper bent die zonder problemen 150 km wegtikt, of je de trap op lopen al als een prestatie ziet--geen zorgen, iedereen mag meedoen. Snel, langzaam, het boeit ons allemaal niet. Zolang je maar beweegt, toch?

Hier delen we ervaringen, soms wat handige tips (of gewoon wat geklaag), en motiveren we elkaar om weer die schoenen aan te trekken. Want ja, elke stap telt... of dat nou naar de koelkast is of door het bos.

Dus doe gezellig mee, het wordt vast "leuk" *O* ~O>

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

-----------------------------------------------------------------------------------

Kijk wie waar wanneer gaat lopen! *O*

En voeg hier je wedstrijden toe aan De Lijst 8-)

-----------------------------------------------------------------------------------
pi_216940117
Lopen na een weekje wintersport is toch altijd even wennen. Ik had de week ervoor al ineens last van de pees die zo onderlangs je enkel aan de buitenkant van je voet loopt. Dat is helaas niet minder geworden met snowboarden, toch maar even een afspraak bij de fysio gemaakt :{
pi_216941036
Oh ja en fuck hooikoorts, het is even weer zonnig in maart en ik heb meteen een dag jeukende ogen :')
pi_216944347
Startbewijs Rotterdam geregeld 8-) bleek ook nog van iemand te zijn die vorig jaar (als vrouw) 2:55 gelopen heeft dus ik sta ongeveer achter de Abdi’s van deze editie.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 6 maart 2025 @ 09:12:19 #5
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216944376
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 09:08 schreef kalinhos het volgende:
Startbewijs Rotterdam geregeld 8-) bleek ook nog van iemand te zijn die vorig jaar (als vrouw) 2:55 gelopen heeft dus ik sta ongeveer achter de Abdi’s van deze editie.
Netjes. Hoeveel was je kwijt?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216944828
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 21:30 schreef valleilijn het volgende:
Oh ja en fuck hooikoorts, het is even weer zonnig in maart en ik heb meteen een dag jeukende ogen :')
Ik heb gister mn medicatie besteld bij de huisarts, kan het zo ophalen. Ik ben vooral allergisch voor gras, dus ik kan mooi op tijd beginnen denk ik.
Fake it till you make it...
pi_216944942
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 21:30 schreef valleilijn het volgende:
ah dat is het 8)7 Hier geven de ogen ook wat rommel ;(

Wel zin in zondag, eerst de Ernst en Bobbie loop met mijn dochters, daarna de HM waar ik achter de 1:45 Pacer wil gaan hangen om een dik PR te lopen. En als ik me goed genoeg voel dan lopen we in de middag ook de 10km op easy pace. *O*
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_216945332
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 09:55 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik heb gister mn medicatie besteld bij de huisarts, kan het zo ophalen. Ik ben vooral allergisch voor gras, dus ik kan mooi op tijd beginnen denk ik.
Wat voor medicatie heb je? Misschien moet ik ook maar eens langs de huisarts voor iets anders dan de cetirizine van het kruidvat
pi_216945376
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 10:42 schreef valleilijn het volgende:

[..]
Wat voor medicatie heb je? Misschien moet ik ook maar eens langs de huisarts voor iets anders dan de cetirizine van het kruidvat
Hier heb ik Desloratadine, werkt als de brandweer tegen klachten.

Ik ben allergisch voor zo een beetje alles en loop sinds een tijdje in een immunotherapie traject. Elke maand krijg ik twee injecties (grassen en huisstofmijt).

Hier heeft het mijn leven aanzienlijk verbeterd, ik kan het iedereen aanraden.
pi_216945622
quote:
2s.gif Op donderdag 6 maart 2025 09:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Netjes. Hoeveel was je kwijt?
145

Het is van iemand uit de loopgroep waar ik loop dus verwacht eigenlijk niet dat er winst op is gemaakt. En als t goed is krijg ik het toch vergoed dus ach
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_216946349
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 10:42 schreef valleilijn het volgende:

[..]
desloratadine tabletjes
mometason neusspray
azelastine oogdruppels

En daarmee krijg ik het redelijk onderdrukt. Ik heb het eerst alleen met tabletjes gedaan, maar later toch meer erbij gevraagd omdat ik mijn lenzen niet kon dragen en ik ze wel nodig heb omdat ik met een bril minder goed zie als met lenzen.

@CaLeX, dat overweeg ik toch ook nog eens te doen, zo'n immunotherapie traject.
Zal het eens vragen bij de huisarts.
Fake it till you make it...
pi_216948215
Novablast 5 e.a. voor 15% korting van 150 euro naar 127,50 als je inlogt op asics.nl, de trail versie besteld!
pi_216949762
Gisteren nieuwe vaporflies gekocht. Maar dat mag niet meer.

Nog steeds de enige supershoe die ik geprobeerd heb. Daar is de prijs toch net te hoog voor om te denken dat als het niet bevalt dan gebruik ik het wel voor junk miles of zo. :P Maar misschien mis ik daardoor wel de perfecte supershoe voor mij. :o
Of iets een goede marathonschoen is lijkt me ook lastig beoordelen op een kort loopje.

[ Bericht 6% gewijzigd door Evangelion op 06-03-2025 16:59:00 ]
  donderdag 6 maart 2025 @ 18:52:42 #14
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_216951488
quote:
9s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:44 schreef Evangelion het volgende:

[ afbeelding ]

Nog steeds de enige supershoe die ik geprobeerd heb. Daar is de prijs toch net te hoog voor om te denken dat als het niet bevalt dan gebruik ik het wel voor junk miles of zo. :P Maar misschien mis ik daardoor wel de perfecte supershoe voor mij. :o
Of iets een goede marathonschoen is lijkt me ook lastig beoordelen op een kort loopje.
Ik heb gisteren ook mijn eerste Vaporflies gekocht en uitgeprobeerd. En dat als Volt-stemmer! Mijn continent ten schande gebracht.

Ze liepen echt ongelooflijk lekker. Ik ga zondag de CPC er mee lopen, en als dat goed gaat, ook de hele marathon van Rotterdam. Omdat onder de drie uur nog onrealistisch lijkt wellicht een beetje voorbarig, maar hé, ik wil alle omstandigheden in mijn voordeel hebben :)
Met pijn en moeite derde
pi_216951871
quote:
9s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:44 schreef Evangelion het volgende:
Terugbrengen en op dr. Mertens gaan lopen. Er zit niets anders op.
pi_216956579
Zondag halve marathon *O*

Gelukkig de laatste weken nog vrij goed kunnen trainen, na een minder actieve periode vanwege de kou. Voor mij staat deze keer, na vele jaren NN CPC Loop Den Haag, de halve marathon van Parijs op het programma. Ik denk dat ik met korte mouwen ga lopen. Start is vanaf 9.15 uur en het wordt ongeveer 13 graden.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  vrijdag 7 maart 2025 @ 08:10:23 #17
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_216957463
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 00:20 schreef core2duo het volgende:

Gelukkig de laatste weken nog vrij goed kunnen trainen, na een minder actieve periode vanwege de kou. Voor mij staat deze keer, na vele jaren NN CPC Loop Den Haag, de halve marathon van Parijs op het programma. Ik denk dat ik met korte mouwen ga lopen. Start is vanaf 9.15 uur en het wordt ongeveer 13 graden.
Succes. Ik doe de 10 en moet om 15:15. Wordt 17 graden en met die volle zon denk ik dat het nog best pittig kan zijn. Eerste dagen dat het echt ‘warm’ is dus er zullen een hoop mensen last krijgen gok ik.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 08:33:50 #18
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216957587
Ik loop zondag de halve Vestingloop van Gorinchem.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_216957769
Staat allemaal niet in het lijstje in de OP. :%

Ik ga de Gulbergergen Trail doen, benieuwd hoe dat bevalt.
pi_216958069
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 08:33 schreef SEMTEX het volgende:
Ik loop zondag de halve Vestingloop van Gorinchem.
Benieuwd hoe je die vindt, begreep dat op de stadsmuren inhalen er niet echt bij is
  vrijdag 7 maart 2025 @ 09:33:53 #21
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_216958083
quote:
8s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 08:59 schreef En1gma het volgende:
Staat allemaal niet in het lijstje in de OP. :%

Ik ga de Gulbergergen Trail doen, benieuwd hoe dat bevalt.
Hij stijgt veel.
pi_216958092
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:33 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Hij stijgt veel.
Ik weet het, daarom benieuwd hoe dat bevalt.
pi_216959917
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 00:20 schreef core2duo het volgende:

Die om 9:15 is wel een 1/21,1ste halve marathon. :9

De halve start om 10:30 (wave 1)
pi_216960671
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 11:56 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Die om 9:15 is wel een 1/21,1ste halve marathon. :9

De halve start om 10:30 (wave 1)
Ik loop dus niet de CPC, maar in Parijs ;-)

Voor het eerst dat de CPC halve marathon in de ochtend start. Dat wordt op tijd opstaan voor de lopers 😀
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:30:37 #25
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_216961053
Ik kom er nu pas achter dat het in de ochtend is. Ik start in wave 3, die maar liefst veertig minuten later start, omdat ik het kaartje van mijn vriendin overneem. Maar dat is misschien helemaal niet in mijn nadeel. Dan loop ik de eerste helft van de halve marathon met nauwelijks andere mensen op de baan, en tegen de tijd dat ik mensen ga inhalen is er hopelijk al genoeg spreiding dat het niet irritant wordt.

Toch overweeg ik ook wel bij wave 1 te gaan sneaken, maar ik weet niet of ze dat goed controleren. Ik wil een tijd onder het anderhalf uur lopen, dus ik zou sowieso wel ergens vooraan starten.
Met pijn en moeite derde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')