Laatste dag voor wedstrijden is 18 januari, dus over twee weken. De dag erna wordt in principe de selectie bekendgemaakt.quote:Op zondag 4 januari 2026 11:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bruna is de leerling die zegt niet geleerd te hebben voor een examen en dan een negen haalt?
Wanneer is de deadline voor de punten en de bekendmaking van de eventuele selectie?
Ah, dat is heel goed nieuws.quote:Op zondag 4 januari 2026 11:01 schreef heywoodu het volgende:
Het is nog niet over, want Jaque kan ergens anders nog voor A-criterium gaan eventueel, maar vandaag was wel echt een van haar beste overgebleven kansen om daar iets voor te doen en dat is niet gelukt. Bruna zit ondertussen de tent waar iedereen voor en na de race zit te wachten, bij te komen etc op stelten te zetten van blijdschap
Nogmaals: het is nog niet beslist, maar dit is echt precies wat we voor vandaag hadden gewild
Nee, hoewel ik moet zeggen dat ik die 20000 ook wel een héél enthousiast doel vond van haar collega (die de actie op had gezet)quote:Op zondag 4 januari 2026 11:35 schreef Szura het volgende:
@:heywoodu, vroeg me af: die crowdfunding heeft iets van 5000 euro opgeleverd van de 20000, is het andere geld nog opgebracht door sponsoren?
Het wordt wel echt krap ja, en als ze daar toch nog voor gaat is het logistiek eigenlijk niet te doen om ook nog genoeg goede kansen op de sprint te hebben als reserveplan. Bijvoorbeeld komende week: klassieke sprint in Oostenrijk, 10k vrij in Finland, maar als je de sprint op vrijdag doet kom je in principe pas op zijn vroegst rond 2-3 uur s nachts op bestemming in Finland aan en dan is om 11u de wedstrijd daar al.quote:Op zondag 4 januari 2026 11:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ah, dat is heel goed nieuws.Dus de kans dat Jaque nog het A-criterium haalt is klein?
Volgens mij is dit de correcte link:quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:21 schreef franklop het volgende:
9 januari - Seefeld, sprint classic
Om 13.19 start Jacque
Om 13.23 start Bruna
https://live.fis-ski.com/cc-3636/results-pda.htm
Hier te volgen
Hup Bruna!!quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgens mij is dit de correcte link:
https://live.fis-ski.com/cc-3638/results-pda.htm
Kamervragen!quote:
Ze hebben ze hier gesplit zie ik, hoewel het geen verschil had gemaakt: snelste juniore zou bij de senioren net buiten de top-10 hebben gezeten.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 14:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
252.08 voor Bruna (wat rond haar gemiddelde zit), 349.79 voor Jacque wat verre van genoeg is om nog iets te forceren in het B-criterium klassement.
Maar misschien voor deze wedstrijd ook weer dat juniorenverhaal net als in Arber waardoor de punten nog omhoog gaan?
Ja daarom vind ik het ook jammer dat alles gelopen is zoals het is en het nu óf Bruna óf Jaque is. Dan kies ik natuurlijk voor Bruna, maar als pure sportliefhebber zou ik het supergaaf vinden als iemand een negende deelname heeft (en zeker als ik die dan ook nog ken, er zijn immers niet bepaald veel van zulke mensen in de wereldquote:Op vrijdag 9 januari 2026 15:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Grapje, ook al zou een negende deelname natuurlijk wel iets heel bijzonders zijn.
Ze heeft wel een enorm budget dan als je al die reizen nog gaat maken. Jeetje. Leuk dat ze het probeert maar je gaat niet herstellen tijdens je reizen dus je prestaties gaan er ook niet op vooruit.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 15:55 schreef heywoodu het volgende:
En zo zit je dingen natuurlijk de hele tijd in de gaten te houden, duikt Jaque ineens op in de lijst voor de sprint in Kuopio (Finland) zondag
https://www.extime.fi/kisasivut/Kuopio/SM_sprintti.htm
Daar stond ze vanmorgen zeker weten nog niet bij, dus dat moet een nieuwe keuze zijn. Vreemde is dat ze er morgen (nog) niet op staat voor de 10k vrij. Benieuwd of ze dan morgen in Falun de sprint gaat doen ofzo.
Het blijft weer een mysterie allemaal
Ja, het budget is volgens mij nooit een issue geweest daar (ik denk ook nog overblijfselen uit de behoorlijk lucratieve mountainbikewereld waar ze jarenlang de nummer één van Zuid-Amerika was). Ik zou het ook oprecht vreemd vinden als ze morgen dan niks doet, dan snap ik er niks meer vanquote:Op vrijdag 9 januari 2026 15:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze heeft wel een enorm budget dan als je al die reizen nog gaat maken. Jeetje. Leuk dat ze het probeert maar je gaat niet herstellen tijdens je reizen dus je prestaties gaan er ook niet op vooruit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We zitten ons hier ook helemaal suf te speculeren hoor, zou fijn zijn als straks in elk geval de startlijsten voor morgen er gewoon zijn.
Wat ik me nog afvroeg, vrij theoretisch maar je zag 2 jaar geleden bij de kwalificatie voor het kandidatentoernooi (schaken) dat er op het einde van de kwalificatieperiode een paar vreemde toernooien bijkwamen volledig binnen de FIDE-regels maar duidelijk zo gemaakt dat bepaalde mensen hun punten konden verbeteren.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 15:55 schreef heywoodu het volgende:
En zo zit je dingen natuurlijk de hele tijd in de gaten te houden, duikt Jaque ineens op in de lijst voor de sprint in Kuopio (Finland) zondag
https://www.extime.fi/kisasivut/Kuopio/SM_sprintti.htm
Daar stond ze vanmorgen zeker weten nog niet bij, dus dat moet een nieuwe keuze zijn. Vreemde is dat ze er morgen (nog) niet op staat voor de 10k vrij. Benieuwd of ze dan morgen in Falun de sprint gaat doen ofzo.
Het blijft weer een mysterie allemaal
quote:Op vrijdag 9 januari 2026 16:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, het budget is volgens mij nooit een issue geweest daar (ik denk ook nog overblijfselen uit de behoorlijk lucratieve mountainbikewereld waar ze jarenlang de nummer één van Zuid-Amerika was). Ik zou het ook oprecht vreemd vinden als ze morgen dan niks doet, dan snap ik er niks meer van
Ietwat realistisch gezien zijn dit de opties nog, waarbij een aantal dingen, zoals Sapporo en de VS, wel erg onwaarschijnlijk zijn en er dus eigenlijk nog maximaal vier wedstrijddagen over zijn.Zou het dan niet het meest logisch zijn dat ze dan in Finland blijft? Gezien het aantal wedstrijden in Kauppi dat er nog aan zit te komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We zitten ons hier ook helemaal suf te speculeren hoor, zou fijn zijn als straks in elk geval de startlijsten voor morgen er gewoon zijn.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Dat kan tegenwoordig eigenlijk niet meer, met de manier waarop de FIS-punten nu berekend worden (degenen met punten die goed genoeg zijn zouden dusdanig in de problemen komen dat ze zich daar niet voor laten lenen). Buiten dat staat in de Braziliaanse criteria een lijstje met landen en competities die geldig zijn voor de ranglijst. Denk dan aan 'normale' langlauflanden als Noorwegen, Zwitserland en Slovenië waar alles geldig is, en verder competities als de World Cup, FESA Cup, Far East Cup - de Balkan Cup, waar dit soort gedoe met omkoping echt wel veel gebeurde (ook voor de vorige Spelen), telt dit keer niet meer voor de ranglijstquote:Op vrijdag 9 januari 2026 16:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wat ik me nog afvroeg, vrij theoretisch maar je zag 2 jaar geleden bij de kwalificatie voor het kandidatentoernooi (schaken) dat er op het einde van de kwalificatieperiode een paar vreemde toernooien bijkwamen volledig binnen de FIDE-regels maar duidelijk zo gemaakt dat bepaalde mensen hun punten konden verbeteren.
Had Jacque ook zoiets kunnen doen, een toernooi organiseren (of laten organiseren) met een deelnemersveld waarbij goede punten voor haar 'verzekerd' zouden zijn (bijvoorbeeld door wat mensen met hoge FIS-punten (laag dus) maar licht geblesseerd of in diepe training met wat tekengeld te laten starten)?
Misschien wel, maar dan was het denk ik logischer geweest om dit weekeinde Seefeld helemaal links te laten liggen en voor twee keer een 10k vrij te gaan (Falun en Kuopio). Kauppi heeft er ook maar twee die mee kunnen tellen en met een 10k klassiek en 20k vrije stijl massastart (wat altijd onvoorspelbaar is qua punten) is dat ook een pure gok dan.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 16:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zou het dan niet het meest logisch zijn dat ze dan in Finland blijft? Gezien het aantal wedstrijden in Kauppi dat er nog aan zit te komen.
Niet stiekem een airtag in haar tas gedropt?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 16:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Misschien wel, maar dan was het denk ik logischer geweest om dit weekeinde Seefeld helemaal links te laten liggen en voor twee keer een 10k vrij te gaan (Falun en Kuopio). Kauppi heeft er ook maar twee die mee kunnen tellen en met een 10k klassiek en 20k vrije stijl massastart (wat altijd onvoorspelbaar is qua punten) is dat ook een pure gok dan.
We weten in elk geval dat ze voor Falcade ingeschreven is, maar ja, dat zegt niet zo veel
Of laxeermiddel in het drinkenquote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Niet stiekem een airtag in haar tas gedropt?
Vermoeden dat we dan een probleempje zouden hebbenquote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Niet stiekem een airtag in haar tas gedropt?
Medaille zit er helaas niet in!quote:
Eerste woord op IG story was ook'Awful'quote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:49 schreef heywoodu het volgende:
Ik hoor haar met veel atleten praten bij de finish, één woord komt heel vaak langs: awful
Iedereen is totaal kapot.
Schiet ze nog iets op met 257 punten op een afstandsnummer?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:49 schreef heywoodu het volgende:
Ik hoor haar met veel atleten praten bij de finish, één woord komt heel vaak langs: awful
Iedereen is totaal kapot.
Ja, ze voelde zich niet echt goed vandaag, maar was gestart met het idee "wie weet gaan ze pas na 18km echt gas geven en blijven de verschillen beperkt". Viel te proberen, maar we wisten dat de kans op een DNF vrij groot zou zijn en na een kleine 5km kwam ze langs, zei ze dat het toch niet lekker ging en stapte ze uit. Helaas, maar geen probleem. Ze maakte tot dan echt gehakt van de Argentijnen, wat binnen Zuid-Amerika wel een beetje een benchmark is en op zich gaf het dus in elk geval vertrouwen voor de eventuele 10k vrij op de Spelen.quote:Op zondag 11 januari 2026 12:38 schreef franklop het volgende:
Bruna DNF op de 30km, althans dat lijkt een 20km te zijn
Na 6,7km (je verzint het niet) dus gestopt in ieder geval
We laten de Cachaça nog in de vriezerquote:Op zondag 11 januari 2026 15:21 schreef heywoodu het volgende:
Het is nog veel te vroeg om iets te vieren, maar de kans is dit weekeinde wéér wat groter geworden in vergelijking met voor het weekeinde, in elk geval
Nou ja, volgens mij heeft ze er nog elke dag pijn van, dus wat dat betreft..quote:Op zondag 11 januari 2026 19:38 schreef franklop het volgende:
Wel bijzonder dat dit nog op de pagina van Bruna staat als status
Active (injured, 27-01-2022)
https://www.fis-ski.com/D(...)&competitorid=194536
Dat klopt zekerquote:Op zondag 11 januari 2026 19:44 schreef Viv het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij heeft ze er nog elke dag pijn van, dus wat dat betreft..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |