abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219361111
47e van de 71 uiteindelijk.

Hieronder volgt een uitleg van @heywoodu over wat dit voor de punten betekend.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 28 november 2025 @ 09:57:03 #152
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219361127
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:54 schreef franklop het volgende:

Hieronder volgt een uitleg van @:heywoodu over wat dit voor de punten betekend.
Lijkt me optisch vrij goed?
  vrijdag 28 november 2025 @ 09:57:43 #153
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219361130
Britjes nog niet echt met gladdere latten.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 28 november 2025 @ 10:12:07 #154
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_219361251
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:54 schreef franklop het volgende:

Hieronder volgt een uitleg van @:heywoodu over wat dit voor de punten betekend.
Ik kom uit op 241.50 punten. Even een schrikmoment omdat iemand zonder punten ineens de top-5 binnen kwam knallen, maar dat maakte achteraf niet uit.

Dit zou haar op één na beste sprint ooit zijn, achter die van vorige week. Maaaaarrrrr....in de WhatsApp-groep van de organisatie kwam net een rijtje binnen met 'schriftelijke waarschuwingen' voor een aantal atleten wegens het gebruiken van de verkeerde techniek in een bepaalde zonde, en daar staat haar startnummer ook bij. Normaal gesproken is dat niet zo erg, maar in oktober heeft ze in Brazilië bij de rollerskiwedstrijd die ze daar deed al een gele kaart gekregen omdat ze door de half kapotte rollerski's daar bij een bocht niet de juiste techniek hanteerde. Twee gele kaarten/schriftelijke waarschuwingen is normaal gesproken een diskwalificatie -O-

Nog even wachten op het officiële resultaat, maar dat lijkt het dus te worden, helaas. Op zich maakt dat voor de uiteindelijke kansen waarschijnlijk niet heel erg veel uit, maar elk procentje helpt en buiten dat is het vooral gewoon balen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 28 november 2025 @ 10:31:48 #155
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_219361414
Met naam en toenaam genoemd op Eurosport :+

[ Bericht 2% gewijzigd door chufi op 28-11-2025 10:38:54 ]
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 28 november 2025 @ 10:32:32 #156
284411 crew  heywoodu
pi_219361420
Videobeelden gezien en ja, ze ging toch echt in de fout. Voor degenen die langlaufen vaker kijken: ze begon een meter of 10 te vroeg met dubbelstokken en deed dat dus in de zone waar je de 'klassieke techniek' (diagonal) moet gebruiken. Alleen zuur dat het nu de tweede is nadat het in Brazilië een keer fout ging bij zo'n nietszeggende wedstrijd (daar was het een schaatspas, doordat de rollerski's niet recht konden blijven).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  vrijdag 28 november 2025 @ 15:38:51 #157
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219364108
Ze staat nog steeds in de uitslag.of zegt dat niks?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 28 november 2025 @ 16:03:01 #158
284411 crew  heywoodu
pi_219364298
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 15:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ze staat nog steeds in de uitslag.of zegt dat niks?
Die is net online gezet en daar staat ze inderdaad nog in....ik heb hoop dat dat goed nieuws is, hoewel dit er ook nog staat:

Valid for FIS Points: NO - Waiting reports

Hij is uiteindelijk wel 'valid for FIS points', maar die staat kort na het uploaden meestal nog op 'NO'. Hopelijk blijft ze er ook in staan als dat straks naar YES schakelt.

Dan zou het overigens 249 punten zijn, ik heb een fout getal in mijn hoofd gehad waardoor mijn berekeningen er de afgelopen dagen steeds een paar punten naast zaten :P

Zou nog steeds haar op één na beste sprint ooit zijn.
pi_219364464
Word je bij elke tweede gele kaart normaal gediskwalificeerd? Daarna vervallen ze weer neem ik aan?

Een slimme kwalificatieroute kiezen is wel ietwat gecompliceerd als de deelnemers zoveel invloed hebben op de scores, want de 'beste' wedstrijd kiezen zonder startlijst 8 weken van tevoren is een pak lastiger ja...
Jack does it in real time...
  vrijdag 28 november 2025 @ 16:29:45 #160
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219364514
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 16:23 schreef DeeBee het volgende:
Word je bij elke tweede gele kaart normaal gediskwalificeerd? Daarna vervallen ze weer neem ik aan?

Een slimme kwalificatieroute kiezen is wel ietwat gecompliceerd als de deelnemers zoveel invloed hebben op de scores, want de 'beste' wedstrijd kiezen zonder startlijst 8 weken van tevoren is een pak lastiger ja...
Soort FPCL :D
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 november 2025 @ 11:25:49 #161
284411 crew  heywoodu
pi_219369582
Twee belangrijke dingen vandaag:

1. Jaque is net begonnen aan de 10km vrije stijl in Santa Caterina. Daar willen we aan het eind graag weer een puntenaantal zien dat hoger is dan 170 ofzo.
https://live.fis-ski.com/cc-3083/results-pda.htm

2. Bruna start om 12.42 uur in Boden, ook 10km vrije stijl. Helaas hebben drie sessies bij de fysio deze week niet geholpen om het probleem in haar benen te verhelpen, wel om een ontsteking vast te stellen. Fysio gaf aan dat ze vandaag wel kon starten, maar wel moest weten dat het pijn ging doen (en, en dat is het grotere probleem, dat de benen weer stijf worden en het lastig is om goed de bochten te nemen daardoor). Ik verwacht dan ook geen enkel bijzonder resultaat, als het puntenaantal onder 222.75 zit verbetert ze haar totaalscore in elk geval een klein beetje, maar ja.
https://live.fis-ski.com/cc-2533/results-pda.htm
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 november 2025 @ 13:48:46 #162
284411 crew  heywoodu
pi_219370234
Jaque met een hele sterke 158.56 punten, dat is niet heel gunstig. Niet gelijk dramatisch, maar we hadden het wel liever net iets minder goed gezien. Morgen start ze bij de Swiss Cup in St Moritz, dus dan gaan we daar weer naar kijken.

Bruna's punten van vandaag gaan nergens voor meetellen, maar dat was ook wel te verwachten. Flinke last van haar benen weer, wederom met name de stijfheid waardoor ze in alle bochten heel veel tijd verloor. De focus gaat nu even naar de klassieke stijl verder, daar gaat het wel goed. Positieve van vandaag is dat haar longen/conditie héél goed voelde. Dat is voor vandaag frustrerend, want ze kon simpelweg lang niet alles geven vanwege de benen, maar in de klassieke stijl heeft ze dat probleem niet dus dat is veelbelovend. Op naar volgende week :)
pi_219427599
Niet in actie vandaag @heywoodu ?
pi_219427609
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 19:51 schreef franklop het volgende:
Niet in actie vandaag @:heywoodu ?
Ik mistte ook al de update.
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_219427610
Ah gisteren DNS en vandaag DNF volgens FIS
pi_219427622
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 19:52 schreef franklop het volgende:
En die andere?
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_219427656
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 december 2025 19:53 schreef mitt het volgende:

[..]
En die andere?
50e in dezelfde race, 219 punten volgens de FIS, dus dat is positief
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 6 december 2025 @ 22:43:52 #168
284411 crew  heywoodu
pi_219429301
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 19:52 schreef franklop het volgende:
De DNS was een administratieve fout van de organisatie, ze was nooit van plan om gisteren te starten en had dat ook netjes aangegeven :P

Vandaag...tja, helemaal kut. Laat ik het zo zeggen, er speelt zó veel aan vervelende randzaken dat het haar simpelweg niet lukt om haar hoofd echt bij de wedstrijden te houden, langer dan een sprint en ze gaat 'op slot' ofzo, terwijl ze echt wel goede inhoud heeft. Voelde zich vandaag fysiek ook prima.

Volgende week nog en dan naar huis, daarna hopen dat het na de kerst beter gaat. Enorm frustrerend voor haar, het lukt gewoon niet om nu überhaupt echt voor het ticket te knokken, ook al is die op dit moment nog steeds voor haar.

Morgen weer een 10km vrije stijl, die zij dus niet kan doen vanwege de ontsteking in haar benen, terwijl haar concurrente die wel gaat doen. We hopen op zo'n 165-175 punten of slechter (hoger, dus).

Het seizoen is tot nu toe in elk geval niet leuk, en op de sprints na alleen maar frustrerend. Zo zuur, want ze heeft zo'n lekkere zomer gedraaid en vooral gewoon zo hard gewerkt weer -O-

Ik ben wat dat betreft extra blij dat ze dit hele eerste deel van het seizoen niet alleen is daar.
  Manager PR/Moderator zondag 7 december 2025 @ 01:15:15 #169
269689 crew  Viv
pi_219429963
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 22:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Vandaag...tja, helemaal kut. Laat ik het zo zeggen, er speelt zó veel aan vervelende randzaken dat het haar simpelweg niet lukt om haar hoofd echt bij de wedstrijden te houden, langer dan een sprint en ze gaat 'op slot' ofzo, terwijl ze echt wel goede inhoud heeft. Voelde zich vandaag fysiek ook prima.

Wat jammer! :*

Heeft ze eigenlijk toegang tot een sportpsycholoog?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 7 december 2025 @ 11:15:40 #170
284411 crew  heywoodu
pi_219431683
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2025 01:15 schreef Viv het volgende:

[..]
Wat jammer! :*

Heeft ze eigenlijk toegang tot een sportpsycholoog?
Jazeker, deze én vorige week ook weer een gesprek mee gehad. Morgen komt er wat die randzaken betreft mogelijk iets tot een soort climax, ik hoop dat ze daarna in staat is om dat een beetje van zich af te zetten en zich op de wedstrijden te richten. Ze is nu onderweg naar Seefeld bij Innsbruck, daar staat zondag dan nog een 7.5km klassieke stijl op het programma alvorens ze zondagavond weer in Nederland aankomen voor even een goede anderhalve week 'opladen' thuis.

Vandaag in Planica overigens een 10km vrije stijl, die ze normaal natuurlijk zeker zou doen, maar omdat vrije stijl op het moment niet gaat dit keer niet. Jaque wel, maar het lijkt er op dat die niks bijzonders heeft gescoord, dus wat dat betreft hebben we weer een dag 'overleefd'.
pi_219436978
195 punten voor Jacque overigens. Ter volledigheid
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 7 december 2025 @ 19:22:58 #172
284411 crew  heywoodu
pi_219437292
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 18:47 schreef franklop het volgende:
195 punten voor Jacque overigens. Ter volledigheid
Jep, alles boven 187 levert haar sowieso op geen enkele wijze iets aan verbetering op inmiddels. Prima dus. Volgend weekeinde schijnt ze in Slowakije te zijn, even afwachten op iets van een inschrijflijst.
pi_219437356
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 19:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Jep, alles boven 187 levert haar sowieso op geen enkele wijze iets aan verbetering op inmiddels. Prima dus. Volgend weekeinde schijnt ze in Slowakije te zijn, even afwachten op iets van een inschrijflijst.
Is er nog ergens angst dat de bond toch opeens andere regels gaat gebruiken? Dat ze kijken naar resultaten in het seizoen bijv? Of is dat echt niet mogelijk
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 7 december 2025 @ 19:46:06 #174
284411 crew  heywoodu
pi_219437500
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2025 19:30 schreef franklop het volgende:

[..]
Is er nog ergens angst dat de bond toch opeens andere regels gaat gebruiken? Dat ze kijken naar resultaten in het seizoen bijv? Of is dat echt niet mogelijk
De pet die ik van ze op heb is niet bijster hoog, maar de kans dat ze dat doen lijkt zelfs mij wel vrij klein. Maar ja, je moet wel altijd bedacht zijn op rare grepen inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')