abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 20 december 2025 @ 12:35:48 #176
284411 crew  heywoodu
pi_219541823
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2025 09:33 schreef Starflyer het volgende:

[..]
De afgelopen dagen heeft ze twee wedstrijden gedaan in Zuid Korea. Respectievelijk 235 en 191 punten gescoord.

https://www.fis-ski.com/D(...)code=CC&raceid=51364

https://www.fis-ski.com/D(...)code=CC&raceid=51366
Jep, we bedachten ons zondagavond ineens dat ze wel eens daar zou kunnen zijn (onder anderen op basis van tijden waarop ze online was en reageerde op berichtjes - ze hebben nog wel regelmatig contact). Dinsdagochtend kreeg ik een antwoord op mijn mailtje die kant op met de vraag welke landen er mee zouden doen, daar werd Brazilië genoemd :X

Was vanaf dat moment weer ongekend spannend, want in theorie zijn daar best goede punten te halen. Donderdagochtend viel alvast mee, gisterochtend (grootste kans, want vrije stijl) stond om 4 uur mijn wekker om met trillende handjes de uitslag te bekijken :X

Maar inderdaad, 191, en daar heeft ze helemaal niks aan. Vraag is waar ze nu is, Japan voor de 26e en 27e of terug naar Europa voor Campra op de 30e (of allebei, hoewel dat wel erg intensief zou zijn). Campra is voor Bruna in elk geval de volgende.

Het blijft verder wel ongemeen spannend. Nog altijd is het zo dat de kans voor Bruna heel groot is als Jaque het A-criterium níet haalt. En voor de goede orde, dat is dus gemiddeld onder 150 in afstandswedstrijden, waarbij dit nu haar beste vijf resultaten zijn:

Alles boven 186.65 levert haar dus sowieso helemaal niks op, als al haar wedstrijden boven de 156 punten zitten is het ook nog precies goed voor ons.

Morgen nog vier weken, dan zit de kwalificatieperiode er op...
pi_219542224
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 12:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Jep, we bedachten ons zondagavond ineens dat ze wel eens daar zou kunnen zijn (onder anderen op basis van tijden waarop ze online was en reageerde op berichtjes - ze hebben nog wel regelmatig contact). Dinsdagochtend kreeg ik een antwoord op mijn mailtje die kant op met de vraag welke landen er mee zouden doen, daar werd Brazilië genoemd :X

Was vanaf dat moment weer ongekend spannend, want in theorie zijn daar best goede punten te halen. Donderdagochtend viel alvast mee, gisterochtend (grootste kans, want vrije stijl) stond om 4 uur mijn wekker om met trillende handjes de uitslag te bekijken :X

Maar inderdaad, 191, en daar heeft ze helemaal niks aan. Vraag is waar ze nu is, Japan voor de 26e en 27e of terug naar Europa voor Campra op de 30e (of allebei, hoewel dat wel erg intensief zou zijn). Campra is voor Bruna in elk geval de volgende.

Het blijft verder wel ongemeen spannend. Nog altijd is het zo dat de kans voor Bruna heel groot is als Jaque het A-criterium níet haalt. En voor de goede orde, dat is dus gemiddeld onder 150 in afstandswedstrijden, waarbij dit nu haar beste vijf resultaten zijn:

[ afbeelding ]

Alles boven 186.65 levert haar dus sowieso helemaal niks op, als al haar wedstrijden boven de 156 punten zitten is het ook nog precies goed voor ons.

Morgen nog vier weken, dan zit de kwalificatieperiode er op...
Ik neem aan dat ze naar Azië is omdat ze denkt daar makkelijker een keer een echt vette score te pakken?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 20 december 2025 @ 14:16:51 #178
284411 crew  heywoodu
pi_219542531
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 13:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik neem aan dat ze naar Azië is omdat ze denkt daar makkelijker een keer een echt vette score te pakken?
Dat zal sowieso de reden zijn ja, maar dat viel in Korea gelukkig dus alvast tegen. Een Mongolische vriendin van Bruna deed daar ook mee, hopelijk kan die ons ook aan een lijst voor Japan helpen om te zien of Jaque daar is :P
  Manager PR/Moderator zaterdag 20 december 2025 @ 15:54:00 #179
269689 crew  Viv
pi_219543620
Ik had voorheen (voordat we hier betrokken raakten bij Bruna) werkelijk geen idee dat het kwalificeren voor de Spelen zo'n uitgebreid "schaakspel" is in het langlaufen. :%

Veel succes nog!! *G* *O* *G* *O*
pi_219552254
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 15:54 schreef Viv het volgende:
Ik had voorheen (voordat we hier betrokken raakten bij Bruna) werkelijk geen idee dat het kwalificeren voor de Spelen zo'n uitgebreid "schaakspel" is in het langlaufen. :%

Veel succes nog!! *G* *O* *G* *O*
Ik denk dat het voor de meeste 'exotische' landen ook niet zo'n soap is omdat er vaak maar één iemand is die er überhaupt aanspraak op maakt.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 21 december 2025 @ 16:53:19 #181
284411 crew  heywoodu
pi_219552532
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 16:21 schreef wimderon het volgende:

[..]
Ik denk dat het voor de meeste 'exotische' landen ook niet zo'n soap is omdat er vaak maar één iemand is die er überhaupt aanspraak op maakt.
Klopt, er zijn vrij weinig van zulke situaties. Vorige keer Servië bij de vrouwen bijvoorbeeld, waar nota bene een religieus aspect aan zat en wat zo ver ging dat een atlete in Servië 50 meter voor de finish uitstapte zodat haar punten niet mee zouden tellen en haar concurrente dus niet goed genoeg zou scoren (de punten zijn onder meer afhankelijk van wie er in de top-5 eindigen), dat was tamelijk triest en uiteindelijk gingen ze allemaal niet :')

In Korea dook deze week een van de twee mannen uit Portugal op, ik vermoed daar een vergelijkbaar scenario met de Braziliaanse vrouwen. Bij de Braziliaanse mannen is het überhaupt geen strijd, de Argentijnse vrouwen hebben twee startbewijzen en drie vrouwen, maar volgens mij is de keuze daar gewoon al gemaakt. Voor de liefhebber is Bosnië nog interessant, hoewel dat denk ik beslist is: Delipara pakte in de World Cup het startbewijs, Plakalovic is sinds het WK niet in actie gekomen :P
https://www.fis-ski.com/D(...)?nation=BIH&gender=W

Geen idee wat de Britse eisen zijn verder, maar die hebben ook twee redelijk gelijkwaardige dames en één ticket.
https://www.fis-ski.com/D(...)?nation=GBR&gender=W

Voordeel van de grote landen is dat je je niet druk hoeft te maken om het kiezen van de 'juiste' wedstrijden (en dan geluk hebben met wie er precies start en hoog eindigt), nadeel van die landen is natuurlijk dat je veel meer concurrentie hebt (Noorwegen heeft 384 vrouwen en 692 mannen die qua punten aan de eisen voldoen :D ).
pi_219619931
Wat staat er de komende drie weken nog op het programma @heywoodu
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 27 december 2025 @ 19:40:45 #183
284411 crew  heywoodu
pi_219620371
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 19:18 schreef Faraday01 het volgende:
Wat staat er de komende drie weken nog op het programma @:heywoodu
We stonden op Eerste Kerstdag om 5 uur 's ochtends de auto in te laden, want ze vertrok naar Zwitserland. Spannendste kerst ooit zo, met dat wachten tot ze veilig gearriveerd was :P

Maar goed, ze zit dus in/bij Campra, waar maandag en dinsdag een klassieke sprint en klassieke 10 kilometer worden verreden in de Swiss Cup. Inschrijflijsten staan hier:
https://www.protiming.ch/dates.aspx

Die zit ik natuurlijk constant in de gaten te houden, Brazilië staat er nog niet op. Nu nog maar eens naar gekeken, want de deadline voor aanmelding verliep vandaag om 12u, nog altijd geen Brazilië. We weten dat de bond Bruna (en Jaque) aangemeld heeft, want ze heeft het mailtje ontvangen met de inschrijflijst....maar het lijkt er nu op dat ze het verkeerd hebben gedaan :')

Site van de FIS voor het evenement:
https://www.fis-ski.com/D(...)9266&seasoncode=2026

Bij 'Entries email' zie je info at campra.ch staan, daar is het mailtje ook naar verstuurd, zien we. Maaaaarrrr.....hier is de officiële site:
https://www.swiss-ski.ch/events/bkw-swiss-cup/campra/

Bij Anmeldung heb je een knopje voor buitenlandse teams....daar zit een maillink in naar info at protiming.ch :')

Dat is dus deels een fout van de bond, maar natuurlijk ook gewoon van de organisatie, die wel moeten zorgen dat op de FIS-site de juiste gegevens staan. De bond is net gecontacteerd, we zullen zien of ze maandag en dinsdag dus überhaupt kan starten. Superhandig detail voor een sportbond is dat ze in principe in het weekeinde, als de meeste wedstrijden zijn, niet werken, geen idee of er antwoord gaat komen dus.

Twee dagen weg van huis en het gezeik is dus alweer begonnen, hoewel we vermoeden dat Jaque ook in Campra is (of vandaag onderweg is naar Campra, waarschijnlijk). Dus óf ze kunnen allebei niet starten óf ze kunnen allebei wel starten en met de huidige standen zou het op zich prima zijn als ze allebei niet kunnen starten, krom genoeg :+

[ Bericht 0% gewijzigd door heywoodu op 27-12-2025 22:28:07 ]
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 27 december 2025 @ 19:41:26 #184
284411 crew  heywoodu
pi_219620383
Tl;dr - Eergisteren aangekomen in Zwitserland, nu afwachten of ze er überhaupt kan starten door gekut bij zowel de bond als de organisatie. Maar als het niet mag of kan, geldt in principe hetzelfde voor haar concurrent, dus ach. Het zij zo, in dat geval.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219622339
Stel, alles gaat zoals jullie willen. Aan welke afstanden doet ze dan mee op de OS? Ik wil kijken of ik er rekening mee kan houden met mijn werk.
Spoilers!
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 27 december 2025 @ 21:54:25 #186
284411 crew  heywoodu
pi_219622632
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 21:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Stel, alles gaat zoals jullie willen. Aan welke afstanden doet ze dan mee op de OS? Ik wil kijken of ik er rekening mee kan houden met mijn werk.
De individuele sprint (klassieke stijl), de 10km vrije stijl en de teamsprint.
pi_219627181
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 december 2025 19:41 schreef heywoodu het volgende:
Tl;dr - Eergisteren aangekomen in Zwitserland, nu afwachten of ze er überhaupt kan starten door gekut bij zowel de bond als de organisatie. Maar als het niet mag of kan, geldt in principe hetzelfde voor haar concurrent, dus ach. Het zij zo, in dat geval.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BRA
13085006MOURA,Bruna1994
23085002MOURAO, Jaqueline197

Lijkt mij nu opgelost!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 28 december 2025 @ 09:13:33 #188
284411 crew  heywoodu
pi_219627440
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2025 08:22 schreef franklop het volgende:

[..]
BRA
13085006MOURA,Bruna1994
23085002MOURAO, Jaqueline197

Lijkt mij nu opgelost!
Jep, daar heeft het alle schijn van inderdaad! We hadden nog een beetje een gevoel van "hadden we dit wel moeten zeggen?", want het is eerder een voordeel dan nadeel voor Bruna als ze allebei die wedstrijden niet zouden kunnen doen (dat zou één kans minder zijn voor Jaque op een score die haar gemiddelde richting de 150 brengt en één kans minder om haar matige sprintpunten te verbeteren), maar goed, nu hebben we in elk geval een schoon geweten en dat is eigenlijk wel beter :+
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 28 december 2025 @ 09:17:22 #189
284411 crew  heywoodu
pi_219627484
Voor de wedstrijden na Campra heb ik de inschrijvingen een tijdje terug al aangevraagd bij de bond, nog niks over gehoord en de eerstvolgende deadline (voor volgend weekeinde) is woensdag. Sterk vermoeden dat we morgen weer in de virtuele pen mogen klimmen om er achteraan te gaan, want daar gaan we precies hetzelfde krijgen: in de uitnodiging vanuit de organisatie staat een ander mailadres dan op de website van de FIS, moeilijk, moeilijk.

Nog een paar weken worstelen met dit soort administratief geneuzel, even volhouden }:|
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 28 december 2025 @ 17:09:47 #190
284411 crew  heywoodu
pi_219635812
En dan staat er geen Jaque op de startlijst voor de sprint morgen, haar man/coach is ook niet gespot bij de team captains meeting net :+

https://www.protiming.ch/rr-teilnehmer-943.aspx

Ik ga er wel van uit dat ze dinsdag de 10k gaat doen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 29 december 2025 @ 09:51:34 #191
284411 crew  heywoodu
pi_219647829
Kansloze punten, maar dat ligt echt meer aan de punten van degenen in de top-5 dan aan haar prestatie (en wisten we vooraf al wel). Gewoon een prima race van haar, 20e van de 50 in een Zwitserse nationale competitie is helemaal niks mis mee ^O^

Er van uit gaande dat de regels hetzelfde zijn als normaal, dus top-30, mag ze straks de kwartfinales doen. Zou ze normaal niet doen om zich te sparen, maar dit is een parcours zonder gevaarlijke afdaling en rare dingen, dus ze gaat er gewoon voor omdat het ook leuk is om te doen en ze echt wel iets leuks kan gebruiken, lekker doen dus :9
pi_219648002
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 09:51 schreef heywoodu het volgende:
Kansloze punten, maar dat ligt echt meer aan de punten van degenen in de top-5 dan aan haar prestatie (en wisten we vooraf al wel). Gewoon een prima race van haar, 20e van de 50 in een Zwitserse nationale competitie is helemaal niks mis mee ^O^

Er van uit gaande dat de regels hetzelfde zijn als normaal, dus top-30, mag ze straks de kwartfinales doen. Zou ze normaal niet doen om zich te sparen, maar dit is een parcours zonder gevaarlijke afdaling en rare dingen, dus ze gaat er gewoon voor omdat het ook leuk is om te doen en ze echt wel iets leuks kan gebruiken, lekker doen dus :9
Kun je nog extra (min)punten krijgen als je een rondje verder komt of staan de punten nu al vast op basis van de kwalificatie?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 29 december 2025 @ 10:36:14 #193
284411 crew  heywoodu
pi_219648395
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 10:08 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Kun je nog extra (min)punten krijgen als je een rondje verder komt of staan de punten nu al vast op basis van de kwalificatie?
FIS-punten gaan puur op basis van de kwalificatie, dus die staan vast ^O^
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 29 december 2025 @ 10:38:51 #194
284411 crew  heywoodu
pi_219648429
U20 en senioren worden gesplitst voor de heats, dus zijn er vijf kwartfinales van drie vrouwen. Bruna tegen een rappe Noorse en een Zwitserse die 6,5 seconden sneller was. Ik weet niet precies hoe de progressie gaat zijn, logisch zou zijn dat van elke heat de top-2 gaat, aangevuld met de twee snelste nummers drie voor twee halve finales van zes.

In dat geval zou het nog best wel eens een ronde verder kunnen gaan voor Bruna, als je kijkt naar de kwalificatietijden van de (op papier) nummers drie in de heats:

Heat 1 - 3:34
Heat 2 - 3:44
Heat 3 - 3:54
Heat 4 - 3:36 (Bruna)
Heat 5 - 3:41

Ook wel eens leuk om haar enthousiast te zien, zenuwachtig, maar enthousiast :D
pi_219648552
Wanneer zou het duidelijk kunnen zijn of ze naar Milaan mag of niet? Het duurt natuurlijk helemaal niet zo lang meer tot het begin februari is.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 29 december 2025 @ 10:50:28 #196
284411 crew  heywoodu
pi_219648623
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 10:44 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wanneer zou het duidelijk kunnen zijn of ze naar Milaan mag of niet? Het duurt natuurlijk helemaal niet zo lang meer tot het begin februari is.
De laatste wedstrijden die nog tellen zijn op 18 januari (dan loopt internationaal de kwalificatieperiode af), op de 19e maakt de Braziliaanse bond dan bekend wie er gaan, is de verwachting (deden ze vorige keer wel op de maandag na de slotdag).

Die 19e is eventueel spannend, maar in principe weten we het na de wedstrijden van de 18e dan natuurlijk wel, want we houden ook zelf gewoon de ranglijsten bij.
pi_219648654
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 10:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]
De laatste wedstrijden die nog tellen zijn op 18 januari (dan loopt internationaal de kwalificatieperiode af), op de 19e maakt de Braziliaanse bond dan bekend wie er gaan, is de verwachting (deden ze vorige keer wel op de maandag na de slotdag).

Die 19e is eventueel spannend, maar in principe weten we het na de wedstrijden van de 18e dan natuurlijk wel, want we houden ook zelf gewoon de ranglijsten bij.
Top. En valt er al iets voorzichtig te voorspellen? Of komt het echt op de laatste wedstrijden aan?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 29 december 2025 @ 11:06:50 #198
284411 crew  heywoodu
pi_219648868
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 10:52 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Top. En valt er al iets voorzichtig te voorspellen? Of komt het echt op de laatste wedstrijden aan?
Eigenlijk is het belangrijkste nu wat de concurrente doet: als die haar gemiddelde op duurwedstrijden (gemeten over haar beste vijf resultaten) onder de 150 krijgt is het eigenlijk gewoon klaar (in Bruna's nadeel), als ze dat níet haalt is het normaal gesproken ook klaar (maar dan in Bruna's voordeel).

Ik probeer dan ook al wekenlang bij elke duurwedstrijd, waar dan ook ter wereld, te kijken of er een inschrijf/startlijst is om te kijken of die concurrente er is. Ze staat ingeschreven voor morgen, dus ik neem aan dat ze dan gewoon start in Campra, net als Bruna.

Het is denk ik 50/50 ongeveer, er zijn realistisch gezien nog maximaal zo'n 5-6 kansen voor de concurrente om het te doen.
  maandag 29 december 2025 @ 11:08:52 #199
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219648906
HUP BRUNA!!

Lukt het financieel ook allemaal dit jaar of is er een nieuwe steunactie nodig?
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 29 december 2025 @ 11:19:34 #200
284411 crew  heywoodu
pi_219649109
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 11:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
HUP BRUNA!!

Lukt het financieel ook allemaal dit jaar of is er een nieuwe steunactie nodig?
Dat komt gelukkig allemaal goed :Y

Nog een accomodatie nodig voor twee weken in Duitsland en Italië en dan zit het er wat echt grote kosten volgens mij wel zo'n beetje op. Huurauto is al geregeld tot en met begin maart (met mooie korting van de lokale huurautoboer _O_ ) en verder zijn de grootste kosten eigenlijk wel achter de rug dan *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')