Ik vind het een goed idee.quote:Het gaat daarbij onder meer om luchtafweer, antiraketwapens, artillerie, raketten en munitie, drones en anti-dronesystemen. Het idee van Von der Leyen is dat landen samenwerken bij het aanschaffen van materieel. Dat spaart kosten, biedt meer overzicht over wat er beschikbaar is en vergroot de defensiebasis, stelt ze.
https://www.bnr.nl/podcas(...)andert-oorlog-totaalquote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:45 schreef BEFEM het volgende:
Net bij BNR over herbewapening met 1 of andere expert. Kon het niet afluisteren. Zal link hier plaatsen zodra die er is.
Alsof de gemiddelde Nederlander daar wel iets mee heeft.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 12:25 schreef Gia het volgende:
Dienstplicht herinvoeren. Verwacht een exodus van bepaalde bevolkingsgroepen die niets met Nederland of Europa hebben en liever niet in dienst gaan. Lost meteen het woningprobleem op.
China is hier al op aan het voorsorterenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
Aan de poll te zien is investeren in onbemand spul alvast geen overbodige luxe.
Opzich wel goed om te benoemen, waarom zouden allochtonen bereid zijn om te sneuvelen voor mensen zoals Giaquote:Op zondag 9 maart 2025 14:06 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Alsof de gemiddelde Nederlander daar wel iets mee heeft.
Mijn kinderen hebben vaak genoeg gezegd dat ze het niet erg hadden gevonden als ze in dienst hadden gemoeten. Het herinvoeren op dit moment is natuurlijk wel spannend en daar zal inderdaad niet iedereen op zitten te wachten. Het had niet opgeschort moeten zijn, dan was het normaal geweest dat je in dienst moet.quote:Op zondag 9 maart 2025 14:06 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Alsof de gemiddelde Nederlander daar wel iets mee heeft.
Achteraf is mooi wonen.quote:Op zondag 9 maart 2025 18:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn kinderen hebben vaak genoeg gezegd dat ze het niet erg hadden gevonden als ze in dienst hadden gemoeten. Het herinvoeren op dit moment is natuurlijk wel spannend en daar zal inderdaad niet iedereen op zitten te wachten. Het had niet opgeschort moeten zijn, dan was het normaal geweest dat je in dienst moet.
Verder is het natuurlijk ook van de zotte dat we verwachten dat Amerikaanse jongelui hun leven zouden moeten wagen om onze veiligheid te garanderen. Dit moet de eigen bevolking maar doen.
Het valt alleen wel onder desertie, als je verhuist om de dienstplicht te ontduiken. Nooit meer toelaten tot Nederland.quote:Op zondag 9 maart 2025 14:35 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Opzich wel goed om te benoemen, waarom zouden allochtonen bereid zijn om te sneuvelen voor mensen zoals Gia
De staat van voorheen militaire plekken is ook abominabelquote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:39 schreef BEFEM het volgende:
De Nederlandse situatie qua personeel. Mening van iemand van defensie hier?
https://www.ftm.nl/artike(...)icieren-dan-soldaten
Idd een prima verhaal maar ik wil hier wel een paar kantekeningen bij plaatsen. Hij bekijkt het echt op tactisch hooguit operationeel niveau en vwb drones heeft niemand daar tot nu toe echt een solide tegenmaatregel op verzonnen. Hij vergeet echter de deepstrike capactiteit van de NATO. Mocht het tot een treffen komen tussen Rusland en de NATO gaan wij natuurlijk niet alleen een beetje knokken in de buurt van de FLOT, dan gaan er echt wel een shitload aan strategische doelen diep in Rusland uitgenomen worden, de hele lijst met targets is gewoon al lang en breed voorbereid, dat was ten tijde van de koude oorlog niet anders. Daarnaast heeft hij het over een statische frontlijn maar dat hadden we in de tijd van de koude oorlog ook niet, daar gaven we ook eigen gebied prijs dmv het vertragend gevecht en dat zal dus nu ook niet anders zijn.quote:Op dinsdag 22 april 2025 17:32 schreef BEFEM het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Goed verhaal, denk ik. Iemand die hier misschien op wil (kan) reageren? @:achja misschien? Ken geen andere militair op het forum
Wat is dit voor flauwekul joh?quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:05 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De staat van voorheen militaire plekken is ook abominabel
Bekijk deze YouTube-video
Wat is FLOT?quote:Op dinsdag 22 april 2025 22:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Idd een prima verhaal maar ik wil hier wel een paar kantekeningen bij plaatsen. Hij bekijkt het echt op tactisch hooguit operationeel niveau en vwb drones heeft niemand daar tot nu toe echt een solide tegenmaatregel op verzonnen. Hij vergeet echter de deepstrike capactiteit van de NATO. Mocht het tot een treffen komen tussen Rusland en de NATO gaan wij natuurlijk niet alleen een beetje knokken in de buurt van de FLOT, dan gaan er echt wel een shitload aan strategische doelen diep in Rusland uitgenomen worden, de hele lijst met targets is gewoon al lang en breed voorbereid, dat was ten tijde van de koude oorlog niet anders. Daarnaast heeft hij het over een statische frontlijn maar dat hadden we in de tijd van de koude oorlog ook niet, daar gaven we ook eigen gebied prijs dmv het vertragend gevecht en dat zal dus nu ook niet anders zijn.
Lijkt me prima.quote:Op vrijdag 20 juni 2025 21:33 schreef Perrin het volgende:
Kweetniet of dit helemaal ontopic is, maar:
[ x ]
Nog steeds dezelfde automaten shizzle...quote:Op woensdag 25 juni 2025 20:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
@:achja, jij ondertussen al propere koffie op de zaak, of merk je nog niets van al die harde knaken?
Verdikke man. Had toch wel kwaliteit met daarbij een pak koeken verwacht.quote:Op woensdag 25 juni 2025 21:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nog steeds dezelfde automaten shizzle...
Vooralsnog merken we er nog niet heel veel van.
Gast... Wat een onzin kraam jij uit. Natuurlijk worden lasers in de toekomst wel een ding. Maar voor de rest praat je poep.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:03 schreef TokkieFamilie het volgende:
Het blijkt telkens weer hoe naïef de Europeaan is, al zeker op het gebied van defensie. Naïef omdat we het wapen van de toekomst totaal over het hoofd zien. Een wapen dat recent al door Israël is gebruikt en dat zonder enige twijfel al in veel verder gevorderd stadium is ontwikkeld in landen als China en de de VS. Ik heb het uiteraard over lasersystemen. Je weet wel, van die lezerstralen die per schot niet een paar ton, zoals het afvuren van een raket, kosten maar een paar euro. Geloof me nu maar als ik zeg dat de ontwikkeling op dit gebied in de VS en China ongekend ver is, zelfs dusdanig dat ze mogelijk met een druk op de knop elke raket neer kunnen halen.
De VS lacht zich intussen kapot: wij kopen hun inmiddels totaal verouderde peperdure wapensystemen en F35's die alleen raketten kunnen uitschijten. We kunnen helemaal NIETS meer met deze wapens. Het is schroot. De ontwikkeling van de laser is heel goed in de doofpot gehouden. Ik sluit niet uit dat het zelfs al in tal van Amerikaanse en Chinese satelieten ingebouwd is. Ze zijn dan in staat vanuit de ruimte alles weg te vagen wat ze maar willen.
Dus daarom Europa: investeer a.u.b. in lasertechnologie. Smijt daar elke euro in. Eenmaal zo'n systeem operationeel is, kost oorlogsvoering je vrijwel geen cent meer. Die F35's met raketten die een halfuur nodig hebben om hun doel te bereiken, kunnen me in elk geval gestolen worden.
Ach gut, alweer een naïeveling die reageert en die zelf alles beter meent te weten. Kun je je Desert Storm nog herinneren? Vanuit het niets zette de VS Stealth Fighters in, geruisloze toestellen die zowat uit een Star Wars film leken te komen en die perfect geheim waren gehouden tot dat moment. Niemand kon bevatten dat zulke technologie bestond. Meen je nu werkelijk dat in dit nog veel meer geavanceerder tijdperk waarin AI zowat elke drol kan uitschijten die jij maar kunt bedenken, er niet ook al supergeavanceerde lasersystemen zijn? De enige die hier dikke stront praat ben jij. En dat dit zo is zal snel genoeg blijken. Wie weet zet de VS het al in als ze Iran aanvallen. Gelieve dan vooral niet huilie huilie te doen als ik gelijk heb.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 00:32 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Gast... Wat een onzin kraam jij uit. Natuurlijk worden lasers in de toekomst wel een ding. Maar voor de rest praat je poep.
De F117 was in 1988 officieel geïntroduceerd...quote:Op zaterdag 31 januari 2026 23:40 schreef TokkieFamilie het volgende:
[..]
Ach gut, alweer een naïeveling die reageert en die zelf alles beter meent te weten. Kun je je Desert Storm nog herinneren? Vanuit het niets zette de VS Stealth Fighters in, geruisloze toestellen die zowat uit een Star Wars film leken te komen en die perfect geheim waren gehouden tot dat moment. Niemand kon bevatten dat zulke technologie bestond. Meen je nu werkelijk dat in dit nog veel meer geavanceerder tijdperk waarin AI zowat elke drol kan uitschijten die jij maar kunt bedenken, er niet ook al supergeavanceerde lasersystemen zijn? De enige die hier dikke stront praat ben jij. En dat dit zo is zal snel genoeg blijken. Wie weet zet de VS het al in als ze Iran aanvallen. Gelieve dan vooral niet huilie huilie te doen als ik gelijk heb.
'Geruisloos' als niet door radar detecteerbaar en dus onzichtbaar in vele opzichten. Maar laten we vooral deze discussie niet aangaan. Als jij denkt dat pas ergens in het jaar 2080 (of weet ik wat voor absurd laat tijdstip er door je hoofd spookt) laserwapens ingezet gaan worden, blijf dan vooral in die waan. Mijn voorspelling dat ze al volledig effectief inzetbaar zijn, blijft staan. Het moment dat dit gebeurt mag je onze correspondentie nog eens nalezen. Eens kijken of je dan man genoeg bent om toe te geven dat je ernaast zat.quote:Op zondag 1 februari 2026 09:05 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
De F117 was in 1988 officieel geïntroduceerd...
En hoe kun je een F117 nou geruisloos noemen? Dat ding maakt gewoon een kabaal.
En wat lasers en ontwikkeling daarin, constateer ik dat jij (ook) onzin uitkraamt.
Ben je echt zo blind? Als een land als Israël het onlangs al heeft ingezet om drones te onderscheppen, meen je dan werkelijk dat Big America - het land dat in zijn uppie meer dan tien keer zoveel uitgeeft aan defensie als alle andere landen bij elkaar opgeteld - niet zelf al over veel geavanceerdere lasersystemen beschikt?quote:Op zondag 1 februari 2026 11:07 schreef Lightning_NL het volgende:
Bijzondere definitie van geruisloos hanteer jij... Overigens is de F117 wel gewoon door radar detecteerbaar, maar dat terzijde.....
Ik zit niet in een waan. Laserwapens gaan er natuurlijk komen. Echter, jij stelt dat de 'VS zich kapotlacht', dat laserwapengebruik 'geen drol kost', dat China en de VS 'al veel verder' in ontwikkeling van lasers zijn.
Dat is gewoon allemaal onzin, en ik benoem dat.
Dit heeft alles niets met mans genoeg zijn te maken. Dit heeft te maken met wel of niet een beetje van Defensie af te weten en te kennen.
Ten eerste: Of die lasers ooit zo goed zijn dat ze alles uit de lucht kunnen schieten is nog maar de vraag.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:03 schreef TokkieFamilie het volgende:
Het blijkt telkens weer hoe naïef de Europeaan is, al zeker op het gebied van defensie. Naïef omdat we het wapen van de toekomst totaal over het hoofd zien. Een wapen dat recent al door Israël is gebruikt en dat zonder enige twijfel al in veel verder gevorderd stadium is ontwikkeld in landen als China en de de VS. Ik heb het uiteraard over lasersystemen. Je weet wel, van die lezerstralen die per schot niet een paar ton, zoals het afvuren van een raket, kosten maar een paar euro. Geloof me nu maar als ik zeg dat de ontwikkeling op dit gebied in de VS en China ongekend ver is, zelfs dusdanig dat ze mogelijk met een druk op de knop elke raket neer kunnen halen.
De VS lacht zich intussen kapot: wij kopen hun inmiddels totaal verouderde peperdure wapensystemen en F35's die alleen raketten kunnen uitschijten. We kunnen helemaal NIETS meer met deze wapens. Het is schroot. De ontwikkeling van de laser is heel goed in de doofpot gehouden. Ik sluit niet uit dat het zelfs al in tal van Amerikaanse en Chinese satelieten ingebouwd is. Ze zijn dan in staat vanuit de ruimte alles weg te vagen wat ze maar willen.
Dus daarom Europa: investeer a.u.b. in lasertechnologie. Smijt daar elke euro in. Eenmaal zo'n systeem operationeel is, kost oorlogsvoering je vrijwel geen cent meer. Die F35's met raketten die een halfuur nodig hebben om hun doel te bereiken, kunnen me in elk geval gestolen worden.
Nederlanders die weet hebben van wat de Amerikanen als een top secret project ten uitvoer brengen? Ik dacht het niet. Zelfs de beste Nederlandse insider-experts kunnen niet weten wat zich in Silicon Valley en co. afspeelt.quote:Op zondag 1 februari 2026 19:00 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Ten eerste: Of die lasers ooit zo goed zijn dat ze alles uit de lucht kunnen schieten is nog maar de vraag.
Ten tweede: Ook de NL defensie figuren hebben weet van die lasers. Ze zijn zelfs in China op bezoek geweest om dat te onderzoeken.
Er zit ook "Nederlands" spul in die lasertechnologie namelijk.
Vorige week nog een goed interview over gehoord bij Sven Kockelman.
Ik moest vandaag nog effe aan dit stukje genialiteit van je denken.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:03 schreef TokkieFamilie het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |