abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216919048
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:39 schreef HiZ het volgende:
Ik weet het even niet meer zeker, maar is de CD niet ooit verboden? Zou mooi zijn als PVV en FVD als staatsgevaarlijk zouden kunnen worden verboden.
Lijkt mij niet verstandig om partijen te verbieden. Radicaal-rechts zit inderdaad steeds meer in de problemen, vooral met hun nationalisme en die vreemde band met Poetin. Maar verbieden maakt het alleen maar sterker en creëert een martelaarscomplex. Gewoon goed blijven debatteren en die standpunten in de openbaarheid trekken
Groot fan van User Wotte
pi_216919053
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Geen speld tussen te krijgen.
Neehoor de talloze oorlogen waar ook Fransen en de UK soldaten hebben verloren waar de VS ons nota bene heeft ingesleept. Waar wij als dank massaal aanslagen voor krijgen in Europa en de massa immigratie, wat Vance ook nog eens op ons durfde afte schuiven in izjn speech in Europa.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 04-03-2025 12:20:42 ]
pi_216919056
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:39 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Of we annexeren delen van Rusland zodat we daar nog wat voor terugkrijgen
Orgineel idee wel
Groot fan van User Wotte
pi_216919057
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hoe zie jij die dan?
Ik denk dat er wel een duurzame vrede kan worden bereikt. Het hele verhaal van Poetin die de oude Sovjet-Unie wil veroveren is at best onbewezen en naar mijn mening zo extreem onhaalbaar dat ook Poetin daar geen gooi naar gaat doen.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 11:43:21 #205
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216919058
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Geen speld tussen te krijgen.
Grapjas. We hebben gewoon meegevochten in Afghanistan. Als dat niet telt dan heeft de VS evenmin in een serieuze oorlog gevochten de afgelopen 30-40 jaar.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216919059
quote:
19s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:39 schreef Tjacka het volgende:
De EU gaat 800 miljard investeren en iedereen klaagt dat de gewone burger het moet betalen. Misschien moeten we de Russen gewoon de Baltische staten laten innemen, kunnen we eindelijk eens 'efficiënt' te werk gaan zonder dat het zo duur is voor de belastingbetaler.
Die Europese investering kan nou net heel goed zijn voor de industrie en is ook een kans.
De wereld suplier van de toekomst.
Vakman pur sang
pi_216919062
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:39 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik weet het even niet meer zeker, maar is de CD niet ooit verboden? Zou mooi zijn als PVV en FVD als staatsgevaarlijk zouden kunnen worden verboden.
Democratie de deur uit flikkeren omdat je bang bent voor een dictator...
pi_216919063
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Is dat zo? Onderhoud van een nucleair arsenaal is nogal duur. Maar doe je dat niet, bijvoorbeeld omdat je budgetten verdwijnen in mooie villa's en luxe jachten, is je arsenaal snel onbruikbaar. En ook die nieuwe wonder-ICBMs van ze gaan niet heel erg lekker.
Goh, ik zou bijna denken dat je het over Rusland hebt. Maar ook ik denk dat we wel de mogelijkheid dat ze iets kunnen afschieten moeten in calculeren.
pi_216919070
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:39 schreef dick_laurent het volgende:
Dat mensen hier nog steeds in discussie gaan over wie een mogelijke kernwapen oorlog zou winnen is beyond stupidity in mijn ogen.... :|W

Hoe vaak moeten we nog herhalen dat niemand maar dan ook niemand als winnaar uit de bus komt als we een full-scale nucleaire oorlog gaan beginnen
Voor de goede orde: dat is nu precies wat ik schreef. En daarom is het een beetje zot om te dromen van het veroveren van Rusland omdat we dan goedkoop olie en gas hebben.
pi_216919073
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
Momenteel zijn we omringd door ons niet vriendelijke gezinde kernmachten met zelf nauwelijks eigen geloofwaardige terugslagkracht om veiligheid door 'mutually assured destruction' af te dwingen.

Ik kan je vertellen, dat is strategisch geen leuke positie.
Ik denk niet dat het prettig is voor Rusland om ~500 Britse en Franse nukes te koppen. Die Franse staan op 300kt ingesteld, vijftien keer Hiroshima.
pi_216919074
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
Momenteel zijn we omringd door ons niet vriendelijke gezinde kernmachten met zelf nauwelijks eigen geloofwaardige terugslagkracht om veiligheid door 'mutually assured destruction' af te dwingen.

Ik kan je vertellen, dat is strategisch geen leuke positie.
Frankrijk heeft er rond de 300, UK ook zoiets en dat is meer dan genoeg om Rusland of welk land dan ook ter wereld compleet in de as te leggen .

Het is gelul dat aantallen relevant zijn en dat je 9000+ kernkoppen nodig zou hebben om een statement af te geven.

Bovendien moet je die shit ook onderhouden wat miljarden kost.
blablablabla
  dinsdag 4 maart 2025 @ 11:45:09 #212
38496 Perrin
pi_216919077
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Antidemocratische partijen verbieden is niet de democratie de deur uit flikkeren.
  FOK!Fotograaf dinsdag 4 maart 2025 @ 11:45:55 #213
364681 over_hedge
pi_216919085
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Frankrijk heeft er rond de 300, UK ook zoiets en dat is meer dan genoeg om Rusland of welk land dan ook ter wereld compleet in de as te leggen .

Het is gelul dat aantallen relevant zijn en dat je 9000+ kernkoppen nodig zou hebben om een statement af te geven.

Bovendien moet je die shit ook onderhouden wat miljarden kost.
Hey ben het met Elan eens. _O_

Helemaal als je naar rusland kijkt. Met paar steden ben je klaar.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 11:46:39 #214
38496 Perrin
pi_216919090
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het prettig is voor Rusland om ~500 Britse en Franse nukes te koppen. Die Franse staan op 300kt ingesteld, vijftien keer Hiroshima.
We moeten ook goede early warning systems hebben, en uiteindelijk meer kernwapens op goed verspreide en verharde locaties.

Voor de early warning zijn we erg afhankelijk van de VS momenteel.
pi_216919092
Ach ik ben het eens dat het niet uitmaakt in een kernoorlog met Rusland wie de meeste heeft of de beste we gaan er allen aan.

Maar liever dat dan buigen voor Poetin.
pi_216919093
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die Europese investering kan nou net heel goed zijn voor de industrie en is ook een kans.
De wereld suplier van de toekomst.
Daar ben ik het mee eens, die Europese investering kan inderdaad een kans zijn voor de industrie. Het gaat nu echter slecht met de auto-industrie, dus de timing is cruciaal. Wat betreft Ome Donald, die speelt echt een gevaarlijk spel. Eenheid en samenwerking in de EU is juist belangrijk, maar voor een Poetin-versteher en MAGA-liefhebber is dat natuurlijk een probleem. Erg dom om zo'n verdeeldheid te zaaien
Groot fan van User Wotte
pi_216919094
quote:
19s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:39 schreef Tjacka het volgende:
De EU gaat 800 miljard investeren en iedereen klaagt dat de gewone burger het moet betalen. Misschien moeten we de Russen gewoon de Baltische staten laten innemen, kunnen we eindelijk eens 'efficiënt' te werk gaan zonder dat het zo duur is voor de belastingbetaler.
Het plan behelst dan ook vooral de begrotingsregels niet handhaven.

Dat is rampzalig voor de euro. Niet in het minst omdat de Zuidelijke landen er misbruik van gaan maken (inschatting, maar toch...) en het tekort ook op laten lopen omdat op korte termijn daar politieke winst uit te behalen valt.

Het opbouwen van militaire kracht is prima. Maar je zal er gewoon iets anders voor moeten laten.
pi_216919098
Duitsland denkt ook: Waffen produzieren!

Bekijk deze YouTube-video
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 11:48:17 #219
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_216919103
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat, plus nogmaals. Het riedeltje is al vaak zat herhaald. Als eenmaal iemand op die nuke knop drukt dan is het hek vd dam en dan gaan er honderdduizenden doden vallen aan beide zijden. Om nog maar te zwijgen over de economische en ecologische catastrofale gevolgen die zullen komen in de aftermath. Rusland weet dit, USA weet dit, Europa weet dit. Dat hele dreigen met nukes is en blijft gewoon fucking debiel.

En mensen, kom ajb niet met het Hiroshima voorbeeld, want dat waren compleet andere tijden en een totaal niet vergelijkbare situatie.
pi_216919106
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Is dat zo? Onderhoud van een nucleair arsenaal is nogal duur. Maar doe je dat niet, bijvoorbeeld omdat je budgetten verdwijnen in mooie villa's en luxe jachten, is je arsenaal snel onbruikbaar. En ook die nieuwe wonder-ICBMs van ze gaan niet heel erg lekker.
Dat jij jouw leven in de waagschaal wil gooien in de hoop dat Rusland feitelijk geen werkende nucleaire wapens heeft, prima. Maar ik ben daar geen voorstander van.
pi_216919108
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je verwart me met een of andere wokie.

Aangezien ik niet doe aan sociale contracten als zelfmoordpact zie ik geen enkele tegenstrijdigheid in het verbieden van organisaties van verraders.
pi_216919109
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
We moeten ook goede early warning systems hebben, en uiteindelijk meer kernwapens op goed verspreide en verharde locaties.
Die Franse en Britse staan op onderzeeérs. Frankrijk heeft ze ook als airlaunched kruisraket onder Rafales.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 11:49:32 #223
8369 speknek
Another day another slay
pi_216919111
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:21 schreef ISVV het volgende:
800 miljard, dit gaan we als bevolking wel voelen natuurlijk.
Hoezo? Is gewoon EU budget. De EU heeft een budget van 2.1 biljoen elke 7 jaar. Een groot gedeelte van deze 800 miljard was geoormerkt voor Covid herstel, maar is nooit opgemaakt. Lijkt me uitstekend dat in een Europese defensie te stoppen. Dit is naast de nationale GDP percentages.
Rusland stopt ook 100 miljard per jaar in hun defensie, dus op zijn best hebben we er pariteit mee, we moeten significant meer dan hun gaan investeren om een afschrikking te zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 11:49:44 #224
38496 Perrin
pi_216919112
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:47 schreef skysherrif het volgende:
Ach ik ben het eens dat het niet uitmaakt in een kernoorlog met Rusland wie de meeste heeft of de beste we gaan er allen aan.

Maar liever dat dan buigen voor Poetin.
Zonder afdoende zelfstandige early warning nodig je de vijand uit tot een first strike.
pi_216919115
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:47 schreef VEM2012 het volgende:
Het plan behelst dan ook vooral de begrotingsregels niet handhaven.

Dat is rampzalig voor de euro. Niet in het minst omdat de Zuidelijke landen er misbruik van gaan maken (inschatting, maar toch...) en het tekort ook op laten lopen omdat op korte termijn daar politieke winst uit te behalen valt.

Het opbouwen van militaire kracht is prima. Maar je zal er gewoon iets anders voor moeten laten.
Dat lijkt een bizar slechte inschatting. Griekenland doet het bijvoorbeeld beter dan Frankrijk op economisch gebied, ondanks de begrotingsregels die niet strikt nageleefd worden. Het klopt dat het altijd ergens iets kost, maar nood breekt wetten. In tijden van crisis moet je soms flexibiliteit tonen om sneller te kunnen reageren. Je kunt niet alleen maar op regels blijven hameren als de situatie vraagt om daadkracht.
Groot fan van User Wotte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')