Maar voorlopig wil niet alleen Trump onderhandelen, ook vanuit de EU zie je die initiatieven ontstaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
In Noord korea mogen ze ook schrijven wat binnen de wet valt, daar is dus ook persvrijheid? Je bent je wel in hele moeilijke bochten aan het wringen om te ontkennen dat er in de vs niet een frontale aanval op de Democratische instituties en checks/balances aan de gang is.
Er zullen minder Russische soldaten sterven.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In de heroverde delen is massagraf na massagraf gevonden vol met burgers. Leg uit hoe een overgave van Oekraïne levens gaat redden.
Heb je een grote lijst daarvan? Naast Bucha en Irpin?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In de heroverde delen is massagraf na massagraf gevonden vol met burgers. Leg uit hoe een overgave van Oekraïne levens gaat redden.
Misschien traagheid van lopende zaken, ik zou niet te vroeg juichen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:38 schreef MaxMark het volgende:
Wishful thinking / cope?
[ x ]
[ afbeelding ]
Nee, het is wel bekend dat het even duurt voordat deze beslissing echt doorwerkt. Het is simpelweg druk uitoefenen op Zelensky/Oekraïne.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:38 schreef MaxMark het volgende:
Wishful thinking / cope?
[ x ]
[ afbeelding ]
Het past prima in de politieke agenda van Trump en de tech oligarchen. Wie weet is er zelfs al een deal met China achter te schermen. Musk en China hebben warme banden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:39 schreef PzKpfw het volgende:
Ik blijf me toch afvragen welk belang de VS (of wellicht Trump zelf) heeft bij het in de kont kruipen van Rusland/Poetin en tegelijkertijd zich zo af te keren tegen het Westen/Europa. Economisch gezien is de VS veel meer gebaat bij goede relaties met het Westen want Rusland stelt economisch niet zoveel voor natuurlijk. Is het gewoon blinde haat/afkeer tegen de andere Westerse landen om zo'n beleid te voeren. Probeert hij Rusland en de EU tegen elkaar op te zetten en in een oorlog te rommelen? Maar dat zou uiteindelijk alleen de machtspositie van China in de kaart spelen.
Volgens mij denkt hij helemaal niet zo. Hij denkt als een zakenman, vindt dat Oekraïne te veel geld krijgt en kost. Het hoe en waarom interesseert hem helemaal niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:39 schreef PzKpfw het volgende:
Ik blijf me toch afvragen welk belang de VS (of wellicht Trump zelf) heeft bij het in de kont kruipen van Rusland/Poetin en tegelijkertijd zich zo af te keren tegen het Westen/Europa. Economisch gezien is de VS veel meer gebaat bij goede relaties met het Westen want Rusland stelt economisch niet zoveel voor natuurlijk. Is het gewoon blinde haat/afkeer tegen de andere Westerse landen om zo'n beleid te voeren. Probeert hij Rusland en de EU tegen elkaar op te zetten en in een oorlog te rommelen? Maar dat zou uiteindelijk alleen de machtspositie van China in de kaart spelen.
En wat wil je daarmee opschieten?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:38 schreef Discombobulate het volgende:
Lijkt me eerst dat we ook maar eens met Rusland moeten praten. Zelfs met de duivel moet je praten.
Dat is stapje één.
Hoeft niet. We hebben veel meer vliegtuigen dan Rusland. We bombarderen ze gewoon de tyfus in voordat die Russen met hun ossenkarren en ezels bij het front aankomen. De soldaten die daar wel arriveren bombarderen en dronen we ook de tering in.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:28 schreef BufferOverflow het volgende:
[..]
En daarna gaan EU-burgers in de gehaktmolen..
En waarschijnlijk speelt mee dat hij opkijkt tegen Poetin en Zelensky niet aardig vindt (omdat Zelensky hem niet wilde helpen met het besmeuren van Biden).quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij denkt hij helemaal niet zo. Hij denkt als een zakenman, vindt dat Oekraïne te veel geld krijgt en kost. Het hoe en waarom interesseert hem helemaal niet.
Dat moeten we dan wel echt doen. Want eenmaal voet aan grond, zullen wij alleen al verslagen worden door hun wreedheid.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoeft niet. We hebben veel meer vliegtuigen dan Rusland. We bombarderen ze gewoon de tyfus in voordat die Russen met hun ossenkarren en ezels bij het front aankomen. De soldaten die daar wel arriveren bombarderen en dronen we ook de tering in.
Er zullen heus wel doden vallen aan onze kant, maar ja, het is oorlog.
Ja.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:45 schreef theunderdog het volgende:
Stel nu dat wij binnen nu en 5 jaar in de krankzinnige situatie terecht komen dat er een grootschalige oorlog komt, waarin Amerika de kant kiest van de tegenpartij (of dat nu Rusland is of een ander anti-westers land). Dan worden we toch vermorzeld?
Nee, in Noord-Korea zijn alle media onder de controle van de overheid en worden alleen narratieven getolereerd die positief zijn over de Noord-Koreaanse Arbeiderspartij. Kortom, het lijkt er sterk op dat je absoluut niet weet waar je over praat.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
In Noord korea mogen ze ook schrijven wat binnen de wet valt, daar is dus ook persvrijheid? Je bent je wel in hele moeilijke bochten aan het wringen om te ontkennen dat er in de vs niet een frontale aanval op de Democratische instituties en checks/balances aan de gang is.
Laat maar vallen dan, het komt er toch wel vanquote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:45 schreef theunderdog het volgende:
Stel nu dat wij binnen nu en 5 jaar in de krankzinnige situatie terecht komen dat er een grootschalige oorlog komt, waarin Amerika de kant kiest van de tegenpartij (of dat nu Rusland is of een ander anti-westers land). Dan worden we toch vermorzeld?
Hoe wil de VS boots on the ground in Europa krijgen? Het VK als uitvalsbasis lijkt me uitgesloten. Dus een D-Day optie zit er niet echt in. Ik zie Poetin ook geen toestemming geven ze te stationeren in Rusland.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:45 schreef theunderdog het volgende:
Jaquote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:45 schreef theunderdog het volgende:
Plus hij is chantabel omdat hij met Russisch geld een aantal faillissementen te boven is gekomen. Hij is behoorlijk zakelijk verwoven met Rusland. Onder de streep is hij ook een middelmatige zakenman maar bovenal een bully.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij denkt hij helemaal niet zo. Hij denkt als een zakenman, vindt dat Oekraïne te veel geld krijgt en kost. Het hoe en waarom interesseert hem helemaal niet.
Nee, want de burgeroorlog heeft Amerika in een diep dal gestort. Ze hebben nog wel materiaal, maar niet de mankracht om deze kant op te komenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:45 schreef theunderdog het volgende:
Dat denkt Oekraíne dus ook.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat moeten we dan wel echt doen. Want eenmaal voet aan grond, zullen wij alleen al verslagen worden door hun wreedheid.
Dat laatste dus. Want waarom niet? als Putin de overtuiging heeft dat Amerika gaat meewerken aan de destructie van de rest van het westen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe wil de VS boots on the ground in Europa krijgen? Het VK als uitvalsbasis lijkt me uitgesloten. Dus een D-Day optie zit er niet echt in. Ik zie Poetin ook geen toestemming geven ze te stationeren in Rusland.
Er zitten heel veel Amerikaanse soldaten al in Europa.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:49 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Nee, want de burgeroorlog heeft Amerika in een diep dal gestort. Ze hebben nog wel materiaal, maar niet de mankracht om deze kant op te komen
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat laatste dus. Want waarom niet? als Putin de overtuiging heeft dat Amerika gaat meewerken aan de destructie van de rest van het westen.
En trouwens. Er zitten heel wat Amerikaanse soldaten in Europa....
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zitten heel veel Amerikaanse soldaten al in Europa.
Daar is Amerika toch veel te verdeeld voor joh. Amerikaanse steun zou nog kunnen, maar jouw situatieschets is onmogelijk.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |