Als het niemand beschadigd?quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:43 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Waarom verleidingen weerstaan? Wat is er mis met verleidingen en aan je trekken komen? Hogere idealen? Waarom val je deze zaken aan als gelovigen het ter sprake brengen, maar benoem je die hier zelf. Jezus vrat, dronk en feestte erop los met tollenaars en prostituees, in die mate dat het zelfs zijn vijanden opviel en hem hierom bekritiseerden. En voordat je gaat klagen: dit is het niveau van je posts in het Ramadan-topic.
Ik zit hier in katholiek gebied en geen hond hier gaat vasten.quote:Op woensdag 5 maart 2025 13:11 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Dat is niet zo opmerkelijk omdat de katholieke gemeenschap het zelf heeft laten doodbloeden. Daar hadden ze geen moslims voor nodig. Mijn ouders vastten nog (als kind) maar hebben mij er niet mee opgevoed. Dat bij de meeste families zo.
En nu?quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zit hier in katholiek gebied en geen hond hier gaat vasten.
Moslims nemen het wel serieus.
HowardRoars opmerkelijke constatering is helemaal niet opmerkelijk.quote:
Aha.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
HowardRoars opmerkelijke constatering is helemaal niet opmerkelijk.
Die zie ik nergens in actieve topics staan.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Aha.
Ga je nu nog even in het ramadan topic melden dat je niets met díe info gaat doen?
Ah, ga je nog naar een iftar toe?quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hmm.quote:
Had je dit geplaatst als er niet naar Gaza werd verwezen?quote:
Yep.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 19:47 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Wat aandacht nodig om je gebruikelijke stokpaardjes vervolgens weer af te kunnen draaien?
Ik zal het je geven:quote:
Heb jij al een mail van HR ontvangen over sensitiviteit tijdens de ramadan?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 19:49 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik zal het je geven:
Fuck de SGP!
Leve de DEI!
Hup voor Gloria Wekker!
Zo, dan kun je weer een avondje los
Ja dus.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 19:49 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik zal het je geven:
Fuck de SGP!
Leve de DEI!
Hup voor Gloria Wekker!
Zo, dan kun je weer een avondje los
Hahha ik had al wel verwacht dat je zou happen maar zó happen..quote:Op vrijdag 7 maart 2025 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja dus.
Als je straks weer heel super inclusief een vorkje meeprikt met de iftar (zo gezellig, zo warm), denk er nog even aan dat volgens de officiële leer de hel vooral bevolkt wordt door vrouwen, dat vrouwen sowieso onbetrouwbaar zijn en zich dienen te verhullen omdat het wandelende lustobjecten zijn, dat je homofilie moet zien als een afgrijselijke zonde en dat eenieder die niet de koran volgt zijn affikkende vellen mag tellen in Gehenna.
Maar hé, je bent in ieder geval geen rassogistische fastocist.
Oh jawel.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 20:06 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Hahha ik had al wel verwacht dat je zou happen maar zó happen..![]()
Je hebt geen flauw idee wie ik ben en wat mijn opvattingen waar dan ook over zijn. Ik voel ook geen enkele behoefte om dat met zo’n schuimbekkend figuur als jij te delen, ik ga zo lekker pilsen met wat maten. Adiossssss
quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:21 schreef egayalS het volgende:
Ik moest denken aan dit topic over "white Christian nationalism" van Beatrice de Graaf en Stefan Paas, beide traditionele christenen. Waar white Christian nationalists, tegenwoordig christelijke symboliek en taal gebruiken voor hun politieke agenda. Zoals we recentelijk zagen bij jd Vance die een aanvaring kreeg met de Paus over de betekenis van een bijbelse tekst of die minster van buitenlandse zaken met een kruis op zijn voorhoofd.
Het artikel beoogt dat deze stroming het resultaat is van de secularisatie van de VS. niet godvrezend maar wel God als tool gebruikend.
Zo past ook dit topic in hetzelfde hoekje als de trumpisten, niet God vrezend (zoals TS) maar wel gebruikmakend van christelijke symboliek om zich af te zetten tegen Islamitische symboliek de ramadan.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ationalisme-a4885576
Hoe christelijk is dit allemaal? Zowel Philip Gorski als Tobias Cremer als andere onderzoekers onderstrepen dat wit christelijk nationalisme niet los te denken is van de doorgaande secularisatie van de Amerikaanse samenleving. De entourage van Trump is aanzienlijk minder uitgesproken en traditioneel religieus dan die van voorgaande Republikeinse (en Democratische) presidenten, en dat weerspiegelt hoe het er voorstaat in Amerika als geheel. In vijfentwintig jaar tijd is het percentage godgelovigen in de VS van 90 naar 63 gedaald.
Arme jongen. Je moet de neurose van een barmhartige, alwetende en almachtige God in je hoofd contrasteren met de angst voor eeuwige hel en marteling van diezelfde barmhartige God omdat dit leven een "test" van jouw commitment aan hem is. We kunnen in plaats van het Stockholm syndroom beter spreken over het Mekka syndroom.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:21 schreef egayalS het volgende:
Ik moest denken aan dit topic over "white Christian nationalism" van Beatrice de Graaf en Stefan Paas, beide traditionele christenen. Waar white Christian nationalists, tegenwoordig christelijke symboliek en taal gebruiken voor hun politieke agenda. Zoals we recentelijk zagen bij jd Vance die een aanvaring kreeg met de Paus over de betekenis van een bijbelse tekst of die minster van buitenlandse zaken met een kruis op zijn voorhoofd.
Het artikel beoogt dat deze stroming het resultaat is van de secularisatie van de VS. niet godvrezend maar wel God als tool gebruikend.
Zo past ook dit topic in hetzelfde hoekje als de trumpisten, niet God vrezend (zoals TS) maar wel gebruikmakend van christelijke symboliek om zich af te zetten tegen Islamitische symboliek de ramadan.
Hoe christelijk is dit allemaal? Zowel Philip Gorski als Tobias Cremer als andere onderzoekers onderstrepen dat wit christelijk nationalisme niet los te denken is van de doorgaande secularisatie van de Amerikaanse samenleving. De entourage van Trump is aanzienlijk minder uitgesproken en traditioneel religieus dan die van voorgaande Republikeinse (en Democratische) presidenten, en dat weerspiegelt hoe het er voorstaat in Amerika als geheel. In vijfentwintig jaar tijd is het percentage godgelovigen in de VS van 90 naar 63 gedaald.
Dat ik jouw tribale godsbeeld niet deel maakt mij niet meer of minder 'godvrezend'.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:21 schreef egayalS het volgende:
Dat is meer ter inclusie en bewustwording.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 23:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel, anders zou je het niet steeds hoeven bumpen.
Waarom ben jij zo respectloos?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 00:32 schreef Kerelx het volgende:
[..]
En doe je er zelf ook aan mee of is het topic meer een reactie op de Ramadan topic? Ik weet zeker dat als het Ramadan topic er niet was geweest, je dit topic niet geopend had. Zeker gezien je posts waarin je refereert naar Ramadan-acties zoals die van de Jumbo.
Islam supremacyquote:Op woensdag 5 maart 2025 19:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het christendom vraagt nou eenmaal meer van haar volgers dan dat ze slaaf regels volgen en verder niet nadenken. Er wordt een hoop verantwoordelijkheid bij de individuele christen neergelegd. Ik beginsel moet die zélf ethische afwegingen maken in lijn met het goede.quote:Op woensdag 5 maart 2025 00:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze voelen geen "behoefte om te vasten of om naar de kerk te gaan".
Lekkere Christenen dan. Die doen wat ze willen.²
Exact.quote:Op maandag 10 maart 2025 10:31 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het christendom vraagt nou eenmaal meer van haar volgers dan dat ze slaaf regels volgen en verder niet nadenken. Er wordt een hoop verantwoordelijkheid bij de individuele christen neergelegd. Ik beginsel moet die zélf ethische afwegingen maken in lijn met het goede.
Daarmee voorkom je ook dat ze in een auto stappen, een halve winkelstraat doodrijden en vervolgens kunnen zeggen "ja, maar dat stond geschreven / het moest van de dominee." Dat soort infantiele dogmatiek hebben ze er wel redelijk uit gereformeerd.
Christenen zijn dan ook superieur aan moslims. Dat heb je wel bewezen met deze wijze van redeneren! Geheel in lijn met het doel van dit topic, althans zo lijkt het.quote:Op maandag 10 maart 2025 10:31 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het christendom vraagt nou eenmaal meer van haar volgers dan dat ze slaaf regels volgen en verder niet nadenken. Er wordt een hoop verantwoordelijkheid bij de individuele christen neergelegd. Ik beginsel moet die zélf ethische afwegingen maken in lijn met het goede.
Daarmee voorkom je ook dat ze in een auto stappen, een halve winkelstraat doodrijden en vervolgens kunnen zeggen "ja, maar dat stond geschreven / het moest van de dominee." Dat soort infantiele dogmatiek hebben ze er wel redelijk uit gereformeerd.
Ach, misschien dat jouw geloof over 500 jaar ook wel eens tot inkeer komt en inziet dat de moordlustige gewelddadige bezettingsdrang niet gaat leiden tot wereldoverheersing. Een mens mag toch hopenquote:Op woensdag 12 maart 2025 21:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Christenen zijn dan ook superieur aan moslims. Dat heb je wel bewezen met deze wijze van redeneren! Geheel in lijn met het doel van dit topic, althans zo lijkt het.
Nou over mijn geloof hoef jij je niet druk te maken hoor. Niet nu en niet over 500 jaar. Verder wel respectloos om in een vastentopic van Christenen weer je stokpaardje van stal te halen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, misschien dat jouw geloof over 500 jaar ook wel eens tot inkeer komt en inziet dat de moordlustige gewelddadige bezettingsdrang niet gaat leiden tot wereldoverheersing. Een mens mag toch hopen
Oei, iemand is niet zo blij als we zijn geloof benoemen voor wat het is. Verder helemaal eens, blijf jij als moslim lekker weg uit dit topic, dan gaat de rest hier verder over het vredelievende Christelijke gebruik van vasten, in tegenstelling tot de islamitische variant van Ramadan, waarbij er mensen worden doodgereden door de eckte eckte gelovigen van die religie. Daar is een eigen topic over.quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou over mijn geloof hoef jij je niet druk te maken hoor. Niet nu en niet over 500 jaar. Verder wel respectloos om in een vastentopic van Christenen weer je stokpaardje van stal te halen.
Nou veel succes dan met je topic, loopt ekte storm!quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oei, iemand is niet zo blij als we zijn geloof benoemen voor wat het is. Verder helemaal eens, blijf jij als moslim lekker weg uit dit topic, dan gaat de rest hier verder over het vredelievende Christelijke gebruik van vasten, in tegenstelling tot de islamitische variant van Ramadan, waarbij er mensen worden doodgereden door de eckte eckte gelovigen van die religie. Daar is een eigen topic over.
Je doet net alsof het een wedstrijdje tussen geloven is, welke het meest actief is.quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou veel succes dan met je topic, loopt ekte storm!
Als dat zo was, dan zou ik hier niet posten he slimmerikje - maar juist in dat andere topic. Scorpietje toch.quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je doet net alsof het een wedstrijdje tussen geloven is, welke het meest actief is.
Typisch de booslim weer.
Dus dan gloat je met het feit dat het volgens jou hier niet storm looptquote:Op woensdag 12 maart 2025 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als dat zo was, dan zou ik hier niet posten he slimmerikje - maar juist in dat andere topic. Scorpietje toch.
Het is inderdaad een constatering dat het niet storm loopt, en de meeste posts in dit topic hebben ook nog eens betrekking op de Islam of moslims. Vrij respectloos richting de Christenen die wel vasten en nu juist daarom dit topic hebben. Verder is het raar dat je telkens op mij reageert als je zelf ook weet dat ik het laatste woord wil hebben en maar wat uitbraak.quote:Op woensdag 12 maart 2025 22:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus dan gloat je met het feit dat het volgens jou hier niet storm loopt. Errug logisch allemaal weer Mutantje. We weten beiden dat je gewoon altijd het laatste woord wil hebben en er dus maar gewoon wat uitbraakt
Nou was weer gezellig, ga jij lekker terug naar je safe space in POL zodat je daar weer kan janken over hoe respectloos we hier op fok toch allemaal wel niet zijn en het slachtofferrolletje weer lekker kan aannemen
Frappant dat je in dat soort hiërarchie denkt.quote:Op woensdag 12 maart 2025 21:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Christenen zijn dan ook superieur aan moslims. Dat heb je wel bewezen met deze wijze van redeneren! Geheel in lijn met het doel van dit topic, althans zo lijkt het.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |