abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216917585
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 09:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit lijkt best een redelijk moment om het te laten klappen, maar dan niet op dat onderwerp maar op defensie en Oekraïne. Beetje klimaat er bij. Dat zijn de 2 onderwerpen waarop veel PVV stemmers het helemaal niet eens zijn met Wilders.
Zolang de VVD nog niet boven de PVV peilt gaat dat niet gebeuren. Maar inderdaad, defensie en Oekraïne zou een goede reden zijn.
"Pools are perfect for holding water"
pi_216917604
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 09:39 schreef probeer het volgende:

[..]
Zolang de VVD nog niet boven de PVV peilt gaat dat niet gebeuren. Maar inderdaad, defensie en Oekraïne zou een goede reden zijn.
Peilingen veranderen hard na een kabinetsval, je moet dus niet op die peilingen wachten. Dat weten ze bij de VVD ook wel. Een hele campagne de PVV in de schoenen schuiven dat ze bevriend zijn met Poetin zou veel stemmers over kunnen halen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216917628
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 09:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Peilingen veranderen hard na een kabinetsval, je moet dus niet op die peilingen wachten. Dat weten ze bij de VVD ook wel. Een hele campagne de PVV in de schoenen schuiven dat ze bevriend zijn met Poetin zou veel stemmers over kunnen halen.
Een goed betoog dat Trumps vriendschap met Putin vrede heeft gebracht (laten we even hopen dat er snel vrede komt, in de toekomst kijken kunnen we niet) kan het weer anders laten draaien.

Verstandige stemmers zouden de Oekraine oorlog niet mee moeten laten wegen in hun stem, aangezien Nederlandse inbreng echt minimaal is op het geopolitieke speelveld.
Hell To The Liars
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 09:47:44 #79
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216917639
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 09:46 schreef Droopie het volgende:

[..]
Een goed betoog dat Trumps vriendschap met Putin vrede heeft gebracht (laten we even hopen dat er snel vrede komt, in de toekomst kijken kunnen we niet) kan het weer anders laten draaien.

Verstandige stemmers zouden de Oekraine oorlog niet mee moeten laten wegen in hun stem, aangezien Nederlandse inbreng echt minimaal is op het geopolitieke speelveld.
Onder provinciaal denkende Geertje wel ja. Hiervoor was Nederland internationaal juist altijd sterk aanwezig
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216917653
quote:

[..]

Tja, de meeste mensen vinden Oekraïne en onze eigen veiligheid wel belangrijk. Ook de meeste PVV stemmers willen meer geld naar Oekraïne, meer gezamelijke investeringen met de EU in defensie en uiteindelijk ook daadwerkelijke militaire hulp aan Oekraïne bij een vredesmacht.

Bedenk dat de PVV veel stemmers bij Rutte vandaan heeft gehaald. Dat zijn geen 'anti-EU, anti-defensie, alleen geld naar Nederlanders' figuren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216917672
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 09:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Onder provinciaal denkende Geertje wel ja. Hiervoor was Nederland internationaal juist altijd sterk aanwezig
Dat viel ook wel in mijn beleving, na 1995 (joegoslavie?)
was het tekenen bij het kruisje en manschappen sturen ter ondersteuning.
Hell To The Liars
pi_216917705
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 09:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, de meeste mensen vinden Oekraïne en onze eigen veiligheid wel belangrijk. Ook de meeste PVV stemmers willen meer geld naar Oekraïne, meer gezamelijke investeringen met de EU in defensie en uiteindelijk ook daadwerkelijke militaire hulp aan Oekraïne bij een vredesmacht.

Bedenk dat de PVV veel stemmers bij Rutte vandaan heeft gehaald. Dat zijn geen 'anti-EU, anti-defensie, alleen geld naar Nederlanders' figuren.
PVV stemmers zullen eerder aanslaan op de kosten van de boodschappen en aanslagen in Duitsland.
Oekraine is ook belangerijk, maar je moet toch keuzes maken in je onderwerpen.

Nu is het toch nog koffiedik kijken. Woningbouw verwacht ik bv weer veel van als onderwerp.
Hell To The Liars
pi_216917713
quote:

[..]

Een goed betoog dat vriendschap met putin vrede heeft gebracht? Wauw :')
pi_216917734
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 09:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Een goed betoog dat vriendschap met putin vrede heeft gebracht? Wauw :')
Hey. Het is mijn vriend ook niet.
Maar stel over 2 maanden is er vrede in Oekraine (een oneerlijke waarschijnlijk), zal dat toch het frame zijn van Trump ipv Putin negeren en isoleren.
Hell To The Liars
pi_216917750
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 09:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
De. VVD dat al sinds 2010 in het kabinet zit vind ik meer negatieve invloed op de huidige toestand van ons land hebben dan de PVV die er net zit al is het zeker zo dat met de PVV niks beter wordt, integendeel zelfs

Zou graag een kabinet zien zonder de VVD maar dat is gezien de huidige peilingen onmogelijk, ik hoop dat het CDA blijft groeien en er een mogelijkheid ontstaat voor een combi met PVDA/GL D66 en CU

Jij zal beslist weten of dit een optie kan zijn voor CU
pi_216917751
quote:

[..]

Dan heb je er weinig van begrepen. Dat merken ze nu in België waar de regering toch flinke kritiek krijgt omdat ze totaal buiten spel staan in de besprekingen die nu gaande zijn. Dat komt simpelweg omdat België nooit mee doet en extreem weinig geld aan defensie uit geeft. Inmiddels wordt de toekomst van Europa deels buiten de EU vormgegeven doordat Orban en Fico dwars liggen en Belgie praat daar amper over mee. Het is zelfs zo dat Starmer de Baltische staten - die wel investeren in defensie - zijn excuses heeft aangeboden dat ze niet uitgenodigd waren maar niemand denkt er maar aan om Belgie te vragen. Nederland heeft - ondanks de ellende die dit kabinet heet - wel een plekje weten te krijgen doordat we flink bijgedragen hebben richting Oekraïne en wat meer uitgeven aan defensie.
pi_216917772
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 09:54 schreef Droopie het volgende:

[..]
PVV stemmers zullen eerder aanslaan op de kosten van de boodschappen en aanslagen in Duitsland.
Oekraine is ook belangerijk, maar je moet toch keuzes maken in je onderwerpen.

Nu is het toch nog koffiedik kijken. Woningbouw verwacht ik bv weer veel van als onderwerp.
Tja, dit lijkt me duidelijk:

quote:
Zes op tien Nederlanders vinden dat Nederland meer moet doen om de Europese defensie te versterken. Twee maanden geleden was slechts 43 procent deze mening toegedaan. Opvallend is dat ook kiezers van de PVV in meerderheid (55%) voor het versterken is.

Een mogelijke manier is het opzetten van een Europees leger. De steun hiervoor is duidelijk gestegen. Vorig jaar was 42 procent voorstander, nu is dat gestegen tot 49 procent. Zeventien procent vindt een Europees leger geen goed idee. De stijging is nog forser als we het vergelijken met april 2019 (toen was 37% voor). Ook kiezers van de PVV zijn vaker voor (39%) dan tegen (25%).

Waarschijnlijk is het toenemende enthousiasme voor een Europees leger een reactie op de veranderende positie van de VS op het wereldtoneel. Zeven op tien (69%) achten de EU te afhankelijk van de VS op het gebied van defensie, en slechts drie op tien (29%) verwachten dat de VS Europese NAVO-partners zal blijven beschermen.
https://www.ipsos-publiek(...)-nederlander-zorgen/

En of de partijen het willen of niet, Oekraïne gaat de komende maanden dagelijks in het nieuws zijn, islam (al worden aanslagen in Duitsland ook door AfDers gepleegd, misschien doel je daar op?), inflatie en woningbouw niet. Dus dat onderwerp gaat bij iedereen vooraan in de gedachten zitten. Verder heeft dit kabinet bar weinig gedaan gekregen tegen inflatie en voor woningbouw, dus dat helpt ook niet en ik heb het idee dat dat meer op PVV, BBB en NSC af straalt (die zijn incompetent) dan op de VVD.
pi_216917791
Als ik zeg dat heel Europa buitenspel staat sinds Trump aan de macht is, praat ik ook geen onzin toch?

Bijna alle grote beslissingen gaan de laatste tijd zonder of minimale inspraak van de EU.
Hell To The Liars
pi_216917813
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 09:59 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
De. VVD dat al sinds 2010 in het kabinet zit vind ik meer negatieve invloed op de huidige toestand van ons land hebben dan de PVV die er net zit al is het zeker zo dat met de PVV niks beter wordt, integendeel zelfs

Zou graag een kabinet zien zonder de VVD maar dat is gezien de huidige peilingen onmogelijk, ik hoop dat het CDA blijft groeien en er een mogelijkheid ontstaat voor een combi met PVDA/GL D66 en CU

Jij zal beslist weten of dit een optie kan zijn voor CU
Volgens mij zou dat zeker een optie zijn voor de CU (zie Balkenende IV), maar ik zie daar geen meerderheid.
pi_216917821
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 10:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, dit lijkt me duidelijk:
[..]
https://www.ipsos-publiek(...)-nederlander-zorgen/

En of de partijen het willen of niet, Oekraïne gaat de komende maanden dagelijks in het nieuws zijn, islam (al worden aanslagen in Duitsland ook door AfDers gepleegd, misschien doel je daar op?), inflatie en woningbouw niet. Dus dat onderwerp gaat bij iedereen vooraan in de gedachten zitten. Verder heeft dit kabinet bar weinig gedaan gekregen tegen inflatie en voor woningbouw, dus dat helpt ook niet en ik heb het idee dat dat meer op PVV, BBB en NSC af straalt (die zijn incompetent) dan op de VVD.
Dit kabinet heeft sowieso heel weinig concreets gedaan in mijn beleving, de stemmers die twijfelde om op de PVV te stemmen zullen zich nu wel 2x achter de oren krabben.
Maar wat is het alternatief?

Het alternatief zal afhangen welke partij goed campagne kan voeren, resultaten kunnen ze niet echt mee pochen.
Hell To The Liars
pi_216917826
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 09:58 schreef Droopie het volgende:

[..]
Maar stel over 2 maanden is er vrede in Oekraine (een oneerlijke waarschijnlijk), zal dat toch het frame zijn van Trump ipv Putin negeren en isoleren.
Vrede? Dan is Oekraïne uitgeleverd. En dat betekent bye bye Taiwan en Amerikaanse invloed in hele Pacific. Het uitleveren van Oekraïne maakt China alleen maar gevaarlijker.

Trump heeft geen werkelijkheid nodig voor een spin. Die maakt dag 1 iemand uit voor een dictator en dag 2 ontkent hij het.

Ik snap overigens wel wat je probeert te zeggen :)
pi_216917833
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 09:58 schreef Droopie het volgende:

[..]
Als er al een bestand is over 2 maanden, dan is het onderwerp "hoe regelen we een vredesmacht aan onze grenzen" juist helemaal het allerbelangrijkste onderwerp, zo ongeveer het enige onderwerp waar het dan politiek over zal gaan.
pi_216917838
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 10:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens mij zou dat zeker een optie zijn voor de CU (zie Balkenende IV), maar ik zie daar geen meerderheid.
Klopt, het is ook iets wat mij goed zou lijken, misschien als de CDA blijft groeien is het mogelijk, van de BBB en NSC is het toch mogelijk wat kiezers te trekken al is de NSC al bijna weg in de peilingen
pi_216917865
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 10:02 schreef Droopie het volgende:
Als ik zeg dat heel Europa buitenspel staat sinds Trump aan de macht is, praat ik ook geen onzin toch?

Bijna alle grote beslissingen gaan de laatste tijd zonder of minimale inspraak van de EU.
Trump roept hard maar als puntje bij paaltje komt is een vrede in Oekraïne alleen mogelijk als Oekraïne daar ook voldoende uit haalt en Europa bereid is die vrede (mede) te bewaken. Dus Trump kan wel hard roepen maar hij zal ook ergens weer de samenwerking moeten gaan zoeken. Het is natuurlijk wel een slecht voorteken dat hij de leveringen voorlopig stop zet en dat kan zeker voor problemen gaan zorgen maar dat neemt niet weg dat Zelensky voldoende uit een akkoord moet halen om het thuis te kunnen verdedigen. En zonder veiligheidsgaranties heeft een bestand voor Oekraïne weinig waarde.
pi_216917876
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 10:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Vrede? Dan is Oekraïne uitgeleverd. En dat betekent bye bye Taiwan en Amerikaanse invloed in hele Pacific. Het uitleveren van Oekraïne maakt China alleen maar gevaarlijker.

Trump heeft geen werkelijkheid nodig voor een spin. Die maakt dag 1 iemand uit voor een dictator en dag 2 ontkent hij het.

Nee dan zijn we het eens ja :)
Dit is een clusterfuck van epische proporties, waar wij vrede gewend zijn, is de kans heel groot dat het koehandel wordt waarbij landen opgeofferd gaan worden

Krijg je dat Amerika straks een claim legt op 50% van de aandelen TMSC, maar dat daarvoor China het land mag bezetten.

Dat was 1 jaar geleden ondenkbaar, maar nu zie ik dit gewoon gebeuren.
Hell To The Liars
pi_216917908
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 10:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als er al een bestand is over 2 maanden, dan is het onderwerp "hoe regelen we een vredesmacht aan onze grenzen" juist helemaal het allerbelangrijkste onderwerp, zo ongeveer het enige onderwerp waar het dan politiek over zal gaan.
Maar de kans is ook aanwezig dat Amerika dat wel even gaat regelen, of pretendeert ;)

De kans is ook aanwezig dat de Navo dit gaat regelen of dat er via een de VN een pakistaanse of afrikaanse vredesmacht komt.
Hell To The Liars
pi_216918014
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 10:14 schreef Droopie het volgende:

[..]
Maar de kans is ook aanwezig dat Amerika dat wel even gaat regelen, of pretendeert ;)

De kans is ook aanwezig dat de Navo dit gaat regelen of dat er via een de VN een pakistaanse of afrikaanse vredesmacht komt.
Nee, die kansen zijn allemaal 0. Europa moet die vredesmacht regelen, een andere zal Zelensky ook niet accepteren.

En als Oekraïne wordt verkocht door de VS, zullen we in de Baltische staten ook een Europese macht moeten zetten, want die zullen niet willen dat hen hetzelfde overkomt.

Dus nee, de komende maanden is Wilders niet van dit onderwerp, dat echt zijn achilleshiel is (buitenlandbeleid) af.
pi_216918238
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 10:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, die kansen zijn allemaal 0. Europa moet die vredesmacht regelen, een andere zal Zelensky ook niet accepteren.

En als Oekraïne wordt verkocht door de VS, zullen we in de Baltische staten ook een Europese macht moeten zetten, want die zullen niet willen dat hen hetzelfde overkomt.

Dus nee, de komende maanden is Wilders niet van dit onderwerp, dat echt zijn achilleshiel is (buitenlandbeleid) af.
Dat ben ik niet met je eens, maar daar is dit topic niet voor ;)

Donderdag was volgens mij de agenda leeg? Dan zal er wel een spoeddebat komen.
Hell To The Liars
  dinsdag 4 maart 2025 @ 10:42:44 #99
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216918251
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 09:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dit inderdaad, de Nederlandse kleinburger heeft zich irrelevant gestemd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 11:13:27 #100
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216918647
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 10:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Taiwan wordt natuurlijk door Trump aan China geofferd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')