Maar dit maakt toch allemaal niets uit? hoe Amerika er zelf uit gaat zien zou mij een worst wezen.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En de kans is groot dat de MAGA-volgelingen dat vingerwijzen door Trump en Musk slikken voor zoete koek.
Teleurstellend dat het je, naast de asielzoekers, niet gelukt is om ook een woke-bash te verwerken in je bericht. Je moet duidelijk nog wat langer in de leer bij Wierd Duk.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:18 schreef ReplaR het volgende:
Omdat we op FOK! zitten:
Stel er breekt oorlog uit en we moeten vechten, worden dan ook de statushouders/asielzoekers gestuurd of mogen die thuis blijven met de vrouwen terwijl de Nederlanderse mannen naar het front moeten?
De huidige voorgestelde 'veiligheidsgaranties' zijn net zo min bindend. En Rusland weet dat ook.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:25 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Dat ligt iets complexer. Zo is een memorandum niet bindend. Verder stelt het boedapest memorandum bijvoorbeeld niet dat de ondertekenaars expliciet met militaire middelen zouden moeten ingrijpen in het geval van agressie tegen Oekraine. Het memorandum roept slechts op dat er onmiddelijke actie vanuit de VN veiligheidsraad moet worden gezocht. Dat werkt natuurlijk niet echt in een scenario waarbij Rusland (als permanent veiligheidsraadlid) Oekraine binnen valt. Die gebruiken gewoon hun veto recht om actie vanuit de veiligheidsraad te saboteren.
We moeten eerst de statushouders sturen.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:18 schreef ReplaR het volgende:
Omdat we op FOK! zitten:
Stel er breekt oorlog uit en we moeten vechten, worden dan ook de statushouders/asielzoekers gestuurd of mogen die thuis blijven met de vrouwen terwijl de Nederlanderse mannen naar het front moeten?
Het gaat niet om Rusland. Rusland krijgt het niet eens voor elkaar Oekraine in te nemen. Dus daar maak ik mij totaal niet druk om. Waar het omgaat is dat 'de EU' geen land is. Het is een samenraapsel van verschillende landen. We zitten nu in een situatie waarin het ook zomaar eens kan zijn dat Trump van plan is een EU land of ander westers land aan te vallen.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:27 schreef zuchtje het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
- Gecombineerd heeft de NAVO zonder VS een grotere landmacht dan de VS
- Qua financien kunnen we het ook prima rooien
- aandachtspunten zijn de aansturing,logistiek. Hoe gaan we goed/beter samenwerken, en hoe krijgen we de Spaanse tanks naar het (Oost)front
- En er moet een alternatief gevonden worden van "key-enabler" die nu nog bij de VS liggen.
- VS heeft een grotere luchtmacht en marine
- Rusland is geen match voor Europa, als de Europese leeuw wakker wordt.
En door wie zijn die (per ongeluk) stromen opgewekt?quote:Op maandag 3 maart 2025 10:06 schreef polderturk het volgende:
Nu proberen ze de aandacht weer te verleggen.
[ x ]
Juist. En de Amerikanen er geen stuiver aan bijgedragen. Na 9/11 zijn we de Amerikanen ook te hulp geschoten. Misschien moeten we die kosten ook maar terugvorderen.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En door wie zijn die (per ongeluk) stromen opgewekt?
Dat had 2014 al moeten zijn. Er zijn toen wel wat stappen gezet (bezuinigingen stopten, EU aansturing werd gevormd) maar het was veel en veel te weinig.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:31 schreef PzKpfw het volgende:
Ik hoop echt dat de gebeurtenissen van afgelopen weekend nu eens echte een wake-up call was voor Europa. Dat dit het keerpunt is en we onze defensie serieus gaan opschalen. We hebben nu wel gezien dat we niet moeten en kunnen vertrouwen op de USA.
Regel een constructie zonder die walgelijke nestbevuilers in Hongarije en Slowakije en zorg dat je de Britten en de Noren aan boord haalt.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:36 schreef raptorix het volgende:
Overigens lijkt het me niet handig om een Europees leger via de EU te regelen, ten eerste sluit je dan de UK uit, ten tweede zit je weer met allerlei kut Oostblok puppets van Putin. Stel een nieuwe Europese Nato op, en probeer eventueel ook landen als Turkije en Australië erbij te betrekken. Ook goed nadenken over Veto stemmen en de mogelijkheid om nieuwe landen toe te laten, of ze er uit te schoppen.
In de voorbereiding van de meeting met Trump is wel heel veel mis gegaan bij Zelensky. Heeft die man geen adviseurs.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:44 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Beter met tolk, gewoon geen Engels praten zoals Putin.
We zitten hier in het "Oorlog in Oekraine" topic. Het gaat wel om Rusland. Dat is de agressor die Oekraine binnen is gevallen.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat niet om Rusland. Rusland krijgt het niet eens voor elkaar Oekraine in te nemen. Dus daar maak ik mij totaal niet druk om. Waar het omgaat is dat 'de EU' geen land is. Het is een samenraapsel van verschillende landen. We zitten nu in een situatie waarin het ook zomaar eens kan zijn dat Trump van plan is een EU land of ander westers land aan te vallen.
Waar zijn wij dan? natuurlijk, op den duur komt dat wel goed. Waar de nood hoog is, zijn wij tot veel in staat. Maar tussen nu en 4 jaar??
De belangen waren simpelweg te groot. Er werden miljarden verdiend aan de handel met Rusland. We hebben weggekeken totdat het echt niet meer ging.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat had 2014 al moeten zijn. Er zijn toen wel wat stappen gezet (bezuinigingen stopten, EU aansturing werd gevormd) maar het was veel en veel te weinig.
Is dat zo?quote:Op maandag 3 maart 2025 10:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is dus wat ik ook niet begrijp. Wat wint de VS ermee om haar geopolitieke positie door de plee te spoelen ten gunste van wat handelsdeals met de Russen?
EU-leger is onwijs dom. Heb er echt nog geen goed argument over voorbij zien komen. We hebben gewoon de NAVO. Als de VS vertrekt, bestaat die nog steeds.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:36 schreef raptorix het volgende:
Overigens lijkt het me niet handig om een Europees leger via de EU te regelen, ten eerste sluit je dan de UK uit, ten tweede zit je weer met allerlei kut Oostblok puppets van Putin. Stel een nieuwe Europese Nato op, en probeer eventueel ook landen als Turkije en Australië erbij te betrekken. Ook goed nadenken over Veto stemmen en de mogelijkheid om nieuwe landen toe te laten, of ze er uit te schoppen.
Denk niet dat je dit aan had kunnen zien komen, want het was wel een heel erg bijzondere en aparte actie van Trump/Vance.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:39 schreef yessie234 het volgende:
[..]
In de voorbereiding van de meeting met Trump is wel heel veel mis gegaan bij Zelensky. Heeft die man geen adviseurs?
Oh. Op die manier bedoelde ik het helemaal niet. Natuurlijk gaat in dit topic om Rusland-Oekraine, maar de afschikking die de NAVO moet creeeren (zonder de VS) is wel wat breder dan Rusland.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:40 schreef zuchtje het volgende:
[..]
We zitten hier in het "Oorlog in Oekraine" topic. Het gaat wel om Rusland. Dat is de agressor die Oekraine binnen is gevallen.
Een land is een samenraapsel van verschillende provincies, wat een samenraapsel is van verschillende gemeenten. Militair gezien boeit het toch niet welke vlag er op een schouder te zien is? Zolang ze goed samen kunnen werken tegen een gezamenlijke vijand.
Wat jij persoonlijk wel of niet interessant vind is niet echt relevant. Perun maakt best informatieve presentaties. Maar als hij het mis heeft mag je dat best weerleggen hoor. Het antwoord op de vraag of Europa zich kan verdedigen zonder de VS is in ieder geval een ja als men het over Rusland heeft.
Amerika is juist zo krachtig door zijn bondgenoten en vredelievende buurlanden.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:40 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Is dat zo?
Vraag me eerlijk gezegd af wat al die Europese landen eigenlijk toevoegen voor de VS, militair gezien.
Europa is op het moment zwak en kent weinig daadkracht.
Ook tijdens die top in Engeland wordt er weinig besloten, overal is nog steeds de VS bij nodig of moet nog door een (interne) politieke worsteling voordat er mogelijk iets van de grond komt.
In een nieuwe multipolaire wereld waar landen de beslissingen kunnen maken doordat ze een sterke militaire macht achter de hand hebben, kun je wel verstoppertje spelen en wat boycotten enzo, maar zonder die harde macht wordt de kaas van je brood gegeten.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
EU-leger is onwijs dom. Heb er echt nog geen goed argument over voorbij zien komen. We hebben gewoon de NAVO. Als de VS vertrekt, bestaat die nog steeds.
Verder geven de signalen aan dat Canada, Australie, , Noorwegen, UK aan ook steeds minder van de VS te moeten hebben. Zonde om dan via een EU leger die te negeren.
De VS liep ook te pushen voor het ombouwen van Europese legers tot rapid reaction forces. Dat maakt het makkelijker om die landen over te halen na een zandbakinterventie troepen te sturen voor politie/training/coin-missies.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:40 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Is dat zo?
Vraag me eerlijk gezegd af wat al die Europese landen eigenlijk toevoegen voor de VS, militair gezien.
Europa is op het moment zwak en kent weinig daadkracht.
Ook tijdens die top in Engeland wordt er weinig besloten, overal is nog steeds de VS bij nodig of moet nog door een (interne) politieke worsteling voordat er mogelijk iets van de grond komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |