abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216921351
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:15 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ontken je dat? Je zei zelf dat het christendom superieur is aan al het andere, niet ik. Dus je ad-hominemed jezelf;
[..]
Ja, zie boven, je vindt jezelf superieur aan anderen, dat heb je zelf gezegd, niet ik. Ik stel daar enkel vragen over.
Citeer eens waar ik heb gezegd dat ik mijzelf superieur vind?
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 15:18:23 #177
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216921388
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Citeer eens waar ik heb gezegd dat ik mijzelf superieur vind?
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 23:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Als het Christendom niet superieur zou zijn aan alle andere stromingen, zouden er geen miljoenen mensen naar de Christelijke wereld reizen om daar te profiteren van de vrijheden, rechten en welvaart die er is opgebouwd. Christus en het Christendom is superieur omdat het meer waarde hecht aan het menselijke leven en menselijk welzijn. Daarom lopen al die landen die niet Christelijk zijn of nog steeds gigantisch achter in termen van menselijke beschaving, of als ze dat niet doen is dat omdat ze het Christelijke westen kopiëren. Dus ja, objectief gezien is Christus en het Christendom superieur voor een mens.
As above, so below.
pi_216921414
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:18 schreef Mijk het volgende:

[..]
[..]

Waar staat precies dat ik mijzelf superieur vind? Die tekst gaat over het Christelijk geloof, niet om mijzelf.
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 15:21:32 #179
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216921423
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Waar staat precies dat ik mijzelf superieur vind?
Moet ik hier serieus op ingaan?

Jij zegt hier heel duidelijk dat het "Christendom supereur is aan al het ander"....
As above, so below.
pi_216921429
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:21 schreef Mijk het volgende:

[..]
Moet ik hier serieus op ingaan?

Jij zegt hier heel duidelijk dat het "Christendom supereur is aan al het ander"....
Ja, ik ben toch niet het Christendom? Of het Christelijk geloof?

Daar moet je serieus op ingaan ja. Want je leest dingen die er niet staan.
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 15:23:01 #181
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216921445
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ja, ik ben toch niet het Christendom? Of het Christelijk geloof?

Daar moet je serieus op ingaan ja. Want je leest dingen die er niet staan.
Oke, dus jij bent zgn een Christen, je zegt dat het Christendom superieur is aan al het andere, maar je bent zelf niet superieur, is dat wat je zegt?
As above, so below.
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 15:27:01 #182
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216921493
Je weet wat er gebeurt in elk scenario wat je nu gaat antwoorden he. Die snap ik ook.
As above, so below.
pi_216921589
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:23 schreef Mijk het volgende:

[..]
Oke, dus jij bent zgn een Christen, je zegt dat het Christendom superieur is aan al het andere, maar je bent zelf niet superieur, is dat wat je zegt?
Ja, want ik ben niet 'het christendom' (waarmee ik het Christelijk geloof bedoel, voor de duidelijkheid). Ik hang het Christelijk geloof aan. Dat is wat anders dan dat ik het ben. Als je in een auto rijdt, ben je ook niet de auto. Als je op een paard zit, ben je niet het paard. Als je lid bent van een politieke partij, ben je niet de politieke partij. Het Christelijke geloof is een geheel aan leerstellingen, overtuigingen en praktijken. Die hang ik aan, maar ik ben ze niet, en het feit dat ik de aanhang, maakt mij niet 'superieur'. Ik hang wat mij betreft een superieure ideologie aan (maar dat doe jij ook, anders zou je hem niet aanhangen, je kiest immers niet voor een ideologie die je zelf inferieur vindt neem ik aan), maar dat is heel wat anders dan dat ik superieur ben.
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 15:36:40 #184
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216921605
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ja, want ik ben niet 'het christendom' (waarmee ik het Christelijk geloof bedoel, voor de duidelijkheid). Ik hang het Christelijk geloof aan. Dat is wat anders dan dat ik het ben. Als je in een auto rijdt, ben je ook niet de auto. Als je op een paard zit, ben je niet het paard. Als je lid bent van een politieke partij, ben je niet de politieke partij. Het Christelijke geloof is een geheel aan leerstellingen, overtuigingen en praktijke. Die hang ik aan, maar ik ben ze niet, en het feit dat ik de aanhang, maakt mij niet 'superieur'.
Hoe kun jij dan zeggen dat het superieur is?

En als het dan superieur is, waarom hang jij dat geloof niet aan?

En als je het wel aanhangt, vind je jezelf toch superieur aan het ander?

Hoe zit dit? je draait er wéér omheen Ali, dat siert je niet.
As above, so below.
pi_216921611
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:36 schreef Mijk het volgende:

[..]
Hoe kun jij dan zeggen dat het superieur is?

En als het dan superieur is, waarom hang jij dat geloof niet aan?

En als je het wel aanhangt, vind je jezelf toch superieur aan het ander?

Hoe zit dit? je draait er wéér omheen Ali, dat siert je niet.
Nee nee, wacht even. Erken je dat wat je hierboven doet ad hominem is?

Ik draai nergens omheen, ik ga precies in op wat jij zegt. Ik geef je alleen geen gelijk, maar dat wil niet zeggen dat ik 'eromheen draai'.
pi_216921618
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 14:29 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Niet volslagen :)
;)
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 15:38:35 #187
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216921624
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee nee, wacht even. Erken je dat wat je hierboven doet ad hominem is?
Nee, ik stel nogmaals, je stelling ter discussie.

Ik vraag waarom je iets superieur vindt, waarom je (als je het superieur vindt) dat niet aanhangt, jij voelt het als een aanval op jezelf, maar ik heb het enkel over het christendom, blijkbaar identificeer jij jezelf 100% met het crhistendom en voel je daarom een vorm van Ad Hominem, en dat bevestigt exact mijn punt.
As above, so below.
pi_216921636
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:38 schreef Mijk het volgende:

[..]
Nee, ik stel nogmaals, je stelling ter discussie.

Ik vraag waarom je iets superieur vindt, waarom je (als je het superieur vindt) dat niet aanhangt, jij voelt het als een aanval op jezelf, maar ik heb het enkel over het christendom, blijkbaar identificeer jij jezelf 100% met het crhistendom en voel je daarom een vorm van Ad Hominem, en dat bevestigt exact mijn punt.
Nee, je verwijt mij dingen te hebben gezegd die ik niet heb gezegd noch bedoeld.
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 15:40:19 #189
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216921640
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee, je verwijt mij dingen te hebben gezegd die ik niet heb gezegd noch bedoeld.
Dus vind je het Christendom nou superieur aan al het andere, of niet?
As above, so below.
pi_216921646
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:40 schreef Mijk het volgende:

[..]
Dus vind je het Christendom nou superieur aan al het andere, of niet?
Geef je toe dat je dingen leest die er niet staan?
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 15:41:20 #191
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216921652
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Geef je toe dat je dingen leest die er niet staan?
Ik stel een vraag die met louter ja of nee beantwoord kan worden.

Vind je het christendom (wat jij aanhangt) superieur, of niet?
As above, so below.
pi_216921655
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:41 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ik stel een vraag die met louter ja of nee beantwoord kan worden.

Vind je het christendom (wat jij aanhangt) superieur, of niet?
En ik laat mij niet commanderen. Ik wil dat je erkent dat je verwijt onterecht was. Dan praten we daarna wel weer verder.
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 15:42:39 #193
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216921664
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
En ik laat mij niet commanderen. Ik wil dat je erkent dat je verwijt onterecht was. Dan praten we daarna wel weer verder.
Ik stel enkel een vraag, als je daar geen antwoord op kunt geven (wat je al hebt gedaan eigenlijk) kunnen we niet verder praten idd. Want je ontkent nu je eigen stelling min of meer.

Jammer.
As above, so below.
pi_216921674
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:42 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ik stel enkel een vraag, als je daar geen antwoord op kunt geven (wat je al hebt gedaan eigenlijk) kunnen we niet verder praten idd. Want je ontkent nu je eigen stelling min of meer.

Jammer.
Nee, je stelt niet enkel een vraag, je verwijt mij ervan dat ik mijzelf superieur vind.

Ik geef je duidelijk aan dat ik dat nooit heb gezegd noch bedoeld.

Als je die informatie niet wilt integreren in je begrip van zaken, zie ik het nut er niet van in om op welke verdere vraag dan ook te antwoorden. Want dan doe je daar ook niets mee, of verdraait het weer.
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 15:44:14 #195
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216921678
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee, je stelt niet enkel een vraag, je verwijt mij ervan dat ik mijzelf superieur vind.

Ik geef je duidelijk aan dat ik dat nooit heb gezegd noch bedoeld.

Als je die informatie niet wilt integreren in je begrip van zaken, zie ik het nut er niet van in om op welke verdere vraag dan ook te antwoorden. Want dan doe je daar ook niets mee, of verdraait het weer.
Ik verwijt jou niets, jij bent degene die zegt dat Christendom superieur is, neit ik.
As above, so below.
pi_216921687
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:44 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ik verwijt jou niets, jij bent degene die zegt dat Christendom superieur is, neit ik.
En ik zeg je duidelijk dat ik niet het Christendom ben. Ik ben een individu, een mens. Het Christendom is niet een mens. Dat is een geloofsysteem. Snap je dat verschil niet?
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 15:46:36 #197
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216921705
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
En ik zeg je duidelijk dat ik niet het Christendom ben. Ik ben een individu, een mens. Het Christendom is niet een mens. Dat is een geloofsysteem. Snap je dat verschil niet?
Jij hangt het christendom aan, althans, dat is wat je zegt.

Dus áls het christendom dan superieur is, dan vind je jezelf superieur aan het andere.

Áls je het christendom superieur vindt, en je hangt het NIET aan, waarom hang je het niet aan als het superieur is.

Deze kun je niet onderuit, en je hebt jezel (weer) vast geluld, dat doe ik niet he. De adhominem is richting jezelf, niet door mij.
As above, so below.
pi_216921713
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:46 schreef Mijk het volgende:

[..]
Jij hangt het christendom aan, althans, dat is wat je zegt.

Dus áls het christendom dan superieur is, dan vind je jezelf superieur aan het andere.
Dus als jij het Hindoeisme superieur vindt, ben jij het Hindoeisme. Klopt dat? Moet we allemaal de grote hindoegod Mijk aanbidden?
pi_216921719
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Je bent wel het Christendom, dat blijkt uit alle van de pot gerukte posts van jou op dit forum. Er is maar uitleg van het Schrift en dat is Ali's uitleg. Conclusie jij hebt jezelf in de positie geplaatst dat jij het Christendom vertegenwoordigt. Alleen jij.

Wij buigen allen voor U.
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 15:48:24 #200
57816 crew  Mijk
BAM
pi_216921724
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dus als jij het Hindoeisme superieur vindt, ben jij het Hindoeisme. Klopt dat?
Nee, want ik vind geen enkele religie superieur, ik neem ze allemaal serieus, al is Hindu wel een voorkeur van mij. Maar nee, dat ben ik niet. Ik vind het ook niet superieur.
As above, so below.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')