Zijn taak is NAVO bij elkaar houden. En vliegen vang je eerder met stroop dan met azijn.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:39 schreef TLC het volgende:
Rutte moet uitkijken dat ie niet veranderd in Rooie Rutte, met al dat geslijm bij trump en het afgeven op Zelensky
En blijkbaar zijn al die afspraken al weer ingehaald door alle verschuivingen in de realiteit.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:36 schreef halfway het volgende:
Mag ik jullie nog even wijzen op het volgende.
Rutte krijgt steun Kamer voor zijn 'inlegvel' Oekrane-verdrag
Premier Rutte krijgt steun van een meerderheid in de Tweede Kamer van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks voor zijn oplossing om een verklaring toe te voegen aan het verdrag tussen de EU en Oekrane.
In de verklaring, ook wel inlegvel genoemd, staat onder meer dat het verdrag voor Oekrane geen opstapje is voor een EU-lidmaatschap. Ook is opgenomen dat aan het verdrag geen rechten kunnen worden ontleend over militaire samenwerking.
Ik denk dat hij er op wil wijzen dat dat inlegvel nog steeds wordt nageleefd.quote:
Het Kremlin en nog een ander niet-NAVO, niet-EU land.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:22 schreef Fok-it het volgende:
Nederland heeft geen concrete toezeggingen gedaan tijdens de top zondag in Londen, zei minister-president Dick Schoof na afloop. ,,Ik heb geen concrete bedragen genoemd, geen concrete toezeggingen gedaan."
Wij gaan lekker polderen met Kremlin Clown Geert. De nummer 1 reden waarom Nederland totaal irrelevant is geworden
Stelletje Quislings.quote:‼️ During negotiations to end the war, Russia must agree to deploy European peacekeepers in Ukraine, and Ukraine must agree to certain territorial concessions in exchange for further security guarantees, — Waltz
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ljfy6cf6xk26
Klopt.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
En blijkbaar zijn al die afspraken al weer ingehaald door de realiteit.
Als je aan het verdrag geen rechten ontleent aan militaire samenwerking betekent dat niet dat je militaire samenwerking vanuit een andere insteek uitsluitquote:Op zondag 2 maart 2025 19:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk dat hij er op wil wijzen dat dat inlegvel nog steeds wordt nageleefd.
Klopt dat @:halfway ?
De hete aardappel lag toen bij Amerika, en nu ligt ie bij ons.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:43 schreef Wantie het volgende:
Klopt.
Maar ze worden nog steeds nageleefd.
het verdrag voor Oekrane geen opstapje is voor een EU-lidmaatschap. Ook is opgenomen dat aan het verdrag geen rechten kunnen worden ontleend over militaire samenwerking.
Oekrane ontleent geen rechten over militaire samenwerking aan het verdrag, en de Russische invasie is het opstapje naar een mogelijk EU-lidmaatschap, niet het verdrag.
Stond er ook bij: "dit verdrag geldt tot aan het einde der tijden"?quote:Op zondag 2 maart 2025 19:36 schreef halfway het volgende:
Premier Rutte krijgt steun van een meerderheid in de Tweede Kamer van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks voor zijn oplossing om een verklaring toe te voegen aan het verdrag tussen de EU en Oekrane.
In de verklaring, ook wel inlegvel genoemd, staat onder meer dat het verdrag voor Oekrane geen opstapje is voor een EU-lidmaatschap. Ook is opgenomen dat aan het verdrag geen rechten kunnen worden ontleend over militaire samenwerking.
Nee, maar het verdrag wordt niet gebruikt als opstapje.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:46 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Stond er ook bij: "dit verdrag geldt tot aan het einde der tijden"?
Dat is behoorlijk nieuw spul. Het VK zelf is nog niet helemaal over.quote:🇬🇧🇺🇦 As part of initiative, Ukraine will receive more than 5,000 LMM interceptor missiles and launchers for them, - Umerov
LMMs are high-precision interceptor missiles that effectively destroy Shahed drones.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ljg25cksgs2t
Logisch toch, schoof heeft niet het mandaat om zelf te beslissen hoeveel geld we daarheen sturen, laat staan een vredesmacht en al helemaal geen actieve deelname in een oorlog.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:22 schreef Fok-it het volgende:
Nederland heeft geen concrete toezeggingen gedaan tijdens de top zondag in Londen, zei minister-president Dick Schoof na afloop. ,,Ik heb geen concrete bedragen genoemd, geen concrete toezeggingen gedaan."
Wij gaan lekker polderen met Kremlin Clown Geert. De nummer 1 reden waarom Nederland totaal irrelevant is geworden
Lijkt me een geldige reden het kabinet te laten vallen en Geert volledig te laten. Enige hoop is Ompzig.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:22 schreef Fok-it het volgende:
Nou je het zegt, ik had Omzigt wel eens willen zien in de Oval Officequote:Op zondag 2 maart 2025 19:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
Lijkt me een geldige reden het kabinet te laten vallen en Geert volledig te laten. Enige hoop is Ompzig.
Akkoord. Is gewoon een politiek antwoord, maar de beslissing is natuurlijk al genomen!quote:Op zondag 2 maart 2025 19:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ach komt nog wel.
Dickie spreekt gewoon netjes nog niet voor zijn beurt. Wat mij betreft doen we mee!
Dat is al weer een aantal tweede kamers, regeringen en verkiezingen geleden. Een nieuwe Tweede Kamer, een nieuwe meerderheid. En dus een nieuwe mandaat.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:36 schreef halfway het volgende:
Met de camera's erbij, in huilen uitbarsten.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou je het zegt, ik had Omzigt wel eens willen zien in de Oval Office![]()
Politiek lijkt het zo simpel, maar geopolitiek gaat over machtsbalans tussen verschillende politieke systemen.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is al weer een aantal tweede kamers, regeringen en verkiezingen geleden. Een nieuwe Tweede Kamer, een nieuwe meerderheid. En dus een nieuwe mandaat.
Dat lijkt me op dit moment prima te doen. Gewoon met F-35's op rakettenjacht gaan. De kans op incidenten met Russische vliegtuigen is nihil, die durven toch niet in de buurt te komen.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:54 schreef Haags het volgende:
Ik mis eigenlijk nog een no fly zone boven Oekraine voor Rusland.
Dus dat eenmalige referendum over dat associatieverdrag is inmiddels van generlei waarde.quote:Op zondag 2 maart 2025 19:58 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Politiek lijkt het zo simpel, maar geopolitiek gaat over machtsbalans tussen verschillende politieke systemen.
Vrede gaat over common ground vinden, en vanuit die positie verder onderhandelen.
Dat is wat Poetin en Trump doen.
Wilders kreeg de hartelijke groeten van Bibi, ik kan me voorstellen dat Schoof daar iets voor terug wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |