Trump is inderdaad aardig bezig de persvrijheid te slopen.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:27 schreef xzaz het volgende:
[..]
Al die journalisten durven geen kritische vragen meer te stellen want dan mogen ze er niet meer bijzitten.
We zijn het grotendeels eens maar ik denk dat je beter de schijn kan ophouden naar Amerika toe terwijl je wel degelijk maar gecontroleerd aansterkt en tegelijkertijd de banden met Rusland weer aanhaalt. Nu op je eigen borst gaan trommelen en jezelf positioneren tegenover Rusland én Amerika is gewoonweg stupide.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:28 schreef VEM2012 het volgende:
Jij lijkt te denken dat meer schulden maken gewoon getallen in een computer zijn en verder geen invloed hebben.
Dat is natuurlijk niet zo.
Het zorgt voor een welvaartsval. Het zal zorgen dat de klimaatambities de deur uit moeten.
En even nog nadenken: we zullen voor de energie nodig om oorlog te voeren afhankelijk zijn van andere landen…
Dat is op zichzelf al een reden waarom Europa nooit de leider kan zijn.
Verstandig beleid is om alles te doen om blijvend op te trekken met de VS. Vanuit die situatie kun je gaan werken naar meer op eigen benen kunnen staan.
Nu de boel radicaal omgooien is dom en zal Europa een sitting duck maken. En dat is pas echt Poetin in de kaart spelen.
Daarom heeft de EU enkel kortlopende contracten met de VS.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:25 schreef LXIV het volgende:
Als de VS wil hebben ze ons volledig in de tang. Gewoon stoppen met lng export naar Europa en de hele industrie van de EU stort in.
Jij ook, getuige wat je hierna schrijft.quote:Heel veel EU-adepten dromen weer van wereldmacht (de gewone Europeaan zit hier trouwens niet op te wachten), maar demografisch, economisch, militair en technologisch is dat helemaal niet haalbaar. China en India kunnen daar in de toekomst aanspraak op maken.
Trump gaat alleen samen met Europa onderhandelen als hij Europa als een wereldmacht ziet waar hij niet omheen kan.quote:Beter laten we die dromen van radicaal-EU links liggen, onderhandelen we samen met Trump een realistische maar acceptabele vrede met Rusland en pakken we de problemen intern op. Die zijn er genoeg.
De prijs van energie.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
De factor van jouw overdrijving?
Hang daar zelf maar een getal aan.
Je zou bijna denken dat je beter een Europees land, zoals Rusland (bezit 44% van het uranium), kan includeren, als je als Europa een (energie)onafhankelijke macht wenst te zijnquote:Op zondag 2 maart 2025 10:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want we hebben enorm veel Uranium hier?
Dat is exact wat ik hiervoor heb betoogd (in een van mijn posts…).quote:Op zondag 2 maart 2025 10:36 schreef Akathisia het volgende:
[..]
We zijn het grotendeels eens maar ik denk dat je beter de schijn kan ophouden naar Amerika toe terwijl je wel degelijk maar gecontroleerd aansterkt en tegelijkertijd de banden met Rusland weer aanhaalt. Nu op je eigen borst gaan trommelen en jezelf positioneren tegenover Rusland én Amerika is gewoonweg stupide.
Dat laatste kan helemaal niet. Tot die conclusie kom je alleen al als je logisch nadenkt. We kunnen immers allerlei investeringen doen, Amerika, China blijft dat ook doen. We zullen dus altijd achterlopen.quote:Op zondag 2 maart 2025 09:26 schreef halfway het volgende:
De stemming slaat om, de EU wordt wakker en dat zal eens tijd worden.
De EU wordt de nieuwe wereldmacht.
Theoretisch gezien zou ik Rusland er prima bij willen.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:39 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat je beter een Europees land, zoals Rusland (bezit 44% van het uranium), kan includeren, als je als Europe een (energie)onafhankelijke macht wenst te zijn
Ja, natuurlijk is er nog een kans om de Navo te redden.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:30 schreef xzaz het volgende:
[..]
Jij denkt dat die keuze er nog is? La La land gedachten
Lees jij wel wat ik schrijf? Want ik zeg: hou de VS binnenboord en bouw gewoon vanuit de Navo rustig aan meer zelfstandigheid.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er is geen land ter wereld, die wanneer ze militair bedreigd worden zeg "Ohnee, dan hebben we een begrotingstekort dat uit de pas loopt. Laat de vijand het maar overnemen dan"
Dus er zit weinig in de weg om een kickstart te maken met een sterker leger in Europa. Precies wat Trump ook zeg te willen, dus daar zit geen licht tussen.
Dat is een probleem, maar niet onoverkoombaar. We zijn sowieso wel redelijk goed in staat gebleken om dictators te omhelsen, dan wel voormalige dictatorschappen richting ons te bewegen wat betreft waarden en normen.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Theoretisch gezien zou ik Rusland er prima bij willen.
Ze hebben alleen niet echt een talent in het aanstellen van goede leiders.
Uranium is niet de enige nucleaire ‘brandstof’.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want we hebben enorm veel Uranium hier?
Oke, en wat als Trump zegt "Oke dan, wij blijven in de NAVO".quote:Op zondag 2 maart 2025 10:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lees jij wel wat ik schrijf? Want ik zeg: hou de VS binnenboord en bouw gewoon vanuit de Navo rustig aan meer zelfstandigheid.
Het gaat er juist om dat wij naar een situatie moeten gaan dat dat niet meer uitmaakt. We moeten zodanig sterk blok vormen dat we kunnen zeggen: 'Amerika. Leuk als je erbij bent, ook goed als je gaat luieren'.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oke, en wat als Trump zegt "Oke dan, wij blijven in de NAVO".
Vertrouw je daar dan nog op?
En: als je je buitenlands beleid wil vern**ken, prima maar zonder ons.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat er juist om dat wij naar een situatie moeten gaan dat dat niet meer uitmaakt. We moeten zodanig sterk blok vormen dat we kunnen zeggen: 'Amerika. Leuk als je erbij bent, ook goed als je gaat luieren'.
Nou daar ben ik dus ook helemaal voor.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat er juist om dat wij naar een situatie moeten gaan dat dat niet meer uitmaakt. We moeten zodanig sterk blok vormen dat we kunnen zeggen: 'Amerika. Leuk als je erbij bent, ook goed als je gaat luieren'.
Het probleem is groter dan Poetin. 65-70 procent van de Russen steunt hem.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Theoretisch gezien zou ik Rusland er prima bij willen.
Ze hebben alleen niet echt een talent in het aanstellen van goede leiders.
Ja, want het is gunstig voor de Amerikaanse wapenindustrie en Trump houdt wel van financiële incentives.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oke, en wat als Trump zegt "Oke dan, wij blijven in de NAVO".
Vertrouw je daar dan nog op?
Ohja. Maar dat moet je negeren.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou daar ben ik dus ook helemaal voor.
VEM2012 ziet vooral beren op de weg zoals traditioneel begrotingsdenken.
Nee, jij bent weer eens bezig met stropopargumenten.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou daar ben ik dus ook helemaal voor.
VEM2012 ziet vooral beren op de weg zoals traditioneel begrotingsdenken.
Gezien de vrije wereld 80% europa is, wat is dan je alternatief? Canada? Australie?quote:Op zondag 2 maart 2025 10:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, jij bent weer eens bezig met stropopargumenten.
Wat ik schreef is dat het idee dat Europa even de leider van de vrije wereld kan worden volstrekt irreëel is.
Omdat er geen goed alternatief is.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:53 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Het probleem is groter dan Poetin. 65-70 procent van de Russen steunt hem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |