Ja, en men blijft ook doen alsof Rusland een wonderland is dat van alles kan wat wij niet kunnen.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:08 schreef Breekfast het volgende:
Ik maak mij er zelf ook schuldig aan hoor, maar het defaitisme in Europa over eigen kunnen wordt ook wel heel erg overdreven. Alsof we helemaal aan de goden overgeleverd zijn en er niks aan kunnen doen.
We zien voornamelijk een verschil in mensen die nieuwe realiteiten kunnen accepteren en mensen die in het verleden blijven hangen, of nog leuker: een complete fantasiewereld.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
We hoeven WOIII niet te beginnen om geen slaaf te worden.
Het is 1984 all over again. In een dag worden de VS van vriend tot vijand en het proletariaat heeft het niet eens in de gaten en klapt driftig mee
De afstand tussen kiezer en EU is bewust zo groot gemaakt dat kiezen helemaal geen zin meer heeft. Niet dat het in de VS veel beter is, beiden zijn gemankeerd.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Von der Leyen is getrapt gekozen door de EP-leden waar jij voor hebt kunnen stemmen.
En China is zich ook kapot geschrokken. Als er iets is waar ze van houden is het wel stabiliteit.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, en men blijft ook doen alsof Rusland een wonderland is dat van alles kan wat wij niet kunnen.
Precies, het beeld is nu niet rooskleurig, maar we hebben de middelen en capaciteit om er als Europa gezamenlijk iets aan te doen. Het is nu een kwestie van politieke wil.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We moeten gewoon keihard aan het werk.
Ik let prima op.quote:
Nee, jij verdedigde het idee van dat de EU de leider van de vrije wereld moest worden.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat ik stel is dat traditioneel begrotingsdenken niet speelt bij het je beschermen tegen oorlogsdreiging.
Nou, daar zijn we het over eens.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We moeten gewoon keihard aan het werk.
De aardbol gaat niet kapot of zo. Hoog uit wat minder leven er op.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
De grote verliezer is de aardbol. Want dit gaat voor grote klimaatproblemen zorgen.
Onafhankelijk worden van de rest van de wereld.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, daar zijn we het over eens.
Graag wel met realistische doelstellingen.
Op termijn geen. Best een goede zet dus, eigenlijk. Het leven is nogal vervuilend.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]
De aardbol gaat niet kapot of zo. Hoog uit wat minder leven er op.
Nee, dat is de stropop uit jouw koker.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, en men blijft ook doen alsof Rusland een wonderland is dat van alles kan wat wij niet kunnen.
Hiermee ben ik het dus gewoon eens. Dit is realistisch.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Precies, het beeld is nu niet rooskleurig, maar we hebben de middelen en capaciteit om er als Europa gezamenlijk iets aan te doen. Het is nu een kwestie van politieke wil.
En in de tussentijd moeten we maar proberen de relatie met Trump enigszins werkbaar te houden.
De aardbol zal dat jeuken… die overleeft ons allemaal.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
De grote verliezer is de aardbol. Want dit gaat voor grote klimaatproblemen zorgen.
Op den duur moet dat inderdaad gebeuren. En lukt dat ook gewoon.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onafhankelijk worden van de rest van de wereld.
Omdat het een kortzichtige domme botte lul is.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:01 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik heb niet alles gevolgd over dit onderwerp, maar tijdens die 'ruzie' ving ik dus op dat Trump graag een einde aan de oorlog wil maken en Zelensky gewoon door wil blijven vechten en oorlog voeren (met het geld en leger van andere landen omdat het zelf niet hebben). En ziet Trump dat niet zitten, wat me terecht lijkt.
Waarom wordt de wens van Trump om gewoon te kappen met de oorlog niet gewoon toegejuicht?
En van leven ga je dood. Win-win situatie.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op termijn geen. Best een goede zet dus, eigenlijk. Het leven is nogal vervuilend.
Doel 1: Eu energieonafhankelijk maken.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dat is de stropop uit jouw koker.
Wel is het een feit dat Rusland energie onafhankelijk is, wat heel belangrijk is. Rusland heeft dan weer andere problemen.
Ook een belangrijke reden om Rusland los te weken van China, want China heeft hetzelfde probleem als Europa als het gaat om energie afhankelijkheid.
Dat doet Ukraine zelf al. Rusland ligt bijna op apegapen. Even volhouden, Ukraine blijven steunen. Dit jaar stopt het vechten vanzelf en bestaat Ukraine nog steeds.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Op den duur moet dat inderdaad gebeuren. En lukt dat ook gewoon.
Maar of wij genoeg kunnen doen om Oekraine te redden van de Russische greep?
Minder afhankelijk. Onafhankelijk zit er in onze tijd hier op aarde niet in.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onafhankelijk worden van de rest van de wereld.
Nou zijn we het eens. De EU moet zijn eigen broek leren ophouden en word dan de volgende supermacht.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind de VS sterker dan de EU. En ik zeik daarover omdat ik helaas wat vast zit aan de EU voorlopig. Ik wil een betere EU.
Mag het?
Trump vind ik allesbehalve geweldig, maar we zullen het er mee moeten doen. Zelfde geldt voor Poetin. Ik zou ook liever een ander daar aan de macht zien, maar ja… wensdenken, daar schiet niemand wat mee op.
Loser.quote:Op zondag 2 maart 2025 12:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Minder afhankelijk. Onafhankelijk zit er in onze tijd hier op aarde niet in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |