Dat waren ook wel andere tijden, Trump is ondertussen een veroordeelde crimineel en dult 0 tegenspraak, ook niet in de vorm van een grapje.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Rutte en Trump vrienden? Haha, wat een grap. Rutte was de eerste die Trump subtiel op z'n plek durfde te zetten. Nee, die 2 zijn geen vrienden. Maar Rutte is wel een handige pijpendanser. Krijgt ie best veel mee voor elkaar trouwens.
Onder Biden is heeft het Congress nog ingestemd met een aanzienlijk bedrag aan steun aan Oekraine. Een constructie die Trump niet kon terugdraaien.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:47 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Oekraïne heeft 100 miljard gekregen, volgens Zelensky zijn de bewijzen publiekelijk beschikbaar. Iets van 60m aan afgedankte wapens en 40m aan financiële ondersteuning, als ik me goed herinner. Dat heeft hij gisteren verteld in het Fox interview.
De officiële (?) cijfers volgens de Fox interviewer is dat er 180 miljard aan hulp naar Oekraine is verstuurd. Maar dat is (nog?) niet volledig aangekomen volgens Zelensky.
Die 350 miljard is waarschijnlijk verzonnen door team Trump, zoals de 3 miljard bezuinigen van Doge dat later 3 miljoen bleek. Fake news verspreiden zijn ze ook heel goed in.
Over een week is het 600 miljard.
Klopt, maar dat geld is nog niet aangekomen en of dat ooit aankomt is maar de vraag.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:53 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Onder Biden is heeft het Congress nog ingestemd met een aanzienlijk bedrag aan steun aan Oekraine. Een constructie die Trump niet kon terugdraaien.
Ja ik heb het ook opgegeven, met mijn puntquote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met zwarte nagels en in corpse paint
Ik zei al, ik weet gewoon niet hoe dat werkt. Maar Trump maakt op mij de indruk dat hij zijn geld gewoon terug wil en dan maar in de vorm van die grondstoffen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:51 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Je kan geen mening vormen dat als een soeverein land wordt binnengevallen waarbij onschuldige burgers worden vermoord, kinderen worden ontvoerd en vrouwen worden verkracht of het redelijk is om dit te land te ondersteunen en dat je perse voor iedere euro aan hulp dit persé voor de volle pond moet terugkrijgen? Zoiets of wat?
Stond geen uiterste datum op heb ik begrepen. Mocht het snel vrede zijn, dan kan het na Trump voor wederopbouw wapenvoorraden naar Oekraine.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:56 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Klopt, maar dat geld is nog niet aangekomen en of dat ooit aankomt is maar de vraag.
Nogmaals: weet je nou écht niet waarom Zelensky geen pak (meer) draagt?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:56 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja ik heb het ook opgegeven, met mijn punt![]()
Er is geen regel. Je kan een gift geven of lening. En trouwens die deal die er lag betekende niet dat USA haar geld zou terugkrijgen. Dat zou opnieuw worden geïnvesteerd in Oekraïne. An sich is de grondstoffen deal niet eens zo slecht volgens mij.....quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:59 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zei al, ik weet gewoon niet hoe dat werkt. Maar Trump maakt op mij de indruk dat hij zijn geld gewoon terug wil en dan maar in de vorm van die grondstoffen.
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Weet je nou serieus niet waarom Zelensky geen pak (meer) draagt?
De VS heeft geen overhand meer in NAVO. Dat staat of valt namelijk bij het toelaten daarvan door de andere lidstaten. En het is duidelijk dat wij nu ons eigen plan trekken. We laten de beslissing over doorgaan met NAVO aan de VS maar bouwen ondertussen al wat nieuws. Maar de VS heeft de keuze: Ons vertrouwen terugwinnen, of dat niet doen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:52 schreef Jed1Gam het volgende:
Maargoed Trump is in principe Rutte zijn baas op dit moment, met de overhand die de VS heeft in de Navo.
Dat behandelen ze niet bij Ongehoord Nederlandquote:Op zaterdag 1 maart 2025 20:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nogmaals: weet je nou écht niet waarom Zelensky geen pak (meer) draagt?
Churchill deed dat om dezelfde reden inderdaad ook niet.quote:
Het is niet zijn geld. En tsja, Trump heeft wel vaker geen idee hoe dat soort dingen werken tussen staten of wat er uberhaupt gegeven is. Ze lijkt hij ook nog steeds te denken dat landen daadwerkelijk 2% van hun bnp in een potje zouden moeten doneren van de navo, terwijl dat het defensiebudget betreft.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:59 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zei al, ik weet gewoon niet hoe dat werkt. Maar Trump maakt op mij de indruk dat hij zijn geld gewoon terug wil en dan maar in de vorm van die grondstoffen.
Het is "zijn geld" niet. Hij liegt over de hoogte vh bedrag. Etc.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:59 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, Trump moet Putin dwingen om alle schade van zijn oorlogen te compenseren, inclusief Georgië en Tsetjenië.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dus Oekraine moet die 350 miljard aan Amerika gewoon terugbetalen?
Onderzoek naar gedaan bron.... in totaal is/heeft Oekraïne ruim $390B aan internationale steun gekregen waarvan ca 1/3e afkomstig is van/ USA. Hierbij is een flink deel gaan zitten in afschrijving en opsturen oude zooi en idd scherfvesten die in de boeken is gezet als nieuw.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 19:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dus Oekraine moet die 350 miljard aan Amerika gewoon terugbetalen?
Een soortgelijke trui. In een andere kleur.quote:
Ik zie Trump steeds met hetzelfde overhemd en stropdas.quote:
Ik loop ook de hele week in dezelfde trui.quote:
Die gaan vol voor Rusland.quote:The administration of U.S. President Trump has unanimously spoken in favor of ending negotiations with Ukrainian President Zelenskyy, – U.S. National Security Advisor Mike Waltz.
https://bsky.app/profile/devana.bsky.social/post/3ljdlolnkv227
En make up.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 20:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zie Trump steeds met hetzelfde overhemd en stropdas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |