abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:37:48 #101
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216878141
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:32 schreef phpmystyle het volgende:
Transcript van de VK:
https://www.volkskrant.nl(...)oord-terug~bd2c5dcb/

Interessant om gewoon door te lezen.
Zelensky: ‘Van 2014 tot 2022 was de situatie hetzelfde, dat mensen stierven aan de frontlinie. Niemand stopte hem [Poetin, red.]. Zoals je weet hebben we gesprekken met hem gehad, veel bilaterale gesprekken. En we tekenden, ik als nieuwe president, tekende met hem, Macron en Merkel een staakt-het-vuren. Ze vertelden me allemaal dat hij nooit zou – hij tekende het gascontract, gascontract – maar daarna schond hij het staakt-het-vuren en doodde hij onze mensen en ruilde geen gevangenen uit. We hadden onze handtekening onder de gevangenenruil gezet, maar hij deed het niet. Over wat voor diplomatie heb je het dan, JD? Wat bedoel je?’

Vance: ‘Ik heb het over het soort diplomatie dat een einde zal brengen aan de vernietiging van je land. Maar met alle respect, meneer de president, ik vind het respectloos dat je naar het Oval Office komt en dit nu probeert uit te vechten voor de Amerikaanse media. Jullie zijn momenteel bezig dienstplichtigen naar de frontlinies te dwingen, omdat jullie mankrachtproblemen hebben. Jullie zouden de president moeten bedanken voor zijn poging om het in het conflict te brengen [sic].’

Wat een slappe vaatdoek is die Vance. Een prima legitieme vraag van Zelensky, waar Vance gewoon geen antwoord op heeft.
Huilen dan.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:38:55 #102
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216878156
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vraag me zelfs af wat Europa precies gaat doen als Rusland een Baltisch land aanvalt. Gaan de UK en Frankrijk hun kernwapens inzetten om NATO grondgebied te verdedigen?

Dat is waarover nu bijvoorbeeld een discussie in DL is.
Brauche wir die Bombe?

https://www.zeit.de/2025/(...)-benner-ralf-stegner

[ x ]

Zelfs dit, die nucleaire deling, hebben we nog niet eens goed geregeld binnen Europa. Beter laat dan nooit.
Ik acht die kans klein. Polen is een ander verhaal, maar neem Letland bijvoorbeeld, daar is pakweg 25% van de bevolking etnisch Russisch. Als daar een deel zich ook aan de zijde van de Russen zou scharen heb je een behoorlijk probleem en eigenlijk een soort van burgeroorlog. Onderzoek heeft ook al uitgewezen dat in zo'n land er ook genoeg mensen zijn die Oekrane de schuld geven van de inval door Rusland. Zie bijvoorbeeld:
quote:
In each survey, at least 80% of Latvian-speaking respondents blamed Russia for the war in Ukraine (87% in 2022, 80% in 2023, and 82% in 2024). Around one-tenth of Latvian-speaking respondents neither agreed nor disagreed with blaming Russia (7-11% in each poll), while the share of other answers (disagree, don’t know, no answer) was not considerable (4% and below per category in each survey).

Among Russian-speakers, the share of those blaming Russia was less than half of Latvian-speaking counterparts (32% in 2022, 39% in 2023, and 38% in 2024). A smaller number on average neither agreed nor disagreed (22-33%), disagreed (16-24%), did not know (6-9%), or provided no answer (4-10%).

Bron
En nog een ander interessant vraagstuk, mbt het verschil in het morele kader tussen het Westen en Rusland waar we het net al over hadden: Het mag duidelijk zijn dat het de Russen niets kan schelen als er in een oorlog hier miljoenen mensen om het leven komen. Maar hoe reageren wij op veel slachtoffers aan die kant? Reken maar dat sociale media zal worden ingezet voor propaganda en dat kan een flinke invloed hebben (neem ook de perceptie mbt de oorlog in het Midden-Oosten).
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216878169
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:36 schreef phpmystyle het volgende:
Hoe gaan wij eigenlijk wapens maken? Wij hebben allemaal klimaatambities. Bovendien is TATA een vies bedrijf.
Geen idee, vraag het de fabrikanten die hier de Boxers en CV90's bouwen. Die kunnen je dat vast wel uitleggen.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:39:58 #104
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216878175
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zelensky: ‘Van 2014 tot 2022 was de situatie hetzelfde, dat mensen stierven aan de frontlinie. Niemand stopte hem [Poetin, red.]. Zoals je weet hebben we gesprekken met hem gehad, veel bilaterale gesprekken. En we tekenden, ik als nieuwe president, tekende met hem, Macron en Merkel een staakt-het-vuren. Ze vertelden me allemaal dat hij nooit zou – hij tekende het gascontract, gascontract – maar daarna schond hij het staakt-het-vuren en doodde hij onze mensen en ruilde geen gevangenen uit. We hadden onze handtekening onder de gevangenenruil gezet, maar hij deed het niet. Over wat voor diplomatie heb je het dan, JD? Wat bedoel je?’

Vance: ‘Ik heb het over het soort diplomatie dat een einde zal brengen aan de vernietiging van je land. Maar met alle respect, meneer de president, ik vind het respectloos dat je naar het Oval Office komt en dit nu probeert uit te vechten voor de Amerikaanse media. Jullie zijn momenteel bezig dienstplichtigen naar de frontlinies te dwingen, omdat jullie mankrachtproblemen hebben. Jullie zouden de president moeten bedanken voor zijn poging om het in het conflict te brengen [sic].’

Wat een slappe vaatdoek is die Vance. Een prima legitieme vraag van Zelensky, waar Vance gewoon geen antwoord op heeft.
Maar Zelensky kan toch moeilijk Vance en Trump aanspreken op schendingen van Rusland? Zij waren toen toch niet in the office?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:40:06 #105
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216878179
quote:

[..]

Logisch toch, want als Trump & co. inhoudelijk moeten gaan reageren zakken ze zo door het ijs.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:40:24 #106
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216878183
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Geen idee, vraag het de fabrikanten die hier de Boxers en CV90's bouwen. Die kunnen je dat vast wel uitleggen.
Is dat geen assemblage?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:40:39 #107
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216878186
Interessant leesvoer:

Marco Rubio: We financieren een vleesmolen, Rusland heeft nog veel vlees om te vermalen

quote:
Artikel door admin • 4u •

Marco Rubio: We financieren een vleesmolen, Rusland heeft nog veel vlees om te vermalen

Minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio heeft vrijdagavond in een interview zware kritiek geuit op de Oekraense president Volodymyr Zelensky over een verhitte ruzie met president Donald Trump en vicepresident JD Vance in de Oval Office.

Rubio, die in de Oval Office naast Vance zat tijdens de woordenwisseling van vrijdag, sprak met CNN-presentator Kaitlan Collins en beschimpte Zelensky voor de ruzie en ook voor zijn verwachtingen voor het vredesproces.

Rubio benadrukte dat Trump campagne voerde voor het beindigen van de oorlog in Oekrane: “We hebben heel duidelijk uitgelegd wat ons plan hier is, namelijk dat we de Russen aan de onderhandelingstafel willen krijgen. We willen onderzoeken of vrede mogelijk is.”

Rubio herhaalde het standpunt van de Trump-administratie dat de mineralenovereenkomst de economien van de VS en Oekrane met elkaar zou verbinden, wat een effectieve afschrikking voor Rusland zou zijn. Hij bekritiseerde Zelensky ook voor “het pad dat hij heeft gekozen” dat “zijn land achteruit stuurt wat betreft het bereiken van vrede, wat uiteindelijk is wat president Trump wil”.

Rubio drong er vervolgens op aan dat Zelensky “zich zou moeten verontschuldigen voor het feit dat hij van deze zaak het fiasco heeft gemaakt dat het is geworden” en voor het “verspillen van onze tijd voor een ontmoeting die zou eindigen zoals het is geindigd.”

“Het was niet nodig voor hem om daar naar binnen te gaan en antagonistisch te worden,” zei Rubio, eraan toevoegend dat de discussie in het Witte Huis ‘ontspoorde’ zodra Zelensky met Vance in discussie ging over ‘wat voor soort diplomatie’ de vicepresident besprak in zijn opmerkingen.

Rubio zei dat Trump “begrijpt dat het aanvallen van Poetin, hoe men persoonlijk ook over hem denkt … hem uitschelden, maximalistische eisen stellen dat Rusland moet betalen voor de wederopbouw, al het soort dingen waar je over praat in een onderhandeling, als je daar agressief over begint … krijg je geen mensen aan tafel.”

“We financierden een vleesmolen, en helaas voor de Oekraners hebben de Russen meer vlees te vermalen, en ze geven niets om mensenlevens,” zei Rubio. “We hebben het gezien – menselijke golven, de Noord-Koreanen, enz. Het is zeer delicaat, het is zeer kostbaar, het is zeer bloederig.”

“Er moet een einde aan komen, maar dat gebeurt niet met publieke uitspraken en maximalistische eisen in het openbaar, maar met echte diplomatie,” zei Rubio, eraan toevoegend dat hij geloofde dat Vance ‘gelijk had’ over zijn berisping aan Zelensky.

Rubio voegde eraan toe dat “alles mogelijk is” en dat de relatie tussen Trump en Zelensky zou kunnen opveren, maar dat de VS geen steun van Zelensky zag.

“Zal dat veranderen? Ik hoop van wel. Het zou moeten, ten behoeve van wereldwijde vrede en stabiliteit in Europa en de rest van de wereld,” zei Rubio.

https://www.msn.com/nl-nl(...)37e87baf871b53&ei=40
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_216878192
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:27 schreef phpmystyle het volgende:
Ah. Paniek!
Rusland is toch bijna verslagen?

https://archive.md/KbgAa
Het idee dat Amerika ons komt redden sterft gelukkig een stille dood.

Graag een EU fonds van 500+ miljard voor de EUROPESE oorlogsindustrie, om mee te beginnen. Tijdens corona vlogen dit soort bedragen je trouwens om de oren, werd ook niet moeilijk over gedaan.
pi_216878196
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vraag me zelfs af wat Europa precies gaat doen als Rusland een Baltisch land aanvalt. Gaan de UK en Frankrijk hun kernwapens inzetten om NATO grondgebied te verdedigen?

Dat is waarover nu bijvoorbeeld een discussie in DL is.
Brauche wir die Bombe?

https://www.zeit.de/2025/(...)-benner-ralf-stegner

[ x ]

Zelfs dit, die nucleaire deling, hebben we nog niet eens goed geregeld binnen Europa. Beter laat dan nooit.
Groot-Brittannie en Frankrijk hebben alle hun eigen nucleaire doctrines. Dat Duitsers nadenken over ontwikkeling kernwapen, en eigen kernwapendoctrine, dat lijkt me een logische ontwikkeling gezien de situatie nu.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:42:38 #110
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216878206
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar Zelensky kan toch moeilijk Vance en Trump aanspreken op schendingen van Rusland? Zij waren toen toch niet in the office?
Dat doet hij ook niet. Hij stipt slechts aan dat afspraken met Rusland, zonder dat je de naleving ervan middels veiligheidsgaranties kan afdwingen, niet veel waard zijn.

Lijkt me een valide punt.
Huilen dan.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:43:25 #111
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216878211
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat doet hij ook niet. Hij stipt slechts aan dat afspraken met Rusland, zonder dat je de naleving ervan middels veiligheidsgaranties kan afdwingen, niet veel waard zijn.
Ja en Trump antwoordt daarop dat dat komt omdat de presidenten voor hem zwak zijn.
Ik denk dat je het zo moet zien: tekenen en de Poetin komt er de komende 4 jaar niet weer in. Die 4 jaar kun je gebruiken om je voordeur te sluiten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:43:35 #112
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_216878215
Weer even mijn Airbus vs Boeing vergelijking. Airbus toont namelijk aan dat we het als Europa wel degelijk voor elkaar kunnen krijgen. Boeing laat zien wat debiel management oplevert.

Trump bestuurdt de USA als een zakenman, een hele slechte zakenman die alleen kijkt naar de zeer korte termijn. Iets wat Boeing ook deed/doet. En bezuinigd op zaken zoals kwaliteit.

Enige waar we als Europa wel moeten gaan beseffen dat we niet zonder wapens en munitie kunnen. Dit betekend dat we ook minder moet gaan janken op bijv banken die in deze business investeren dan wel hun services aanbieden. Dit is vooral voor de linkerkant een dingetje gok ik..
The name is Putler, Vladimir Putler
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:44:22 #113
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216878221
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja en Trump antwoordt daarop dat dat komt omdat de presidenten voor hem zwak zijn.
Ik denk dat je het zo moet zien: tekenen en de Poetin komt er de komende 4 jaar niet weer in. Die 4 jaar kun je gebruiken om je voordeur te sluiten.
Ik denk dat je het zo moet zien: tekenen en je hebt nog steeds precies niks.
Huilen dan.
pi_216878223
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Is dat geen assemblage?
Boxer is een Nederlands-Duits product. De koepels van de CV90 bouwen we hier.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:44:41 #115
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216878225
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:41 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Graag een EU fonds van 500+ miljard voor de EUROPESE oorlogsindustrie, om mee te beginnen. Tijdens corona vlogen dit soort bedragen je trouwens om de oren, werd ook niet moeilijk over gedaan.
Je kan ook een fonds van 5.000 miljard maken. Of nog veel groter. Krijg je hoge inflatie en voor de rest niets. Er zullen eerst menen omgeschoold moeten worden en fabrieken gebouwd worden en transitie van alle IT en hulpsystemen uit USA.

Investeren in defensie kan en is ook nodig, daarmee voorkom je in de toekomst dat je weer nat gaat. Maar voor dit conflict zal het niet zoveel uitmaken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:45:20 #116
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216878231
quote:

[..]

Dat is een beetje een rare claim, want Vance geeft gewoon een antwoord. Het kan zijn dat jij dit niet bevredigend acht, maar het is duidelijk welke diplomatie hier wordt bedoeld (vredesonderhandelingen).
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:45:24 #117
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216878233
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat kan. Ik deel die mening niet met jou. Maar goed.
Zelensky heeft ook nu niks. Behalve een X vol met lofuitingen van leiders die hem niks zullen bieden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216878240
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:44 schreef phpmystyle het volgende:
Je kan ook een fonds van 5.000 miljard maken. Of nog veel groter. Krijg je hoge inflatie
Hoe is de inflatie nu eigenlijk, zo zonder dat fonds?
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:46:22 #119
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_216878245
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video

:lijstje:
The name is Putler, Vladimir Putler
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:46:30 #120
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216878246
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als Oekrane deze deal had getekend dat had de VS een concreet belang gehad bij het verdedigen en overeind houden van Oekrane. Dat is een voedingsbodem voor verdere veiligheidsgaranties.
pi_216878253
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als Oekrane deze deal had getekend dat had de VS een concreet belang gehad bij het verdedigen en overeind houden van Oekrane. Dat is een voedingsbodem voor verdere veiligheidsgaranties.
Of voor oorlog.
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 12:47:37 #122
236264 crew  capricia
pi_216878256
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:41 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Groot-Brittannie en Frankrijk hebben alle hun eigen nucleaire doctrines. Dat Duitsers nadenken over ontwikkeling kernwapen, en eigen kernwapendoctrine, dat lijkt me een logische ontwikkeling gezien de situatie nu.
Er moet dus een Europese nucleaire doctrine komen. Inclusief de Britten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216878257
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:40 schreef Scjvb het volgende:
Interessant leesvoer:

[..]

Rubio gaat natuurlijk achter zijn president staan, maar dat maakt natuurlijk nog niet dat je Zelensky zomaar iets in de schoenen kan schuiven. Rubio is ook een klootzak. Misschien iets minder dan Vance maar wel een echte.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 12:48:07 #124
5428 crew  miss_sly
pi_216878261
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat kan. Ik deel die mening niet met jou. Maar goed.
Zelensky heeft ook nu niks. Behalve een X vol met lofuitingen van leiders die hem niks zullen bieden.
Als hij had getekend had hij aan de ene kant een onbetrouwbare Poetin die echt niet bang is voor Trump, ook al denkt Trump dat graag, en aan de andere kant een onbetrouwbare Trump die binnen ene minuut een draai van 180 graden kan maken. Je hebt er geen reet aan, dus dan beter ook geen verplichtingen hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_216878264
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:32 schreef phpmystyle het volgende:
Transcript van de VK:
https://www.volkskrant.nl(...)oord-terug~bd2c5dcb/

Interessant om gewoon door te lezen.
Hoe die ruzie uitgelokt werd, want er waren ook al een aantal beledigingen en verwijten aan vooraf gegaan Toch was Volodymir ook niet helemaal Zen gisteren. We hebben beide heren gezien al ze boos zijn, meestal zie je die momenten niet, vinden die achter gesloten deuren plaats.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:48:31 #126
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216878265
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is een beetje een rare claim, want Vance geeft gewoon een antwoord. Het kan zijn dat jij dit niet bevredigend acht, maar het is duidelijk welke diplomatie hier wordt bedoeld (vredesonderhandelingen).
Een vol-ko-men nietszeggend antwoord, om vervolgens een hele boom op te zetten over een gebrek aan respect.

Maar blijf vooral de drollen van big Trump & co. polijsten.
Huilen dan.
pi_216878272
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:41 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Het probleem is dat je een leger opbouwt, geld is handig, maar het is meer de tijd die je nodig hebt, en dat is al snel 20 jaar.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:49:20 #128
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216878273
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Boxer is een Nederlands-Duits product. De koepels van de CV90 bouwen we hier.
Ah lekker. Een fijnmazige supplychain. Dat is wat we nodig hebben.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:49:46 #129
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216878279
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoe is de inflatie nu eigenlijk, zo zonder dat fonds?
3% ofzoiets?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:50:02 #130
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216878281
Zelensky komt aan in Londen.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:50:34 #131
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216878287
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Eens, maar in hoeverre is het VK hier ook bereid toe? Ik zie ook het VK geen troepen sturen richting Oekrane bijvoorbeeld.
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:47 schreef recursief het volgende:

[..]
Rubio gaat natuurlijk achter zijn president staan, maar dat maakt natuurlijk nog niet dat je Zelensky zomaar iets in de schoenen kan schuiven. Rubio is ook een klootzak. Misschien iets minder dan Vance maar wel een echte.
Ah, politici die niet doen wat jij wil zijn meteen klootzakken. Tja, dit tilt de discussie niet naar een hoger niveau.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:50:54 #132
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216878289
quote:

[..]
Nederland heeft de infrastructuur om relatief snel een atoommacht te worden. Tezamen met Britse en/of Franse kennis, kunnen we als Nederland, Belgi en Duitsland bijvoorbeeld snel een programma faciliteren en financieren waarmee Nederland en Belgi gezamenlijk bijvoorbeeld 100 atoombommen hebben en Duitsland singulier 200.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:50:58 #133
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216878291
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als hij had getekend had hij aan de ene kant een onbetrouwbare Poetin die echt niet bang is voor Trump, ook al denkt Trump dat graag, en aan de andere kant een onbetrouwbare Trump die binnen ene minuut een draai van 180 graden kan maken. Je hebt er geen reet aan, dus dan beter ook geen verplichtingen hebben.
Als je er allemaal niks aan hebt? Waarom wordt dan door Zelensky en de hele eu ongeveer de drempel eruit gelopen in het witte huis? Dan is dat toch verspilde moeite? Ik kan geen krant openslaan of ik zie weer een EU-leider Trump strelen in Washington.

Starmer had dacht ik een goudenstick gegeven.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216878298
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het probleem is dat je een leger opbouwt, geld is handig, maar het is meer de tijd die je nodig hebt, en dat is al snel 20 jaar.
Wat een geklets.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:52:15 #135
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_216878300
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:50 schreef Perrin het volgende:
Zelensky komt aan in Londen.
[ x ]
Hoeveel? :+

Zijn soevereine volledige land heel veel mag ik hopen, Europa moet nu opstaan.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_216878305
quote:

[..]
Nee hoor. Gewoon een vervanging van nuclear sharing. Met daarbij een dubbele/driedubbele sleutel. Dus dat n land niet kan besluiten die te gebruiken. Dan hoeft de doctrine niet meer te zijn dan dat deelnemende landen die mogen inzetten als tactische nuke, laatste optie, en pas na het gebruik van nukes eerder in een oorlog. Hou dat buiten enorme vergader structuren.

Het is een heilloze weg om met de hele EU daarover te gaan praten. Dan soebat je een jaar of twee en daarna spreekt Orban een veto uit.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:53:02 #137
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_216878308
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nederland heeft de infrastructuur om relatief snel een atoommacht te worden. Tezamen met Britse en/of Franse kennis, kunnen we als Nederland, Belgi en Duitsland bijvoorbeeld snel een programma faciliteren en financieren waarmee Nederland en Belgi gezamenlijk bijvoorbeeld 100 atoombommen hebben en Duitsland singulier 200.
De kennis hebben we al, weet je waar Iran die atoomgeheimen vandaan heeft? :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:53:35 #138
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216878310
quote:

[..]
Het ging hard tegen hard daar, dat mag inderdaad worden gezegd! :) Maar het geeft evengoed ook verdere stof tot nadenken. ;)
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:54:40 #139
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216878315
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee hoor. Gewoon een vervanging van nuclear sharing. Met daarbij een dubbele/driedubbele sleutel. Dus dat n land niet kan besluiten die te gebruiken. Dan hoeft de doctrine niet meer te zijn dan dat deelnemende landen die mogen inzetten als tactische nuke, laatste optie, en pas na het gebruik van nukes eerder in een oorlog. Hou dat buiten enorme vergader structuren.

Het is een heilloze weg om met de hele EU daarover te gaan praten. Dan soebat je een jaar of twee en daarna spreekt Orban een veto uit.
Wat je zegt kan. Maar zijn de Britten en Fransen bereid om bommen te gooien voor ons (wat je grooit krijg je terug) en de consequenties daarvoor te aanvaarden? Macron was daar in 2022 resoluut op tegen.

Dit heeft enorme politieke implicaties. Ook bij verkiezingen. En Starmer zit er nu, die kan ook vervangen worden door Farrage.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:54:58 #140
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216878318
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:53 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Het ging hard tegen hard daar, dat mag inderdaad worden gezegd! :) Maar het geeft evengoed ook verdere stof tot nadenken.

;)
Jij bent net chatgpt :p
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:55:10 #141
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_216878320
quote:

[..]
Anders mag Rubio een ander baantje gaan zoeken, de kont van de oranje debiel moet natuurlijk wel gelikt worden.
pi_216878321
quote:

[..]
En dat ophangen aan de Joint Expedition Force? Staat onder Brits opperbevel. Er zal veel meer overlegd worden dan de media haalt.

Stukje over GB en FR uit okt 24 over hun kernwapens:

https://warontherocks.com(...)e-third-nuclear-age/
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 12:55:35 #143
236264 crew  capricia
pi_216878325
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:52 schreef Ulx het volgende:

[..]

ja dus.
Een nucleaire doctrine is dus meer dan welk land welke sleutels heeft.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216878329
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:49 schreef raptorix het volgende:
dat is al snel 20 jaar.
* Ulx kijkt naar de staat van het Oekraiense leger anno 2022
* Ulx kijkt naar de staat van het Oekraiense leger anno 2025
* Ulx denkt dat er geen twintig jaar tussen zat
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:56:00 #145
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216878333
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Een vol-ko-men nietszeggend antwoord, om vervolgens een hele boom op te zetten over een gebrek aan respect.

Maar blijf vooral de drollen van big Trump & co. polijsten.
Het is een heel duidelijk antwoord. En inderdaad, Zelenskyy kwam naar het Witte Huis om steun te krijgen van een land dat al miljarden heeft gegeven en eigenlijk (vanuit het perspectief van de nieuwe Trump-regering) nul belang heeft bij het verdedigen van Oekrane, dat noch een EU-land, noch een NAVO-land, noch een onderdeel van het Westen is.

Dan moet je het slim spelen en dat had Zelenskyy kunnen doen door gewoon die deal te tekenen en zich niet laten meevoeren in een verhitte discussie. Wat ik al eerder aangaf, het is niet aan Zelenskyy (hoeveel respect ik ook voor die man heb) om hier de lakens uit te delen. Zijn taak was de krabbel te zetten een krabbel van Trump te krijgen.

Dit had ervoor gezorgd dat de VS een concreet belang heeft bij het verdedigen van Oekrane en die veiligheidsgaranties die nadien besproken zouden kunnen worden hadden een einde van deze oorlog kunnen betekenen. Nu moet Europa het doen, maar wij hebben daar de manschappen en materialen helemaal niet voor. Daarom is Europa ook zo afhankelijk van de VS.
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 12:56:05 #146
236264 crew  capricia
pi_216878336
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:55 schreef yessie234 het volgende:

[..]
En dat ophangen aan de Joint Expedition Force? Staat onder Brits opperbevel. Er zal veel meer overlegd worden dan de media haalt.

Stukje over GB en FR uit okt 24 over hun kernwapens:

https://warontherocks.com(...)e-third-nuclear-age/
Thanks! Even lezen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216878350
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:52 schreef HiZ het volgende:

[..]
Wat een geklets.
Nee het is geen geklets, je kunt wel spulletjes kopen (zijn er trouwens ook nauwelijks), maar dan heb je nog 20 jaar nodig om je troepen op te bouwen, of dacht je dat mensen massaal het leger ingingen en dan in 1 keer oorlogsklaar zijn?
pi_216878374
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, politici die niet doen wat jij wil zijn meteen klootzakken. Tja, dit tilt de discussie niet naar een hoger niveau.
Dat is niet wat ik zeg he.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_216878375
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
* Ulx kijkt naar de staat van het Oekraiense leger anno 2022
* Ulx kijkt naar de staat van het Oekraiense leger anno 2025
* Ulx denkt dat er geen twintig jaar tussen zat
Die vechten nog steeds behoorlijk amateuristisch, waarom denk je dat ze niet zoveel aan onze tanks en F16s hebben? Omdat juist de kracht in die systemen zit in de samenwerking, dat is vrij complex en vergt enorm veel training en ervaring.
pi_216878376
De beste keuze is wellicht, hoewel een pijnlijke, om Rusland zelf weer te omarmen. We hebben de capaciteit niet om Amerika volledig te verlaten, op gespannen voet te blijven staan met Rusland, en te dealen met een opkomend China.

We verklaren Oekrane neutraal (geen EU/NAVO), maken duidelijke afspraken over welke investeringen/deals gemaakt mogen worden door beide partijen, houden Trump koest met goedkope mineralen en verder moeten we ons vooral richten op een toekomst van samenhorigheid op het continent. Natuurlijk moeten we wel sceptisch blijven t.a.v. Rusland en daarom serieus blijven inzetten op de eigen defensie. Dit zal mede de onafhankelijkheid van de VS vergroten, hetgeen essentieel is, want vooral dankzij de huidige afhankelijkheid werd het wig tussen Europa en Rusland vergroot.

De hoop hierbij is natuurlijk dat Rusland minder afhankelijk wordt van China, Rusland zich op den duur ten positieve gaat ontwikkelen, en dat de VS uit twee interpretaties de juiste zal kiezen; ofwel dat dit een goede zaak is omdat ze, ondanks dat ze minder te zeggen zullen hebben over Europa en Rusland, China op deze wijze beter kunnen inperken, of dat het allemaal helemaal kut is, omdat een met Rusland samenwerkend Europa een (in potentie) te hoge negatieve impact heeft op de algehele positie van de VS, en de VS nu moet dealen met China n EURusland, vooral als in acht wordt genomen dat er een kans is dat de banden tussen China en Rusland, en China en Europa goed blijven/beter worden dan tussen die van de VS en China.

[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 01-03-2025 13:04:07 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')