Zelensky: ‘Van 2014 tot 2022 was de situatie hetzelfde, dat mensen stierven aan de frontlinie. Niemand stopte hem [Poetin, red.]. Zoals je weet hebben we gesprekken met hem gehad, veel bilaterale gesprekken. En we tekenden, ik als nieuwe president, tekende met hem, Macron en Merkel een staakt-het-vuren. Ze vertelden me allemaal dat hij nooit zou – hij tekende het gascontract, gascontract – maar daarna schond hij het staakt-het-vuren en doodde hij onze mensen en ruilde geen gevangenen uit. We hadden onze handtekening onder de gevangenenruil gezet, maar hij deed het niet. Over wat voor diplomatie heb je het dan, JD? Wat bedoel je?’quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:32 schreef phpmystyle het volgende:
Transcript van de VK:
https://www.volkskrant.nl(...)oord-terug~bd2c5dcb/
Interessant om gewoon door te lezen.
Ik acht die kans klein. Polen is een ander verhaal, maar neem Letland bijvoorbeeld, daar is pakweg 25% van de bevolking etnisch Russisch. Als daar een deel zich ook aan de zijde van de Russen zou scharen heb je een behoorlijk probleem en eigenlijk een soort van burgeroorlog. Onderzoek heeft ook al uitgewezen dat in zo'n land er ook genoeg mensen zijn die Oekrane de schuld geven van de inval door Rusland. Zie bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vraag me zelfs af wat Europa precies gaat doen als Rusland een Baltisch land aanvalt. Gaan de UK en Frankrijk hun kernwapens inzetten om NATO grondgebied te verdedigen?
Dat is waarover nu bijvoorbeeld een discussie in DL is.
Brauche wir die Bombe?
https://www.zeit.de/2025/(...)-benner-ralf-stegner
[ x ]
Zelfs dit, die nucleaire deling, hebben we nog niet eens goed geregeld binnen Europa. Beter laat dan nooit.
En nog een ander interessant vraagstuk, mbt het verschil in het morele kader tussen het Westen en Rusland waar we het net al over hadden: Het mag duidelijk zijn dat het de Russen niets kan schelen als er in een oorlog hier miljoenen mensen om het leven komen. Maar hoe reageren wij op veel slachtoffers aan die kant? Reken maar dat sociale media zal worden ingezet voor propaganda en dat kan een flinke invloed hebben (neem ook de perceptie mbt de oorlog in het Midden-Oosten).quote:In each survey, at least 80% of Latvian-speaking respondents blamed Russia for the war in Ukraine (87% in 2022, 80% in 2023, and 82% in 2024). Around one-tenth of Latvian-speaking respondents neither agreed nor disagreed with blaming Russia (7-11% in each poll), while the share of other answers (disagree, don’t know, no answer) was not considerable (4% and below per category in each survey).
Among Russian-speakers, the share of those blaming Russia was less than half of Latvian-speaking counterparts (32% in 2022, 39% in 2023, and 38% in 2024). A smaller number on average neither agreed nor disagreed (22-33%), disagreed (16-24%), did not know (6-9%), or provided no answer (4-10%).
Bron
Geen idee, vraag het de fabrikanten die hier de Boxers en CV90's bouwen. Die kunnen je dat vast wel uitleggen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:36 schreef phpmystyle het volgende:
Hoe gaan wij eigenlijk wapens maken? Wij hebben allemaal klimaatambities. Bovendien is TATA een vies bedrijf.
Maar Zelensky kan toch moeilijk Vance en Trump aanspreken op schendingen van Rusland? Zij waren toen toch niet in the office?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zelensky: ‘Van 2014 tot 2022 was de situatie hetzelfde, dat mensen stierven aan de frontlinie. Niemand stopte hem [Poetin, red.]. Zoals je weet hebben we gesprekken met hem gehad, veel bilaterale gesprekken. En we tekenden, ik als nieuwe president, tekende met hem, Macron en Merkel een staakt-het-vuren. Ze vertelden me allemaal dat hij nooit zou – hij tekende het gascontract, gascontract – maar daarna schond hij het staakt-het-vuren en doodde hij onze mensen en ruilde geen gevangenen uit. We hadden onze handtekening onder de gevangenenruil gezet, maar hij deed het niet. Over wat voor diplomatie heb je het dan, JD? Wat bedoel je?’
Vance: ‘Ik heb het over het soort diplomatie dat een einde zal brengen aan de vernietiging van je land. Maar met alle respect, meneer de president, ik vind het respectloos dat je naar het Oval Office komt en dit nu probeert uit te vechten voor de Amerikaanse media. Jullie zijn momenteel bezig dienstplichtigen naar de frontlinies te dwingen, omdat jullie mankrachtproblemen hebben. Jullie zouden de president moeten bedanken voor zijn poging om het in het conflict te brengen [sic].’
Wat een slappe vaatdoek is die Vance. Een prima legitieme vraag van Zelensky, waar Vance gewoon geen antwoord op heeft.
Logisch toch, want als Trump & co. inhoudelijk moeten gaan reageren zakken ze zo door het ijs.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zelensky: ‘Van 2014 tot 2022 was de situatie hetzelfde, dat mensen stierven aan de frontlinie. Niemand stopte hem [Poetin, red.]. Zoals je weet hebben we gesprekken met hem gehad, veel bilaterale gesprekken. En we tekenden, ik als nieuwe president, tekende met hem, Macron en Merkel een staakt-het-vuren. Ze vertelden me allemaal dat hij nooit zou – hij tekende het gascontract, gascontract – maar daarna schond hij het staakt-het-vuren en doodde hij onze mensen en ruilde geen gevangenen uit. We hadden onze handtekening onder de gevangenenruil gezet, maar hij deed het niet. Over wat voor diplomatie heb je het dan, JD? Wat bedoel je?’
Vance: ‘Ik heb het over het soort diplomatie dat een einde zal brengen aan de vernietiging van je land. Maar met alle respect, meneer de president, ik vind het respectloos dat je naar het Oval Office komt en dit nu probeert uit te vechten voor de Amerikaanse media. Jullie zijn momenteel bezig dienstplichtigen naar de frontlinies te dwingen, omdat jullie mankrachtproblemen hebben. Jullie zouden de president moeten bedanken voor zijn poging om het in het conflict te brengen [sic].’
Wat een slappe vaatdoek is die Vance. Een prima legitieme vraag van Zelensky, waar Vance gewoon geen antwoord op heeft.
Is dat geen assemblage?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geen idee, vraag het de fabrikanten die hier de Boxers en CV90's bouwen. Die kunnen je dat vast wel uitleggen.
quote:Artikel door admin • 4u •Marco Rubio: We financieren een vleesmolen, Rusland heeft nog veel vlees om te vermalen
Minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio heeft vrijdagavond in een interview zware kritiek geuit op de Oekraense president Volodymyr Zelensky over een verhitte ruzie met president Donald Trump en vicepresident JD Vance in de Oval Office.
Rubio, die in de Oval Office naast Vance zat tijdens de woordenwisseling van vrijdag, sprak met CNN-presentator Kaitlan Collins en beschimpte Zelensky voor de ruzie en ook voor zijn verwachtingen voor het vredesproces.
Rubio benadrukte dat Trump campagne voerde voor het beindigen van de oorlog in Oekrane: “We hebben heel duidelijk uitgelegd wat ons plan hier is, namelijk dat we de Russen aan de onderhandelingstafel willen krijgen. We willen onderzoeken of vrede mogelijk is.”
Rubio herhaalde het standpunt van de Trump-administratie dat de mineralenovereenkomst de economien van de VS en Oekrane met elkaar zou verbinden, wat een effectieve afschrikking voor Rusland zou zijn. Hij bekritiseerde Zelensky ook voor “het pad dat hij heeft gekozen” dat “zijn land achteruit stuurt wat betreft het bereiken van vrede, wat uiteindelijk is wat president Trump wil”.
Rubio drong er vervolgens op aan dat Zelensky “zich zou moeten verontschuldigen voor het feit dat hij van deze zaak het fiasco heeft gemaakt dat het is geworden” en voor het “verspillen van onze tijd voor een ontmoeting die zou eindigen zoals het is geindigd.”
“Het was niet nodig voor hem om daar naar binnen te gaan en antagonistisch te worden,” zei Rubio, eraan toevoegend dat de discussie in het Witte Huis ‘ontspoorde’ zodra Zelensky met Vance in discussie ging over ‘wat voor soort diplomatie’ de vicepresident besprak in zijn opmerkingen.
Rubio zei dat Trump “begrijpt dat het aanvallen van Poetin, hoe men persoonlijk ook over hem denkt … hem uitschelden, maximalistische eisen stellen dat Rusland moet betalen voor de wederopbouw, al het soort dingen waar je over praat in een onderhandeling, als je daar agressief over begint … krijg je geen mensen aan tafel.”
“We financierden een vleesmolen, en helaas voor de Oekraners hebben de Russen meer vlees te vermalen, en ze geven niets om mensenlevens,” zei Rubio. “We hebben het gezien – menselijke golven, de Noord-Koreanen, enz. Het is zeer delicaat, het is zeer kostbaar, het is zeer bloederig.”
“Er moet een einde aan komen, maar dat gebeurt niet met publieke uitspraken en maximalistische eisen in het openbaar, maar met echte diplomatie,” zei Rubio, eraan toevoegend dat hij geloofde dat Vance ‘gelijk had’ over zijn berisping aan Zelensky.
Rubio voegde eraan toe dat “alles mogelijk is” en dat de relatie tussen Trump en Zelensky zou kunnen opveren, maar dat de VS geen steun van Zelensky zag.
“Zal dat veranderen? Ik hoop van wel. Het zou moeten, ten behoeve van wereldwijde vrede en stabiliteit in Europa en de rest van de wereld,” zei Rubio.
https://www.msn.com/nl-nl(...)37e87baf871b53&ei=40
Het idee dat Amerika ons komt redden sterft gelukkig een stille dood.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:27 schreef phpmystyle het volgende:
Ah. Paniek!
Rusland is toch bijna verslagen?
https://archive.md/KbgAa
Groot-Brittannie en Frankrijk hebben alle hun eigen nucleaire doctrines. Dat Duitsers nadenken over ontwikkeling kernwapen, en eigen kernwapendoctrine, dat lijkt me een logische ontwikkeling gezien de situatie nu.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vraag me zelfs af wat Europa precies gaat doen als Rusland een Baltisch land aanvalt. Gaan de UK en Frankrijk hun kernwapens inzetten om NATO grondgebied te verdedigen?
Dat is waarover nu bijvoorbeeld een discussie in DL is.
Brauche wir die Bombe?
https://www.zeit.de/2025/(...)-benner-ralf-stegner
[ x ]
Zelfs dit, die nucleaire deling, hebben we nog niet eens goed geregeld binnen Europa. Beter laat dan nooit.
Dat doet hij ook niet. Hij stipt slechts aan dat afspraken met Rusland, zonder dat je de naleving ervan middels veiligheidsgaranties kan afdwingen, niet veel waard zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar Zelensky kan toch moeilijk Vance en Trump aanspreken op schendingen van Rusland? Zij waren toen toch niet in the office?
Ja en Trump antwoordt daarop dat dat komt omdat de presidenten voor hem zwak zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat doet hij ook niet. Hij stipt slechts aan dat afspraken met Rusland, zonder dat je de naleving ervan middels veiligheidsgaranties kan afdwingen, niet veel waard zijn.
Ik denk dat je het zo moet zien: tekenen en je hebt nog steeds precies niks.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en Trump antwoordt daarop dat dat komt omdat de presidenten voor hem zwak zijn.
Ik denk dat je het zo moet zien: tekenen en de Poetin komt er de komende 4 jaar niet weer in. Die 4 jaar kun je gebruiken om je voordeur te sluiten.
Je kan ook een fonds van 5.000 miljard maken. Of nog veel groter. Krijg je hoge inflatie en voor de rest niets. Er zullen eerst menen omgeschoold moeten worden en fabrieken gebouwd worden en transitie van alle IT en hulpsystemen uit USA.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:41 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het idee dat Amerika ons komt redden sterft gelukkig een stille dood.
Graag een EU fonds van 500+ miljard voor de EUROPESE oorlogsindustrie, om mee te beginnen. Tijdens corona vlogen dit soort bedragen je trouwens om de oren, werd ook niet moeilijk over gedaan.
Dat is een beetje een rare claim, want Vance geeft gewoon een antwoord. Het kan zijn dat jij dit niet bevredigend acht, maar het is duidelijk welke diplomatie hier wordt bedoeld (vredesonderhandelingen).quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat kan. Ik deel die mening niet met jou. Maar goed.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik denk dat je het zo moet zien: tekenen en je hebt nog steeds precies niks.
Hoe is de inflatie nu eigenlijk, zo zonder dat fonds?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:44 schreef phpmystyle het volgende:
Je kan ook een fonds van 5.000 miljard maken. Of nog veel groter. Krijg je hoge inflatie
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en Trump antwoordt daarop dat dat komt omdat de presidenten voor hem zwak zijn.
Ik denk dat je het zo moet zien: tekenen en de Poetin komt er de komende 4 jaar niet weer in. Die 4 jaar kun je gebruiken om je voordeur te sluiten.
Als Oekrane deze deal had getekend dat had de VS een concreet belang gehad bij het verdedigen en overeind houden van Oekrane. Dat is een voedingsbodem voor verdere veiligheidsgaranties.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik denk dat je het zo moet zien: tekenen en je hebt nog steeds precies niks.
Of voor oorlog.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als Oekrane deze deal had getekend dat had de VS een concreet belang gehad bij het verdedigen en overeind houden van Oekrane. Dat is een voedingsbodem voor verdere veiligheidsgaranties.
Er moet dus een Europese nucleaire doctrine komen. Inclusief de Britten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:41 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Groot-Brittannie en Frankrijk hebben alle hun eigen nucleaire doctrines. Dat Duitsers nadenken over ontwikkeling kernwapen, en eigen kernwapendoctrine, dat lijkt me een logische ontwikkeling gezien de situatie nu.
Rubio gaat natuurlijk achter zijn president staan, maar dat maakt natuurlijk nog niet dat je Zelensky zomaar iets in de schoenen kan schuiven. Rubio is ook een klootzak. Misschien iets minder dan Vance maar wel een echte.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:40 schreef Scjvb het volgende:
Interessant leesvoer:
Marco Rubio: We financieren een vleesmolen, Rusland heeft nog veel vlees om te vermalen
[..]
Als hij had getekend had hij aan de ene kant een onbetrouwbare Poetin die echt niet bang is voor Trump, ook al denkt Trump dat graag, en aan de andere kant een onbetrouwbare Trump die binnen ene minuut een draai van 180 graden kan maken. Je hebt er geen reet aan, dus dan beter ook geen verplichtingen hebben.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan. Ik deel die mening niet met jou. Maar goed.
Zelensky heeft ook nu niks. Behalve een X vol met lofuitingen van leiders die hem niks zullen bieden.
Hoe die ruzie uitgelokt werd, want er waren ook al een aantal beledigingen en verwijten aan vooraf gegaan Toch was Volodymir ook niet helemaal Zen gisteren. We hebben beide heren gezien al ze boos zijn, meestal zie je die momenten niet, vinden die achter gesloten deuren plaats.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:32 schreef phpmystyle het volgende:
Transcript van de VK:
https://www.volkskrant.nl(...)oord-terug~bd2c5dcb/
Interessant om gewoon door te lezen.
Een vol-ko-men nietszeggend antwoord, om vervolgens een hele boom op te zetten over een gebrek aan respect.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is een beetje een rare claim, want Vance geeft gewoon een antwoord. Het kan zijn dat jij dit niet bevredigend acht, maar het is duidelijk welke diplomatie hier wordt bedoeld (vredesonderhandelingen).
Het probleem is dat je een leger opbouwt, geld is handig, maar het is meer de tijd die je nodig hebt, en dat is al snel 20 jaar.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:41 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het idee dat Amerika ons komt redden sterft gelukkig een stille dood.
Graag een EU fonds van 500+ miljard voor de EUROPESE oorlogsindustrie, om mee te beginnen. Tijdens corona vlogen dit soort bedragen je trouwens om de oren, werd ook niet moeilijk over gedaan.
Ah lekker. Een fijnmazige supplychain. Dat is wat we nodig hebben.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Boxer is een Nederlands-Duits product. De koepels van de CV90 bouwen we hier.
3% ofzoiets?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe is de inflatie nu eigenlijk, zo zonder dat fonds?
Eens, maar in hoeverre is het VK hier ook bereid toe? Ik zie ook het VK geen troepen sturen richting Oekrane bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Er moet dus een Europese nucleaire doctrine komen. Inclusief de Britten.
Ah, politici die niet doen wat jij wil zijn meteen klootzakken. Tja, dit tilt de discussie niet naar een hoger niveau.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:47 schreef recursief het volgende:
[..]
Rubio gaat natuurlijk achter zijn president staan, maar dat maakt natuurlijk nog niet dat je Zelensky zomaar iets in de schoenen kan schuiven. Rubio is ook een klootzak. Misschien iets minder dan Vance maar wel een echte.
Nederland heeft de infrastructuur om relatief snel een atoommacht te worden. Tezamen met Britse en/of Franse kennis, kunnen we als Nederland, Belgi en Duitsland bijvoorbeeld snel een programma faciliteren en financieren waarmee Nederland en Belgi gezamenlijk bijvoorbeeld 100 atoombommen hebben en Duitsland singulier 200.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je er allemaal niks aan hebt? Waarom wordt dan door Zelensky en de hele eu ongeveer de drempel eruit gelopen in het witte huis? Dan is dat toch verspilde moeite? Ik kan geen krant openslaan of ik zie weer een EU-leider Trump strelen in Washington.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als hij had getekend had hij aan de ene kant een onbetrouwbare Poetin die echt niet bang is voor Trump, ook al denkt Trump dat graag, en aan de andere kant een onbetrouwbare Trump die binnen ene minuut een draai van 180 graden kan maken. Je hebt er geen reet aan, dus dan beter ook geen verplichtingen hebben.
Wat een geklets.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat je een leger opbouwt, geld is handig, maar het is meer de tijd die je nodig hebt, en dat is al snel 20 jaar.
Hoeveel?quote:
Nee hoor. Gewoon een vervanging van nuclear sharing. Met daarbij een dubbele/driedubbele sleutel. Dus dat n land niet kan besluiten die te gebruiken. Dan hoeft de doctrine niet meer te zijn dan dat deelnemende landen die mogen inzetten als tactische nuke, laatste optie, en pas na het gebruik van nukes eerder in een oorlog. Hou dat buiten enorme vergader structuren.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:47 schreef capricia het volgende:
[..]
De kennis hebben we al, weet je waar Iran die atoomgeheimen vandaan heeft?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nederland heeft de infrastructuur om relatief snel een atoommacht te worden. Tezamen met Britse en/of Franse kennis, kunnen we als Nederland, Belgi en Duitsland bijvoorbeeld snel een programma faciliteren en financieren waarmee Nederland en Belgi gezamenlijk bijvoorbeeld 100 atoombommen hebben en Duitsland singulier 200.
Het ging hard tegen hard daar, dat mag inderdaad worden gezegd!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:47 schreef recursief het volgende:
[..]
Rubio gaat natuurlijk achter zijn president staan, maar dat maakt natuurlijk nog niet dat je Zelensky zomaar iets in de schoenen kan schuiven. Rubio is ook een klootzak. Misschien iets minder dan Vance maar wel een echte.
Wat je zegt kan. Maar zijn de Britten en Fransen bereid om bommen te gooien voor ons (wat je grooit krijg je terug) en de consequenties daarvoor te aanvaarden? Macron was daar in 2022 resoluut op tegen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon een vervanging van nuclear sharing. Met daarbij een dubbele/driedubbele sleutel. Dus dat n land niet kan besluiten die te gebruiken. Dan hoeft de doctrine niet meer te zijn dan dat deelnemende landen die mogen inzetten als tactische nuke, laatste optie, en pas na het gebruik van nukes eerder in een oorlog. Hou dat buiten enorme vergader structuren.
Het is een heilloze weg om met de hele EU daarover te gaan praten. Dan soebat je een jaar of twee en daarna spreekt Orban een veto uit.
Jij bent net chatgpt :pquote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:53 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Het ging hard tegen hard daar, dat mag inderdaad worden gezegd!Maar het geeft evengoed ook verdere stof tot nadenken.
Anders mag Rubio een ander baantje gaan zoeken, de kont van de oranje debiel moet natuurlijk wel gelikt worden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:47 schreef recursief het volgende:
[..]
En dat ophangen aan de Joint Expedition Force? Staat onder Brits opperbevel. Er zal veel meer overlegd worden dan de media haalt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:47 schreef capricia het volgende:
[..]
ja dus.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon een vervanging van nuclear sharing. Met daarbij een dubbele/driedubbele sleutel. Dus dat n land niet kan besluiten die te gebruiken. Dan hoeft de doctrine niet meer te zijn dan dat deelnemende landen die mogen inzetten als tactische nuke, laatste optie, en pas na het gebruik van nukes eerder in een oorlog. Hou dat buiten enorme vergader structuren.
Het is een heilloze weg om met de hele EU daarover te gaan praten. Dan soebat je een jaar of twee en daarna spreekt Orban een veto uit.
* Ulx kijkt naar de staat van het Oekraiense leger anno 2022quote:
Het is een heel duidelijk antwoord. En inderdaad, Zelenskyy kwam naar het Witte Huis om steun te krijgen van een land dat al miljarden heeft gegeven en eigenlijk (vanuit het perspectief van de nieuwe Trump-regering) nul belang heeft bij het verdedigen van Oekrane, dat noch een EU-land, noch een NAVO-land, noch een onderdeel van het Westen is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een vol-ko-men nietszeggend antwoord, om vervolgens een hele boom op te zetten over een gebrek aan respect.
Maar blijf vooral de drollen van big Trump & co. polijsten.
Thanks! Even lezen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:55 schreef yessie234 het volgende:
[..]
En dat ophangen aan de Joint Expedition Force? Staat onder Brits opperbevel. Er zal veel meer overlegd worden dan de media haalt.
Stukje over GB en FR uit okt 24 over hun kernwapens:
https://warontherocks.com(...)e-third-nuclear-age/
Nee het is geen geklets, je kunt wel spulletjes kopen (zijn er trouwens ook nauwelijks), maar dan heb je nog 20 jaar nodig om je troepen op te bouwen, of dacht je dat mensen massaal het leger ingingen en dan in 1 keer oorlogsklaar zijn?quote:
Dat is niet wat ik zeg he.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, politici die niet doen wat jij wil zijn meteen klootzakken. Tja, dit tilt de discussie niet naar een hoger niveau.
Die vechten nog steeds behoorlijk amateuristisch, waarom denk je dat ze niet zoveel aan onze tanks en F16s hebben? Omdat juist de kracht in die systemen zit in de samenwerking, dat is vrij complex en vergt enorm veel training en ervaring.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
* Ulx kijkt naar de staat van het Oekraiense leger anno 2022
* Ulx kijkt naar de staat van het Oekraiense leger anno 2025
* Ulx denkt dat er geen twintig jaar tussen zat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |