Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Afgezien van het feit dat Zelensky juist zijn rust bewaarde en Trump steeds bozer en roder werd (gesteund door Vance): Trump had het kunnen stoppenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 02:58 schreef Eagles89 het volgende:
Een hele slechte topic titel: Zelensky is hier zn boekje tebuiten gegaan, en werd volkomen onnodig aggressief en te emotioneel. Hij is niet in staat een deal te maken omdat jij er veel te emotioneel bij betrokken is geraakt. Ik sluit overigens niet uit dat het door de zeer gebrekkige kennis van de Engelse taal is van Zelensky, die zeer slecht Engels spreekt voor een Westerse leider.
Wat ik hier las is de spijker op zn kop:
[ x ]
Hij hoeft Zelensky niet te overtuigen want die ziet het liever vandaag nog stoppen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 02:29 schreef Paganitzu het volgende:
Biden was dom omdat hij Poetin niet kon overtuigen in de oorlog te eindigen.
Is Trump dat dan ook niet omdat hij Zelensky niet kan overtuigen?
Trump dacht in macht. Biden is dom omdat Poetin machtiger is, je moet Poetin overtuigen en Zelensky onder druk zetten.
Helaas voor Trump werkt dit ook niet zo.
Trump wilt zeer zeker wel dat het stopt dat is geweldige PR voor hem als de vredesstichter. Hij kan daarmee terecht de Nobelprijs voor de Vrede krijgen. Dat is iets wat hij dolgraag wilt. Na het zien van de persco van Trump na de ontmoeting en zijn ijzersterke redenen waarom het zo gegaan is, kan ik niet anders dan schamen dat ik ook maar een kleine twijfel in Trumps handelen had. Zelensky heeft hier een hele domme fout gemaakt, en ik sluit niet uit dat dat door zn gebrekkige Engelse kennis komt en het allemaal verkeerd opgevat is door beide kanten. Want voor een westerse leider spreekt die echt heel zwak Engels en Amerikanen, zeker Republikeinen en al helemaal een Vance en Trump, zijn geen types die daar veel rekening mee houden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 03:16 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Hij hoeft Zelensky niet te overtuigen want die ziet het liever vandaag nog stoppen.
Het probleem is dat Poetin gewoon weer gaat aanvallen en zich niets aantrekt van een akkoord als daar ook niet een goede veiligheidsgarantie aan hangt voor Oekraïne.
Trump wil dus zelf helemaal niet dat het stopt, slechts voor de buhne en nu met een prachtig stukje propaganda kan hij het laatste beetje steun ook nog verwijderen.
Nee, Zelensky heeft geen fout gemaakt maar heeft terecht aangehaald dat zonder die veiligheidsgaranties er geen vrede kan zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 03:24 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Trump wilt zeer zeker wel dat het stopt dat is geweldige PR voor hem als de vredesstichter. Hij kan daarmee terecht de Nobelprijs voor de Vrede krijgen. Dat is iets wat hij dolgraag wilt. Na het zien van de persco van Trump na de ontmoeting en zijn ijzersterke redenen waarom het zo gegaan is, kan ik niet anders dan schamen dat ik ook maar een kleine twijfel in Trumps handelen had. Zelensky heeft hier een hele domme fout gemaakt, en ik sluit niet uit dat dat door zn gebrekkige Engelse kennis komt en het allemaal verkeerd opgevat is door beide kanten. Want voor een westerse leider spreekt die echt heel zwak Engels en Amerikanen, zeker Republikeinen en al helemaal een Vance en Trump, zijn geen types die daar veel rekening mee houden.
Ondertussen scoort Trump enorm veel punten bij zn achterban. Europeanen hebben geen idee hoe weinig de gemiddelde Amerikaan die oorlog in een ver weg land boeit. Die willen die steun liever vandaag dan morgen stoppen.
[ x ]
Ook die bangmakerij weer over een nucleaire oorlog, alsof dat ineens niet speelt als de VS wapens en steun levert in ruil voor grondstoffen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 03:30 schreef Kijkertje het volgende:
Bolton over het debacle:
https://bsky.app/profile/acyn.bsky.social/post/3ljbhcm6p252w
[ afbeelding ]
Dat denk ik ook. Zelensky moest wel even en public vernederd worden. Het is vooral Trump die nog een rekening open had staan. Het is ook niet voor niets dat hij de pers vragen liet stellen voor ze in gesprek gingen. Dat gebeurt normaal juist niet bij dit soort onderhandelingen.
Ja en hij scoort ook weer enorm veel punten bij Putin. Niets nieuws.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 03:24 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Trump wilt zeer zeker wel dat het stopt dat is geweldige PR voor hem als de vredesstichter. Hij kan daarmee terecht de Nobelprijs voor de Vrede krijgen. Dat is iets wat hij dolgraag wilt. Na het zien van de persco van Trump na de ontmoeting en zijn ijzersterke redenen waarom het zo gegaan is, kan ik niet anders dan schamen dat ik ook maar een kleine twijfel in Trumps handelen had. Zelensky heeft hier een hele domme fout gemaakt, en ik sluit niet uit dat dat door zn gebrekkige Engelse kennis komt en het allemaal verkeerd opgevat is door beide kanten. Want voor een westerse leider spreekt die echt heel zwak Engels en Amerikanen, zeker Republikeinen en al helemaal een Vance en Trump, zijn geen types die daar veel rekening mee houden.
Ondertussen scoort Trump enorm veel punten bij zn achterban. Europeanen hebben geen idee hoe weinig de gemiddelde Amerikaan die oorlog in een ver weg land boeit. Die willen die steun liever vandaag dan morgen stoppen.
[ x ]
[ x ]
Dit ook. Tenenkrommendquote:Op zaterdag 1 maart 2025 03:49 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ook die bangmakerij weer over een nucleaire oorlog, alsof dat ineens niet speelt als de VS wapens en steun levert in ruil voor grondstoffen.
De vraag is wat dit uiteindelijk gaat betekenen voor Oekraine. Het leest alsof de VS nu in feite Rusland vrij spel geeft.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 04:40 schreef Eagles89 het volgende:
Mensen lijken te vergeten dat Europa en vooral Oekraine allemaal geen ene reet boeit voor de gemiddelde Amerikaan. En Trump/Vance zijn zeer anti EU vanwege meerdere redenen. Vandaar ook die speech van Vance laatst. Om dán als Zelensky even te gaan vertellen hoe het allemaal zit aan Uncle Donald en dat Donald zich niet meer veilig kan voelen als hij zn steun intrekt is wel echt buitencategorie dom. De hand die je voedt bijten is sowieso al dom. Een Amerikaanse hand van Trump bijten is bizar dom. Zeker als je weet dat Trump al jaren roept dat die steun aan Oekraine verspilling is geweest. Dan moet je echt heel goed oppassen als Zelensky wat je wel en niet moet zeggen. En wat doet Zelensky? Hij gaat er met gestrekt been vol tegenin. Echt te dom voor woorden.
[ x ]
[ x ]
Dat was wel duidelijk ja, de rest van je act is wel vermoeiend.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 04:40 schreef Eagles89 het volgende:
Mensen lijken te vergeten dat Europa en vooral Oekraine allemaal geen ene reet boeit voor de gemiddelde Amerikaan. En Trump/Vance zijn zeer anti EU vanwege meerdere redenen. Vandaar ook die speech van Vance laatst. Om dán als Zelensky even te gaan vertellen hoe het allemaal zit aan Uncle Donald en dat Donald zich niet meer veilig kan voelen als hij zn steun intrekt is wel echt buitencategorie dom. De hand die je voedt bijten is sowieso al dom. Een Amerikaanse hand van Trump bijten is bizar dom. Zeker als je weet dat Trump al jaren roept dat die steun aan Oekraine verspilling is geweest. Dan moet je echt heel goed oppassen als Zelensky wat je wel en niet moet zeggen. En wat doet Zelensky? Hij gaat er met gestrekt been vol tegenin. Echt te dom voor woorden.
[ x ]
[ x ]
En Europese leiders maar kruipen voor die mafiabaas.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 07:34 schreef Toby56 het volgende:
The Art of the Deal.
Dreigen, liegen, vernederen en intimideren.
Zonder een deal te makenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 07:34 schreef Toby56 het volgende:
The Art of the Deal.
Dreigen, liegen, vernederen en intimideren.
Ze krijgen het wel druk. En Mark Rutte helemaal.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 07:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
En Europese leiders maar kruipen voor die mafiabaas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |