abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 maart 2025 @ 10:54:01 #151
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216891890
quote:
15s.gif Op zondag 2 maart 2025 05:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Je lijkt een aversie tegen haar te hebben. Want je bent hier heel de dag. Reacties binnen 5 seconden geven op een post duiden niet bepaald op een liefdevolle relatie. Maar nu genoeg over jou. Dit topic gaat over de Ramadan.

:{²
Moet ik nou met jou gaan discussiëren terwijl jij dit soort vileine teksten bezigt? Ik dacht het niet. Je mag je excuses wel aanbieden.
pi_216891926
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 07:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Gisteren in het AD 2 pagina’s vol met propaganda om de islam te greenwashen. Walgelijk.
Bij mij op werk, op het hoofdkantoor zijn ze druk met iftar en daar kreeg iedereen een mail over. Ik begrijp dat geknuffel niet met islamieten, laat die religie gewoon achter de voordeur. Denk je dat in een islamitisch land de moslims ook zo gezellig kerstmis meevieren? Gewoon kappen met die gekkigheid
pi_216892087
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 10:54 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Moet ik nou met jou gaan discussiëren terwijl jij dit soort vileine teksten bezigt? Ik dacht het niet. Je mag je excuses wel aanbieden.
Wat is er vilein aan zijn post? Ik vind hem nog heel rustig en netjes reageren op de haatvolle posts hier. Als er iemand is die zijn excuses moet aanbieden ben je het zelf wel omdat je dat van hem vraagt, terwijl je dat niet vraagt van anderen die hier duidelijk gif zitten te spuwen.
  zondag 2 maart 2025 @ 11:26:41 #154
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_216892177
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 10:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Bij mij op werk, op het hoofdkantoor zijn ze druk met iftar en daar kreeg iedereen een mail over. Ik begrijp dat geknuffel niet met islamieten, laat die religie gewoon achter de voordeur. Denk je dat in een islamitisch land de moslims ook zo gezellig kerstmis meevieren? Gewoon kappen met die gekkigheid
Ik vind het wel mooi. Betekent dat we eindelijk voor vol worden aangezien. En er is behoorlijke animo voor.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_216892324
quote:
15s.gif Op zondag 2 maart 2025 11:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik vind het wel mooi. Betekent dat we eindelijk voor vol worden aangezien. En er is behoorlijke animo voor.

Stockholm-syndroom noemen we dat...
  zondag 2 maart 2025 @ 11:43:22 #156
13462 BansheeBoy
pi_216892348
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 11:41 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Stockholm-syndroom noemen we dat...
Je ziet het overal terug. Bij bedrijven, politiekorpsen, overheidsinstanties. Ik vind het een mooie ontwikkeling. En het eten is ook erg lekker.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zondag 2 maart 2025 @ 11:50:06 #157
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216892405
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
In Islamabad en Rijaad zijn er nu ook lightshows om de komende christelijke vastentijd te vieren.
Uiteraard niet, die hechten waarde aan hun eigen moslimfundamentalistische cultuur en onderdrukken andere culturen. In het Westen is het andersom: de links liberale en progressief linkse beleidsbepalers en andere figuren op invloedrijke posities, onderdrukken de inheemse cultuur en geven prioriteit aan andere, het liefst niet-Westerse en Islamitische culturen.
quote:

[..]
Hier is dat niet anders, waar er uiteraard min of meer geen aandacht is voor de Christelijke, laat staan de Joodse feestdagen. Schijnbaar wordt er nu zelfs ook rekening gehouden met 'de inzetbaarheid' van werknemers die moslims zijn, omdat dit voor hun een intensieve maand is.

Nu is dit allemaal onder de drogredenering van 'inclusive workplace' maar dat is natuurlijk niet waar. Want denk je dat andere religieuze groepen ook zulke privileges zou krijgen? Natuurlijk niet. Dan is het ineens een 'privékwestie' waar men uren voor zal moeten opnemen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 2 maart 2025 @ 11:54:53 #158
13462 BansheeBoy
pi_216892456
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2025 11:50 schreef HowardRoark het volgende:
Schijnbaar wordt er nu zelfs ook rekening gehouden met 'de inzetbaarheid' van werknemers die moslims zijn, omdat dit voor hun een intensieve maand is.
Mooie ontwikkeling die ik enorm toejuich. Zeker voor werknemers die buiten de ramadan werken voor 2. Doen ze goed.

pi_216892508
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 11:15 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]
Wat is er vilein aan zijn post? Ik vind hem nog heel rustig en netjes reageren op de haatvolle posts hier. Als er iemand is die zijn excuses moet aanbieden ben je het zelf wel omdat je dat van hem vraagt, terwijl je dat niet vraagt van anderen die hier duidelijk gif zitten te spuwen.
Geef dan eens voorbeelden van die haatvolle posts? Ik zie er namelijk geen, wel dat er door de users die jij verdedigd niet dieper wordt in ingegaan op de aan hun gestelde vragen, voeren meestal slechts monologen.
  zondag 2 maart 2025 @ 12:14:57 #160
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216892746
quote:
15s.gif Op zondag 2 maart 2025 11:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Mooie ontwikkeling die ik enorm toejuich. Zeker voor werknemers die buiten de ramadan werken voor 2. Doen ze goed.

Ik vind het een zorgwekkende ontwikkeling. Nederland is geen Islamitisch land, Nederland is een land met Christelijk-Joodse fundamenten. Maar het wordt zo wel duidelijk dat de pakweg 10% moslims een steeds grotere stempel beginnen te drukken.

Nu kun je het deze moslims het niet eens kwalijk nemen, maar de groep autochtone Nederlanders die dit faciliteren wél. Want zij doen dit doelbewust. Men hekelt de eigen cultuur namelijk.

Dit bleek ook weer uit een artikel op Joop van een paar weken geleden, waar een advocaat (dit zegt ook weer genoeg over het ideologische klimaat binnen de rechtstaat) de Joods-christelijke van Nederland als 'neofascistische prietpraat' weg probeerde te zetten. Zoiets bestond helemaal niet stelde hij, en als het wél bestond, dan was het slecht:
quote:
Door het over een joods-christelijke traditie te hebben, wordt de indruk gewekt dat Nederland is gebouwd op een aantal waarden die het jodendom en het christendom gemeenschappelijk hebben, en dat die waarden niet, of minder, zouden voorkomen in andere geloven – met name, de islam. Welke waarden dat dan zouden zijn is onduidelijk - en zal onduidelijk blijven. Er is namelijk geen argumentatie voor.

....

Ten slotte lijkt de joods-christelijke traditie, mocht dat begrip überhaupt een meer dan hypothetische inhoud hebben, me helemaal niets om trots op te zijn. De term wordt namelijk gebruikt om een soort bakermat van Europese beschaving mee te duiden – maar dat is dan (ook) de bakermat waaruit bijvoorbeeld industriële slavernij, apartheid, kolonialisme en destructief kapitalisme zijn voortgekomen. Niet bepaald fenomenen waar ik, zou ik me identificeren met die vermeende joods-christelijke traditie, trots op zou zijn.

Bron
Een werkelijk pareltje weer @EttovanBelgie

En deze tekst benadrukt hét probleem, zulke overtuigingen worden namelijk breed gedeeld binnen hoogopgeleide en elite kringen. Door dit wereldbeeld denken zulke mensen dat door de Joods-Christelijke inslag uit het Westen zoveel mogelijk te verwijderen en te vervangen met Islamitische elementen, dit een verbetering is. De pijnlijke realiteit is dat geen samenleving zal overleven als de mensen op de meest invloedrijke posities de eigen cultuur actief proberen te vernietigen en vervangen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216893280
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 23:42 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Heb genoeg moslimvrienden die hier anders over denken.
1 van mijn beste vriendinnen is een moslima, met een christelijke lesbienne als partner. Da's ook multicultureel.
Die gaan, als haar broeders hun zin krijgen. als eerste van de flat af.

[ Bericht 0% gewijzigd door BekiekUtMoar op 02-03-2025 13:05:11 (Edit ) ]
“Computers are incredibly fast, accurate and stupid; humans are incredibly slow, inaccurate and brilliant; together they are powerful beyond imagination.”
pi_216893328
quote:

[..]

LOL, die ben ik nog niet tegengekomen hoor en 80% van mijn collega's is Turk/Marokkaan/van elders.
Waar ze wel goed in zijn is de baas belazeren en/of klanten oplichten.
Oh ja, en er zijn ook een paar goeden.
“Computers are incredibly fast, accurate and stupid; humans are incredibly slow, inaccurate and brilliant; together they are powerful beyond imagination.”
  zondag 2 maart 2025 @ 13:10:06 #163
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216893338
Vandaag begint de feestdag van de H. Willericus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 2 maart 2025 @ 13:14:09 #164
13462 BansheeBoy
pi_216893384
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 13:09 schreef BekiekUtMoar het volgende:

[..]
LOL, die ben ik nog niet tegengekomen hoor en 80% van mijn collega's is Turk/Marokkaan/van elders.
Waar ze wel goed in zijn is de baas belazeren en/of klanten oplichten.
Pardon? :?

zondag 2 maart 2025 @ 13:16:22 #165
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216893416
quote:

[..]

Er zijn er maar weinig die werken voor 2, wel een hoop die werken voor ½.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zondag 2 maart 2025 @ 13:22:08 #166
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216893479
quote:
15s.gif Op zondag 2 maart 2025 05:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Je lijkt een aversie tegen haar te hebben. Want je bent hier heel de dag. Reacties binnen 5 seconden geven op een post duiden niet bepaald op een liefdevolle relatie. Maar nu genoeg over jou. Dit topic gaat over de Ramadan.

Maak je daar maar geen zorgen over.

Maar mijn vraag blijft staan. Heb je jóuw 'dame' al verteld dat ze je hier ter wille moet zijn én dat je straks daarboven aan de gang mag met 40 andere 'dames'?

Mag zij straks aan de slag met 40 andere 'heren'?

Hoe werkt dat ook weer?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216893506
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 13:03 schreef BekiekUtMoar het volgende:

[..]
Die gaan, als haar broeders hun zin krijgen. als eerste van de flat af.
MikeyTT verzint alles om maar wat aandacht te krijgen.
  zondag 2 maart 2025 @ 13:35:11 #168
3542 Gia
User under construction
pi_216893665
quote:

[..]
Sterker nog: Nederlanders die zich bekeerd hebben tot de islam, gaan niet met de kerst bij de ouders langs voor de kerstmaaltijd. Hun kinderen mogen geen cadeautjes krijgen van opa en oma. Niet met Sinterklaas, niet met de kerst, alleen met suikerfeest. De bekeerde zoon en schoondochter vieren dus geen kerst mee met de katholieke ouders, maar verwachten wel dat die opdraven bij het suikerfeest en offerfeest.

Ook op straat zie je dat westerlingen massaal moslims een gezegende ramadan wensen, maar denk maar niet dat er ook maar één moslim ons, Christenen, een gelukkig Kerstfeest of Pasen wensen.

Wel nemen, niet geven.
  zondag 2 maart 2025 @ 13:46:28 #169
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_216893830
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 13:35 schreef Gia het volgende:
Ook op straat zie je dat westerlingen massaal moslims een gezegende ramadan wensen, maar denk maar niet dat er ook maar één moslim ons, Christenen, een gelukkig Kerstfeest of Pasen wensen.
Mijn Syrische buurmeisje laatst wel, die had een kerstkaartje in de bus gedaan.

Maar die is dan ook (surprise surprise) door haar ouders verstoten omdat ze te westers deed en een opleiding volgde en niet meer onder één dak wilde wonen met haar opgedrongen vent. Tja.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 2 maart 2025 @ 13:50:31 #170
3542 Gia
User under construction
pi_216893902
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2025 13:46 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Mijn Syrische buurmeisje laatst wel, die had een kerstkaartje in de bus gedaan.

Maar die is dan ook (surprise surprise) door haar ouders verstoten omdat ze te westers deed en een opleiding volgde en niet meer onder één dak wilde wonen met haar opgedrongen vent. Tja.
Over het algemeen zijn Syriërs wel wat 'moderner' wat dat betreft. Wij hebben een paar jaar Syrische buren gehad die we hadden uitgenodigd voor de Kerstmaaltijd en ze kwamen ook en brachten ook wat Syrische gerechten mee. Was erg gezellig.
  zondag 2 maart 2025 @ 13:54:28 #171
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216893982
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 13:35 schreef Gia het volgende:

[..]
Sterker nog: Nederlanders die zich bekeerd hebben tot de islam, gaan niet met de kerst bij de ouders langs voor de kerstmaaltijd. Hun kinderen mogen geen cadeautjes krijgen van opa en oma. Niet met Sinterklaas, niet met de kerst, alleen met suikerfeest. De bekeerde zoon en schoondochter vieren dus geen kerst mee met de katholieke ouders, maar verwachten wel dat die opdraven bij het suikerfeest en offerfeest.

Wel nemen, niet geven.
Dit zullen er ook steeds meer worden. De Islam is een zéér expansionistische religie. Moslims willen graag dat anderen zich bekeren en dit is ook een relatief eenvoudig proces en binnen een paar minuten gedaan.

En dan hebben we natuurlijk ook nog een aanzienlijk deel Westerlingen die dan wel zeggen atheist te zijn, maar eigenlijk zich cultureel veel meer thuisvoelen bij de Islam. Dat sluit dus aan op mijn eerdere post in dit topic.
pi_216895565
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 23:19 schreef HSG het volgende:
Religie. :')
Maakt veel meer kapot dan je lief is.
-
  zondag 2 maart 2025 @ 16:09:53 #173
13462 BansheeBoy
pi_216895721
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 15:57 schreef quo_ het volgende:

[..]
Maakt veel meer kapot dan je lief is.
Hersteld.

pi_216896020
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Maak je daar maar geen zorgen over.

Maar mijn vraag blijft staan. Heb je jóuw 'dame' al verteld dat ze je hier ter wille moet zijn én dat je straks daarboven aan de gang mag met 40 andere 'dames'?

Mag zij straks aan de slag met 40 andere 'heren'?

Hoe werkt dat ook weer?
niet te moeilijke vragen stellen hoor :D
pi_216896030
Wat een afgunst in dit topic.
pi_216896120
Afgunst? Waar dan?
  zondag 2 maart 2025 @ 16:48:12 #177
13462 BansheeBoy
pi_216896191
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 16:43 schreef Sodeknetters het volgende:
Afgunst? Waar dan?
De saamhorigheid. Het naar elkaar om kijken. Het met elkaar delen van heerlijke (warme) spijzen. Ik kan me goed voorstellen dat dat net aspecten zijn die als zout in de wonden voelen voor de gemiddelde westerling die dat allemaal moet missen.

pi_216896251
quote:
15s.gif Op zondag 2 maart 2025 16:37 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Wie zou er nee zeggen tegen gratis maagden? Zoals je ziet zijn het vooral mannen, beetje spijtig dat de dames geen afgunst hebben op zo'n mooie hoofddoek :{
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 2 maart 2025 @ 16:55:34 #179
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216896263
quote:
15s.gif Op zondag 2 maart 2025 16:37 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Niemand is afgunstig, mensen zijn bezorgd en vragen zich af waarom er zoveel aandacht is voor een niet-Westerse religie (de Islam), die de Westerse samenlevingen behoorlijk heeft weten te doen ontregelen en voor polarisatie en onveiligheid zorgt.

Zie je het bijvoorbeeld al voor je dat Marokko en Turkije in een paar decennia tijd worden overspoeld met miljoenen Duitsers, Nederlanders en Oostenrijkers, die op een orthodoxe manier Christelijk (of Joods) zijn, heel veel kinderen krijgen maar niet of nauwelijks integreren en dat dan na een tijd, de Joods-Christelijke cultuur van deze nieuwkomers in werkplekken of zelfs door de overheid, boven de Islamitische culturen van autochtone bewoners van deze landen wordt geplaatst?

Dat is ondenkbaar, dat zou tot een totale burgeroorlog leiden. In het Westen is dit dus helaas wel aan de gang. Binnen menig werkplek hier, zowel in de private als de publieke sector is nu al meer aandacht voor de Islamitische feestdagen dan voor de Christelijke, laat staan de Joodse.
pi_216896321
quote:
15s.gif Op zondag 2 maart 2025 16:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
De saamhorigheid. Het naar elkaar om kijken. Het met elkaar delen van heerlijke (warme) spijzen. Ik kan me goed voorstellen dat dat net aspecten zijn die als zout in de wonden voelen voor de gemiddelde westerling die dat allemaal moet missen.

Ik zie dat niet hoor. Zie wel wat mensen met een afkeer van religie in het algemeen, en de islam in het bijzonder. Denk ook niet dat de meeste mensen een religieus gebeuren nodig hebben om saamhorigheid of gezelligheid te ervaren met geliefden of gelijkgestemden. Maar wellicht heb je wat voorbeelden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')