Moet ik nou met jou gaan discussiëren terwijl jij dit soort vileine teksten bezigt? Ik dacht het niet. Je mag je excuses wel aanbieden.quote:Op zondag 2 maart 2025 05:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je lijkt een aversie tegen haar te hebben. Want je bent hier heel de dag. Reacties binnen 5 seconden geven op een post duiden niet bepaald op een liefdevolle relatie. Maar nu genoeg over jou. Dit topic gaat over de Ramadan.²
Bij mij op werk, op het hoofdkantoor zijn ze druk met iftar en daar kreeg iedereen een mail over. Ik begrijp dat geknuffel niet met islamieten, laat die religie gewoon achter de voordeur. Denk je dat in een islamitisch land de moslims ook zo gezellig kerstmis meevieren? Gewoon kappen met die gekkigheidquote:Op zaterdag 1 maart 2025 07:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gisteren in het AD 2 pagina’s vol met propaganda om de islam te greenwashen. Walgelijk.
Wat is er vilein aan zijn post? Ik vind hem nog heel rustig en netjes reageren op de haatvolle posts hier. Als er iemand is die zijn excuses moet aanbieden ben je het zelf wel omdat je dat van hem vraagt, terwijl je dat niet vraagt van anderen die hier duidelijk gif zitten te spuwen.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Moet ik nou met jou gaan discussiëren terwijl jij dit soort vileine teksten bezigt? Ik dacht het niet. Je mag je excuses wel aanbieden.
Ik vind het wel mooi. Betekent dat we eindelijk voor vol worden aangezien. En er is behoorlijke animo voor.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Bij mij op werk, op het hoofdkantoor zijn ze druk met iftar en daar kreeg iedereen een mail over. Ik begrijp dat geknuffel niet met islamieten, laat die religie gewoon achter de voordeur. Denk je dat in een islamitisch land de moslims ook zo gezellig kerstmis meevieren? Gewoon kappen met die gekkigheid
Stockholm-syndroom noemen we dat...quote:Op zondag 2 maart 2025 11:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi. Betekent dat we eindelijk voor vol worden aangezien. En er is behoorlijke animo voor.²
Je ziet het overal terug. Bij bedrijven, politiekorpsen, overheidsinstanties. Ik vind het een mooie ontwikkeling. En het eten is ook erg lekker.quote:
Uiteraard niet, die hechten waarde aan hun eigen moslimfundamentalistische cultuur en onderdrukken andere culturen. In het Westen is het andersom: de links liberale en progressief linkse beleidsbepalers en andere figuren op invloedrijke posities, onderdrukken de inheemse cultuur en geven prioriteit aan andere, het liefst niet-Westerse en Islamitische culturen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In Islamabad en Rijaad zijn er nu ook lightshows om de komende christelijke vastentijd te vieren.
Hier is dat niet anders, waar er uiteraard min of meer geen aandacht is voor de Christelijke, laat staan de Joodse feestdagen. Schijnbaar wordt er nu zelfs ook rekening gehouden met 'de inzetbaarheid' van werknemers die moslims zijn, omdat dit voor hun een intensieve maand is.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Bij mij op werk, op het hoofdkantoor zijn ze druk met iftar en daar kreeg iedereen een mail over. Ik begrijp dat geknuffel niet met islamieten, laat die religie gewoon achter de voordeur. Denk je dat in een islamitisch land de moslims ook zo gezellig kerstmis meevieren? Gewoon kappen met die gekkigheid
Mooie ontwikkeling die ik enorm toejuich. Zeker voor werknemers die buiten de ramadan werken voor 2. Doen ze goed.quote:Op zondag 2 maart 2025 11:50 schreef HowardRoark het volgende:
Schijnbaar wordt er nu zelfs ook rekening gehouden met 'de inzetbaarheid' van werknemers die moslims zijn, omdat dit voor hun een intensieve maand is.
Geef dan eens voorbeelden van die haatvolle posts? Ik zie er namelijk geen, wel dat er door de users die jij verdedigd niet dieper wordt in ingegaan op de aan hun gestelde vragen, voeren meestal slechts monologen.quote:Op zondag 2 maart 2025 11:15 schreef ejtleeditnA het volgende:
[..]
Wat is er vilein aan zijn post? Ik vind hem nog heel rustig en netjes reageren op de haatvolle posts hier. Als er iemand is die zijn excuses moet aanbieden ben je het zelf wel omdat je dat van hem vraagt, terwijl je dat niet vraagt van anderen die hier duidelijk gif zitten te spuwen.
Ik vind het een zorgwekkende ontwikkeling. Nederland is geen Islamitisch land, Nederland is een land met Christelijk-Joodse fundamenten. Maar het wordt zo wel duidelijk dat de pakweg 10% moslims een steeds grotere stempel beginnen te drukken.quote:Op zondag 2 maart 2025 11:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mooie ontwikkeling die ik enorm toejuich. Zeker voor werknemers die buiten de ramadan werken voor 2. Doen ze goed.²
Een werkelijk pareltje weer @EttovanBelgiequote:Door het over een joods-christelijke traditie te hebben, wordt de indruk gewekt dat Nederland is gebouwd op een aantal waarden die het jodendom en het christendom gemeenschappelijk hebben, en dat die waarden niet, of minder, zouden voorkomen in andere geloven – met name, de islam. Welke waarden dat dan zouden zijn is onduidelijk - en zal onduidelijk blijven. Er is namelijk geen argumentatie voor.
....
Ten slotte lijkt de joods-christelijke traditie, mocht dat begrip überhaupt een meer dan hypothetische inhoud hebben, me helemaal niets om trots op te zijn. De term wordt namelijk gebruikt om een soort bakermat van Europese beschaving mee te duiden – maar dat is dan (ook) de bakermat waaruit bijvoorbeeld industriële slavernij, apartheid, kolonialisme en destructief kapitalisme zijn voortgekomen. Niet bepaald fenomenen waar ik, zou ik me identificeren met die vermeende joods-christelijke traditie, trots op zou zijn.
Bron
Die gaan, als haar broeders hun zin krijgen. als eerste van de flat af.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:42 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heb genoeg moslimvrienden die hier anders over denken.
1 van mijn beste vriendinnen is een moslima, met een christelijke lesbienne als partner. Da's ook multicultureel.
LOL, die ben ik nog niet tegengekomen hoor en 80% van mijn collega's is Turk/Marokkaan/van elders.quote:Op zondag 2 maart 2025 11:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mooie ontwikkeling die ik enorm toejuich. Zeker voor werknemers die buiten de ramadan werken voor 2. Doen ze goed.²
Pardon?quote:Op zondag 2 maart 2025 13:09 schreef BekiekUtMoar het volgende:
[..]
LOL, die ben ik nog niet tegengekomen hoor en 80% van mijn collega's is Turk/Marokkaan/van elders.
Waar ze wel goed in zijn is de baas belazeren en/of klanten oplichten.
Er zijn er maar weinig die werken voor 2, wel een hoop die werken voor ½.quote:Op zondag 2 maart 2025 11:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maak je daar maar geen zorgen over.quote:Op zondag 2 maart 2025 05:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je lijkt een aversie tegen haar te hebben. Want je bent hier heel de dag. Reacties binnen 5 seconden geven op een post duiden niet bepaald op een liefdevolle relatie. Maar nu genoeg over jou. Dit topic gaat over de Ramadan.²
MikeyTT verzint alles om maar wat aandacht te krijgen.quote:Op zondag 2 maart 2025 13:03 schreef BekiekUtMoar het volgende:
[..]
Die gaan, als haar broeders hun zin krijgen. als eerste van de flat af.
Sterker nog: Nederlanders die zich bekeerd hebben tot de islam, gaan niet met de kerst bij de ouders langs voor de kerstmaaltijd. Hun kinderen mogen geen cadeautjes krijgen van opa en oma. Niet met Sinterklaas, niet met de kerst, alleen met suikerfeest. De bekeerde zoon en schoondochter vieren dus geen kerst mee met de katholieke ouders, maar verwachten wel dat die opdraven bij het suikerfeest en offerfeest.quote:Op zondag 2 maart 2025 10:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mijn Syrische buurmeisje laatst wel, die had een kerstkaartje in de bus gedaan.quote:Op zondag 2 maart 2025 13:35 schreef Gia het volgende:
Ook op straat zie je dat westerlingen massaal moslims een gezegende ramadan wensen, maar denk maar niet dat er ook maar één moslim ons, Christenen, een gelukkig Kerstfeest of Pasen wensen.
Over het algemeen zijn Syriërs wel wat 'moderner' wat dat betreft. Wij hebben een paar jaar Syrische buren gehad die we hadden uitgenodigd voor de Kerstmaaltijd en ze kwamen ook en brachten ook wat Syrische gerechten mee. Was erg gezellig.quote:Op zondag 2 maart 2025 13:46 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Mijn Syrische buurmeisje laatst wel, die had een kerstkaartje in de bus gedaan.
Maar die is dan ook (surprise surprise) door haar ouders verstoten omdat ze te westers deed en een opleiding volgde en niet meer onder één dak wilde wonen met haar opgedrongen vent. Tja.
Dit zullen er ook steeds meer worden. De Islam is een zéér expansionistische religie. Moslims willen graag dat anderen zich bekeren en dit is ook een relatief eenvoudig proces en binnen een paar minuten gedaan.quote:Op zondag 2 maart 2025 13:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Sterker nog: Nederlanders die zich bekeerd hebben tot de islam, gaan niet met de kerst bij de ouders langs voor de kerstmaaltijd. Hun kinderen mogen geen cadeautjes krijgen van opa en oma. Niet met Sinterklaas, niet met de kerst, alleen met suikerfeest. De bekeerde zoon en schoondochter vieren dus geen kerst mee met de katholieke ouders, maar verwachten wel dat die opdraven bij het suikerfeest en offerfeest.
Ook op straat zie je dat westerlingen massaal moslims een gezegende ramadan wensen, maar denk maar niet dat er ook maar één moslim ons, Christenen, een gelukkig Kerstfeest of Pasen wensen.
Wel nemen, niet geven.
Hersteld.quote:
niet te moeilijke vragen stellen hoorquote:Op zondag 2 maart 2025 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maak je daar maar geen zorgen over.
Maar mijn vraag blijft staan. Heb je jóuw 'dame' al verteld dat ze je hier ter wille moet zijn én dat je straks daarboven aan de gang mag met 40 andere 'dames'?
Mag zij straks aan de slag met 40 andere 'heren'?
Hoe werkt dat ook weer?
De saamhorigheid. Het naar elkaar om kijken. Het met elkaar delen van heerlijke (warme) spijzen. Ik kan me goed voorstellen dat dat net aspecten zijn die als zout in de wonden voelen voor de gemiddelde westerling die dat allemaal moet missen.quote:
Wie zou er nee zeggen tegen gratis maagden? Zoals je ziet zijn het vooral mannen, beetje spijtig dat de dames geen afgunst hebben op zo'n mooie hoofddoekquote:
Niemand is afgunstig, mensen zijn bezorgd en vragen zich af waarom er zoveel aandacht is voor een niet-Westerse religie (de Islam), die de Westerse samenlevingen behoorlijk heeft weten te doen ontregelen en voor polarisatie en onveiligheid zorgt.quote:
Ik zie dat niet hoor. Zie wel wat mensen met een afkeer van religie in het algemeen, en de islam in het bijzonder. Denk ook niet dat de meeste mensen een religieus gebeuren nodig hebben om saamhorigheid of gezelligheid te ervaren met geliefden of gelijkgestemden. Maar wellicht heb je wat voorbeelden?quote:Op zondag 2 maart 2025 16:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De saamhorigheid. Het naar elkaar om kijken. Het met elkaar delen van heerlijke (warme) spijzen. Ik kan me goed voorstellen dat dat net aspecten zijn die als zout in de wonden voelen voor de gemiddelde westerling die dat allemaal moet missen.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |