Dat die deal niet door zou gaan, kan zeker met opzet al het plan zijn geweest. Lijkt me het meest logische.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:08 schreef capricia het volgende:
Lijkt wel of het van te voren bedacht is. In de VS.
[ x ]
Hij heeft nergens gebluft. Wat ik zie is dat hij de waarheid vertelt over Rusland en Poetin en daar is Trump niet van gediend. Zeer verontrustend om te zien dat Amerika onze vijand is geworden.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:06 schreef phpmystyle het volgende:
Ook niet slim om te bluffen bij Trump en Vance. Dat lukt misschien bij een Rutte of Vdleyen maar niet in het witte huis.
Wat een kulargument natuurlijkquote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leuk bedacht, maar Nederland mocht niet zwaarbewapend aanwezig zijn in Srebrenica.
En was luchtsteun beloofd voor als het uit de hand zou lopen.
En die kwam niet.
Ja want nu kan de VS zich makkelijk(er) terugtrekken.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:11 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat die deal niet door zou gaan, kan zeker met opzet al het plan zijn geweest. Lijkt me het meest logische.
Thoughts and prayers en wat afgeschreven f16s.quote:
Het was of buigen of barsten. Het is gebarsten.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja want nu kan de VS zich makkelijk(er) terugtrekken.
Heeft Musk ook weer gezien dat ze gewerkt hebben deze weekquote:
We ruilen nu ons decennia-oude bondgenootschap met de sterke VS in voor een vriendschap met het best zwakke Oekraïne? Lijkt me geen goede ruil. Nibelungentreue ipv Realpolitikquote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:05 schreef RichardHammond het volgende:
Wat is Zelensky een held. Amerika heeft bij monde van Trump een veel te grote mond voor de beperkte financiële en materiële steun die ze leveren. Het zal niet makkelijk zijn, maar ik ben er zeker van dat we dit in Europees verband op kunnen lossen. Van de EU zijn we afgelopen week al in India op bezoek geweest en ook een de van buitenlandse zaken in China heeft al een handreiking gedaan. Ik denk dat we het einde van de Amerikaanse hegemonie aan het aanschouwen zijn.
Jep, en het komt allemaal door Zelensky. Ga je de komende weken/maanden/jaren horen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja want nu kan de VS zich makkelijk(er) terugtrekken.
Dat was wel een geniale opmerking.quote:
Zelensky moet het land dienen. Dus zorgen dat je goede diplomatieke relaties hebt met Trump, USA kan echt iets doen voor Oek.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:11 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hij heeft nergens gebluft. Wat ik zie is dat hij de waarheid vertelt over Rusland en Poetin en daar is Trump niet van gediend. Zeer verontrustend om te zien dat Amerika onze vijand is geworden.
De VS is meer dan 100 jaar lang een relatief betrouwbare partner geweest voor Europa. Dat dit nu even tegenzit kan gebeuren. Het is juist een mooie kans om juist minder log te worden als EU. Mean & Lean, efficient. Je kan dit ook positief uitleggen voor Europa.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:07 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je had jezelf in eerste instantie nooit zo afhankelijk moeten maken natuurlijk. Los daarvan wordt het nog een hele klus want de enige manier is meer macht naar de Europese Unie en aansturen op integratie van landen onder èèn Europees bestuur.
Dat gaat vast en zeker lekker werken dat opgeven van die soevereiniteit in deze tijdsgeest.
Nou, dat is volgens mij meer een (in)direct gevolg van de Syrische Burgeroorlog die daar al jaren aan de gang wasquote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Je snapt dat die Syriërs juist hier heen kwamen mede door het gekut van Rusland in Syrië?
Gelukkig hebben wij windmolens.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
We ruilen nu ons decennia-oude bondgenootschap met de sterke VS in voor een vriendschap met het best zwakke Oekraïne? Lijkt me geen goede ruil. Nibelungentreue ipv Realpolitik
En dat vergeet je de 5e colone aangestuurd uit rusland nog.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:08 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
En het 'mooie' is: nu zit Europa met een joekel van een asielcrisis/integratiecrisis en dan komt Rusland er plots als 'dreiging' bij.
Misschien dat die anderhalf miljoen Syriërs de Duitse grenzen wel willen bewaken tegen een Russische invasie? Wirden sie das schaffen?
Denk echt dat dit een utopie is.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoeft niet. Samen blijven werken wel. Een bestuur is echt onzin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |