quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:05 schreef RichardHammond het volgende:
Wat is Zelensky een held. Amerika heeft bij monde van Trump een veel te grote mond voor de beperkte financiële en materiële steun die ze leveren. Het zal niet makkelijk zijn, maar ik ben er zeker van dat we dit in Europees verband op kunnen lossen. Van de EU zijn we afgelopen week al in India op bezoek geweest en ook een de van buitenlandse zaken in China heeft al een handreiking gedaan. Ik denk dat we het einde van de Amerikaanse hegemonie aan het aanschouwen zijn.
Omdat ze eindelijk door krijgen wat voor gluiperige zwijnen nu de scepter zwaaien in de VS.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:05 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Hij sprak wel rake woorden laatst en Europa schrok zich helemaal te pletter
Logisch toch. Europese leiders weten inmiddels voldoende. De VS is geen loyale bondgenoot meer.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Geen vermelding van de rol van de VS in het statement van Schoof, en eerder in Tusk zijn reactie ook al niet.
WO3 lijkt mij vrij klein als Rusland en de VS op 1 lijn zitten. Net als bij de stemmingen in de VN. De VS in het rijtje van axis of evilquote:
Geen gescholz meer ajb.quote:
Je had jezelf in eerste instantie nooit zo afhankelijk moeten maken natuurlijk. Los daarvan wordt het nog een hele klus want de enige manier is meer macht naar de Europese Unie en aansturen op integratie van landen onder èèn Europees bestuur.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:59 schreef Red_85 het volgende:
Totale mongool die trump
En Zelensky is een held. Europa ga hem steunen en gooi die wapenproductie omhoog. Op eigen benen staan want de vs onder trump is geen betrouwbare partner.
Voor onze ogen vermoord op TV.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:05 schreef RichardHammond het volgende:
Wat is Zelensky een held. Amerika heeft bij monde van Trump een veel te grote mond voor de beperkte financiële en materiële steun die ze leveren. Het zal niet makkelijk zijn, maar ik ben er zeker van dat we dit in Europees verband op kunnen lossen. Van de EU zijn we afgelopen week al in India op bezoek geweest en ook een de van buitenlandse zaken in China heeft al een handreiking gedaan. Ik denk dat we het einde van de Amerikaanse hegemonie aan het aanschouwen zijn.
Leuk bedacht, maar Nederland mocht niet zwaarbewapend aanwezig zijn in Srebrenica.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:43 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Europa kon niet eens voorkomen dat in Joegoslavië de boel uit de hand liep. Toen de eerste Amerikaanse F-16's daar wel boven in de lucht hingen, was Europa nog druk bezig met overleggen over hoe en wat. En we hebben gezien wat het Nederlandse leger daar allemaal heeft klaargespeeld, helemaal niks want lekker als naïeve pacifisten een gewelddadige stammenstrijd proberen te bezweren. Zat Nederland daar met zijn plastic pistooltjes tegenover een zwaarbewapende militie Serviërs. Kijk de beelden van Karremans en Mladic nog maar eens, dan zie wat Europa écht voorstelt als krijgsmacht.
En het 'mooie' is: nu zit Europa met een joekel van een asielcrisis/integratiecrisis en dan komt Rusland er plots als 'dreiging' bij.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:04 schreef halfway het volgende:
En nu is de EU de lul. 80 jaar met de armpjes over elkaar zitten luieren want de VS loste het toch wel opkneuzenkermis ten top.
quote:Zelensky just finished his call with Macron and is now speaking with NATO Secretary General Rutte, Financial Times reports.
Ondertussen lekker de Europese consumenten uitmelken natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:07 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
WO3 lijkt mij vrij klein als Rusland en de VS op 1 lijn zitten. Net als bij de stemmingen in de VN. De VS in het rijtje van axis of evil
Hoeft niet. Samen blijven werken wel. Een bestuur is echt onzin.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:07 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je had jezelf in eerste instantie nooit zo afhankelijk moeten maken natuurlijk. Los daarvan wordt het nog een hele klus want de enige manier is meer macht naar de Europese Unie en aansturen op integratie van landen onder èèn Europees bestuur.
Dat gaat vast en zeker lekker werken dat opgeven van die soevereiniteit in deze tijdsgeest.
Je snapt dat die Syriërs juist hier heen kwamen mede door het gekut van Rusland in Syrië?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:08 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
En het 'mooie' is: nu zit Europa met een joekel van een asielcrisis/integratiecrisis en dan komt Rusland er plots als 'dreiging' bij.
Misschien dat die anderhalf miljoen Syriërs de Duitse grenzen wel willen bewaken tegen een Russische invasie? Wirden sie das schaffen?
Misschien was het wel de bedoeling dat het zou klappen idd....quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:08 schreef capricia het volgende:
Lijkt wel of het van te voren bedacht is. In de VS.
[ x ]
Nee precies mijn punt, wat een amateurisme van de EU, NL inclusiefquote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leuk bedacht, maar Nederland mocht niet zwaarbewapend aanwezig zijn in Srebrenica.
En was luchtsteun beloofd voor als het uit de hand zou lopen.
En die kwam niet.
CNN vroeg zich anderhalf uur geleden nog af of dit vanavond nog aankwam in Europa, gezien het tijdstip.quote:
uiteraardquote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien was het wel de bedoeling dat het zou klappen idd....
Ja deze valstrik is van tevoren uitgedacht natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:08 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Ja als je echt een deal was was het al klaar. Handtekening zetten foto voor de krant en door. Dit was een show.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:08 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Of dat Zelensky knielde en de overgave tekende.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien was het wel de bedoeling dat het zou klappen idd....
is het ookquote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:08 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Dat die deal niet door zou gaan, kan zeker met opzet al het plan zijn geweest. Lijkt me het meest logische.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:08 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Hij heeft nergens gebluft. Wat ik zie is dat hij de waarheid vertelt over Rusland en Poetin en daar is Trump niet van gediend. Zeer verontrustend om te zien dat Amerika onze vijand is geworden.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:06 schreef phpmystyle het volgende:
Ook niet slim om te bluffen bij Trump en Vance. Dat lukt misschien bij een Rutte of Vdleyen maar niet in het witte huis.
Wat een kulargument natuurlijkquote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leuk bedacht, maar Nederland mocht niet zwaarbewapend aanwezig zijn in Srebrenica.
En was luchtsteun beloofd voor als het uit de hand zou lopen.
En die kwam niet.
Ja want nu kan de VS zich makkelijk(er) terugtrekken.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:11 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat die deal niet door zou gaan, kan zeker met opzet al het plan zijn geweest. Lijkt me het meest logische.
Thoughts and prayers en wat afgeschreven f16s.quote:
Het was of buigen of barsten. Het is gebarsten.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja want nu kan de VS zich makkelijk(er) terugtrekken.
Heeft Musk ook weer gezien dat ze gewerkt hebben deze weekquote:
We ruilen nu ons decennia-oude bondgenootschap met de sterke VS in voor een vriendschap met het best zwakke Oekraïne? Lijkt me geen goede ruil. Nibelungentreue ipv Realpolitikquote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:05 schreef RichardHammond het volgende:
Jep, en het komt allemaal door Zelensky. Ga je de komende weken/maanden/jaren horen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja want nu kan de VS zich makkelijk(er) terugtrekken.
Dat was wel een geniale opmerking.quote:
Zelensky moet het land dienen. Dus zorgen dat je goede diplomatieke relaties hebt met Trump, USA kan echt iets doen voor Oek.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:11 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hij heeft nergens gebluft. Wat ik zie is dat hij de waarheid vertelt over Rusland en Poetin en daar is Trump niet van gediend. Zeer verontrustend om te zien dat Amerika onze vijand is geworden.
De VS is meer dan 100 jaar lang een relatief betrouwbare partner geweest voor Europa. Dat dit nu even tegenzit kan gebeuren. Het is juist een mooie kans om juist minder log te worden als EU. Mean & Lean, efficient. Je kan dit ook positief uitleggen voor Europa.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:07 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je had jezelf in eerste instantie nooit zo afhankelijk moeten maken natuurlijk. Los daarvan wordt het nog een hele klus want de enige manier is meer macht naar de Europese Unie en aansturen op integratie van landen onder èèn Europees bestuur.
Dat gaat vast en zeker lekker werken dat opgeven van die soevereiniteit in deze tijdsgeest.
Nou, dat is volgens mij meer een (in)direct gevolg van de Syrische Burgeroorlog die daar al jaren aan de gang wasquote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Je snapt dat die Syriërs juist hier heen kwamen mede door het gekut van Rusland in Syrië?
Gelukkig hebben wij windmolens.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
We ruilen nu ons decennia-oude bondgenootschap met de sterke VS in voor een vriendschap met het best zwakke Oekraïne? Lijkt me geen goede ruil. Nibelungentreue ipv Realpolitik
En dat vergeet je de 5e colone aangestuurd uit rusland nog.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:08 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
En het 'mooie' is: nu zit Europa met een joekel van een asielcrisis/integratiecrisis en dan komt Rusland er plots als 'dreiging' bij.
Misschien dat die anderhalf miljoen Syriërs de Duitse grenzen wel willen bewaken tegen een Russische invasie? Wirden sie das schaffen?
Denk echt dat dit een utopie is.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoeft niet. Samen blijven werken wel. Een bestuur is echt onzin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |