Dit kan niet genoeg benadrukt worden. Het Nederlandse leger heeft (vaak met gedateerde apparatuur) fantastisch weerstand geboden. Haalden veel Duitse vliegtuigen neer terwijl ze in verouderde toestellen vlogen, hielden ze oa op het land tegen met handig onder water zetten van gebieden. Hadden het ook nog wel wat langer kunnen volhouden, als de bezetting na de bombardementen op Rotterdam niet was geaccepteerd.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Integendeel.
Het Nederlandse leger bracht bijna evenveel verliezen aan de Duitsers toe, als de Duitsers aan Nederland. Daarom was Hitler wat bozig; die had verwacht in een paar uur bij de Noordzee te staan.
Zoek de cijfers maar op... Het leger van Nederland heeft enorme weerstand geboden.
ach, wat een onzin. Putin was met net zoveel plezier Oekraïne binnengevallen als er geen sprake was van NAVO uitbreiding.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De Oekraieners zijn al verraden door de Europeanen die Oekraiene heeft aangemoedigd om expliciet voor het Westen te kiezen en tegen het Kremlin wetende dat Europa Oekraiene niet kan beschermen.
Waarheen?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:39 schreef byah het volgende:
En in al dit geopolitieke geweld hebben wij de zwakste regering/leiders ooit. Tijd om te emigreren?
Niks mis met een christelijke samenleving , hoe trump t nu aanpakt is alleen dramaquote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Woke is afschuwelijk, maar Trump brengt er precies hetzelfde voor terug, zij het nu in een Evangelical sausje.
Zelfde laken een pak.
Wij hebben ministers als Faber die gewoon doodleuk het Kremlin napraten. Daar is echt te weinig ophef over, ze zou vandaag nog weggestuurd moeten wordenquote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:39 schreef byah het volgende:
En in al dit geopolitieke geweld hebben wij de zwakste regering/leiders ooit. Tijd om te emigreren?
Het is de keiharde waarheid. Geen onzin.quote:
Hou je muil toch.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:35 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik open hier morgen een topic over in POL. kan je daar lekker door met deze discussie.
Trump heeft alle kaarten in de hand en Zelensky niet een. Dat was een uitspraak van Trump zelf. Was wel voor mij de kern in die schandalige persconferentie.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:39 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Hij heeft de kaarten of wil je zeggen dat zelensky de kaarten heeft?
Komen de talking points nu ook sneller binnen bij dit soort ontwikkelingen? Serieuze vraag.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De Oekraieners zijn al verraden door de Europeanen die Oekraiene heeft aangemoedigd om expliciet voor het Westen te kiezen en tegen het Kremlin wetende dat Europa Oekraiene niet kan beschermen.
Ligt eraan wat voor 'christelijk'.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:42 schreef jigggy het volgende:
[..]
Niks mis met een christelijke samenleving , hoe trump t nu aanpakt is alleen drama
Yep, het is nu wel duidelijk geworden dat de VS en Rusland geopolitiek in hetzelfde kamp zitten ...quote:
Ok, en dan verder? Wat voor verdere stappen zie je voor je die de Oekraïners een relatief welvarende en veilige toekomst bieden?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is de keiharde waarheid. Geen onzin.
Dat moeten wij eens beseffen.
Rutte zal morgen in zijn mooie engels weer zeggen: We need to strengthen Ukraine, they are fighting for our values!quote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ach Oekraïne krijgt toch volop morele steun.
Nadat ze eerst de elite Fallschirmjäger hadden afgeslacht.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:33 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Haha Nederlanders bukten gelijk voor de Duitsers. Niet doen alsof iedereen in het verzet zat.
Vance en Trump die inhakken op Zelensky en zeggen dat Zelensky respect moet tonen en dankjewel moet zeggen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:37 schreef Cherni het volgende:
I have the cards(Trump). Veel meegemaakt maar zoals die persconferentie verliep in het witte huis heb ik nog nooit meegemaakt. Een drama. De VS valt mij erg tegen.
Als ik Den Haag had bedoeld had ik vermoedelijk Den Haag getypt en niet een post over Rotterdam aangehaald.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik denk dat je den Haag bedoelt? Die hebben we in eerste instantie succesvol verdedigd.
Had mij dat gevraagd voor 02-2022quote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ok, en dan verder? Wat voor verdere stappen zie je voor je die de Oekraïners een relatief welvarende en veilige toekomst bieden?
Toch wel lichtelijk opmerkelijk hoe de nationalisten van 2025 vooral bezig zijn om onszelf omlaag te praten en vijandige buitenlandse leiders omhoog te pijpen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:33 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Haha Nederlanders bukten gelijk voor de Duitsers. Niet doen alsof iedereen in het verzet zat.
Precies. Ook nog nooit gezien op die manier.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vance en Trump die inhakken op Zelensky en zeggen dat Zelensky respect moet tonen en dankjewel moet zeggen.
Nog nooit zagen we zo'n onbeschofte ontmoeting tussen wereldleiders.
Ze blijven zijn fans zolang ze het idee houden dat op een dag ook te kunnen doen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik denk zo onderhand wel dat Trump tijdens een persconferentie live een vrouw zou kunnen verkrachten, en dan nog zouden zijn aanhangers het ontkennen of goedpraten.
Hongarije is met China bezig, dat ligt al gevoelig in Brussel. China moet je niet willen, echt een walgelijke schurkenstaat net zoals Rusland. Beide zijn ook anti-Westers trouwens. Daarom papt men ook aan met anti-Westerse regimes in het Midden-Oosten, zoals bijvoorbeeld Iran maar ook de Palestijnen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:31 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Nee, precies. En daarom staat Europa nu in zijn hemd want zonder de VS is de NAVO net als de EU een tandeloze tijger. Het zou me niet verbazen als Europa nu plots de banden gaat aanhalen met India of China, gewoon omdat het weet dat het alleen niks voorstelt als militaire macht.
Dit was te verwachten, die expansionistische mafklappers in Moskou staan te dansen op de tafel nu. Daarom had Zelenskyy dus ook even het spelletje mee moeten spelen, dan waren de gezichten in het Kremlin nu flink zuur geweest.quote:
Ok, en nu is Rusland dus verantwoordelijk voor Ter Apelquote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:40 schreef FYazz het volgende:
[..]
Afghanen
Syriërs
Oekraïners
Allemaal vluchtelingen waar jij je druk om maakt én die hierheen zijn gekomen nadat Rusland oorlog voerde (of voert) in hun land.
Als je echt zo bezorgd bent om die vluchtelingendruk die onze Europese steden bedreigen zou je juist willen dat Rusland stopt met hun bemoeienis en acties in andere landen en wil je juist Rusland een halt toe roepen.
Nee jo lekker landjepik gedogenquote:Op vrijdag 28 februari 2025 20:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rutte zal morgen in zijn mooie engels weer zeggen: We need to strengthen Ukraine, they are fighting for our values!
Het is lachwekkend. Maar het is eigenlijk triest. Zoveel doden voor helemaal fucking niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |