abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 februari 2025 @ 15:17:06 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
  vrijdag 28 februari 2025 @ 15:19:45 #2
345631 Scjvb
pi_216864275
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 15:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ok, je bent dus tegen jezelf verdedigen. Helder.
Nee. Maar wel voor doelbewust en weloverwogen handelen van beide kanten!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 februari 2025 @ 15:24:41 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216864308
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 15:19 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Nee. Maar wel voor doelbewust en weloverwogen handelen van beide kanten!
Dat is voor Oekraïne simpel; Hun doel is de Russen uit hun land te krijgen. Het liefst goedschiks, maar desnoods door ze dood te schieten.

Mogen ze dat of mogen ze dat niet van je?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 februari 2025 @ 15:30:31 #4
3928 Ulx
pi_216864349
quote:
Debates over Ukraine’s occupied territories risk forgetting those who paid the highest price.

https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3ljalc67pck2n
quote:
Among its many methods of warfare, Russia chooses the most ruthless. As it captures Ukrainian cities and villages, it shows no regard for civilians. Human rights investigators who examined the dam explosion found the same patterns of violations and crimes that the Russian military committed in Mariupol, Bucha, and other occupied cities. People were denied safe evacuation, subjected to filtration procedures, and left without access to drinking water and food.
Dit is de grote vraag: Moet Oekraíne de levens van hun burgers in de bezette gebieden onder de levens van de Russische bezetter plaatsen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 februari 2025 @ 15:35:32 #5
3928 Ulx
pi_216864378
quote:
😁 Orbán: Ukraine's accession to EU "here and now" unthinkable, it will destroy Hungary

https://bsky.app/profile/pravda.ua/post/3ljalogv7yc2j
Ok, en de minpunten zijn?
pi_216864390
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 14:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Even los van het hele verhaal eromheen. Maar even de ethnische benadering.
Vind jij het eerlijk naar Oekraine toe dat wij hen welliswaar helpen, maar dat onze leveranties er ook niet toe zullen leiden dat Rusland verslagen wordt.
Ik sla hem alvast helemaal plat zodat je mijn worden niet bewust verdraait: zijn wij niet bezig een patiënt net genoeg antibiotica te geven zodat de ontsteking niet de overhand krijgt, maar bewust ook niet teveel omdat anders de ontsteking geneest? En met genezing bedoel ik natuurlijk Rusland verslaan met het risico op een nucleair treffen.
Wat mij betreft wordt de hulp ook opgevoerd. Maar ik kan moeilijk beoordelen of iets 'genoeg' is. Dat laat ik graag over aan militaire deskundigen.

Risico op een conflict met kernwapens zie ik niet zo snel gebeuren. Poetin dreigt daar bijna elke maand, het begint slapstick te worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 28 februari 2025 @ 15:41:55 #7
345631 Scjvb
pi_216864421
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 15:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is voor Oekraïne simpel; Hun doel is de Russen uit hun land te krijgen. Het liefst goedschiks, maar desnoods door ze dood te schieten.

Mogen ze dat of mogen ze dat niet van je?
Mogen? Dat zeker wel!

Alleen blijft dan de prangende vraag nog of dit wel realistisch is. ;)

Beter is m.i. dan om te anticiperen middels bekende deals, evenals een constructie die de vijandigheden thans in het vuur van deze oorlog - van waaruit alles wat de Oekraïnse bevolking nu wordt aangedaan wat walgelijk is - snel zou wegnemen. ;)

Maar als reeds gezegd: garanties zijn er helaas niet, en dat geldt eigenlijk in alle denkbare scenario's!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 februari 2025 @ 15:45:52 #8
3928 Ulx
pi_216864454
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 15:41 schreef Scjvb het volgende:
Mogen? Dat zeker wel!

Alleen blijft dan de prangende vraag nog of dit wel realistisch is
Is het nog realistisch voor de Russen om te blijven aanvallen? Hun doelen halen ze toch nooit meer.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 15:52:35 #9
345631 Scjvb
pi_216864511
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 15:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Is het nog realistisch voor de Russen om te blijven aanvallen? Hun doelen halen ze toch nooit meer.
Vandaar ook het beste nu snel naar een eind van deze oorlog toe te werken. ;)
  vrijdag 28 februari 2025 @ 16:11:28 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_216864661
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 15:41 schreef Scjvb het volgende:
Alleen blijft dan de prangende vraag nog of dit wel realistisch is.
De Ukrainers hebben het grootste deel van hun land nog in handen en ze hebben het grootste deel van het Russische leger kapot gemaakt. Is dat realistisch genoeg voor je?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 februari 2025 @ 16:11:44 #11
3928 Ulx
pi_216864664
quote:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ljaodf6wxc23

✈️💣 Ukrainian Air Force Delivers Devastating Strike on FSB Positions in Bryansk Region, - General Staff

❗️As a result of the precise strike, critical enemy military infrastructure was destroyed, including communication systems, signal amplifiers, satellite communication equipment, and other assets.
Goeie klapper. En ik ben benieuwd of de Oekraíense luchtmacht nu ook in Rusland te zien is of dat ze het van een afstand hebben gedaan.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 16:12:32 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_216864673
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 15:52 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Vandaar ook het beste nu snel naar een eind van deze oorlog toe te werken. ;)
Rusland platbombarderen tot ze terugtrekken lijkt me de meest efficiënte methode. Ik acht het niet realistisch dat de Ukrainers stoppen met vechten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 28 februari 2025 @ 16:26:26 #13
345631 Scjvb
pi_216864801
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 16:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De Ukrainers hebben het grootste deel van hun land nog in handen en ze hebben het grootste deel van het Russische leger kapot gemaakt. Is dat realistisch genoeg voor je?
Dat eerste, dat de russen het grootste deel nog niet in handen hebben, valt inderdaad te onderschrijven als een voldongen feit.

Velen, waaronder ik, zouden het ook niet anders willen en keuren dat goed. En met de vraag of iets 'realistisch' (#7) is werd gewenste bevrijding van het thans door de russen bezette gebied bedoeld. ;)
pi_216864861
twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 16:59:08 #15
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216865153
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 15:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wat mij betreft wordt de hulp ook opgevoerd. Maar ik kan moeilijk beoordelen of iets 'genoeg' is. Dat laat ik graag over aan militaire deskundigen.

Risico op een conflict met kernwapens zie ik niet zo snel gebeuren. Poetin dreigt daar bijna elke maand, het begint slapstick te worden.
Levensgevaarlijk.

Nee jij en ik kunnen niet beoordelen of iets genoeg is. Wij kunnen wel beoordelen dat het de afgelopen jaren te weinig was. En gezien de vlekken in de nek bij eu apperatsjiek als het gaat om als eu de oorlog zelf voort te zetten spreekt boekdelen l.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 februari 2025 @ 17:09:40 #16
3928 Ulx
pi_216865255
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 16:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Levensgevaarlijk.

Nee jij en ik kunnen niet beoordelen of iets genoeg is. Wij kunnen wel beoordelen dat het de afgelopen jaren te weinig was. En gezien de vlekken in de nek bij eu apperatsjiek als het gaat om als eu de oorlog zelf voort te zetten spreekt boekdelen l.
O jee, heb je slecht nieuws van of voor de Russen gehoord? Hebben de Russen in Toretsk zich moeten overgeven?
pi_216865688
Is de Trump-deal mislukt? Nog niets gelezen :D
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 28 februari 2025 @ 17:55:52 #18
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216865692
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 16:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Levensgevaarlijk.

Laat me raden…..

Noeks?

🤣
pi_216865720
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 16:26 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Dat eerste, dat de russen het grootste deel nog niet in handen hebben, valt inderdaad te onderschrijven als een voldongen feit.

Velen, waaronder ik, zouden het ook niet anders willen en keuren dat goed. En met de vraag of iets 'realistisch' (#7) is werd gewenste bevrijding van het thans door de russen bezette gebied bedoeld. ;)
Je keurt het goed dat de Oekraïners het grootste deel van hun land hebben?

Fijne denkbeelden heb jij.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 18:10:53 #20
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216865830
Mooie deal van Zelensky dat USA aanspraak mag maken op grondstoffen van Oekraïne....

Ik ga er vanuit dat Trump behept met weinig geografische en geen historische kennis, nog niet begrepen heeft dat dit dan gaat om de locaties en elementen die gelegen zijn in de door de Russische bezette Donetsh, Luhansk en Krim.

Of zou het toch win-win voor Putin en Trump zijn waar Zelensky van moet betalen ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 28 februari 2025 @ 18:16:40 #21
345631 Scjvb
pi_216865900
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 17:58 schreef HiZ het volgende:

[..]
Je keurt het goed dat de Oekraïners het grootste deel van hun land hebben?

Fijne denkbeelden heb jij.
Nou, dat laatste gaat best wel! :)

Over dat eerste: Meh :6, in die zin dan dat het wensdenken zou zijn dat door de russen bezet gebied wordt heroverd en terugkomt onder Oekraïns gezag. Maar fijn i.i.g. dat het grootste gebied nog tot hen toebehoort. ;) De hoop is nu onder Trump en alle besprekingen over grondstoffen e.d. dat er sneller duurzame vrede ontstaat en deze oorlog stopt.

En hoewel garanties nooit gegeven kunnen worden, moet met diplomatieke bijltjes worden gehakt als veelbesproken deals om tot duurzame vrede te kunnen geraken, i.p.v. oeverloos blijven vechten tegen de bierkaai door Oekraïne met hulp van buitenaf te blijven voorzien.

Rusland gaat wellicht heus geen veroverd grondgebied teruggeven!
  vrijdag 28 februari 2025 @ 18:25:41 #22
345631 Scjvb
pi_216865972
Donald Trump:

Trump grapt met Zelenski na aankomst bij Witte Huis: 'Hij heeft zich helemaal uitgedost'

quote:
Aangepast: 14 min geleden 15 min geleden in Buitenland

© ANP / ASSOCIATED PRESS
De Oekraïense president Volodimir Zelenski is aangekomen bij het Witte Huis, waar hij opgewacht werd door zijn Amerikaanse ambtgenoot Donald Trump.

De Oekraïense president Volodimir Zelenski is aangekomen bij het Witte Huis, waar hij opgewacht werd door zijn Amerikaanse ambtgenoot Donald Trump. "Hij heeft zich helemaal uitgedost", zei Trump terwijl hij naar Zelenski wees.

Terwijl Trump vrijdag en ook de afgelopen dagen heel zeker leek over de veiligheid die de grondstoffendeal zou garanderen, stelt Zelenski dat het akkoord "niet volstaat". Hij benadrukt dat de Russische president Vladimir Poetin de oorlog begonnen is en dus ook "moet betalen" voor wat hij gedaan heeft.

Trump kiest geen partij. "Ik sta in het midden", aldus de Amerikaanse president. "Ik ben zowel voor Oekraïne als voor Rusland." Het belangrijkste vindt hij dat het conflict tussen Oekraïne en Rusland opgelost wordt.

Zelenski bezoekt Washington en spreekt Trump onder meer over de mogelijkheid van Amerikaanse veiligheidsgaranties voor zijn land. Daarvoor zou Oekraïne onder druk van Trump een overeenkomst met de VS moeten sluiten waarbij de Verenigde Staten toegang krijgen tot waardevolle Oekraïense delfstoffen.

Oekraïne is rijk aan bodemschatten, maar vele zijn nog niet precies getraceerd. Ze moeten nog in kaart gebracht worden en voor de exploitatie ervan zijn veel voorbereidingen, veel tijd en investeringen nodig.

De relatie tussen Kiev en Washington staat onder druk. Trump zocht onlangs toenadering tot Rusland en noemde Zelenski een "dictator", iets wat hij donderdagavond "niet meer herinnerde ooit te hebben gezegd".

© https://www.telegraaf.nl/(...)h-helemaal-uitgedost
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 februari 2025 @ 18:26:35 #23
3928 Ulx
pi_216865981
quote:
12s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 18:10 schreef Vallon het volgende:
Mooie deal van Zelensky dat USA aanspraak mag maken op grondstoffen van Oekraïne....

Ik ga er vanuit dat Trump behept met weinig geografische en geen historische kennis, nog niet begrepen heeft dat dit dan gaat om de locaties en elementen die gelegen zijn in de door de Russische bezette Donetsh, Luhansk en Krim.

Of zou het toch win-win voor Putin en Trump zijn waar Zelensky van moet betalen ?
Poetin en Trump kunnen bekokstoven wat ze willen. Maar daar hoeft buiten de VS en Rusland niemand zich wat van aan te trekken.
  vrijdag 28 februari 2025 @ 18:31:03 #24
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216866014
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 18:25 schreef Scjvb het volgende:
Donald Trump:

Trump grapt met Zelenski na aankomst bij Witte Huis: 'Hij heeft zich helemaal uitgedost'
[..]
Terwijl Trump vrijdag en ook de afgelopen dagen heel zeker leek over de veiligheid die de grondstoffendeal zou garanderen, stelt Zelenski dat het akkoord "niet volstaat". Hij benadrukt dat de Russische president Vladimir Poetin de oorlog begonnen is en dus ook "moet betalen" voor wat hij gedaan heeft.

Trump kiest geen partij. "Ik sta in het midden", aldus de Amerikaanse president. "Ik ben zowel voor Oekraïne als voor Rusland." Het belangrijkste vindt hij dat het conflict tussen Oekraïne en Rusland opgelost wordt.

Zelenski bezoekt Washington en spreekt Trump onder meer over de mogelijkheid van Amerikaanse veiligheidsgaranties voor zijn land. Daarvoor zou Oekraïne onder druk van Trump een overeenkomst met de VS moeten sluiten waarbij de Verenigde Staten toegang krijgen tot waardevolle Oekraïense delfstoffen.

Oekraïne is rijk aan bodemschatten, maar vele zijn nog niet precies getraceerd. Ze moeten nog in kaart gebracht worden en voor de exploitatie ervan zijn veel voorbereidingen, veel tijd en investeringen nodig.

De relatie tussen Kiev en Washington staat onder druk. Trump zocht onlangs toenadering tot Rusland en noemde Zelenski een "dictator", iets wat hij donderdagavond "niet meer herinnerde ooit te hebben gezegd".

© https://www.telegraaf.nl/(...)h-helemaal-uitgedost
Zelensky heeft alleen geen oranje make-up.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 februari 2025 @ 18:33:37 #25
3928 Ulx
pi_216866039
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 18:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zelensky heeft alleen geen oranje make-up.
Trump ziet er inderdaad niet uit. Maar hij kan weer een paar weken wapperen met zijn deal. Whatever.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')