Ah, er heeft weer iemand PVV corvee, zoals gewoonlijk bestaat dat uit je druk maken om helemaal niks, als het maar ophef geeft en de krant haalt.quote:Op donderdag 27 februari 2025 15:05 schreef Nober het volgende:
Geen kerstborrel maar een winterglow wél iftarfeest bij CAK
https://www.hpdetijd.nl/n(...)amadan-met-scheiding
[ x ]
In het geval van Bente Becker heeft ze dat wel vaker.quote:Op donderdag 27 februari 2025 15:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah, er heeft weer iemand PVV corvee, zoals gewoonlijk bestaat dat uit je druk maken om helemaal niks, als het maar ophef geeft en de krant haalt.
Bente Becker heeft gewoon een punt. Ik vind het geen ophef om niks, het gaat erom dat het CAK hier actief religieuze propaganda bedrijft die ingaat tegen kernwaarden van onze maatschappij die ook niet zonder slag of stoot tot stand zijn gekomen. Laat ze er maar over debatteren, dan merken we vanzelf of het ergens over gaat of niet.quote:Op donderdag 27 februari 2025 15:35 schreef Origami94 het volgende:
[..]
In het geval van Bente Becker heeft ze dat wel vaker.
Ik vind het ook niet veel maar propaganda is het zeker niet.quote:Op donderdag 27 februari 2025 15:49 schreef Lurf het volgende:
[..]
Bente Becker heeft gewoon een punt. Ik vind het geen ophef om niks, het gaat erom dat het CAK hier actief religieuze propaganda bedrijft die ingaat tegen kernwaarden van onze maatschappij die ook niet zonder slag of stoot tot stand zijn gekomen. Laat ze er maar over debatteren, dan merken we vanzelf of het ergens over gaat of niet.
De trend is nu dat het niet overrated is, maar fraude en misdadig.quote:Op donderdag 27 februari 2025 15:56 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet veel maar propaganda is het zeker niet.
Maar volgens de VVD en PVV is diversiteit en inclusie overrated. Het liefst moet de werkvloer bestaan a la de SGP in Staphorst. Geen vrouwen, geen mensen met een migratieachtergrond, hoogstens een juffrouw Jannie.
Ik denk dat fraude en misdadig een hyperbool is.quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
De trend is nu dat het niet overrated is, maar fraude en misdadig.
Bente Becker heeft geen punt, de in het artikel anonieme ambtenaar van het CAK heeft een punt. Bente Becker denkt dan: 'Hoi, dat is eens even lekker scoren. Laat ik me daar dan maar zo snel mogelijk, zo hard mogelijk en (bovenal) zo publiek mogelijk over op gaan winden en wat suggestieve uitspraken de wereld in helpen om het allemaal een stuk erger voor te laten komen dan het is.' Dat heeft naar mijn smaak iets platvloers, maar ja, dat heeft de politiek wel vaker.quote:Op donderdag 27 februari 2025 15:49 schreef Lurf het volgende:
[..]
Bente Becker heeft gewoon een punt. Ik vind het geen ophef om niks, het gaat erom dat het CAK hier actief religieuze propaganda bedrijft die ingaat tegen kernwaarden van onze maatschappij die ook niet zonder slag of stoot tot stand zijn gekomen. Laat ze er maar over debatteren, dan merken we vanzelf of het ergens over gaat of niet.
Dat doen ambtenaren, van muggen olifanten maken, toeslagen van huismoeders intrekken , vliegvelden bouwen en niet gebruiken , zeuren over stikstof , pluktuinen en voedselbossen subsideren en naar IMAM s luisterenquote:Op donderdag 27 februari 2025 16:40 schreef JAM het volgende:
n. Men hoeft niet van elke mug een olifant te maken.
Wel als je de aandacht graag wil afleiden, natuurlijk. Dan is de wekelijkse fophef bijzonder belangrijk.quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:40 schreef JAM het volgende:
Overigens vind ik een daarvoor een debat aanvragen ook nogal overdreven en onnodig (en dat van ons belastinggeld!). Dat is werkelijk niets anders dan een poging om even lekker te gaan scoren. Dit kan heel gemakkelijk met enkele schriftelijke vragen afgedaan worden. Men hoeft niet van elke mug een olifant te maken.
En die was niet afgeschaft maar had een andere naam. Die ik nog wel leuk vind ook. En passend.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:07 schreef -XOR- het volgende:
Denkt B.Becker echt dat de kerstborrel een religieus feest/religieuze traditie is?
Natuurlijk niet, maar dit is een jaarlijks terugkerende traditie en Becker weet dat GeenStijlpubliek daar nu eenmaal heel goed op gaat. De Hema waar je geen paaseieren mag zoeken, de AH met een display met ramadanassortiment en kerstkaarten met 'fijne feestdagen' erop, het is allemaal glashard bewijs van de linkse snode plannen om onze cultuur (sic) te slopen.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:07 schreef -XOR- het volgende:
Denkt B.Becker echt dat de kerstborrel een religieus feest/religieuze traditie is?
Het is niet oproepen mee te doen aan religieus vasten, maar een dag te kijken hoe het is. Niets mis mee, het is een oproep, geen plicht. Wil je niet, doe je het lekker niet.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:34 schreef Hexagon het volgende:
Overigens ben ik het wel eens dat mensen oproepen om mee te doen aan relgieus vasten echt niet kan.
Niet verrassend, dit soort onzin kost een bak geld en je komt er heel moeilijk weer vanaf. Bedankt Amerika maar weer voor deze trend.quote:“Wil je een iftar meebeleven op kantoor,” vraagt een medewerkster van de - speciaal door de Raad van Bestuur ingestelde - werkgroep Diversiteit & Inclusie in een bericht op het intranet van de uitvoeringsinstantie.
Zo'n uitgebreide iftar vind ik een beetje onzin, maar er worden natuurlijk geen mannen en vrouwen gescheiden.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:45 schreef Kickinalfa het volgende:
De ambtenaar heeft hier natuurlijk wel een point, kerst is te controversieel tegenwoordig (of iig bij het CAK) om dit zo te benoemen, maar we gaan wel een islamitisch feest organiseren inclusief hetscheiden van mannen en vrouwen.
Nou ja, wat denk je dat er gebeurt als een vrouw die ruimte die voor mannen gereserveerd wordt binnenloopt en gaat bidden? Die scheiding wordt niet voor niets gemaakt lijkt me.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zo'n uitgebreide iftar vind ik een beetje onzin, maar er worden natuurlijk geen mannen en vrouwen gescheiden.
Het is wat. Toiletten zijn ook gescheiden.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nou ja, wat denk je dat er gebeurt als een vrouw die ruimte die voor mannen gereserveerd wordt binnenloopt en gaat bidden? Die scheiding wordt niet voor niets gemaakt lijkt me.
Dat is natuurlijk wat anders, maar je zegt: "er worden natuurlijk geen mannen en vrouwen gescheiden.", terwijl het vrij duidelijk wel gebeurt en ook de bedoeling is.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is wat. Toiletten zijn ook gescheiden.
Dat is een lot dat ons echter vrijwel allemaal treft.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:33 schreef Hexagon het volgende:
Fleur Agema wordt ook met de dag lelijker.
Mja sommigen worden wel wat mooier ouder.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:58 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat is een lot dat ons echter vrijwel allemaal treft..
Agema is natuurlijk wel chronisch ziek, dat werkt ook niet mee.quote:Op donderdag 27 februari 2025 18:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mja sommigen worden wel wat mooier ouder.
Ik vind het al knap dat ze deze baan vol kan houden met haar ziekte, dat het zijn tol gaat eisen is inderdaad te zien maar ook logisch.quote:Op donderdag 27 februari 2025 18:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Agema is natuurlijk wel chronisch ziek, dat werkt ook niet mee.
Ze scheiden zichzelf, en het is natuurlijk niet zo dat er in de mannenruimte dan speciaal in Tabriz gemaakte handgeweven tapijten liggen en in de vrouwenruimte voor nog wat extra kastijding spijkerbedden gelegd zijn.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wat anders, maar je zegt: "er worden natuurlijk geen mannen en vrouwen gescheiden.", terwijl het vrij duidelijk wel gebeurt en ook de bedoeling is.
Nou ja, dat is niet helemaal zo omdat het toch wordt georganiseerd door het CAK zelf en zij ook de aparte ruimtes regelen. Dat is toch echt een verschil. Verder eens dat je dit soort onzin sowieso niet moet willen. Maar goed, de invloed van extreem-linkse Amerikaanse cultuurdingetjes op onze instituties blijft een irritant gezwel.quote:
Ik snap niet zo goed waarom het een 'extreem-links Amerikaans cultuurdingetje is' om, als je dan een islamtische gebedsruimte inricht (dat het CAK dat niet moet doen, dat ben ik verder met je eens), dan aparte ruimtes voor mannen en vrouwen te voorzien.quote:Op donderdag 27 februari 2025 18:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nou ja, dat is niet helemaal zo omdat het toch wordt georganiseerd door het CAK zelf en zij ook de aparte ruimtes regelen. Dat is toch echt een verschil. Verder eens dat je dit soort onzin sowieso niet moet willen. Maar goed, de invloed van extreem-linkse Amerikaanse cultuurdingetjes op onze instituties blijft een irritant gezwel.
Daarmee doel ik hier op:quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:47 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom het een 'extreem-links Amerikaans cultuurdingetje is' om, als je dan een islamtische gebedsruimte inricht (dat het CAK dat niet moet doen, dat ben ik verder met je eens), dan aparte ruimtes voor mannen en vrouwen te voorzien.
Dat is de organisator van dit gebeuren binnen CAK.quote:werkgroep Diversiteit & Inclusie
Is ook niet extreem, ook niet persé links, ook niet persé amerikaans.quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:47 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom het een 'extreem-links Amerikaans cultuurdingetje is' om, als je dan een islamtische gebedsruimte inricht (dat het CAK dat niet moet doen, dat ben ik verder met je eens), dan aparte ruimtes voor mannen en vrouwen te voorzien.
Alleen het bidden wordt gescheiden. Want dat mag niet.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:45 schreef Kickinalfa het volgende:
De ambtenaar heeft hier natuurlijk wel een point, kerst is te controversieel tegenwoordig (of iig bij het CAK) om dit zo te benoemen, maar we gaan wel een islamitisch feest organiseren inclusief hetscheiden van mannen en vrouwen.
Dat klopt.quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
De trend is nu dat het niet overrated is, maar fraude en misdadig.
Een religieuze traditie zeker.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:07 schreef -XOR- het volgende:
Dus? Religiebeleving achter de voordeur.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is wat. Toiletten zijn ook gescheiden.
Jij ook gok ik zo.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:33 schreef Hexagon het volgende:
Fleur Agema wordt ook met de dag lelijker.
LOLquote:Op donderdag 27 februari 2025 22:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een religieuze traditie zeker.
Ze doen graag Trump na en die laat de wappies geloven dat inclusiviteit strafbaar zou moeten zijn.quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:13 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik denk dat fraude en misdadig een hyperbool is.
Carnaval ook.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is een aanhangsel van het kerstfeest, een uitermate religieus feest qua traditie.
Dat zou het ook moeten zijn. Het is namelijk discriminatie.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ze doen graag Trump na en die laat de wappies geloven dat inclusiviteit strafbaar zou moeten zijn.
Ja joh, 'rekening met elkaar houden' zou strafbaar moeten zijn. Fuck die gehandicapten!quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat zou het ook moeten zijn. Het is namelijk discriminatie.
Rekening houden met elkaar is niks mis mee. Als het daarbij zou blijven, prima.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja joh, 'rekening met elkaar houden' zou strafbaar moeten zijn. Fuck die gehandicapten!
En dan helpen dat soort programma's voor gehandicapten, waardoor de werkomgeving zo aangepast kan worden dat diegene ook kan werken. Dat kost geld, en door dat soort programma's gaan de kosten niet allemaal naar de baas. Win - win, behalve dan voor de meest egoïstische mensen op aarde.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Rekening houden met elkaar is niks mis mee. Als het daarbij zou blijven, prima.
Nogmaals, prima. Helemaal voorstander van. Echter waren gehandicapten negen van de tien keer het ondergeschoven awkward kindje bij de woke brigade.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dan helpen dat soort programma's voor gehandicapten, waardoor de werkomgeving zo aangepast kan worden dat diegene ook kan werken. Dat kost geld, en door dat soort programma's gaan de kosten niet allemaal naar de baas. Win - win, behalve dan voor de meest egoïstische mensen op aarde.
Met andere woorden, jij discrimineert eigenlijk gewoon, niet de mensen die geholpen worden. De manier ook waarop je het stelt geeft meteen aan dat je overduidelijk niet seksistisch bent of racistisch bent jegens 'mensen met een kut' of 'mensen met een kleurtje'.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nogmaals, prima. Helemaal voorstander van. Echter waren gehandicapten negen van de tien keer het ondergeschoven awkward kindje bij de woke brigade.
Selecteren op het hebben van een kut of een kleurtje werd pas echt hip. Met als extra toverwoord natuurlijk neurodivers.
Nou, nou, wat een misdadigheid allemaal. Wat ben jij echt een enorme sukkel, kan er niets anders van maken. Zo zielig over de medemens, kijk eens in de spiegel.quote:De term 'neurodivergent' wordt meestal gebruikt voor mensen met ADHD, autisme, dyscalculie, dyslexie, hoogbegaafdheid en hoogsensitiviteit.[6][7] Ook wordt de term soms gebruikt voor afasie, developmental coordination disorder (een motorische ontwikkelingsstoornis die leidt tot dyspraxie), niet-aangeboren hersenletsel, syndroom van Gilles de la Tourette, taalontwikkelingsstoornis, taalontwikkelingsstoornissen, verstandelijke beperkingen en psychische aandoeningen zoals bipolaire stoornis,[8] dissociatieve identiteitsstoornis (voorheen bekend als meervoudige persoonlijkheidsstoornis),[8] schizoaffectieve stoornis, schizofrenie[8] en persoonlijkheidsstoornissen zoals de antisociale persoonlijkheidsstoornis.[9]
Welnee man, een kerstborrel is een eindejaarsborrel die verder geen ruk met kerst te maken heeft, maar omdat deze voor kerst plaatsvindt wordt deze in de volksmond zo genoemd. Als per pauselijk decreet 1700 jaar geleden niet kerst maar pasen aan het eind van het jaar was ingeroosterd had die borrel nu paasborrel geheten, net zoals de Kerstvakantie geen reet met kerst te maken heeft maar gewoon gepland is op de helft van het schooljaar zodat zowel scholieren als docenten een halve maan kunnen afkoelen. Dacht je dat die secuur bemeten 3 bitterballen pp op de bruinschaal daadwerkelijk de drie wijzen uit het Oosten symboliseren? De enige keer dat onze lieve Heer wordt aangeroepen tijdens de Kerstborrel is als Annemiek van HR licht-aangeschoten door Freek van de boekhouding op het kopieerapparaat wordt genomen maar het is niet dat dat de goedkeuring van Kees van der Staaij zou kunnen wegdragen.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is een aanhangsel van het kerstfeest, een uitermate religieus feest qua traditie.
Nogal paternaliserend, het idee dat vrouwen en gekleurden "geholpen" moeten worden. Los daarvan regelrechte discriminatie.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Met andere woorden, jij discrimineert eigenlijk gewoon, niet de mensen die geholpen worden. De manier ook waarop je het stelt geeft meteen aan dat je overduidelijk niet seksistisch bent of racistisch bent jegens 'mensen met een kut' of 'mensen met een kleurtje'.
Ach, het schelden begint weer omdat ik benoem wat het toverwoordje was zonder dat er iets concreets aan vasthing.quote:Nou, nou, wat een misdadigheid allemaal. Wat ben jij echt een enorme sukkel, kan er niets anders van maken. Zo zielig over de medemens, kijk eens in de spiegel.
Ja, als blijkt dat die minder snel aangenomen worden...quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nogal paternaliserend, het idee dat vrouwen en gekleurden "geholpen" moeten worden. Los daarvan regelrechte discriminatie.
[..]
Ach, het schelden begint weer omdat ik benoem wat het toverwoordje was zonder dat er iets concreets aan vasthing.
Wat mij, als christen, betreft, gaan we al die zaken die niks met Christus en Zijn geboorte te maken hebben 'eindejaars' noemen. Eindejaarsborrel, eindejaarsboom, eindejaarscadeautjes, eindejaarsshow... want nee, met kerst heeft het niks te maken.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar dat wordt dan weer juist gezien als 'the war on Christmas', terwijl de grap is dat al die toegevoegde dingen juist the war on Christmas zijn.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat mij, als christen, betreft, gaan we al die zaken die niks met christus en zijn geboorte te maken hebben 'eindejaars' noemen. Eindejaarsborrel, eindejaarsboom, eindejaarscadeautjes, eindejaarsshow... want nee, met kerst heeft het niks te maken.
Zo ook Pasen en voorjaar trouwens, die kuikentjes, haas, eieren e.d. hebben niks met de verlossing aan het kruis te maken.
Ik ben dus helemaal voor het neutraler maken van die termen. Zodat kerst en pasen weer over kerst en pasen gaan, in plaats van over allerlei onzin.
Je bedoelt die feesten met allerlei heidense invloeden en oorsprongen? Als het Christendom iets goed heeft gedaan is het kopiëren en het opnemen van bestaande gebruiken.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat mij, als christen, betreft, gaan we al die zaken die niks met christus en zijn geboorte te maken hebben 'eindejaars' noemen. Eindejaarsborrel, eindejaarsboom, eindejaarscadeautjes, eindejaarsshow... want nee, met kerst heeft het niks te maken.
Zo ook Pasen en voorjaar trouwens, die kuikentjes, haas, eieren e.d. hebben niks met de verlossing aan het kruis te maken.
Ik ben dus helemaal voor het neutraler maken van die termen. Zodat kerst en pasen weer over kerst en pasen gaan, in plaats van over allerlei onzin.
Diversie en inclusiviteit heeft er (en dat wil men nogal eens vergeten) er niet zoveel mee te maken dat vrouwen, of mensen met een moeilijke achternaam, of mensen met een bochel en een hazenlip 'geholpen' moeten worden, diversie en inclusiviteit heeft er vooral mee te maken dat lui die van oudsher belangrijke posities bekleden nogal de neiging hebben om de posities die er te vergeven zijn vooral te verdelen onder lui die die posities al van oudsher hebben bekleed. Het heeft dus als doel om nepotisme en selectie op geslacht, huiskleur, religie, welke school je hebt gezeten, e.d. tegen te gaan.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nogal paternaliserend, het idee dat vrouwen en gekleurden "geholpen" moeten worden. Los daarvan regelrechte discriminatie.
[..]
Oh ja, dan ga je discriminatie en/of racisme maar sanctioneren.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, als blijkt dat die minder snel aangenomen worden...
Hele groepen weg als kwaadaardig? Wat heb je gesnoven?quote:En ja, jij begint met schelden, je zet hele groepen neer als kwaadaardig, maar als ik sukkel zeg dan is ineens het fatsoen weg...
Inderdaad, de echte aanval op het geloof zit hem in het er zo veel mogelijk bij slepen wat er niks mee te maken heeft.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar dat wordt dan weer juist gezien als 'the war on Christmas', terwijl de grap is dat al die toegevoegde dingen juist the war on Christmas zijn.
Door te selecteren op huidskleur, geslacht en religie.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:03 schreef JAM het volgende:
[..]
Diversie en inclusiviteit heeft er (en dat wil men nogal eens vergeten) er niet zoveel mee te maken dat vrouwen, of mensen met een moeilijke achternaam, of mensen met een bochel en een hazenlip 'geholpen' moeten worden, diversie en inclusiviteit heeft er vooral mee te maken dat lui die van oudsher belangrijke posities bekleden nogal de neiging hebben om de posities die er te vergeven zijn vooral te verdelen onder lui die die posities al van oudsher hebben bekleed. Het heeft dus als doel om nepotisme en selectie op geslacht, huiskleur, religie, welke school je hebt gezeten, e.d. tegen te gaan.
Want jij bepaalt wat wel en niet met het geloof te maken heeft?quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad, de echte aanval op het geloof zit hem in het er zo veel mogelijk bij slepen wat er niks mee te maken heeft.
Niets sanctioneren, dat is het idee niet. Als al jaren blijkt dat mensen met een kleurtje of handicap minder snel worden aangenomen en die ook gewoon hun huur moeten betalen, ja dan ga je op zoek naar dingen om het te bevorderen. Dat je blijkbaar het beter vindt om dan maar een soort 'ja, sorry, maar je hebt nu eenmaal (vul hier een kenmerk in waar iemand niets aan kan doen), dus ja helaas. Maar dat zie je vast weer niet als discriminatie. Je hebt anders vast een beter idee.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oh ja, dan ga je discriminatie en/of racisme maar sanctioneren.
[..]
Hele groepen weg als kwaadaardig? Wat heb je gesnoven?
Bevorderen <> discriminatiequote:Op donderdag 27 februari 2025 23:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Niets sanctioneren, dat is het idee niet. Als al jaren blijkt dat mensen met een kleurtje of handicap minder snel worden aangenomen en die ook gewoon hun huur moeten betalen, ja dan ga je op zoek naar dingen om het te bevorderen. Dat je blijkbaar het beter vindt om dan maar een soort 'ja, sorry, maar je hebt nu eenmaal (vul hier een kenmerk in waar iemand niets aan kan doen), dus ja helaas. Maar dat zie je vast weer niet als discriminatie. Je hebt anders vast een beter idee.
Ja, als blanke word je ook gewoon aangenomen. Daar is niets discriminerend aan. Ja, als nu blijkt dat je nergens als blanke heteroman meer aan de slag kan, heb je een punt. Het is juist, omdat in de praktijk al jaren lang blijkt dat je minder kansen hebt in bepaalde groepen. Als je niet tot zo'n groep behoort kan het zijn dat je denkt 'ja, wat een gelul, ik heb er geen last van', maar als je er wel toe behoort, heb je vaak een hele andere ervaring.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Door te selecteren op huidskleur, geslacht en religie.
Juist ja.
Nee.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bevorderen <> discriminatie
Ja, dat is dus wat er van oudsher in Nederland (en vrijwel elk ander land op de wereld) gebeurt. Mannen selecteren mannen, blanken selecteren blanken, Minveranen selecteren Minveranen, etc. Dat valt alleen maar te voorkomen door een beleid te voeren waarin men zegt dat als dat geen rol moet spelen, er dan voor een ieder gelijke kansen moet gelden. Zo is echter de prakijk niet. Hoe daar precies invulling aan gegeven moet worden en hoeveel fouten daarmee gemaakt worden, dat is een heel ander verhaal. Misschien kan jij eens een mooie suggestie doen!quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Door te selecteren op huidskleur, geslacht en religie.
Juist ja.
Nee, fijne vriend, zoals ik al zei, je hebt met echte mensen te maken. Als die geen kansen krijgen op basis van hun uiterlijk of geaardheid, dan staan ze dus op een lager pitje in de maatschappij. Je moet toch je huur kunnen betalen of profijt zien van bepaalde diploma's en certificaten.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bevorderen <> discriminatie
Daarnaast is het idee dat een organisatie een afspiegeling moet zijn van de samenleving nogal debiel. Of gaan ze bij Deloitte ineens massaal VMBO'ers aannemen?
Je moet de cijfers van de poule van studenten waaruit men vist vergelijken met het werknemersbestand.
Precies wat jij stelt is dus gebeurd bij sommige functies. Ketterij tegen deze nieuwe religie kostte de zwarte "chief of diversity" bij Apple haar baan.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, als blanke word je ook gewoon aangenomen. Daar is niets discriminerend aan. Ja, als nu blijkt dat je nergens als blanke heteroman meer aan de slag kan, heb je een punt. Het is juist, omdat in de praktijk al jaren lang blijkt dat je minder kansen hebt in bepaalde groepen. Als je niet tot zo'n groep behoort kan het zijn dat je denkt 'ja, wat een gelul, ik heb er geen last van', maar als je er wel toe behoort, heb je vaak een hele andere ervaring.
Ik vind het prima als je zoiets als discriminerend ziet, maar dan moet je de situatie daarvoor ook als discriminerend zien, anders vind je het alleen discriminerend als het om bepaalde groepen gaat. Ik ga er toch vanuit dat je dit wel snapt, maar jezelf toch blijft wijsmaken dat iedereen het op de blanke heteroman heeft gemunt en dát is ook precies wat je zo erg vindt aan de NOS, want die stelt dat niet.
De oplossing is niet kwaad met kwaad vergelden. Daarnaast doen vrouwen het inmiddels allang beter dan mannen en zet jij je ze nog steeds weg als slachtoffer.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, fijne vriend, zoals ik al zei, je hebt met echte mensen te maken. Als die geen kansen krijgen op basis van hun uiterlijk of geaardheid, dan staan ze dus op een lager pitje in de maatschappij. Je moet toch je huur kunnen betalen of profijt zien van bepaalde diploma's en certificaten.
Tot nu toe heb je nog geen andere oplossing aangedragen dan 'lekker zo laten, want dan heb ik er geen last van'. Dat is geen oplossing, dat was het probleem nu juist.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De oplossing is niet kwaad met kwaad vergelden.
Biasvrije selectie is bijzonder moeilijk, wellicht zelfs volledig onmogelijk. Daarentegen zijn er wel een hele hoop zaken die je zo in kan richten om dat tenminste tot een minimum te beperken. Nu werk ik zelf niet binnen HR (gelukkig niet zeg, wat een klotewerk lijkt me dat), maar in het onderwijs werkt men (tenminste, leraren die hun werk een beetje serieus nemen) bijvoorbeeld met zaken zoals geanonimiseerde en gestandaardiseerde toetsen - zodat de leraar die het werk nakijkt (vaak ook een andere leraar dan de leraar die de cursus onderwezen heeft) zichzelf geen 'Ach, ik weet wel dat hij het begrijpt, hij legt het alleen niet zo netjes uit.'- momentjes toe kan staan.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:17 schreef Vis1980 het volgende:
Eigenlijk is een iemand aannemen uit een groep van 30 mensen altijd discriminatie. 'Je kiest de beste' is bij zo'n aantal vaak een kwestie van gevoel en dat gevoel wordt in de meeste gevallen gestuurd door zeer persoonlijke voorkeuren.
Inzetten op biasvrije selectie en wanneer die plaats heeft gevonden ook ruimte maken voor iemand 'anders' binnen een organisatie lijkt me echter geen enkel probleem. Aan de poort mag er ook wel wat gebeuren aan de kansen die gemarginaliseerde groepen hebben. Sociale mobiliteit, enzo. Die holt achteruit vanuit de bizarre gedachte dat de 'succesvollen' dat allemaal aan hun eigen inzet en intelligentie te danken hebben. D.w.z.: de weg naar de universiteit heeft vaak een héél stuk minder te maken met iemand zijn motivatie en intelligentieniveau, maar veel meer met hoeveel geld de ouders beschikbaar hebben en/of zij ook op een universiteit hebben gezeten. Ik zeg maar altijd, ik ben nergens zulke idioten tegengekomen als op de universiteit en nergens zulke briljante geesten als bij de postbezorging.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De oplossing is niet kwaad met kwaad vergelden.
Helemaal mee eens, maar ik lees juist erg veel in de comments dat je 'de meest geschikte kandidaat' moet aannemen, waarbij de indruk wordt gewekt dat er maar een persoon is die eruit springt op basis van papieren, ervaring en alles ernaast. Dat is helemaal niet zo, er de uiteindelijke keuze is bijna altijd op basis van gevoel. Zeker als je meerdere kandidaten hebt met dezelfde papieren of ervaring.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:21 schreef JAM het volgende:
[..]
Biasvrije selectie is bijzonder moeilijk, wellicht zelfs volledig onmogelijk. Daarentegen zijn er wel een hele hoop zaken die je zo in kan richten om dat tenminste tot een minimum te beperken. Nu werk ik zelf niet binnen HR (gelukkig niet zeg, wat een klotewerk lijkt me dat), maar in het onderwijs werkt men (tenminste, leraren die hun werk een beetje serieus nemen) bijvoorbeeld met zaken zoals geanonimiseerde en gestandaardiseerde toetsen - zodat de leraar die het werk nakijkt (vaak ook een andere leraar dan de leraar die de cursus onderwezen heeft) zichzelf geen 'Ach, ik weet wel dat hij het begrijpt, hij legt het alleen niet zo netjes uit.'- momentjes toe kan staan.
Dat zijn vooral jouw woorden.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Tot nu toe heb je nog geen andere oplossing aangedragen dan 'lekker zo laten, want dan heb ik er geen last van'. Dat is geen oplossing, dat was het probleem nu juist.
Kom eens met een oplossing dan.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat zijn vooral jouw woorden.
De route naar de universiteit in Nederland is extreem makkelijk monetair gezien. Niet zo vreemd, de overheid wilde dat zoveel mogelijk mensen hooggeleid zijn.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:23 schreef JAM het volgende:
[..]
Inzetten op biasvrije selectie en wanneer die plaats heeft gevonden ook ruimte maken voor iemand 'anders' binnen een organisatie lijkt me echter geen enkel probleem. Aan de poort mag er ook wel wat gebeuren aan de kansen die gemarginaliseerde groepen hebben. Sociale mobiliteit, enzo. Die holt achteruit vanuit de bizarre gedachte dat de 'succesvollen' dat allemaal aan hun eigen inzet en intelligentie te danken hebben. D.w.z.: de weg naar de universiteit heeft vaak een héél stuk minder te maken met iemand zijn motivatie en intelligentieniveau, maar veel meer met hoeveel geld de ouders beschikbaar hebben en/of zij ook op een universiteit hebben gezeten. Ik zeg maar altijd, ik ben nergens zulke idioten tegengekomen als op de universiteit en nergens zulke briljante geesten als bij de postbezorging.
Zucht, ja er zullen altijd mensen zijn die misbruik maken en een anekdote is natuurlijk nooit 'geldt dan voor iedereen'. Maar statistisch is het geen geheim dat minderheden minder kansen hebben. Dat is dan weer geen anekdote.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Precies wat jij stelt is dus gebeurd bij sommige functies. Ketterij tegen deze nieuwe religie kostte de zwarte "chief of diversity" bij Apple haar baan.
Jammer, ik heb het geprobeerd, maar jij komt niet verder dan heel simpel denken. Het gaat niet om slachtoffers, het gaat om eerlijke kansen op een goed bestaan. Ik benoemde de vrouwen niet, die benoemde jij.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De oplossing is niet kwaad met kwaad vergelden. Daarnaast doen vrouwen het inmiddels allang beter dan mannen en zet jij je ze nog steeds weg als slachtoffer.
Er zijn hele groepen mannen die inmiddels buiten de boot vallen maar die door deze religie als "vol met privilege" worden weggezet.
#brainwashed
Niveautje verjaardagspraat, jammer dat je daar maar niet uit lijkt te komen. Er zijn hele goede argumenten aangedragen, vragen aan je gesteld, maar je lijkt het niet aan te kunnen. Succes verder.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:42 schreef Richestorags het volgende:
Selecteren op het hebben van een kut of een kleurtje werd pas echt hip. Met als extra toverwoord natuurlijk neurodivers.
De route naar de universiteit is in Nederland wat makkelijker dan in andere landen als het puur op de centjes aankomt, ja. Daar gaat echter een héél lang proces aan vooraf (wat bij de meeste kinderen begint als ze een jaar of vier zijn en voor het eerst naar de voorschool gaan) - en dan is het nogal een verschil of je Anne-Fleur uit Bussum of Sabaat uit Den Haag bent.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De route naar de universiteit in Nederland is extreem makkelijk monetair gezien. Niet zo vreemd, de overheid wilde dat zoveel mogelijk mensen hooggeleid zijn.
Studentenpoule vergelijken met karakteristieken werknemersbestand. Dat is één.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Kom eens met een oplossing dan.
Is bs, zie je wel, je ziet het zelf als slachtofferij. We zijn nog steeds de grootste groep die aangenomen wordt.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:43 schreef Richestorags het volgende:
Verder niet de blanke heteroseksuele man tot het probleem verklaren.
Niks verjaardagspraat, wat ik zeg is letterlijk gebeurd met targets die werden gesteld.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jammer, ik heb het geprobeerd, maar jij komt niet verder dan heel simpel denken. Het gaat niet om slachtoffers, het gaat om eerlijke kansen op een goed bestaan. Ik benoemde de vrouwen niet, die benoemde jij.
Jij kwam aanzetten met:
[..]
Niveautje verjaardagspraat, jammer dat je daar maar niet uit lijkt te komen. Er zijn hele goede argumenten aangedragen, vragen aan je gesteld, maar je lijkt het niet aan te kunnen. Succes verder.
'Als je maar een kut hebt', ja daar zit echt niets aan fatsoen bij. Niets meer (misschien wel minder) dan verjaardagspraat.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niks verjaardagspraat, wat ik zeg is letterlijk gebeurd met targets die werden gesteld.
Ik zie mezelf niet als slachtoffer, ik heb een goede baan. Ik heb uit interesse dit soort sessies bijgewoond en heb dit vaak mogen aanhoren.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Is bs, zie je wel, je ziet het zelf als slachtofferij. We zijn nog steeds de grootste groep die aangenomen wordt.
Wat ik benoem is de schaamte voorbij dus kies ik voor een recht voor zijn raap "as is" beschrijving. Ik kan moeiteloos schakelen met vocabulaire, intonatie en schrijfstijl als de situatie daarom vraagt.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'Als je maar een kut hebt', ja daar zit echt niets aan fatsoen bij. Niets meer (misschien wel minder) dan verjaardagspraat.
Nou, nou, uiteindelijk is het gewoon in bochten blijven wringen omdat het om bepaalde doelgroepen gaat, laten we vooral geen mietjes zijn. Want met gehandicapten ging je nog wel enigszins mee, ook die zitten in DEI, daarna eerst nog de vrouw als probleem aanwijzen (met hun KUT!!! ahahahahahah), en puntje bij paaltje gaat het om niets anders dan (vul hier wat je ook maar wil in , als het maar tegen bepaalde minderheden is die je constant wil neerzetten als het kwaad).quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik zie mezelf niet als slachtoffer, ik heb een goede baan. Ik heb uit interesse dit soort sessies bijgewoond en heb dit vaak mogen aanhoren.
De hele intersectionele post-koloniale academische prut is er doordrenkt van. Het is op basis van dat soort denkbeelden dat Joden bekeerde blanke Oost-Europese kolonisten zijn en Palestijnen bruine slachtoffertjes.
Maar daarna wel ineens dat vreemde spelletje van 'ja, als je persoonlijk wordt' spelen, want recht voor je raap telt alleen als jij dat aangeeft, net als met discriminatie, blijkbaar.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat ik benoem is de schaamte voorbij dus kies ik voor een recht voor zijn raap "as is" beschrijving. Ik kan moeiteloos schakelen met vocabulaire, intonatie en schrijfstijl als de situatie daarom vraagt.
quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:53 schreef Richestorags het volgende:
Terwijl we ons hier met Maslow 5 pietluttigheden bezig hielden is de gehele Europese veiligheid afgebroken, de economie gestagneerd, zitten we met stapels onopgeloste dossiers, een ondoordachte energietransitie en wat dies meer zij.
Maar hey, we hebben een gendervrij toilet en een vrouwentarget voor de raad van commissarissen.
Volledig mee.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nou, nou, uiteindelijk is het gewoon in bochten blijven wringen omdat het om bepaalde doelgroepen gaat, laten we vooral geen mietjes zijn. Want met gehandicapten ging je nog wel enigszins mee,
Zijn de vrouwen het probleem? Geen idee. Zijn het vrouwen die hebben bedacht vrouwen te selecteren omdat het vrouwen zijn? Dat zijn primair eerst mannen geweest.quote:ook die zitten in DEI, daarna eerst nog de vrouw als probleem aanwijzen (met hun KUT!!! ahahahahahah),
Je fantasie slaat een beetje op hol. Ik zeg dat het hebben van een kleurtje geen goed selectiecriterium is. Sterker nog, het is paternaliserend en beledigend. De "expected low outcome" waar steeds meer mensen zich tegen uitspreken. In Nederland bijvoorbeeld Lale Gül en Zinni Özdil.quote:en puntje bij paaltje gaat het om niets anders dan (vul hier wat je ook maar wil in , als het maar tegen bepaalde minderheden is die je constant wil neerzetten als het kwaad).
Ze hebben dan ook niks met discriminatie te maken. Althans, een beetje. Ze zijn anti-discriminatoir.quote:En nu ga je ook verder met het veinzen van 'nee het zijn echt goed doordachte argumenten die niets met discriminatie te maken hebben' in 3...2...
Ik werd toch niet persoonlijk?quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar daarna wel ineens dat vreemde spelletje van 'ja, als je persoonlijk wordt' spelen, want recht voor je raap telt alleen als jij dat aangeeft, net als met discriminatie, blijkbaar.
Het heeft allemaal met elkaar te maken.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]![]()
![]()
Dat zeg ik, je wringt je in allerlei kinderachtige bochten om op de meest belachelijke manier tekstueel je vingers in je oren te stoppen en iets te schrijven wat op geen enkele manier ook maar iets met elkaar te maken heeft.
Welterusten, tot morgen. Een mooie filosofie: als het werk geen weerspiegeling van de maatschappij is, waar gaat de maatschappij dan wél werken?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 00:04 schreef Richestorags het volgende:
Maar goed, het is een mooie discussie geweest. Ik ga slapen. Een fijne avond gewenst. Morgen weer een mooie dag
Recht voor je raap is vaak voor de raap van een persoon.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 00:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik werd toch niet persoonlijk?
Misschien zou het een goed idee zijn dat je het politieke bedrijf gewoon eens zou volgen, dan kom je ook niet meer met zulke onzin.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:53 schreef Richestorags het volgende:
Terwijl we ons hier met Maslow 5 pietluttigheden bezig hielden is de gehele Europese veiligheid afgebroken, de economie gestagneerd, zitten we met stapels onopgeloste dossiers, een ondoordachte energietransitie en wat dies meer zij.
Maar hey, we hebben een gendervrij toilet en een vrouwentarget voor de raad van commissarissen.
Wat bedoel je met iedereen?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 07:37 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Belastingverlaging op aardgas voor burgers lijkt iedereen het over eens te zijn.
Oneerlijk als je bent aangewezen op aardgas. Mensen met warmtepompen zijn al genoeg gematst in mijn optiek. We gaan te snel met van het aardgas afgaan gezien de netcongestie.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 07:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat bedoel je met iedereen?
Want ik betwijfel al of een meerderheid in de Eerste Kamer daar voor is. En VVD heeft 2 redenen om er tegen te zijn: ze willen al goed op de schatkist passen en nu blijken de klimaatdoelen ook nog onhaalbaar en moet daar flink wat bij: https://www.trouw.nl/poli(...)n-en-dwang~bdb0bb69/
De belasting op iets vervuilends als gas verlagen heeft dan een averrechts effect, kun je beter de belasting op electriciteit fors verlagen en die op gas juist verhogen, dan worden warmtepompen rendabeler.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |