Hier zwemles gehad, met ouders elke les achter een glazen raam, ouders achter een tv scherm en ouders die eens in de 6 weken vanaf de hoge tribune en achter glas mochten kijken. (2 kinderen en 3 zwemscholen ivm verhuizing)
Met de ouders achter het glas zijn de kinderen wel afgeleid, maar mijn jongste was sowieso wel afgeleid, dus die kon ik juist met een boze blik terug naar zijn taak sturen
Maar ook eens een andere ouder die boos werd op de mijne omdat hij niet opschoot (glijbaan, kind bang voor water over zijn hoofd, dus treuzelen op de glijbaan).
Achter het tv scherm zie je wat pixels, dus die periode ging ik meestal wandelen of lezen. En de laatste 5 minuten mochten we wel even kijken.
Kinderen waren bij die eens in de 6 weken nog wel het meest afgeleid. Echt omhoog kijken naar de ouders of ze het wel zagen. Of die ene keer dat de leraar was afgeleid door een ouder die halverwege zo nodig naar beneden moest om te klagen. Waardoor mijn kind dus zonder zwemmiddelen het bad in sprong tijdens de speelpauze, waar zwemmiddelen verplicht waren. Gelukkig was dat het laatste badje en genoeg zwemvaardigheid, geen paniek, wel slordig van beide
In alle gevallen was de overdracht rond de douches. Je kleed je kind om, en dan was het in de douches wachten, of je kind net na de douches in gepaste drijfmiddelen proppen en dan overdragen aan de leraar.
#loslaten
(de week kreta van 17-jarige afgelopen mei vond ik een stuk enger)