Hoe gaat dat met omkleden dan? Neem aan dat dat niet door de docent wordt gedaan?quote:Op woensdag 16 juli 2025 09:53 schreef Hupje het volgende:
Dat verschilt echt per zwembad / zwemles aanbieder. Mijn ervaring als lesgever is dat de zwemles veel effectiever is als er geen ouders op de kant zitten, minder afleiding.
Bij ons mogen ouders de eerste zwemles erbij zijn en verder maar 3x per jaar... Ook niet een gedeelte van de les. Uitzonderingen kunnen altijd gemaakt worden, als we zien dat een kind het nodig heeft. Maar dat is zelden.
Ik lever kind af in zwembroek met onesie erover bij de kleedkamer of loop even mee. En na de les omkleden/afdrogen ben ik er gewoon bij.quote:Op woensdag 16 juli 2025 09:55 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hoe gaat dat met omkleden dan? Neem aan dat dat niet door de docent wordt gedaan?
Het aanbod is niet zo groot waar ik woon.quote:Op woensdag 16 juli 2025 15:53 schreef Elleska het volgende:
Omdat kinderen afgeleid raken als hun ouders kijken en dat wil je juist niet in het water. Bij de kijklessen is dat effect inderdaad duidelijk te merk.
Dan hebben we het nog niet eens over een enkele ouder die niet netjes vanaf een afstand kan kijken maar zich overal mee bemoeit waardoor de badjuf/badmeester afgeleid raakt. Als de ene mag kijken dan mag een ander het ook dus die mensen krijg je er dan gratis bij. Zo min mogelijk afleiding is voor iedereen het veiligste.
Bij de basisschool blijf je er toch ook niet de hele dag bij om mee te kijken?
Als je het bij zwemles echt niet ziet zitten dan zoek je een zwembad waarbij je wel mag kijken.
Klopt, volledig rationeel is het misschien ook niet. Maar toch vind ik het prettig om - zoals bij m'n dochter - achter een raam met folie met kijkspleten erin of vanaf een scherm af en toe te kunnen kijken.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 11:26 schreef Elleska het volgende:
Logische angst maar even realistisch gezien: Hoe vaak verdrinken kinderen tijdens een zwemles zonder ouders erbij? Het risico is een stuk groter buiten het zwembad en om dat risico te verkleinen is zwemles belangrijk.
Een juf die onaardig doet kan je ook tegenomen bij de opvang en school.
Colin zei dat ook, maar hij komt gelukkig stralend terug elke dag. Hoe gaat het bij jou?quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 09:35 schreef Aure het volgende:
Regio midden gaat ook weer bijna naar schoolmijn kleuter heeft er nog weinig zin in
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |