abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217564648

[ Bericht 100% gewijzigd door Jentin op 07-05-2025 10:12:52 (Oeps) ]
pi_217565392
Preventief volgens mij weinig. Als je ze toch hebt, luizenlotion met dimeticon. Van de etos had ik ze, het moet echt de lotion zijn, met dimeticon, ook al klinkt de shampoo aantrekkelijker.

Ik heb ook lang dik haar en mijn zoon laat zich echt niet elke dag uitkammen. Twee keer luizen gehad, twee keer meteen ervan af.
pi_217565561
Heb je al luizen gespot dan? Zolang je geen luizen hebt gezien volstaat het controleren van de hotspots en daarvoor hoef je niet het hele haar door te kammen.

Als behandeling zou dagelijks met een luizenkam doorkammen net zo goed werken als dimeticon lotion vandaar dat enkel kammen de eerste stap is geworden en pas bij onvoldoende resultaat de lotion. Maar dat is nogal makkelijk praten bij krullen en/of lang haar dus als je luizen spot zou ik mooi direct naar die lotion grijpen

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 09-05-2025 08:47:13 ]
pi_217565607
Ik lees hier over moeilijke eters?
Mini-ToT lustte tot voor kort alleen maar sla, paprika, broccoli en komkommer wat groenten betreft.
Ik heb heel veel op hem in zitten praten over wat voeding met je doet qua gezondheid, groei en ontwikkeling (op een interessante manier, niet preken). Ik heb regelmatig verteld dat variatie erg belangrijk is omdat in de ene soort groente dit zit, en in de andere weer dat.

Kort geleden was zijn ambulante begeleiding er weer (hij heeft autisme) en ik heb tegen haar verteld dat ik me wel wat zorgen maak over dat hij zo beperkt eet. We hebben onderling zitten praten over de situatie terwijl hij gewoon in de kamer was.
1 of 2 dagen later: "Papa? Ik wil vanavond een groente eten die ik NIET lekker vind!"
:o !!!

Sugar snaps gekocht, die heeft hij wel eens eerder ietsjes geprobeerd door alleen zijn tanden er wat in te zetten en daarna gelijk weer weg te leggen.
Sugar snaps gestoomd en ik heb gezegd dat hij deze keer echt een hap moest nemen, goed moest kauwen en het moest doorslikken. Ik wist wel zeker dat hij het wel prima zou kunnen eten als hij het zou proberen.
"Hmmm papa, deze vind ik best wel lekker!" *O*

En gisteren heeft hij van die dunne sperziebonen gegeten, ook gestoomd! *O*

Hij eet alleen nog wel steeds onvoorstelbaar traag; het kan zo 2 uur duren voor hij zijn bordje leeg heeft.
Misschien toch maar weer de kookwekker gaan gebruiken: 10 minuten aan tafel, 5 minuten spelen, weer 10 minuten aan tafel.
pi_217565672
*O* wat fijn zeg!
  woensdag 7 mei 2025 @ 12:46:59 #31
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_217565847
Misschien preventief uitleg geven over geen andere kinderen knuffelen of mutsen delen enzo, wij hadden vroeger op school van die luizenzakken om je jas in te doen om te voorkomen dat je zo besmet wordt maar ik geloof daar zelf ook niet echt in :')
  woensdag 7 mei 2025 @ 12:48:01 #32
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_217565855
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 12:14 schreef ToT het volgende:
Ik lees hier over moeilijke eters?
Mini-ToT lustte tot voor kort alleen maar sla, paprika, broccoli en komkommer wat groenten betreft.
Ik heb heel veel op hem in zitten praten over wat voeding met je doet qua gezondheid, groei en ontwikkeling (op een interessante manier, niet preken). Ik heb regelmatig verteld dat variatie erg belangrijk is omdat in de ene soort groente dit zit, en in de andere weer dat.

Kort geleden was zijn ambulante begeleiding er weer (hij heeft autisme) en ik heb tegen haar verteld dat ik me wel wat zorgen maak over dat hij zo beperkt eet. We hebben onderling zitten praten over de situatie terwijl hij gewoon in de kamer was.
1 of 2 dagen later: "Papa? Ik wil vanavond een groente eten die ik NIET lekker vind!"
:o !!!

Sugar snaps gekocht, die heeft hij wel eens eerder ietsjes geprobeerd door alleen zijn tanden er wat in te zetten en daarna gelijk weer weg te leggen.
Sugar snaps gestoomd en ik heb gezegd dat hij deze keer echt een hap moest nemen, goed moest kauwen en het moest doorslikken. Ik wist wel zeker dat hij het wel prima zou kunnen eten als hij het zou proberen.
"Hmmm papa, deze vind ik best wel lekker!" *O*

En gisteren heeft hij van die dunne sperziebonen gegeten, ook gestoomd! *O*

Hij eet alleen nog wel steeds onvoorstelbaar traag; het kan zo 2 uur duren voor hij zijn bordje leeg heeft.
Misschien toch maar weer de kookwekker gaan gebruiken: 10 minuten aan tafel, 5 minuten spelen, weer 10 minuten aan tafel.
Fijn!

Mijn zoontje heeft een klasgenootje die autisme heeft en die leeft op patat en danoontjes. Dus heel fijn dat je zoon nu zelf wat meer wil proberen!
pi_217565919
Preventief is er niks wat helpt tegen hoofdluis. Ja een keer per week ofzo kammen zodat je er op tijd bij bent. Dat is rot met krullen maar dat zou het enige zijn wat je kan doen om het iig vroegtijdig op te sporen. Echt voorkomen kan je het niet (ja niet in elkaars haren hangen, maarja, het zijn kinderen). En als ie echt hoofdluis heeft doe ik bij mijn krullenbol meteen in de dimeticon en daarmee ook kammen. Omdat het net olie is kamt het uiteindelijk wel prima door.
pi_217566266
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 12:46 schreef Ceviche het volgende:
Misschien preventief uitleg geven over geen andere kinderen knuffelen of mutsen delen enzo, wij hadden vroeger op school van die luizenzakken om je jas in te doen om te voorkomen dat je zo besmet wordt maar ik geloof daar zelf ook niet echt in :')
Dat is ook alweer achterhaald. Luizen gaan echt alleen rechtstreeks over. Je hoeft ook geen knuffels meer te wassen enzo.
pi_217566271
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 12:58 schreef Aure het volgende:
Preventief is er niks wat helpt tegen hoofdluis. Ja een keer per week ofzo kammen zodat je er op tijd bij bent. Dat is rot met krullen maar dat zou het enige zijn wat je kan doen om het iig vroegtijdig op te sporen. Echt voorkomen kan je het niet (ja niet in elkaars haren hangen, maarja, het zijn kinderen). En als ie echt hoofdluis heeft doe ik bij mijn krullenbol meteen in de dimeticon en daarmee ook kammen. Omdat het net olie is kamt het uiteindelijk wel prima door.
Ja precies, in secties aanbrengen en kammen, dan kom je echt wel door het dikste haar heen.

Niet in kleding laten komen!!
  Moderator woensdag 7 mei 2025 @ 15:56:52 #36
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_217567297
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 09:13 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik hoor hier niet, maar mijn puber was ook zo kieskeurig. Broodjes met chocopasta, aardappelpuree en bananen was een poos zijn basisvoer. Dat begon direct al vanaf de eerste hapjes tot einde basisschool
Inmiddels is het een puber(met hb) die bij bijna alles de bodem van de pan leeg geschraapt.

Hier bleek het een stuk emotie te zijn. Eten kon echt lekker zijn, en als het dat niet was, was het vies. En met zijn gebrek aan emotieregulatie blokkeerde hij dan volledig. En aangezien er weinig doorsnee eten echt mega lekker is, bleef er weinig over. Ik ga niet elke dag pannenkoeken bakken.

Hij heeft PMT gehad omdat hij met zijn gebrek aan emotieregulatie problemen had met dingen op school en thuis.
Na pmt is hij eigenlijk ook goed gaan eten. We merken sowieso dat hij honger beter herkend, bij matige dingen niet meer paniekt en ook dingen durft te proberen omdat zijn emoties hem niet 'overnemen' als het toch vies blijkt.

Maar die strijd tot die tijd is niet fijn. Van de hele dag maar laten eten wat hij wil. Tot strak 3 maaltijden van maximaal 30 minuten en 3 tussendoortjes van max 15 minuten. Honger laten lijden of toch maar meer ongezond voedsel erin. Niks hielp tot die emoties mee wilden werken.
Ik zie deze reactie nu pas, thanks! Hoe kwamen jullie bij PMT uit? Ik herken wel dingen in mijn zoon, ik denk namelijk echt niet dat het kwade wil is maar dat hij gewoon echt blokkeert. Hij kan het zelf ook niet goed uitleggen, alleen dat hij het echt niet wil. Ik ga me eens verder verdiepen in PMT :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_217567435
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 15:56 schreef MaJo het volgende:
Ik zie deze reactie nu pas, thanks! Hoe kwamen jullie bij PMT uit? Ik herken wel dingen in mijn zoon, ik denk namelijk echt niet dat het kwade wil is maar dat hij gewoon echt blokkeert. Hij kan het zelf ook niet goed uitleggen, alleen dat hij het echt niet wil. Ik ga me eens verder verdiepen in PMT
We liepen destijds vast op school, volgens hun door zijn HB, maar voor mij gevoel was het gewoon iets breders. MevrouwCactus, van dit forum raadde me toen dit aan. School/orthopedagoog/sociaal wijkteam wilde hem eigenlijk naar een HB-coach, maar dat leek me nogal een onhandige taktiek voor een kind dat juist problemen op andere vlakken had.
Dus ik heb zelf een PMT gevonden waarmee het klikte (de eerste "voelde" niet goed), en het SWT heeft het nog vergoed ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')