SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
Bodemschatten.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
We willen nu vrede, dus Rusland terug naar de grenzen van 2014, ontvoerde kinderen terug én herstelbetalingen. Die vrede!
Geen chantage, geen roofzuchtige imperialisten die de bodemschatten weggraaien.
quote:Kiev heeft ingestemd met de mineralendeal die Washington voorstelt, nadat de Verenigde Staten hun zwaarste eisen, waaronder een claim op 500 miljard dollar aan inkomsten uit Oekraïense grondstoffen, hebben laten vallen. Dat meldt de Financial Times.
Oekraïense functionarissen vertelden aan de krant dat de deal, die maandag zou zijn beklonken, inhoudt dat beide landen gezamenlijk grondstoffen, waaronder olie en gas, zullen exploiteren via een nieuw opgericht investeringsfonds. De herziene deal zou volgens de Oekraïense bronnen gunstigere voorwaarden bieden aan Kiev, maar nog steeds geen Amerikaanse veiligheidsgaranties omvatten.
"De mineralendeal is slechts een deel van een breder plaatje. Dat hebben we meermaals gehoord van de Amerikaanse regering", zegt de Oekraïense vicepremier Olha Stefanishyna aan de Financial Times.
© https://www.telegraaf.nl/(...)met-mineralendeal-vs
De NOS wordt ook een keer wakker. Trage handel. Afijn, ik wilde dat ik zo'n optimist was al jij maar ben dat niet zeker niet als de VS een hoofdrol speelt want het is een schurkenstaat in mijn ogen. Ik denk dat het komt omdat de Amerikaanse historie en praktijken bij mij veel beter op de hersenvliezen staan dan jij. Ik denk dat zeker maar sta open voor ontkrachting.quote:Op maandag 24 februari 2025 06:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Allemaal leuk verzonnen.
.
Uiteraard verwacht Trump snel een deal.
Trump verwachtte ook dat binnen 24 uur vrede zou zijn in Oekraïne.
Dat Trump iets verwacht wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk gebeurt.
Hier een analyse van het geheel door TLDR.
Oekraïne had bijna een deal gesloten met Biden over het exploiteren van de mineralen door Amerikaanse bedrijven. Maas heeft dat uitgesteld om een goede onderhandelingspositie met Trump te hebben.
Dat pakte iets anders uit.
Bekijk deze YouTube-video
quote:Grondstoffendeal hangt in de lucht, wat wil VS van Oekraïne?
Volgens dat plan moet Oekraïne de helft van alle opbrengsten uit grondstoffen, én uit havens en andere infrastructuur, in een Amerikaans fonds storten totdat het bedrag van 500 miljard is bereikt. Zelensky peinst daar niet over. "Ik ga niets ondertekenen wat door de komende tien generaties moet worden betaald", zei hij afgelopen zondag.
Op X spreekt de Oekraïense functionaris van "zeer constructieve" gesprekken, maar dat is schone schijn. "Het is geen onderhandelen, maar afpersen", zei een anonieme Oekraïense bron onlangs tegen The Economist.
https://nos.nl/artikel/25(...)-wil-vs-van-oekraine
Lijkt een eerste grote stap te zijn vanuit Rusland waarin ze eigenlijk zeggen dat men klaar is voor de grote stap naar vrede.quote:Kremlin says long road ahead before Russia, U.S. rebuild trust
MOSCOW, Feb. 25 (Xinhua) -- It will take time for Russia and the United States to rebuild and strengthen mutual trust, Kremlin spokesman Dmitry Peskov said Tuesday.
"We trust ourselves. To say that we trust the Americans, we will need to go a long way, we will need to develop measures to restore and strengthen mutual trust," Peskov said.
Meanwhile, the spokesman noted that Washington's stance on Ukraine is more "balanced," which facilitates efforts to resolve the Russia-Ukraine conflict.
Possible Russia-U.S. economic cooperation will come after the settlement of the conflict, he added.
"Next on the agenda is the issue of settling the Ukrainian crisis. And then... it will be time to consider possible projects for trade, economic and investment cooperation," Peskov said.
Of wat specifieker: of het doel is echte vrede, dus Russische concessies, of "vrede" waar Rusland overal mee wegkomt.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Ligt eraan of het doel is vrede of winnen van Rusland.
Even beetje pleasen nog en dan straks met de winst naar huis gaan.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:41 schreef Mikeytt het volgende:
https://english.news.cn/e(...)35c8de8ae6bff/c.html
[..]
Lijkt een eerste grote stap te zijn vanuit Rusland waarin ze eigenlijk zeggen dat men klaar is voor de grote stap naar vrede.
Complottheorien.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
Hoorde van Arend Jan Boekestijn dat Trump als in de 90s in Rusland bezig was met zaken en dat Rusland hem toen geld had gegeven om zijn bedrijf niet failliet te laten gaan. Sommige mensen denken ook dat Rusland kompromat heeft van Trump.
Nou dat kan ik niet beoordelen. Het is geen wel of niet, geen complottheorie hoekje.quote:
Die man heeft zaken gedaan all-over de world. In de jaren 90/00/10 was hij nog niet op de radar om malversaties mee te doen.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou dat kan ik niet beoordelen. Het is geen wel of niet, geen complottheorie hoekje.
Je kent me niet, maar toch besluit je dat de historie van de VS beter op jouw netvlies staat dan die van mij.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:38 schreef Peppert het volgende:
[..]
De NOS wordt ook een keer wakker. Trage handel. Afijn, ik wilde dat ik zo'n optimist was al jij maar ben dat niet zeker niet als de VS een hoofdrol speelt want het is een schurkenstaat in mijn ogen. Ik denk dat het komt omdat de Amerikaanse historie en praktijken bij mij veel beter op de hersenvliezen staan dan jij. Ik denk dat zeker maar sta open voor ontkrachting.
[..]
Nee, natuurlijk niet en dat weet je zelf best wel. Maar je blijft je "onschuldig jongetje met helicopterpetje" act opvoeren.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is inderdaad apart. Maar als dit voorkomt dat de spanning oploopt, of zelfs dat vrede sneller komt. Dan is dat toch prima?
Dat kan, maar bij complottheorieën denk ik aan hele andere dingen.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die man heeft zaken gedaan all-over de world. In de jaren 90/00/10 was hij nog niet op de radar om malversaties mee te doen.
Niks is uitgesloten natuurlijk, maar het gaat allemaal erg ver.
Na 3 jaar lang geridiculiseerd te worden, is het wel fijn als Trump dezelfde quatsch gaat verkopen.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 20:58 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet en dat weet je zelf best wel. Maar je blijft je "onschuldig jongetje met helicopterpetje" act opvoeren.
Dat is waarschijnlijk nog steeds geen optie.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 19:31 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Tot een paar weken geleden werd gezegd dat stoppen met de oorlog geen optie was want praten met Putin is onmogelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |