abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 februari 2025 @ 20:13:46 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216833686
Ligt eraan of het doel is vrede of winnen van Rusland.
Vakman pur sang
  dinsdag 25 februari 2025 @ 20:16:35 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216833708
Overgave aan een bloeddorstige veroveraar is geen vrede. Zeker geen duurzame vrede.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 25 februari 2025 @ 20:23:23 #4
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216833789
Hier trouwens wat voorbeelden van appeasementpolitiek politiek die wel succesvol waren:

1. De Vrede van Westfalen (1648)

De Dertigjarige Oorlog en de Tachtigjarige Oorlog werden beëindigd door een reeks verdragen waarbij concessies werden gedaan aan verschillende partijen. Dit appeasementbeleid hielp Europa te stabiliseren en legde de basis voor het moderne concept van soevereine staten.

2. Cuba-crisis (1962)

De VS en de Sovjet-Unie stonden op de rand van een nucleaire oorlog. Door diplomatieke appeasement verwijderde de Sovjet-Unie haar raketten uit Cuba, terwijl de VS (in het geheim) haar raketten uit Turkije terugtrok. Dit was in wezen een appeasement-strategie die een catastrofale oorlog voorkwam.

3. China en Hongkong (1997)

Het Verenigd Koninkrijk gaf Hongkong vreedzaam over aan China onder de belofte van "één land, twee systemen." Hoewel dit later is geërodeerd door China, zorgde de appeasement-strategie ervoor dat er geen gewapend conflict uitbrak bij de overdracht.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_216833791
We willen nu vrede, dus Rusland terug naar de grenzen van 2014, ontvoerde kinderen terug én herstelbetalingen. Die vrede!
Geen chantage, geen roofzuchtige imperialisten die de bodemschatten weggraaien.
pi_216833842
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
We willen nu vrede, dus Rusland terug naar de grenzen van 2014, ontvoerde kinderen terug én herstelbetalingen. Die vrede!
Geen chantage, geen roofzuchtige imperialisten die de bodemschatten weggraaien.
Bodemschatten. :')
Het moet niet gekker worden. Er liggen waarschijnlijk zeldzame metalen die met veel moeite gewonnen kunnen worden. Maar waar nooit iemand aan begonnen is, niemand heeft ooit nog geprobeerd daarin te investeren.
Vakman pur sang
  dinsdag 25 februari 2025 @ 20:31:12 #7
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216833884
LIVE | ’Oekraïne akkoord met mineralendeal VS’

quote:
Kiev heeft ingestemd met de mineralendeal die Washington voorstelt, nadat de Verenigde Staten hun zwaarste eisen, waaronder een claim op 500 miljard dollar aan inkomsten uit Oekraïense grondstoffen, hebben laten vallen. Dat meldt de Financial Times.

Oekraïense functionarissen vertelden aan de krant dat de deal, die maandag zou zijn beklonken, inhoudt dat beide landen gezamenlijk grondstoffen, waaronder olie en gas, zullen exploiteren via een nieuw opgericht investeringsfonds. De herziene deal zou volgens de Oekraïense bronnen gunstigere voorwaarden bieden aan Kiev, maar nog steeds geen Amerikaanse veiligheidsgaranties omvatten.

"De mineralendeal is slechts een deel van een breder plaatje. Dat hebben we meermaals gehoord van de Amerikaanse regering", zegt de Oekraïense vicepremier Olha Stefanishyna aan de Financial Times.

© https://www.telegraaf.nl/(...)met-mineralendeal-vs
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_216833968
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 06:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Allemaal leuk verzonnen.
.
Uiteraard verwacht Trump snel een deal.
Trump verwachtte ook dat binnen 24 uur vrede zou zijn in Oekraïne.

Dat Trump iets verwacht wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk gebeurt.

Hier een analyse van het geheel door TLDR.

Oekraïne had bijna een deal gesloten met Biden over het exploiteren van de mineralen door Amerikaanse bedrijven. Maas heeft dat uitgesteld om een goede onderhandelingspositie met Trump te hebben.
Dat pakte iets anders uit.

Bekijk deze YouTube-video
De NOS wordt ook een keer wakker. Trage handel. Afijn, ik wilde dat ik zo'n optimist was al jij maar ben dat niet zeker niet als de VS een hoofdrol speelt want het is een schurkenstaat in mijn ogen. Ik denk dat het komt omdat de Amerikaanse historie en praktijken bij mij veel beter op de hersenvliezen staan dan jij. Ik denk dat zeker maar sta open voor ontkrachting.

quote:
Grondstoffendeal hangt in de lucht, wat wil VS van Oekraïne?

Volgens dat plan moet Oekraïne de helft van alle opbrengsten uit grondstoffen, én uit havens en andere infrastructuur, in een Amerikaans fonds storten totdat het bedrag van 500 miljard is bereikt. Zelensky peinst daar niet over. "Ik ga niets ondertekenen wat door de komende tien generaties moet worden betaald", zei hij afgelopen zondag.

Op X spreekt de Oekraïense functionaris van "zeer constructieve" gesprekken, maar dat is schone schijn. "Het is geen onderhandelen, maar afpersen", zei een anonieme Oekraïense bron onlangs tegen The Economist.

https://nos.nl/artikel/25(...)-wil-vs-van-oekraine
  dinsdag 25 februari 2025 @ 20:41:01 #9
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216834001
https://english.news.cn/e(...)35c8de8ae6bff/c.html

quote:
Kremlin says long road ahead before Russia, U.S. rebuild trust

MOSCOW, Feb. 25 (Xinhua) -- It will take time for Russia and the United States to rebuild and strengthen mutual trust, Kremlin spokesman Dmitry Peskov said Tuesday.

"We trust ourselves. To say that we trust the Americans, we will need to go a long way, we will need to develop measures to restore and strengthen mutual trust," Peskov said.

Meanwhile, the spokesman noted that Washington's stance on Ukraine is more "balanced," which facilitates efforts to resolve the Russia-Ukraine conflict.

Possible Russia-U.S. economic cooperation will come after the settlement of the conflict, he added.

"Next on the agenda is the issue of settling the Ukrainian crisis. And then... it will be time to consider possible projects for trade, economic and investment cooperation," Peskov said.
Lijkt een eerste grote stap te zijn vanuit Rusland waarin ze eigenlijk zeggen dat men klaar is voor de grote stap naar vrede.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_216834009
Gewoon Rusland uit Oekraïne verjagen zonder steun van de VS. Kunnen we makkelijk. Misschien wil Canada ook wel meedoen.
pi_216834021
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Ligt eraan of het doel is vrede of winnen van Rusland.
Of wat specifieker: of het doel is echte vrede, dus Russische concessies, of "vrede" waar Rusland overal mee wegkomt.

En dat laatste verlekkeren heel wat users zich nogal op.
pi_216834134
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:41 schreef Mikeytt het volgende:
https://english.news.cn/e(...)35c8de8ae6bff/c.html
[..]
Lijkt een eerste grote stap te zijn vanuit Rusland waarin ze eigenlijk zeggen dat men klaar is voor de grote stap naar vrede.
Even beetje pleasen nog en dan straks met de winst naar huis gaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216834153
Hoorde van Arend Jan Boekestijn dat Trump als in de 90s in Rusland bezig was met zaken en dat Rusland hem toen geld had gegeven om zijn bedrijf niet failliet te laten gaan. Sommige mensen denken ook dat Rusland kompromat heeft van Trump.
pi_216834162
Is er al iets bekend over een Poetin Trump meeting?
  dinsdag 25 februari 2025 @ 20:52:53 #16
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216834164
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
Hoorde van Arend Jan Boekestijn dat Trump als in de 90s in Rusland bezig was met zaken en dat Rusland hem toen geld had gegeven om zijn bedrijf niet failliet te laten gaan. Sommige mensen denken ook dat Rusland kompromat heeft van Trump.
Complottheorien.
pi_216834189
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Complottheorien.
Nou dat kan ik niet beoordelen. Het is geen wel of niet, geen complottheorie hoekje.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 20:56:28 #18
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216834204
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nou dat kan ik niet beoordelen. Het is geen wel of niet, geen complottheorie hoekje.
Die man heeft zaken gedaan all-over de world. In de jaren 90/00/10 was hij nog niet op de radar om malversaties mee te doen.

Niks is uitgesloten natuurlijk, maar het gaat allemaal erg ver.
pi_216834208
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:38 schreef Peppert het volgende:

[..]
De NOS wordt ook een keer wakker. Trage handel. Afijn, ik wilde dat ik zo'n optimist was al jij maar ben dat niet zeker niet als de VS een hoofdrol speelt want het is een schurkenstaat in mijn ogen. Ik denk dat het komt omdat de Amerikaanse historie en praktijken bij mij veel beter op de hersenvliezen staan dan jij. Ik denk dat zeker maar sta open voor ontkrachting.
[..]

Je kent me niet, maar toch besluit je dat de historie van de VS beter op jouw netvlies staat dan die van mij.

Bijzonder.

Anyway, ik maak me geen illusies bij wat de VS wil. Maar het gaat er om wat de VS krijgt. En op dit moment staat niet vast dat Oekraine met een wurgcontract met de VS akkoord gaat.
pi_216834222
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is inderdaad apart. Maar als dit voorkomt dat de spanning oploopt, of zelfs dat vrede sneller komt. Dan is dat toch prima?
Nee, natuurlijk niet en dat weet je zelf best wel. Maar je blijft je "onschuldig jongetje met helicopterpetje" act opvoeren.
pi_216834244
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die man heeft zaken gedaan all-over de world. In de jaren 90/00/10 was hij nog niet op de radar om malversaties mee te doen.

Niks is uitgesloten natuurlijk, maar het gaat allemaal erg ver.
Dat kan, maar bij complottheorieën denk ik aan hele andere dingen.
pi_216834365
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 20:58 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet en dat weet je zelf best wel. Maar je blijft je "onschuldig jongetje met helicopterpetje" act opvoeren.
Na 3 jaar lang geridiculiseerd te worden, is het wel fijn als Trump dezelfde quatsch gaat verkopen.
pi_216834507
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 19:31 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Tot een paar weken geleden werd gezegd dat stoppen met de oorlog geen optie was want praten met Putin is onmogelijk.
Dat is waarschijnlijk nog steeds geen optie.
Het heeft er alle schijn van dat Poetin en Trump samen een 'vredesdeal' verzonnen hebben die hun beide wel goed uit komt. Zelensky mag onder aan de streep zijn handtekening zetten zonder er veel in te zeggen te hebben en Europa speelt volgens Poetin en Trump sowieso geen rol.

Technisch gezien kan je dat onderhandelen noemen, ja.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216834554
De grondstoffen waar ze Europa hun lening gingen mee afbetalen
  dinsdag 25 februari 2025 @ 21:38:23 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216834599
Ik was wel pro trump omdat hij tenminste als insteek had de oorlog te beëindigen. Het is altijd g gemakkelijk om hawkish te zijn vanuit je warme zolderkamertje.
Maar deze deal vind ik een beetje ordi. Gaat het nu om geld of om mensenlevens? En wat gaat Zelensky in ruil krijgen?
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')