abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 maart 2025 @ 05:32:22 #126
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216942996
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 01:36 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
_O- hilariteit alom. Zo ben ik als mishandelde ook meermaals veroordeeld. De politie in dit land is al waardeloos, maar het OM en de rechtspraak zijn al helemaal geen knip voor de neus waard.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216943788
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 04:35 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Is er meer informatie over deze casus?
Zeker. Het immer subjectieve NieuwRechts suggereert iets over de rechter en een bias t.o.v. asielzoekers maar neemt zo ongeveer het volledige bronartikel van RTV Drenthe over, behalve de zin waaruit blijkt dat de asielzoeker het ziekenhuis in is geslagen.

Burgerarrest mag, maar moet wel proportioneel zijn. Ik kan me goed voorstellen dat de rechter het niet proportioneel vindt als iemand om een vermeende diefstal van ¤40 het ziekenhuis in wordt geholpen.

Bovendien is onduidelijk waarom de asielzoeker is vrijgesproken, dus het is even wachten tot de uitspraak is gepubliceerd.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  donderdag 6 maart 2025 @ 08:31:22 #128
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216943836
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 01:36 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
:')

En dan janken dat je minder serieus genomen wordt? Tjah.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216943923
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 01:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Welke rechtsstaat? Lijken wel joden tegenwoordig, elke vorm van kritiek is anti semitisme.

In dit geval mag je nooit twijfelen aan de uitspraken, want dan ben je tegen de rechtspraak.
Enige wat opvalt is dat rechters vaker overduidelijk extreem linkse activisten zijn, zitten vaak in hun privé leven in dat wereldje van activisme, zoals milieu en klimaat activisme.

Kijk naar de afgelopen weken, van een slachtoffer dat veroordeeld word want iets te hard in gegrepen bij een burgerarrest, maar de dader word volledig vrijgesproken.

Of een journalist met een opinie, waarvan de rechter gaat bepalen hoe goed of fout de tekst is op basis van hoe het mogelijk opgevat zou kunnen worden door een uit de duim gezogen lezer.

David icke weren want staatsgevaarlijk, maar dan 3 haat imams nog niet persoonlijk verwelkomen.

De lijst word groter en groter, mensen zijn niet achterlijk.
Hoe rechtser je zelf bent, hoe linkser alle andere mensen lijken te zijn.
  donderdag 6 maart 2025 @ 08:45:55 #130
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216944169
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 08:35 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
En vice versa natuurlijk. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_216944690
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 08:35 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dan zal ik wel rechtser zijn geworden, aangezien Fok voor mijn ogen steeds linkser wordt.

<Knip> Temeer daar ik toch echt niet wezenlijk van mening ben veranderd en eerder iets ‘linkser’ ben geworden.

Hoe dan ook: zijn onderzoeken naar de politieke voorkeur van magistraten waaruit een overwegend linkse voorkeur gewoon bleek. Daar komt ook de ‘D66 rechters’ vandaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Jippie op 06-03-2025 19:36:18 ]
pi_216944860
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 09:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dan zal ik wel rechtser zijn geworden, aangezien Fok voor mijn ogen steeds linkser wordt.

Maar het kan natuurlijk ook liggen aan dat oproepen tot aanslagen door extreem linkse organisaties nu gewoon op Fok worden geplaatst en dat niemand dat vreemd lijkt te vinden. Temeer daar ik toch echt niet wezenlijk van mening ben veranderd en eerder iets ‘linkser’ ben geworden.

Hoe dan ook: zijn onderzoeken naar de politieke voorkeur van magistraten waaruit een overwegend linkse voorkeur gewoon bleek. Daar komt ook de ‘D66 rechters’ vandaan.
Och, je ziet hier ook steeds meer racisme en haat tegen buitenlanders en "andersdenkenden". En bij extremisten maakt het niet zoveel uit of ze links of rechts zijn, zolang ze maar extreem kunnen zijn. Al met al schuiven we al 30 jaar op naar rechts.

De rechters moeten zich aan de wetgeving houden en die is overwegend neutraal, alhoewel die ook al 30 jaar langzaam opschuift naar rechts. Alleen langzamer dan de gemiddelde mening, omdat je al die oudere wetten nog hebt.

Rechts heeft het wel veel over vrijheid, maar alleen voor zichzelf. Ze zijn over het algemeen grote voorstanders van hele harde straffen voor die andersdenkenden.

Ik versus wij.
pi_216945189
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 09:58 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Och, je ziet hier ook steeds meer racisme en haat tegen buitenlanders en "andersdenkenden". En bij extremisten maakt het niet zoveel uit of ze links of rechts zijn, zolang ze maar extreem kunnen zijn. Al met al schuiven we al 30 jaar op naar rechts.
Er zijn ook steeds meer en meer buitenlanders omdat ze er maar bij blijven komen, en ze zijn en blijven ook steeds buitenlandser.

quote:
De rechters moeten zich aan de wetgeving houden
Zij vinden zelf van niet.

quote:
en die is overwegend neutraal, alhoewel die ook al 30 jaar langzaam opschuift naar rechts. Alleen langzamer dan de gemiddelde mening, omdat je al die oudere wetten nog hebt.
Rechters voelen zich al heel lang onafhankelijk van de wet, en menen het maatschappelijk en zelfs het politiek klimaat te mogen lezen, of gewoon de wetgever te mogen overrulen. De TK, de wetgever zelf, doet ook hard mee aan die rechtsstaatcrisis door te denken dat het bij meerderheid mag besluiten dat de wet even niet geldt.

quote:
Rechts heeft het wel veel over vrijheid, maar alleen voor zichzelf. Ze zijn over het algemeen grote voorstanders van hele harde straffen voor die andersdenkenden.
Nee, dat is echt links.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_216945319
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 09:58 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

De rechters moeten zich aan de wetgeving houden en die is overwegend neutraal, alhoewel die ook al 30 jaar langzaam opschuift naar rechts. Alleen langzamer dan de gemiddelde mening, omdat je al die oudere wetten nog hebt.

Ik versus wij.
Als jouw punt is dat Fok ook veel extremer is geworden in standpunten (en daarmee ook een stuk minder gezellig), dan eens.

Mijn punt was meer dat het op zich wel waar is dat hoe rechtser je bent je meer linkse mensen ziet, maar dat het ook gewoon kan dat er meer linkse mensen zijn in een bepaalde beroepsgroep. En voor de rechtspraak geldt dat, aangezien dat is gebleken uit onderzoek.
pi_216945364
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 10:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als jouw punt is dat Fok ook veel extremer is geworden in standpunten (en daarmee ook een stuk minder gezellig), dan eens.

Mijn punt was meer dat het op zich wel waar is dat hoe rechtser je bent je meer linkse mensen ziet, maar dat het ook gewoon kan dat er meer linkse mensen zijn in een bepaalde beroepsgroep. En voor de rechtspraak geldt dat, aangezien dat is gebleken uit onderzoek.
Fair enough. Maar je ziet natuurlijk hetzelfde als de rechters minder zijn opgeschoven naar rechts dan het gemiddelde van de rest van de bevolking. En al de bestaande jurisprudentie werkt dat in de hand, die verandert niet zo snel. Dat was mijn punt.
pi_216945370
quote:

[..]

Maar het kan natuurlijk ook liggen aan dat oproepen tot aanslagen door extreem linkse organisaties nu gewoon op Fok worden geplaatst en dat niemand dat vreemd lijkt te vinden.
Dat is nogal een aantijging. Waar kan ik dat met eigen ogen lezen?
  donderdag 6 maart 2025 @ 15:04:29 #137
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216948690
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 08:27 schreef recursief het volgende:

[..]
Zeker. Het immer subjectieve NieuwRechts suggereert iets over de rechter en een bias t.o.v. asielzoekers maar neemt zo ongeveer het volledige bronartikel van RTV Drenthe over, behalve de zin waaruit blijkt dat de asielzoeker het ziekenhuis in is geslagen.

Burgerarrest mag, maar moet wel proportioneel zijn. Ik kan me goed voorstellen dat de rechter het niet proportioneel vindt als iemand om een vermeende diefstal van ¤40 het ziekenhuis in wordt geholpen.

Bovendien is onduidelijk waarom de asielzoeker is vrijgesproken, dus het is even wachten tot de uitspraak is gepubliceerd.
Bedankt voor het posten.

Ik snap wel dat de bevolking van het dorp laaiend is, dit is zeer duidelijk wederom een gerechtelijke dwaling waarbij de rechter het slachtoffer en dader gewoon even omdraait, geen rekening houdend met wie de aanstichter is en dat de aansticher een vluchtpoging ondernam.

quote:
De 51-jarige man gaf aan dat hij de asielzoeker pootje lichtte en dat hij de pet van zijn hoofd sloeg. Voor de rechtbank droeg hij daarmee bij aan openlijke geweldpleging, waarbij het niet uitmaakt wie wat heeft gedaan.
Als dit de redenering van de rechtbank is, is dit prima aan te vechten, door de overduidelijke redenatiefout, in een hoger beroep.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_216949074
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Bedankt voor het posten.

Ik snap wel dat de bevolking van het dorp laaiend is, dit is zeer duidelijk wederom een gerechtelijke dwaling waarbij de rechter het slachtoffer en dader gewoon even omdraait, geen rekening houdend met wie de aanstichter is en dat de aansticher een vluchtpoging ondernam.
[..]
Als dit de redenering van de rechtbank is, is dit prima aan te vechten, door de overduidelijke redenatiefout, in een hoger beroep.
Heb je een link naar het vonnis? Ik kon de uitspraak nog niet vinden op https://uitspraken.rechtspraak.nl/ maar kennelijk weet jij wel al precies wat de motivering van de rechter hier was.
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:22:07 #139
56749 BlaZ
pi_216949511
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:41 schreef recursief het volgende:

[..]
Heb je een link naar het vonnis? Ik kon de uitspraak nog niet vinden op https://uitspraken.rechtspraak.nl/ maar kennelijk weet jij wel al precies wat de motivering van de rechter hier was.
Ik ga af op het bronartikel, het omdraaien van dader en slachtoffer gaat mij veel te ver ook al is er sprake van disproportioneel geweld.

Uiteindelijk gaat het om een casus waarbij x steelt en x geld meekrijgt, dat kan gewoon niet.
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:26:48 #140
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_216949566
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik ga af op het bronartikel, het omdraaien van dader en slachtoffer gaat mij veel te ver ook al is er sprake van disproportioneel geweld.

Uiteindelijk gaat het om een casus waarbij x steelt en x geld meekrijgt, dat kan gewoon niet.
Als jij een rol drop steelt en vervolgens wordt je hele kop verbouwd door omstanders hoop ik ook voor je dat je recht hebt op een schadevergoeding om eerlijk te zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:36:52 #141
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216949674
quote:
Maar het kan natuurlijk ook liggen aan dat oproepen tot aanslagen door extreem linkse organisaties nu gewoon op Fok worden geplaatst
Waar en wanneer is dit gebeurt?

Lijkt mij dat de autoriteiten hiervan weten?
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:38:09 #142
56749 BlaZ
pi_216949690
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:26 schreef Caland het volgende:

[..]
Als jij een rol drop steelt en vervolgens wordt je hele kop verbouwd door omstanders hoop ik ook voor je dat je recht hebt op een schadevergoeding om eerlijk te zijn.
Enkel een crimineel zou andere criminelen tegen vergelding willen beschermen. Een rol drop of een auto, het blijft het afnemen van het eigendom van een ander, die grens overgaan is zwaar misdadig en plaats de persoon die de daad pleegt buiten de maatschappij.
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:40:15 #143
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_216949711
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:38 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Enkel een crimineel zou andere criminelen tegen vergelding willen beschermen. Een rol drop of een auto, het blijft het afnemen van het eigendom van een ander, die grens overgaan is zwaar misdadig en plaats de persoon die de daad pleegt buiten de maatschappij.
Dus dan is alles geoorloofd jegens diegene? Dat zou een mooie boel worden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:40:18 #144
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216949712
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:38 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nou nou nou betoog je nou voor de doodstraf als iemand een pak pampers steelt?
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:41:42 #145
56749 BlaZ
pi_216949727
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:40 schreef Caland het volgende:

[..]
Bescherming van eigendom gaat boven de bescherming van de crimineel inderdaad.
pi_216949739
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 01:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Welke rechtsstaat? Lijken wel joden tegenwoordig, elke vorm van kritiek is anti semitisme.

In dit geval mag je nooit twijfelen aan de uitspraken, want dan ben je tegen de rechtspraak.
Enige wat opvalt is dat rechters vaker overduidelijk extreem linkse activisten zijn, zitten vaak in hun privé leven in dat wereldje van activisme, zoals milieu en klimaat activisme.

Kijk naar de afgelopen weken, van een slachtoffer dat veroordeeld word want iets te hard in gegrepen bij een burgerarrest, maar de dader word volledig vrijgesproken.

Of een journalist met een opinie, waarvan de rechter gaat bepalen hoe goed of fout de tekst is op basis van hoe het mogelijk opgevat zou kunnen worden door een uit de duim gezogen lezer.

David icke weren want staatsgevaarlijk, maar dan 3 haat imams nog niet persoonlijk verwelkomen.

De lijst word groter en groter, mensen zijn niet achterlijk.
oh ja dit was ik helemaal vergeten, echt meten met twee maten hier he _O- ok, weg met icke maar dan ook weg met haatimams
pi_216949740
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 08:27 schreef recursief het volgende:

[..]

quote:
Volgens Sassen is het extra wrang dat het Openbaar Ministerie de zaak eerst seponeerde, maar later alsnog besloot tot vervolging.
Dit is wel opmerkelijk.
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:43:37 #148
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216949746
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:40 schreef Caland het volgende:

[..]
Als ik zijn pohi lees, lees ik ook terug dat hij vindt dat rechters terecht gesteld moeten worden als ze geen uitspraak doen naar zijn mening.

Denk dat Blaz geen fan is van een rechtstaat en wel van eigen rechter spelen.
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:44:59 #149
56749 BlaZ
pi_216949778
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:40 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Nou nou nou betoog je nou voor de doodstraf als iemand een pak pampers steelt?
Ik spreek over een reactie op, niet een gerechtelijke straf.
  donderdag 6 maart 2025 @ 16:49:21 #150
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_216949823
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:43 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Als ik zijn pohi lees, lees ik ook terug dat hij vindt dat rechters terecht gesteld moeten worden als ze geen uitspraak doen naar zijn mening.

Denk dat Blaz geen fan is van een rechtstaat en wel van eigen rechter spelen.
En tribunalen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')