abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 06:11:51 #51
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  maandag 11 mei 2026 @ 08:40:00 #52
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220761599
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:57 schreef SV-tje het volgende:
Wat plaatjes van poorten uitgezocht :) Man en ik hadden hetzelfde idee dus dat is makkelijk. Of het hout met staal of helemaal staal wordt weten we nog niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Allebei mooi! Moet het ook nog elektrisch worden?
Resistance is futile.
  maandag 11 mei 2026 @ 09:17:07 #53
36431 bleiblei
Afgehaakt.
pi_220761792
Ik zou onderhoudstechnisch voor staal gaan. Je moet heel precies het hout selecteren wil je voorkomen dat het niet krom gaat trekken (rechte nerven, geen knoestjes). Of ze op stalen strips monteren aan de achterkant. Maar ja, dat is ook niet echt mooi.
  maandag 11 mei 2026 @ 22:09:23 #54
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_220768624
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 06:11 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik denk zelf dat hout met staal beter in jullie omgeving past :)
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2026 08:40 schreef Seven. het volgende:

[..]
Allebei mooi! Moet het ook nog elektrisch worden?
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 09:17 schreef bleiblei het volgende:
Ik zou onderhoudstechnisch voor staal gaan. Je moet heel precies het hout selecteren wil je voorkomen dat het niet krom gaat trekken (rechte nerven, geen knoestjes). Of ze op stalen strips monteren aan de achterkant. Maar ja, dat is ook niet echt mooi.
Eigenlijk alles wat jullie noemen is precies wat onze keuze gaat bepalen. En inderdaad elektrisch, want je kunt niet op de weg stilstaan om het hek open te doen, dus moet op afstand bediend worden.

Toen we net met de hond wandelde om de hoek moest ik wel lachen, want daar zitten natuurlijk allemaal bedrijven die allemaal stalen hekken hebben.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_220768670
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 22:57 schreef SV-tje het volgende:
Wat plaatjes van poorten uitgezocht :) Man en ik hadden hetzelfde idee dus dat is makkelijk. Of het hout met staal of helemaal staal wordt weten we nog niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sommige honden vinden houten latten ook een lekker hapje. :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 25 mei 2026 @ 23:10:30 #56
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_220888791
We hadden wat problemen met de auto, dus hij moest afgesloten staan. Toch handig zo'n overkapping O-)

Zaterdag hebben we bij zwager en schoonzus bijna 400m2 grasmatten gelegd, dus rest van het weekend wat rustiger aan.
Vrijdag gaan we weer verder in onze eigen tuin met het weghalen van boomstronken en het plaatsen van hedera tegen de tuinkant van de container. Kwamen een goede aanbieding tegen van een kweker die voorraad overschot heeft van een aantal planten. Dus ook meteen de schutting klaar gemaakt voor nieuwe planten in het stuk waar we al eerder geplant hebben en daar waar we paar jaar geleden nog geen bakken hadden.



Dit is stuk schutting wat op hetzelfde moment is geplant maar dan in de schaduw

Wat we anders gaan doen aan de straatkant? Er komt een druppelslang op timer in de bakken.

[ Bericht 5% gewijzigd door SV-tje op 26-05-2026 10:49:35 ]
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 26 mei 2026 @ 10:52:07 #57
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_220890241
We hebben nog een dilemma, tegen de houten schutting hebben we betonnen palen staan. Bij het rechtse stuk hebben deze geen functie omdat de schutting delen tegen de unit geschroefd zitten. Wat vinden jullie moeten we de palen toch plaatsen voor het zicht of wachten tot alle volgegroeid is en je ze toch niet meer ziet?POLL
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_220890865
Ik verwacht dat als je nu de druppelslang neerlegt dat je met een jaar op t zelfde punt bent als bij de andere schutting. Dus dan zou ik het zelf zonde van het geld/werk vinden.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 23:10:04 #59
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_220925260
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 12:43 schreef Puala het volgende:
Ik verwacht dat als je nu de druppelslang neerlegt dat je met een jaar op t zelfde punt bent als bij de andere schutting. Dus dan zou ik het zelf zonde van het geld/werk vinden.
Geld kost het gelukkig niet want de palen hebben we al, maar werk hebben we genoeg dus we houden het (voorlopig) maar op zonder.

Over 2 weken kunnen we de graafmachine weer lenen, het eerste wat we dan gaan doen is de helling voor de container glad trekken en klaar maken voor beplanting. Omdat we dan nog maar moeilijk bij de bak tegen de container kunnen was het tijd om daar hedera te planten. Via marktplaats kwamen we een kweker in de buurt tegen met zodanig goede prijs dat we ook meteen voor de schutting hebben gekocht. Dus dit weekend ondanks de hitte alles geplant.



Inmiddels zitten ook de planten die nog op de grond liggen tegen de schutting aan.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_220930273
Lekker klusje was dat, snel gegaan. Ben benieuwd naar de graaf foto’s :)
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 20:08:47 #61
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_220931618
Lijkt mooi zo met die hedera er rondom heen! dat wil wel groeien dacht ik zo.
  maandag 1 juni 2026 @ 22:47:12 #62
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_220938790
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:12 schreef Puala het volgende:
Lekker klusje was dat, snel gegaan. Ben benieuwd naar de graaf foto’s :)
Vrijdag middag en zaterdag. Zondag heeft manlief de laatste paar afgemaakt.

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 20:08 schreef Vonkenboer het volgende:
Lijkt mooi zo met die hedera er rondom heen! dat wil wel groeien dacht ik zo.
Laten we het hopen, ik heb niet de behoefte om nog een keer de hele lengte aan te planten.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  vrijdag 5 juni 2026 @ 09:36:18 #63
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_220963521
We hebben 261 planten en 4m3 tuin aarde besteld voor de helling en een stukje tuin van 13m2 in de buurt van het terras, worden 19 juni bezorgd, dus dan kunnen we weer an de slag. Duimen jullie mee voor mooi (maar niet te warm weer).
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_220963784
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 09:36 schreef SV-tje het volgende:
We hebben 261 planten en 4m3 tuin aarde besteld voor de helling en een stukje tuin van 13m2 in de buurt van het terras, worden 19 juni bezorgd, dus dan kunnen we weer an de slag. Duimen jullie mee voor mooi (maar niet te warm weer).
Yes! Flink natmaken de grond.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 11:57:49 #65
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_220964731
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 10:03 schreef blomke het volgende:

[..]
Yes! Flink natmaken de grond.
Gaan we zeker doen en komen ook druppel slangen in (doen we overal waar we aanplanten, slangen zijn relatief goedkoop en met de droge zandgrond hier geen overbodige luxe de eerste jaren).
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_220965287
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:57 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Gaan we zeker doen en komen ook druppel slangen in (doen we overal waar we aanplanten, slangen zijn relatief goedkoop en met de droge zandgrond hier geen overbodige luxe de eerste jaren).
Zeker. Wij wonen ook op zandgrond; we hebben drie regentonnen met overloop die uitkomt op druppelslang. Gaat - als de regenton vol is - de slang de rest verspreiden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_221009332
Mooi dat de nieuwe bank er staat en het behang er aankomt — dat geeft meteen weer een andere sfeer. Die felgroene container als waypoint voor collega's op de fiets is ook wel grappig. Succes komend weekend met het behangen!
  zondag 14 juni 2026 @ 20:22:49 #68
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_221042947
De bakken voor de planten zijn bijna klaar.

In deze bak komen de volgende planten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de tweede bak bij het huis, die is van 3 kanten te zien op verschillende momenten en daar proberen we ook rekening mee te houden bij het aanplanten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 21 juni 2026 @ 23:04:06 #69
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_221113976
Ondanks de warmte is het gelukt om alle aangekochte planten te plaatsen. Met uitzondering van het grootste deel van de Vinca minor en de helft van de zegge hebben we ook de planten die we bij mijn schoonmoeder, voor zij ging verhuizen in januari, hadden meegenomen geplant, nadat we ze hebben schoongemaakt en uitgedund. De rest doen we op een later moment.
Ik ben er inmiddels achter dat er toch meer zon op die stukjes tuin komt dan ik dacht als het echt zomer is.


We hebben hier even een klein hekje omheen gezet omdat dit voor de honden de kortste weg was van de ene naar de andere deur en ze niet gewend zijn dat daar planten staan.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')