abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 februari 2025 @ 14:08:35 #201
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216817739
Bild probeert al decennia net zoals de Britse Tabloids grappige koppen te gebruiken, maar de creativiteit ontbreekt.
  maandag 24 februari 2025 @ 14:17:36 #202
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216817858
twitter

In de nieuwe Bondsdag is steun nodig van Linke, die een voorwaarde hebben: geen opheffing voor defensie-uitgaven, maar sociale uitgaven/klimaat etc
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 24 februari 2025 @ 14:22:39 #203
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216817920
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 14:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Bild probeert al decennia net zoals de Britse Tabloids grappige koppen te gebruiken, maar de creativiteit ontbreekt.
Duitsers en humor.. Ze zijn beter in andere dingen, zeg maar.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 24 februari 2025 @ 15:26:16 #204
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216818650
quote:
9s.gif Op maandag 24 februari 2025 14:22 schreef Perrin het volgende:

[..]
Duitsers en humor.. Ze zijn beter in andere dingen, zeg maar.
Niet zo dat er geen brilliante D humoristen zijn maar eerder de „Dienst ist Dienst und Schnaps ist Schnaps“ Mentalität dat je de dingen niet moet vermengen
pi_216818976
Een fantastisch resultaat voor AfD. Iedereen gefeliciteerd. Nu is het een kwestie van geduld hebben, nu nog worden genegeerd en de ellende nog even groter zien worden, en dan de volgende verkiezingen worden ze de grootste. Want de geest is uit de fles, dit is niet meer te stoppen. En in die zin is het juist enorm gunstig dat ze nu nog worden buitengesloten, Duitsland staat er zeer slecht voor, economisch als demografisch, en over vier jaar zal het er nog veel slechter voor staan. Dát is voor AfD het moment te gaan oogsten, en de allergrootste te worden waarop zíj zullen bepalen met wie ze willen regeren en dan zullen ze échte verandering kunnen doorvoeren. Als ze nu hadden gewonnen was dat op een veel slechter moment gekomen. En ik denk dat er misschien wel veel eerder dan over vier jaar nieuwe verkiezingen zullen komen, en dan kunnen ze alsnog de macht grijpen, op een veel gunstiger moment.
  maandag 24 februari 2025 @ 15:56:42 #206
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216819053
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 15:50 schreef Eagles89 het volgende:
Een fantastisch resultaat voor AfD. Iedereen gefeliciteerd. Nu is het een kwestie van geduld hebben, nu nog worden genegeerd en de ellende nog even groter zien worden, en dan de volgende verkiezingen worden ze de grootste. Want de geest is uit de fles, dit is niet meer te stoppen. En in die zin is het juist enorm gunstig dat ze nu nog worden buitengesloten, Duitsland staat er zeer slecht voor, economisch als demografisch, en over vier jaar zal het er nog veel slechter voor staan. Dát is voor AfD het moment te gaan oogsten, en de allergrootste te worden waarop zíj zullen bepalen met wie ze willen regeren en dan zullen ze échte verandering kunnen doorvoeren. Als ze nu hadden gewonnen was dat op een veel slechter moment gekomen. En ik denk dat er misschien wel veel eerder dan over vier jaar nieuwe verkiezingen zullen komen, en dan kunnen ze alsnog de macht grijpen, op een veel gunstiger moment.
Echte verandering zoals uit de EU stappen en helemaal aan de bedelstaf raken?
pi_216819135
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 15:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Echte verandering begint momenteel met migratie. Al die kanslozen keihard deporteren, begin eerst maar eens met al die illegalen waar je nu dagelijks die aanslagen van hebt. Daarna iedereen die geen Duits spreekt en al jaren van een Duitse woning en uitkering geniet en ondertussen vastgeroest op de bank naar Haat TV Syrië of Turkije zit te kijken.
En daarna iedereen die anti Duitse sentimenten toont, die alles haat wat vrij en westers is en met Hamas en andere terror vlaggen loopt te zwaaien en allerlei arabische haatteksten tijdens demonstraties loopt te bleren. En tot slot alle Syriers sowieso allemaal terug, dat land is nu oorlogsvrij, geen Assad meer waar ze zogenaamd voor gevlucht waren door 10+ veilige landen om in Duitsland te eindigen. WEG ERMEE. En dáárna gaan we verder praten en mag de AfD zich weer terugtrekken wat mij betreft. Dát is momenteel wat er moet gebeuren.
  maandag 24 februari 2025 @ 16:02:28 #208
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_216819136
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 15:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zijn wij, of zijn de Duitsers al bijna aan de bedelstaf dan?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator maandag 24 februari 2025 @ 16:03:38 #209
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216819145
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2025 16:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat vraag je aan de verkeerde usert.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 24 februari 2025 @ 16:04:39 #210
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216819154
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2025 16:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als ze uit de EU stappen zoals de AfD wil is dat hun eindpunt.
pi_216819323
quote:
Dit was duidelijk het maximaal haalbare. Van de kiezers op andere partijen wil praktisch niemand ook maar denken aan AfD in de regering. Dus nee, er komt geen ander moment om te oogsten, met twijfelde niet tussen een andere partij en AfD, waarbij ze de volgende keer een andere keus zouden kunnen maken.

AfD heeft duidelijk maximaal gepiekt, alles zat ook mee deze verkiezingen. Eigenlijk is er namelijk bijna alleen over asiel gepraat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216819439
Ik vrees met grote vrezen dat we op korte termijn hele vervelende situaties gaan ervaren.
Het volk is er zo klaar mee, mensen gaan straks op roof- en moordtocht.

Het stelselmatig negeren van een geluid dat door elk EU-land in steeds grotere mate wordt getoond, wordt keer-op-keer in de kiem gesmoord.
Als dit de democratie is waar mensen gelukkig van worden, spreek vooral voor jezelf.. maar als mensen decennialang genegeerd worden... dat gaat dat hoe dan ook een groot probleem worden is mijn voorspelling.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_216819442
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 16:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit was duidelijk het maximaal haalbare. Van de kiezers op andere partijen wil praktisch niemand ook maar denken aan AfD in de regering. Dus nee, er komt geen ander moment om te oogsten, met twijfelde niet tussen een andere partij en AfD, waarbij ze de volgende keer een andere keus zouden kunnen maken.

[ afbeelding ]

AfD heeft duidelijk maximaal gepiekt, alles zat ook mee deze verkiezingen. Eigenlijk is er namelijk bijna alleen over asiel gepraat.
Heel erg veel hebben CDU gestemd omdat ze AfD te radicaal vinden. In zekere zin is CDU/CSU gewoon AfD light, want de meesten stemden vanwege migratie. Dus als het over een paar er nòg slechter voorstaat betreft migratie wat ik ook verwacht, gaan die kiezers alsnog gewoon naar AfD, precies wat je in NL zag gebeuren. Toen werd ook altijd geroepen dat PVV nooit groter dan 15-20 zetels kon halen, maar toen PVV salonfahig werd stapten ze massaal van het gangbare en vertrouwde en veilige VVD over naar de PVV. En ook heel veel mensen die nooit eerder gestemd hadden. Die groep heb je in Duitsland zeker ook. Op een gegeven moment is de maat vol, de druppel die de emmer doet overlopen.
  maandag 24 februari 2025 @ 16:32:42 #214
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216819465
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 16:30 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Heel erg veel hebben CDU gestemd omdat ze AfD te radicaal vinden. In zekere zin is CDU/CSU gewoon AfD light, want de meesten stemden vanwege migratie. Dus als het over een paar er nòg slechter voorstaat betreft migratie wat ik ook verwacht, gaan die kiezers alsnog gewoon naar AfD, precies wat je in NL zag gebeuren. Toen werd ook altijd geroepen dat PVV nooit groter dan 15-20 zetels kon halen.
Waarom zou het er over vier jaar nog slechter voorstaan mbt migratie?
pi_216819478
quote:

[..]
Heel erg veel hebben CDU gestemd omdat ze AfD te radicaal vinden. In zekere zin is CDU/CSU gewoon AfD light, want de meesten stemden vanwege migratie. Dus als het over een paar er nòg slechter voorstaat betreft migratie wat ik ook verwacht, gaan die kiezers alsnog gewoon naar AfD, precies wat je in NL zag gebeuren. Toen werd ook altijd geroepen dat PVV nooit groter dan 15-20 zetels kon halen.
Nee, dus. Dat bewijs ik net. VVD en CDA kiezers vonden PVV altijd al acceptabel om te regeren, CDU kiezers denken heel anders over AfD.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_216819482
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 16:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom zou het er over vier jaar nog slechter voorstaan mbt migratie?
Wacht maar rustig af. Wel de kranten en het nieuws blijven lezen en kijken. En dan spreken we elkaar hier over een paar jaar nog wel weer.
  maandag 24 februari 2025 @ 16:34:48 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216819485
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 16:34 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Wacht maar rustig af. Wel de kranten en het nieuws blijven lezen en kijken. En dan spreken we elkaar hier over een paar jaar nog wel weer.
Je kan het dus niet onderbouwen.
pi_216819487
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 16:30 schreef Viesdik het volgende:
Ik vrees met grote vrezen dat we op korte termijn hele vervelende situaties gaan ervaren.
Het volk is er zo klaar mee, mensen gaan straks op roof- en moordtocht.

Het stelselmatig negeren van een geluid dat door elk EU-land in steeds grotere mate wordt getoond, wordt keer-op-keer in de kiem gesmoord.
Als dit de democratie is waar mensen gelukkig van worden, spreek vooral voor jezelf.. maar als mensen decennialang genegeerd worden... dat gaat dat hoe dan ook een groot probleem worden is mijn voorspelling.
Ja, de progressieven worden al te lang genegeerd in een aantal landen, heb je een punt.
pi_216819504
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 16:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dus. Dat bewijs ik net. VVD en CDA kiezers vonden PVV altijd al acceptabel om te regeren, CDU kiezers denken heel anders over AfD.
20 jaar geleden wilde CDA en VVD ook niet met PVV regeren hoor, Wilders werd toen als veel te extreem gezien. Vergeet niet dat AfD pas aan twee(!) eerdere verkiezingen heeft meegedaan, en de PVV al 22 jaar heeft meegedaan. Toen PVV zo jong als AfD was ging het exact zo als je nu ziet. Echt precies hetzelfde.
  Moderator maandag 24 februari 2025 @ 16:37:11 #220
236264 crew  capricia
pi_216819520
quote:

[..]
Heel erg veel hebben CDU gestemd omdat ze AfD te radicaal vinden. In zekere zin is CDU/CSU gewoon AfD light, want de meesten stemden vanwege migratie. Dus als het over een paar er nòg slechter voorstaat betreft migratie wat ik ook verwacht, gaan die kiezers alsnog gewoon naar AfD, precies wat je in NL zag gebeuren. Toen werd ook altijd geroepen dat PVV nooit groter dan 15-20 zetels kon halen, maar toen PVV salonfahig werd stapten ze massaal van het gangbare en vertrouwde en veilige VVD over naar de PVV. En ook heel veel mensen die nooit eerder gestemd hadden. Die groep heb je in Duitsland zeker ook. Op een gegeven moment is de maat vol, de druppel die de emmer doet overlopen.
Je bent alleen maar aan het hopen op iets wat misschien ooit in een parallelle toekomst zou kunnen gaan gebeuren.
Ze hebben nu gewoon niet goed genoeg gescored. Kans verkeken. Jammer joh.

Over een X aantal jaar moet je maar afwachten waarover de verkiezingen precies gaan.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 24 februari 2025 @ 16:39:13 #221
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216819532
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 16:36 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
20 jaar geleden wilde CDA en VVD ook niet met PVV regeren hoor, Wilders werd toen als veel te extreem gezien. Vergeet niet dat AfD pas aan twee(!) eerdere verkiezingen heeft meegedaan, en de PVV al 22 jaar heeft meegedaan. Toen PVV zo jong als AfD was ging het exact zo als je nu ziet. Echt precies hetzelfde.
In Belgie is het Vlaams Belang al veel ouder dan de PVV, en worden die nog iedere keer achter het cordon sanitair gegooid. Het verschilt per land.
pi_216819549
quote:
Ze hebben een absolute meerderheid nodig om te regeren want geen enkele andere partij en kiezers van die partij wil met de AfD nazi's in een coalitie. En dat gaat nooit gebeuren.
pi_216819580
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 16:36 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Bullshit. PVV bestaat nog niet eens 20 jaar en mocht bij de tweede verkiezing waaraan ze meededen meteen gedogen. 23 jaar geleden stapten CDA en VVD in een kabinet met de voorloper van de PVV de LPF.
pi_216819646
quote:

[..]
CDU is een kartel partij met perverse belangen, die alleen voor hun eigen belangen gaan ipv het volksbelang. Dat kunnen we sowieso met zekerheid stellen.
Principeel samenwerken met de grootste verliezer en principeel de grote winnaar negeren.. shame on them
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_216819702
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 16:48 schreef Viesdik het volgende:

[..]
CDU is een kartel partij met perverse belangen, die alleen voor hun eigen belangen gaan ipv het volksbelang. Dat kunnen we sowieso met zekerheid stellen.
Principeel samenwerken met de grootste verliezer en principeel de grote winnaar negeren.. shame on them
Verliezer en winnaar bestaat niet bij een verkiezing. Elke partij begint op 0 en krijgt een aantal zetels, je verliest geen zetels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')