quote:Op maandag 24 februari 2025 10:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wagenknecht is het niet eens met de uitslag. Gaat naar Karlsruhe (Rechtbank voor de grondwet) omdat ze vind dat het niet klopt dat wanneer je 13.400 stemmen te weinig hebt je niet in het parlement komt.
wikipedia quoten over politieke itemsquote:Op maandag 24 februari 2025 10:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Doe wat meer onderzoek. Er is zelfs een term voor
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ostalgie
zijn dan communisten, en wokies?quote:Op maandag 24 februari 2025 10:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Niet alleen voor mij maar voor alle niet mede wappies op dit forum
En dan aankomen met twitter.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:33 schreef Viesdik het volgende:
[..]
wikipedia quoten over politieke items__________!
[ x ]
[ x ]
Bron aanvallen omdat je met jouw bek vol tanden staat hahaha. Wat een intellect.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:33 schreef Viesdik het volgende:
[..]
wikipedia quoten over politieke items__________!
[ x ]
[ x ]
Heb je een youtube linkje nodig danquote:
Misshcien moet je eens beter onderzoek doen naar de verschuiving naar rechts, ipv te doen alsof het aan de DDR-nostalgyboys ligtquote:Op maandag 24 februari 2025 10:38 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Bron aanvallen omdat je met jouw bek vol tanden staat hahaha. Wat een intellect.
Het woord staat zelfs in het woordenboek
https://www.vandale.nl/gr(...)s/vertaling/Ostalgie
Maar nee het is een door mij verzonnen realiteit hoor. Echt waar!
Nogmaals, doe wat meer onderzoek. Je zet jezelf hier weer gigantisch voor lul.
Het heeft helemaal niets te maken met jouw verzonnen realiteit dat aan het 'communisme' in West Duitsland want dan zouden de Ossies het wel steunen. Een groot gedeelte denkt namelijk nog met weemoed terug aan die tijd.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:40 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Misshcien moet je eens beter onderzoek doen naar de verschuiving naar rechts, ipv te doen alsof het aan de DDR-nostalgyboys ligt
Ik wist niet dat er zoveel DDR-nostalgyboys in Nederland en Amerika wonen___!
En leg mij eens uit hoe een partij die dikwijls wordt vergeleken met nazi's zo'n nostalgie hebben naar het communisme of vice versa.
Doe nou eens niet zo dom aapie
Je kiest er bewust voor om dom te blijven omdat de uitkomst in je straatje past.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niets te maken met jouw verzonnen realiteit dat aan het 'communisme' in West Duitsland want dan zouden de Ossies het wel steunen. Een groot gedeelte denkt namelijk nog met weemoed terug aan die tijd.
Jij kunt gewoon niet toegeven dat jouw argument helemaal nergens op sloeg.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:45 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Je kiest er bewust voor om dom te blijven omdat de uitkomst in je straatje past.
En heeft een hertelling nog zin? Of is het verschil daarvoor te groot?quote:Op maandag 24 februari 2025 10:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wagenknecht is het niet eens met de uitslag. Gaat naar Karlsruhe (Rechtbank voor de grondwet) omdat ze vind dat het niet klopt dat wanneer je 13.400 stemmen te weinig hebt je niet in het parlement komt.
Als de waarheid pijn doet, kiezen mensen liever voor een aangename leugen.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Jij kunt gewoon niet toegeven dat jouw argument helemaal nergens op sloeg.
Jouw waarheid.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:49 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Als de waarheid pijn doet, kiezen mensen liever voor een aangename leugen.
Trust me, I know.
Dat klopt wel, maar is niet uniek Oost-Duits ofzo. Dat zie je eigenlijk in elk gebied met een alomvattende industrie of overheid waarbij assertiviteit ontmoedigd wordt (en laten we eerlijk zij, vrijuit ideeën uitten was in de DDR geen best idee). Wallonië duurde na de industriële klap ook een hele tijd, of Zuid-Limburg na de mijnsluiting.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb ook gelezen dat de in Oost-Duitsland achtergebleven bevolking nogal passief is en niet heel ondernemend en dat de meeste nieuwe ondernemingen in dat gebied worden gestart door mensen met een Poolse of anderssoortige buitenlandse achtergrond. Dat helpt ook niet bepaald mee om het gebied mee te krijgen in de vaart der volkeren.
Zo blijft het een beetje een achtergebleven gebied en het is niet bepaald magneet voor ondernemende Duitsers uit West-Duitsland die zich daar zouden willen vestigen.
Ik lijd regelmatig pijn kan ik je vertellen.quote:
Dat is net als janken omdat je zakt omdat je een 5,45 haalt. Dan had je maar moeten leren om een 7 te halen.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Je kunt dus zoals eerder geopperd wel het daar vestigen van mensen met een want andere, meer ondernemende, mindset bevorderen. Stukje investeren in menselijk kapitaal.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:50 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar is niet uniek Oost-Duits ofzo. Dat zie je eigenlijk in elk gebied met een alomvattende industrie of overheid waarbij assertiviteit ontmoedigd wordt (en laten we eerlijk zij, vrijuit ideeën uitten was in de DDR geen best idee). Wallonië duurde na de industriële klap ook een hele tijd, of Zuid-Limburg na de mijnsluiting.
Politiek doe je daar niet zoveel aan denk ik.
De druiven zijn weer zuur.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik vind het vrij bijzonder dat je met bijna 2,5 miljoen stemmen geen zetels kan halen.quote:Op maandag 24 februari 2025 10:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zeker. Het voorkomt versplintering maar het werpt wel drempels op voor democratische vernieuwing.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:07 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik vind het vrij bijzonder dat je met bijna 2,5 miljoen stemmen geen zetels kan halen.
[ afbeelding ]
Die kiesdrempel is een zegen voor Duitsland. Zoiets zouden we ook in Nederland moeten hebben. Nederland is onbestuurbaar geworden met al die kleine partijen.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:07 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik vind het vrij bijzonder dat je met bijna 2,5 miljoen stemmen geen zetels kan halen.
[ afbeelding ]
En dan te bedenken dat er genoeg mensen hier zijn die ook zo'n systeem in NL willen.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:07 schreef Viesdik het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat kun je zeker vinden, de vraag is wel of we dit pleidooi ook van haar gezien zouden hebben als zij er net boven zat en de FDP er net onder.quote:Op maandag 24 februari 2025 11:07 schreef Viesdik het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |