abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216828067
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 12:04 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Nou ja precies, dus soms moet je even.
De luiers liggen nog in mijn nachtkastje :')
Die kunnen ook wel in de kliko (niet pmd :+ )

@Mushanga71 niks ze!
Mooi dat het gelukt is bij de ortho.
Fake it till you make it...
  dinsdag 25 februari 2025 @ 12:53:57 #102
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_216828275
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 12:34 schreef Nijna het volgende:

[..]
Die kunnen ook wel in de kliko (niet pmd :+ )

@:Mushanga71 niks ze!
Mooi dat het gelukt is bij de ortho.
Ik zou ze bewaren voor als Sjon de hond niet meer zindelijk was, maar het is nu jaren later en de hond is 15 en nog zindelijk :D :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_216829018
@Schanu herkenbaar 😘
Ik heb nog best lang buikpijn gehad toen ze van de een op andere dag niet meer wilde paardrijden terwijl ze daar eerder zo veel uithaalde. Omdat het geluid van de regen op het dak te hard was.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 20:06:56 #104
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216833554
Het is heel herkenbaar schanu... :* succes!

En wat de schoenenregels bij scouting betreft: het is een veiligheidsregel. Laarzen en flipflops zijn minder veilig dan dichte schoenen die stevig om je voeten zitten.

Wil niet zeggen dat er niks kan, maar misschien is een compromis een optie als je uitlegt hoe en wat?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_216833870
Bij de Scouting van B en Juul zijn slippers en sandalen altijd een no go maar mogen laarzen wel bij gewone opkomsten.

Nou hebben ze beide 'speciale' Scoutingschoenen die ze altijd aan doen maar ik zie vaak genoeg laarzen bij andere kinderen. Voor opkomsten waar laarzen en gewone schoenen echt niet mogen, appt de leiding dat vooraf.

En ik word te oud voor de python, erin zitten was supertof maar het duurde daarna een uur voor mijn hoofd weer normaal was. Ik was echt licht in mijn hoofd.

Verder wederom een topdag.
pi_216834452
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 11:32 schreef Phaidra het volgende:
@:schanu Wat ik terughoor vanuit mijn omgeving, is dat ze bij scouting wel gewend zijn aan wat neurodiversiteit (en alles wat daarbij komt kijken). Wellicht kan er een afspraak gemaakt worden dat ze de eerste paar keer met regenlaarzen komt, zodat ze daarna kan kiezen wat ze wil? Als ze het echt heel leuk vindt, maakt ze misschien een andere keuze.
Ik hoor dit argument ook heel vaak, maar ik wil even benadrukken dat dit absoluut niet het geval is in veel gevallen. Als ik kijk naar mijn oude groep zaten daar zoveel kinderen met lichte labeltjes dat kinderen met zware labels daar eigenlijk niet meer bijpasten en er meerdere keren kinderen na de kijkopkomsten zijn geweigerd omdat ze wegliepen, weigerden een activiteit mee te doen etc. Er staat vaak jonge leiding bij de jongste groepen met niet veel meer ervaring dan ‘toen ik er zelf op zat was het leuk, dat wil ik kinderen ook bieden’. Geen enkele didactische of pedagogische achtergrond (en een groot gebrek aan planvaardigheden tegenwoordig). Omgaan met lichte labels is vaak al een flinke opgave. Uiteraard is dit erg afhankelijk van het leidingteam op dat moment, we hebben ook wel eens twee orthopedagogen in een leidingteam gehad wat veel soepeler verliep, maar verwacht niet teveel qua aanpassing vanuit de groep, en ga zeker bij meerdere groepen kijken en let dan vooral op het leidingteam, en kies voor oudere/ervarenere leiding.

De voornaamste reden dat neurodiverse kinderen bij scouting terecht komen is vanwege de activiteiten: leerzaam, uitdagend, buiten zijn, samenwerking en weinig competitie. Niet vanwege de betere begeleiding.

Schoenen weigeren te dragen zou hier overigens idd betekenen dat je een deel van de activiteiten (waaronder kampen, kampvuren, speurtochten etc.) moet missen. En bij de 11+ groep komt daar nog meer bij (hakken en klimmen bijv.) en heb je grote kans dat het wel als harde eis neergezet wordt. Slippers zijn overigens sowieso een no-go (ivm rennen alleen al), kaplaarzen is zeker bepaalde delen van het jaar nog acceptabel. Ik gok dat ze met alleen kaplaarzen hier dus nog wel mee zou kunnen doen.
pi_216835375
Ik kom niet eens in de buurt van de python, exode :P

Okeee...kreeg net de offerte voor zoons beugels
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_216837590
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:54 schreef Mushanga71 het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dure grap, een beugel...
  woensdag 26 februari 2025 @ 09:19:51 #109
176471 oh-oh
pi_216837630
Jup beugels zijn duur...
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_216837707
Echt hoor :X
15 jaar geleden heeft dochter precies hetzelfde gehad maar toen lukte het nog wel met de vergoeding van de verzekering. Althans, ik heb nooit iets zelf hoeven bij te betalen.
Budget is hetzelfde gebleven, de beugelprijzen echter... :')

Hij moet straks 18 uur per dag dat ding in. Mocht ie niet aan die tijd komen, ducttape ik dat ding toch écht vast he. Maar, hij kijkt uit naar zn beugel. Arm kind :+
If they say
pi_216837802
Mijn dochters hebben ook een beugel. Ik kreeg net al een factuur ze is al door de verzekering heen en we zijn nog niet halverwege
  woensdag 26 februari 2025 @ 09:47:12 #112
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_216837887
quote:
Ik hoor dit argument ook heel vaak, maar ik wil even benadrukken dat dit absoluut niet het geval is in veel gevallen. Als ik kijk naar mijn oude groep zaten daar zoveel kinderen met lichte labeltjes dat kinderen met zware labels daar eigenlijk niet meer bijpasten en er meerdere keren kinderen na de kijkopkomsten zijn geweigerd omdat ze wegliepen, weigerden een activiteit mee te doen etc. Er staat vaak jonge leiding bij de jongste groepen met niet veel meer ervaring dan ‘toen ik er zelf op zat was het leuk, dat wil ik kinderen ook bieden’. Geen enkele didactische of pedagogische achtergrond (en een groot gebrek aan planvaardigheden tegenwoordig). Omgaan met lichte labels is vaak al een flinke opgave. Uiteraard is dit erg afhankelijk van het leidingteam op dat moment, we hebben ook wel eens twee orthopedagogen in een leidingteam gehad wat veel soepeler verliep, maar verwacht niet teveel qua aanpassing vanuit de groep, en ga zeker bij meerdere groepen kijken en let dan vooral op het leidingteam, en kies voor oudere/ervarenere leiding.

De voornaamste reden dat neurodiverse kinderen bij scouting terecht komen is vanwege de activiteiten: leerzaam, uitdagend, buiten zijn, samenwerking en weinig competitie. Niet vanwege de betere begeleiding.
Ik ben blij dat je dit zegt, want dát er veel neurodiverse kinderen bij scouting terecht komen betekent absoluut niet dat de leiding daar voor getraind is. Vaak zelfs helemaal niet. En het maakt het voor de, vaak jonge, leiding extra lastig om toch gewoon een leuk programma te draaien, als er veel kinderen in de groep zitten die net even wat anders nodig hebben. Het zijn geen pedagogen/ hulpverleners/ social workers etc, dus verwacht dit ook alsjeblieft niet. Ben vooral realistisch in het aangeven wat werkt voor je kind, en luister ook echt naar wat de leiding wel (en vooral ook niet) kan bieden.

Sorry, ik weet dat dit misschien niet is wat je als ouder wilt horen, maar na 12 jaar leiding geweest te zijn bij verschillende speltakken is het wel iets waar we vaak tegenaan zijn gelopen als leidingteam. Soms onrealistische verwachtingen van ouders (of gewoon helemaal niet aangeven dat een kind net wat extra's/ anders nodig heeft), en dan verbaasd zijn dat het ook op scouting niet lekker loopt in een groep.

O ja, en de laarzen en slippers zijn bij de onze groep ook een no-go bij activiteiten waarbij vuur/bijlen etc. komen kijken i.v.m. veiligheid. Dan zijn dichte schoenen de eis. Wat voor schoenen is aan het kind (bergschoenen, sneakers, leren laarsjes, dr martens achtige boots, ik zie van alles voorbij komen).
pi_216837898
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 09:38 schreef F_r het volgende:
Mijn dochters hebben ook een beugel. Ik kreeg net al een factuur ze is al door de verzekering heen en we zijn nog niet halverwege
Boh, je valt dus dubbel in de prijzen :{
If they say
pi_216838212
Hier hadden ze ook beiden een beugel, we waren vrij snel door het budget heen... maar goed vooral bij de jongste is het echt wel een wereld van verschil. Ze is er zelf ook heel blij mee dat het nu zo mooi staat.
Draagt de nachtbeugel ook netjes.
De oudste interesseert het geen hol, die had haar nachtbeugel al na een paar weken niet meer passend helaas.
Maar goed, gelukkig ook een spalkje dus hopelijk blijft het redelijk staan.
pi_216838352
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:22 schreef Nijna het volgende:
Hier hadden ze ook beiden een beugel, we waren vrij snel door het budget heen... maar goed vooral bij de jongste is het echt wel een wereld van verschil. Ze is er zelf ook heel blij mee dat het nu zo mooi staat.
Draagt de nachtbeugel ook netjes.
De oudste interesseert het geen hol, die had haar nachtbeugel al na een paar weken niet meer passend helaas.
Maar goed, gelukkig ook een spalkje dus hopelijk blijft het redelijk staan.
Jouw oudste :D Ik was ook zo maar achteraf toch heel blij dat ik een beugel heb gehad. Die nachtbeugel viel toen achter mn hoogslaper en daarna was het voor mij klaar. Tis goedgekomen hoor, komt bij jouwe ook wel goed ;)
Zoons kaak staat helaas net als de mijne vroeger. Bovenkant moet naar achter en onderkant naar voren. En zn tanden staan niet recht. Hoop ik dat hij niet mijn beugelskills heeft geërfd :P
If they say
pi_216838914
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 10:35 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jouw oudste :D Ik was ook zo maar achteraf toch heel blij dat ik een beugel heb gehad. Die nachtbeugel viel toen achter mn hoogslaper en daarna was het voor mij klaar. Tis goedgekomen hoor, komt bij jouwe ook wel goed ;)
Zoons kaak staat helaas net als de mijne vroeger. Bovenkant moet naar achter en onderkant naar voren. En zn tanden staan niet recht. Hoop ik dat hij niet mijn beugelskills heeft geërfd :P
Hahaha, mijn kinderen hebben helaas niet mijn gebit wat dit betreft, Had ons een hoop beugelgedoe gescheeld.
Ik heb nooit een beugel gehad en het staat behoorlijk recht. Ondanks veel duimen enzo.

Mijn meiden hadden allebei een te smalle bovenkaak en hebben een hyrax gehad om dat te verbreden. Moest ik elke dag een slagje uitdraaien voor 2 weken ofzo.
Mijn man heeft ook een te smalle bovenkaak, maar bij hem hebben ze een heel stel kiezen getrokken. Bij de meiden hebben ze de kaak verbreed en geen kiezen getrokken.
  woensdag 26 februari 2025 @ 11:58:50 #117
35189 Troel
scherp en bot
pi_216839308
Ik heb weer eens input nodig :')

Hoe ga je ermee om als je kind op school tot twee keer toe geslagen is door een klasgenoot (waarvan 1 keer in het zicht van een staflid van de school). Ik had verwacht dat ik wel een belletje zou krijgen van school, maar heb er vandaag maar zelf achteraan gebeld.
Het is ook nog eens de leerling waarmee jongste samen bezig is met zijn zeepbedrijfje (lees: jongste heeft tot nu toe ongeveer alles alleen gedaan, want andere leerling wil niet en antwoord telkens wanneer de vraag komt wanneer dan wel: 'idk'.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216839344
Lastig @Troel, wat was de reactie van school?
Ik zou me afvragen of ik wel samen met zo iemand een bedrijfje zou willen runnen, zeker als diegene ook geen hol doet. Heb je ook contact met die ouders? Misschien eens met zn allen om tafel ofzo?
Ik zou het niet zo goed weten eerlijk gezegd.
Als hij nou verder niks had met diegene, dan was het misschien wat minder gecompliceerd...
pi_216839374
Is dat zeepbedrijfje een eigen ding of een schoolopdracht?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 26 februari 2025 @ 12:08:26 #120
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216839402
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:58 schreef Troel het volgende:
Ik heb weer eens input nodig :')

Hoe ga je ermee om als je kind op school tot twee keer toe geslagen is door een klasgenoot (waarvan 1 keer in het zicht van een staflid van de school). Ik had verwacht dat ik wel een belletje zou krijgen van school, maar heb er vandaag maar zelf achteraan gebeld.
Het is ook nog eens de leerling waarmee jongste samen bezig is met zijn zeepbedrijfje (lees: jongste heeft tot nu toe ongeveer alles alleen gedaan, want andere leerling wil niet en antwoord telkens wanneer de vraag komt wanneer dan wel: 'idk'.
Dus de jongste is 2x geslagen door degene waarmee hij samenwerkt?
Wat is de reden dat dit escaleert?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:10:10 #121
176471 oh-oh
pi_216839429
Hoe oud zijn ze?
Wil hij nog wel samenwerken met die jongen?
( Groucho Marx )
pi_216839552
Voor het slaan zou ik een actie verwachten van school. (Bij ons is het slaan -> schorsing). Voor de beroerde samenwerking moet hij zich wenden tot de begeleidende docent. Die kan de andere leerling aanspreken, verplichten op school te komen werken tot tenminste een bepaalde grens is behaald of er rekening mee houden in de beoordeling van het eindresultaat.
Heel irritant, zo’n samenwerkklasgenoot, maar dat is typisch iets wat binnen school hoort te blijven. Ik zou me daar nooit in mengen en al helemaal niet de andere ouders opzoeken. Het gaat om vo, toch?
  woensdag 26 februari 2025 @ 12:56:01 #123
35189 Troel
scherp en bot
pi_216839928
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 12:05 schreef Elleska het volgende:
Is dat zeepbedrijfje een eigen ding of een schoolopdracht?
Een schoolopdracht. MAVO 3. 50 euro bij elkaar sprokkelen en dan binnen 7 weken product bedenken, maken, verkopen en dan minimaal zoveel producten verkopen. Jongste snapte dat ie aan de bak moest en heeft inmiddels al 12 bestellingen binnen, ander nog niets noppes nada.
Zojuist mentor gesproken. Andere partij geeft aan het idee niet leuk gevonden te hebben, er over na te moesten denken, na 10 dagen dacht "nee, dit is niets", maar durfde het toen niet meer te zeggen. Een verhaal wat totaal niet klopt bij het verhaal van jongste (ja, hij vond het een goed idee en heeft een cadeaukaart van dille en kamille die we kunnen gebruiken). Maar: ze beginnen en eindigen nu de les met een begeleider en ze hebben een samenwerkingsplan op moeten stellen en jongste gaf net bij mij aan (we hebben even gebeld) dat het slaan uitgesproken is (hij heeft geen sorry gezegd, want hij zegt nooit sorry, want er is al zo vaak sorry tegen hem gezegd terwijl mensen het niet meenden, dus hij zei iets anders maar ik wee tniet meer wat).
Hoe dan ook: Jongste wilde het graag alleen afmaken, maar dat is geen optie "je hebt later ook wel eens een collega waarmee je niet door een deur kan en dat moet dan ook kunnen". Mogelijk moet ook de helft van het werk wat hij al gedaan heeft door de ander opnieuw gedaan worden, maar dat zien we dan wel weer. Ben heel erg benieuwd hoe het de komende dagen gaat.

Edit: school heeft gisteren met andere partij + ouders gesproken en er is gesproken over het slaan. Ik weet niet wat de gevolgen zijn, maar er is wel degelijk actie geweest.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 26 februari 2025 @ 13:45:00 #124
176471 oh-oh
pi_216840686
Had je dan nog meer verwacht of is het nu prima?
( Groucho Marx )
pi_216840885
@Troel, als er een gesprek is geweest met de leerling en ouders, dan zou ik het hier verder bij laten. Wat niet netjes is, is dat school geen contact met jou hierover heeft opgenomen.
Vind ik het best een slap excuus van de mentor dat ze later ook een collega kunnen hebben waarmee het niet klikt... Je mag hopen dat het dan niet door meppen wordt opgelost.
Wel de vinger aan de pols houden hoe jouw zoon zich hierover voelt én dat hij straks niet alsnog het werk van de ander doet. Dat school er wel op let dat die ander nu gaat doen wat ie moet doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 11:18 schreef Nijna het volgende:

[..]
Hahaha, mijn kinderen hebben helaas niet mijn gebit wat dit betreft, Had ons een hoop beugelgedoe gescheeld.
Ik heb nooit een beugel gehad en het staat behoorlijk recht. Ondanks veel duimen enzo.

Mijn meiden hadden allebei een te smalle bovenkaak en hebben een hyrax gehad om dat te verbreden. Moest ik elke dag een slagje uitdraaien voor 2 weken ofzo.
Mijn man heeft ook een te smalle bovenkaak, maar bij hem hebben ze een heel stel kiezen getrokken. Bij de meiden hebben ze de kaak verbreed en geen kiezen getrokken.
Jaa, dat heeft zoon dus ook nog, bovenkaak is aan de voorkant te smal. Geen idee of dit allemaal in 6 maanden te fixen is.
Kiezen trekken voor ruimte is ook weer zowat.
Haha, ik duimde vroeger ook :D Vroeg de ortho gister ook aan mij, of zoon dat gedaan had? Nope, bewust een speen er toen ingedouwd om te voorkomen dat zn tanden naar voren zouden gaan staan. Missie mislukt dus :P
Nouja, ik ga er maar vanuit dat de ortho weet wat ze doet. Aan het bedrag te zien, ga ik daar maar vanuit :+
If they say
  woensdag 26 februari 2025 @ 15:30:05 #126
35189 Troel
scherp en bot
pi_216841861
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 13:45 schreef oh-oh het volgende:
Had je dan nog meer verwacht of is het nu prima?
Ik had eigenlijk verwacht dat school contact met mij zou zoeken nav wat er gebeurde, in plaats van dat ik contact moest zoeken. Maar misschien verwacht ik wel te veel :@
Jongste is content met wat er nu is afgesproken, dus dan is het wat mij betreft goed.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216842242
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:30 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik had eigenlijk verwacht dat school contact met mij zou zoeken nav wat er gebeurde, in plaats van dat ik contact moest zoeken. Maar misschien verwacht ik wel te veel :@
Jongste is content met wat er nu is afgesproken, dus dan is het wat mij betreft goed.
Nee hoor, school had contact met jou moeten opnemen, daar zijn ze echt wel tekort in geschoten.
Fijn dat jongste akkoord is met de afspraken. Succes voor hem met zn bedrijfje :)
If they say
pi_216842495
quote:
2s.gif Op woensdag 26 februari 2025 15:30 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat zou ik ook denken ja. Als je kind geslagen wordt, hoort school contact op te nemen. Vind ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216842550
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 21:20 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Oh zo bedoelde ik het helemaal niet hoor. Mijn punt was meer: misschien heeft de leiding er begrip voor om 1-2x te komen met laarzen, zodat ze een beter beeld heeft bij scouting. Dan is het misschien makkelijker om een afweging te maken of ze het leuk genoeg vindt om andere schoenen aan te willen.

Maar heel goed om dit ook te benoemen. Als meedraaien in een groep op zichzelf al (veel) uitdaging met zich mee brengt, is het niet gezegd dat de leiding daar ook mee om kan gaan inderdaad.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216842575
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 22:54 schreef Mushanga71 het volgende:

SPOILER
Bij mijn verzekering is de vergoeding 2k per kalenderjaar. Mocht dat bij jullie zo zijn, is het dan bespreekbaar om in ieder geval in 2 delen te factureren, waarbij deel 2 in 2026 wordt gefactureerd? Al is dat nu natuurlijk nog best ver weg. Was in november misschien handiger geweest :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216842952
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:27 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Bij mijn verzekering is de vergoeding 2k per kalenderjaar. Mocht dat bij jullie zo zijn, is het dan bespreekbaar om in ieder geval in 2 delen te factureren, waarbij deel 2 in 2026 wordt gefactureerd? Al is dat nu natuurlijk nog best ver weg. Was in november misschien handiger geweest :@.
Oeh, das fijn bij jouw verzekering. Heb net ff gekeken maar bij mijne is het max 2k voor de gehele behandeling. En dat bedrag is dus echt nog nóóit verhoogd. Best weird.
If they say
  woensdag 26 februari 2025 @ 17:27:46 #132
35189 Troel
scherp en bot
pi_216843192
Ow, bij oudste was het nog 3 achtereenvolgende jaren 1k, bij jongste is het nu 2 jaar achtereenvolgend 1k. Dus verhogen zou ik niet op rekenen, eerder dat het nog minder wordt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216843780
Hier ook 2 kinderen met beugels. Er wordt van elke factuur 75% vergoed, en dat tot een maximum van 2000 (per kind, in totaal). Dat is dus ook nog best een flinke hap zelf betalen.

SPOILER
pi_216843813
En ik zou ook verwachten dat school in deze contact zou opnemen. Fijn dat het verder wel uitgepraat is.

Qua scouting is het hier ook dichte schoenen maar laarzen zouden wel kunnen. Ik denk wel dat het mogelijk is om samen met de leiding per maand te kijken voor welke opkomst laarzen echt niet kunnen en voor welke wel. Slippers lijkt me sowieso geen goed idee bij scouting eerlijk gezegd.
pi_216844226
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 17:02 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oeh, das fijn bij jouw verzekering. Heb net ff gekeken maar bij mijne is het max 2k voor de gehele behandeling. En dat bedrag is dus echt nog nóóit verhoogd. Best weird.
Jammer. En helaas worden de vergoedingen steeds minder inderdaad. Stom is dat.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216845253
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:27 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Bij ons was het 2500 euro (dacht ik) voor de hele looptijd van de verzekering, niet per jaar. Helaas...
pi_216845323
De vloerverwarmingsbuizen liggen erin *O* vrijdag gaan ze de vloer afgieten, daar moet nog best wat van dat spul in... :{ .
Maar weer een stapje verder...
En een aannemer die fijn meedenkt en besluit het toilet aan te pakken als alle werklui weg zijn zodat ze niet in onze badkamer naar de wc hoeven _O_
pi_216845571
Dan klaag ik maar verder niet over de beugelvergoeding. Tis bij mijn verzekering niet meer geworden maar gelukkig ook niet minder ;)

Yay @Nijna, gaat lekker met de vloer. En fijn, een meedenkende aannemer! :)

Ik ga morgen lunchen met een vriendin. Althans, ik ga een poging wagen om te gaan lunchen met een vriendin. Ik vlieg inmiddels best wel tegen de muren op :@
If they say
pi_216848331
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 16:21 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dat zou ik ook denken ja. Als je kind geslagen wordt, hoort school contact op te nemen. Vind ik.
Ik vind dit in theorie ook. Maar in de praktijk weet ik ook dat docenten op middelbare scholen zich helemaal de pleuris werken en dat ze soms niet alles bij kunnen houden.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_216849420
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2025 22:42 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik vind dit in theorie ook. Maar in de praktijk weet ik ook dat docenten op middelbare scholen zich helemaal de pleuris werken en dat ze soms niet alles bij kunnen houden.
Daar is bij ons o.a. de leco voor en die neemt dus gewoon contact met de ouders op. Als je kind gemept wordt, is het niet meer dan normaal om de ouders in te lichten :)
If they say
  donderdag 27 februari 2025 @ 09:50:29 #141
176471 oh-oh
pi_216849918
Ik ben al blij dat ze de mepper wel gesproken hebben maar ik snap dat je meer verwacht.
Ik dacht eigenlijk meer aan het project, dat lijkt me toch echt iets wat ze zelf op moeten lossen.

[ Bericht 19% gewijzigd door oh-oh op 27-02-2025 11:01:57 ]
( Groucho Marx )
pi_216851266
Fijn dat het zi lekker vlot gaat met het huis.

Ik heb besloten mijn toilet een make over te geven, is een heel klein hok dus niet veel nodig, maar wel weer even lekker fris. Wil eigenlijk nog n zwarte wc bril...

Maar eerst ga ik straks de kinderen verslaan bij bowlen. Ze wilde graag weer een keer echt bowlen. Benieuwd hoelang mn dochter het leuk vind, laatste x was ze na 10 min klaar...
S. 2014
J. 2016
pi_216851607
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 07:44 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Daar is bij ons o.a. de leco voor en die neemt dus gewoon contact met de ouders op. Als je kind gemept wordt, is het niet meer dan normaal om de ouders in te lichten :)
Ik denk dat op veel middelbare scholen een kind dat een ander kind mept niet het ergste is wat er op een dag gebeurd.
Het is echt niet gek dat je hoopt terugkoppeling te krijgen, maar ik vind het wel heel erg dat hier vaak een oordeel ligt over docenten die niet overal constant bovenop zitten en denk dat je dan het werk van docenten ontzettend onderschat.
Je bent als docent iedere dag bezig met ouder contact, instanties, zorg overleggen, diagnoses, vergaderingen en oh ja, dan moet je tussendoor ook nog lessen geven.

Werkdruk in het onderwijs is écht geen grapje. Plus enorm veel bezuinigingen en alles is per jaar afhankelijk van het aantal inschrijvingen, dus een steady team is er ook niet. Ene jaar moeten er ineens tig vacatures opgevuld worden, jaar erop moeten die er ineens weer uit. Coronagelden die nu stoppen en waar dan een gat valt, ga zo maar door.

SPOILER
  donderdag 27 februari 2025 @ 14:20:39 #144
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216851895
LeSage, ik begrijp echt dat dat frustrerend is, maar onderschat de rol van de inspectie daar ook niet. Die hijgen schoolleidingen/besturen echt enorm in hun nek. Als je die 5 minuten wil laten tellen voor onderwijstijd, moet je ze kunnen verantwoorden.

En verder ben ik aan vakantie toe. Nog een uurtje.... tik tak
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_216852405
Oooh, @LeSage, ik weet heel goed hoe het in het onderwijs werkt. Twee vriendinnen die juf zijn en diep respect daarvoor. En de werkdruk is idioot. Als ik zie hoeveel uur een vriendin van mij overwerkt... ;(
Maar dat houdt niet in dat er bij incidenten ouders niet ingelicht hoeven te worden. Das mijn mening ;)
If they say
pi_216852774
Ik vind dat op een middelbare school wel anders liggen dan op een basisschool. Gevoelsmatig ook weer anders bij een brugklasser dan bij een wat doorgewinterdere puber, maar toch.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_216852954
De oudste moest dinsdag nablijven omdat hij in de gang geduwd werd, daardoor kwam hij tegen een ander kind aan, dat weer met zijn hoofd tegen de muur kwam. Hij kreeg een preek bij de leerlingcoördinator, die dacht dat hij hem had geduwd, maar toen hij vertelde dat hij er niks aan kon doen, werd hij niet geloofd omdat hij dat niet direct had aangegeven. Hij zat er geloof ik niet zo mee. Hij had in ieder geval zijn huiswerk af toen hij thuis kwam om 17.30. Elk nadeel hep ze voordeel, zeggen we dan maar.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216853194
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 14:20 schreef Tink89 het volgende:
LeSage, ik begrijp echt dat dat frustrerend is, maar onderschat de rol van de inspectie daar ook niet. Die hijgen schoolleidingen/besturen echt enorm in hun nek. Als je die 5 minuten wil laten tellen voor onderwijstijd, moet je ze kunnen verantwoorden.

En verder ben ik aan vakantie toe. Nog een uurtje.... tik tak
Ook dat snap ik, maar mijn moeder kon niet anders dan heel hard zuchten :D

Fijne vakantie vast!
pi_216853211
Ik werk morgen nog 10 uur, dan 4 dagen vrij, wat neerkomt op 4 dagen feesten en dan woensdag om half 9 soort van fris en fruitig weer op het werk :')
Echt heel fijn dat we een dorpse lunchroom zijn en dat mijn baas er hoogstwaarschijnlijk woensdag minder goed bij loopt dan ik en de gasten het kunnen waarderen dat we carnaval vieren :D O+
  donderdag 27 februari 2025 @ 17:03:39 #150
176471 oh-oh
pi_216853681
Ik werd net door een call heen gebeld door mijn manager, bleef maar bellen, ik dacht echt wtf heb ik nou weer gedaan. Begon ie heel serieus, maar hij belde om te vertellen dat het contract verlengd werd zoals ie al beloofd had _O-
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')