abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 22 februari 2025 @ 17:55:28 #76
45833 crew  Fogel
pi_216796175
* Fogel steekt tong uit naar @flipsen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_216796203
Ziet er goed uit @Blues en ook zo gezellig kleurig.

Wauw, koffie drinken voor 250 euro Ik vond ruim 20 jaar geleden een lunch voor 250 dollar in NY al idioot (gelukkig hoefde ik dat niet zelf te betalen)

Bij het eetclubje krijg ik wel vaker hangop, lekker. Ook wel eens zelf gemaakt. Maar ook wel labne, zelfde werkwijze
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 februari 2025 @ 18:13:53 #78
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216796405
Lang geleden dat ik hangop heb gegeten.
Gewandeld van Amsterdam naar Weesp . Op de weg bij een boerderij langs de Gein nog wat schapenkaas en vla meegenomen :9. Wel weer leuk om op de grens van de plaats Amsterdam te lopen en zo naar Abcoude te kunnen kijken.
Was beetje jammer dan de lichte miezer de eerste drie uur. Tweede deel bleef het droog. :)

Nu eens kijken waar ik eten ga bestellen. Eerst geslapen toen ik thuis kwam :D.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 22 februari 2025 @ 18:20:33 #79
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216796506
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 17:47 schreef sigme het volgende:

[..]
Wanneer vind je het kwalificeren als hangop?
Ik maak zelf yoghurt en die laat ik uitgebreid uitlekken zodat het een dikke massa wordt :9
Voor mij is dat Hangop
  zaterdag 22 februari 2025 @ 18:52:12 #80
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216796948
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 09:24 schreef AnneX het volgende:
[..] Prachtig! Een foto ook nog?
Nu we alle foto's van onze Lapland trip hebben verzameld alsnog een kiekje van de Noord Nederlandse landsgrens vanuit de lucht vorige week, met witte velden en donkere slootjes:

pi_216797569
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 17:41 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ow, nu ben ik nieuwsgierig wat dan de relatie tussen het stukje boek en het bier is, waardoor juist bij dat stukje boek dat ene biertje genuttigd moet worden…
Patronus bier bij een scène dat ze die spreuk aan het oefenen zijn.
Een zoete pastry stout bij het kerstfeest op Hogwarts waar er allemaal lekkere desserts genoemd worden.
Een bier van Lupulus bij een scène over Lupin.

En zo gaat het nog wat verder :)
pi_216798577
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 19:44 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Patronus bier bij een scène dat ze die spreuk aan het oefenen zijn.
Een zoete pastry stout bij het kerstfeest op Hogwarts waar er allemaal lekkere desserts genoemd worden.
Een bier van Lupulus bij een scène over Lupin.

En zo gaat het nog wat verder :)
Grappig bedacht
pi_216802606
Goedemorgen.

Gisteren uiteindelijk lekkere rommeldag. Bijna kunst gekocht op de veiling. Zo nog even paar uurtjes rommelen en dan samen op de fiets naar het voetbal. ^O^
Sterkheidsbaas van alles.
pi_216803487
Mogge!

Waarom bijna @Lonaa ?

Zo even wat opruimen want onverwacht koffie bezoek
pi_216803548
Goedemorgen :W

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 20:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Grappig bedacht
Ja, ik vind het knap :D
Over een paar maanden geeft ze een Star Wars boek/bierproeverij.
pi_216804837
Goedemorgen!
Klinkt goed @Lonaa, jammer van de *bijna* kunst gekocht.

Ik sliep laat maar wel lekker. Deed vanmorgen redelijk rustig aan, wel beddengoedwas er in maar verder beetje katjes knuffelen want gister vanaf 17.30 bij buurmeisje en vanmiddag en vanavond ook weer weg. Net maar even ontbeten, en nu mijn nachtkastje opruimen. Er lag een hoop zooi op die er niks te zoeken heeft (bv een plastic zak met erin allerlei spullen die ik uit mijn rugzak had gehaald toen ik naar Parijs ging), en er in ook veel dingen die weg kunnen.

De score in de weggooi-zak staat tot nu toe op 13 lege doosjes antibiotica, 3 lege anti allergie neussprays, 5 lege zout dan wel xylo neussprays, 6 neusspray doosjes, 2 lege paracetamol strips, 3 lege pil strips en een gebruikt oordruppelflesje. En dan moet ik die hele plastic zak nog uitzoeken :')
  zondag 23 februari 2025 @ 11:38:47 #87
63722 z80
I fink you freaky
pi_216805047
11 graden inmiddels en iets dat op een zonnetje lijkt. Nog een paar graden er bij graag.
Straks een rondje Nederland voor de glasbak (die hebben we hier niet, en bij ophaalronden ben ik standaard te laat met buitenzetten). En even de aldi binnen lopen.

Het nadeel van een oud huis met meerdere eigenaren en verherbouwen. Uit de zekeringenkast komt 1 kabel.
Maar er zijn meerdere wcd's (stopcontacten) op aangesloten. Maar waar o waar zit de lasdoos.
Binnenkort maar eens een flex-usbcamera lenen en in de holle wand kijken of er ergens nog een lasdoos verstopt zit.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 23 februari 2025 @ 11:45:58 #88
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216805159
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 09:38 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :W
[..]
Ja, ik vind het knap :D
Over een paar maanden geeft ze een Star Wars boek/bierproeverij.
Leuk, denk dat je met al die creatieve bierbrouwsels en de bijbehorende namen een eind kan komen.

Verder dan een whisky-/muziek combi qua culturele tasting hebben we nog niet gehad. Ik zie die relatie ook niet zo, hoewel er wel een serie whisky's bestaat die de zgn. Star Wars bottelingen worden genoemd, vanwege de kleuren van de labels en kokers:

Meestal zijn onze proeverijen gerelateerd aan whisky- en food pairings, specifieke distilleerjaren, regio's, vattypen etc.
En na Corona was de eerste tasting de C19 proeverij, waarbij een C in de naam van de distilleerderij moest voorkomen en 19 in een datum of een vatnummer moest voorkomen.

Binnenkort bestaat ons whiskygezelschap 15 jaar en is het thema 'Dit hadden we 15 jaar eerder moeten proeven!'. Oftewel, uitsluitend whisky bottelingen die aantoonbaar gebotteld zijn vóór het ontstaan van ons clubje en dus al die tijd niet geopend zijn geweest.

Na 15 jaar proeverijen (meestal 4 per jaar) is het bedenken van een origineel thema best lastig geworden…
pi_216805332
Wandelen door caprera bos was feeëriek, jammer dat na 100 mtr g terug moest, ging totaal niet ;(
Doorgelopen met broer/schzus en geëindigd bij g op pleintje met open vuur waar je marshmallows roostert en warme chocolademelk met rum en slagroom drinkt :9

Moderator zondag 23 februari 2025 @ 12:09:49 #90
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_216805354
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 12:06 schreef Blues het volgende:
Wandelen door caprera bos was feeëriek, jammer dat na 100 mtr g terug moest, ging totaal niet ;(

Rolstoel geen optie?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_216805375
Ach wat jammer voor @golfer (en ook voor jullie).
Zou een rollator tijdelijk een uitkomst kunnen zijn? Kan me voorstellen dat hij dat echt niet wil maar om dan iets verder te kunnen zou wel fijn zijn
pi_216805500
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2025 11:45 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Leuk, denk dat je met al die creatieve bierbrouwsels en de bijbehorende namen een eind kan komen.

Verder dan een whisky-/muziek combi qua culturele tasting hebben we nog niet gehad. Ik zie die relatie ook niet zo, hoewel er wel een serie whisky's bestaat die de zgn. Star Wars bottelingen worden genoemd, vanwege de kleuren van de labels en kokers:

[ afbeelding ]

Meestal zijn onze proeverijen gerelateerd aan whisky- en food pairings, specifieke distilleerjaren, regio's, vattypen etc.
En na Corona was de eerste tasting de C19 proeverij, waarbij een C in de naam van de distilleerderij moest voorkomen en 19 in een datum of een vatnummer moest voorkomen.

Binnenkort bestaat ons whiskygezelschap 15 jaar en is het thema 'Dit hadden we 15 jaar eerder moeten proeven!'. Oftewel, uitsluitend whisky bottelingen die aantoonbaar gebotteld zijn vóór het ontstaan van ons clubje en dus al die tijd niet geopend zijn geweest.

Na 15 jaar proeverijen (meestal 4 per jaar) is het bedenken van een origineel thema best lastig geworden…
Dat zijn wel veel proeverijen :D ik snap dat het dan soms lastig is. Food pairings vind ik ook erg interessant, daar zou ik zelf ook wel beter in willen worden.
Pas een online proeverij kaas en bieren gehad. Daar kwam ik achter dat blauwe kaas (waar ik normaal niet van hou) echt heel lekker wordt als je het combineert met een IPA.

Bier en boeken combineren is in de bierwereld ook niet heel gewoon. Maar deze biersommelier is ook bibliothecaris dus die combineert soms haar 2 liefdes :D
pi_216805506
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 12:06 schreef Blues het volgende:
Doorgelopen met broer/schzus en geëindigd bij g op pleintje met open vuur waar je marshmallows roostert en warme chocolademelk met rum en slagroom drinkt :9

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat jammer -O- ziet er wel heel mooi uit.
pi_216805709
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 12:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Rolstoel geen optie?
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 12:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach wat jammer voor @:golfer (en ook voor jullie).
Zou een rollator tijdelijk een uitkomst kunnen zijn? Kan me voorstellen dat hij dat echt niet wil maar om dan iets verder te kunnen zou wel fijn zijn
Nee het is bos in een duingebied dus het is enorm klimmen en dalen, oneffenheden in het pad, in het donker met veel boomwortels en oneffen stukken. Het is echt onbegaanbaar voor mensen die slecht ter been zijn. g zijn evenwicht is heel slecht geworden + die pijn in heupen en 0 conditie. Hij had het al verwacht maar het was erg confronterend weer. ;(
Het terug naar beneden gaan dat stukje was ook doodeng om te zien maar hij wilde niet dat we meeliepen.
Gelukkig opgevangen door zijn collega's.
pi_216805794
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 12:51 schreef Blues het volgende:

[..]
[..]
Nee het is bos in een duingebied dus het is enorm klimmen en dalen, oneffenheden in het pad, in het donker met veel boomwortels en oneffen stukken. Het is echt onbegaanbaar voor mensen die slecht ter been zijn. g zijn evenwicht is heel slecht geworden + die pijn in heupen en 0 conditie. Hij had het al verwacht maar het was erg confronterend weer. ;(
Het terug naar beneden gaan dat stukje was ook doodeng om te zien maar hij wilde niet dat we meeliepen.
Gelukkig opgevangen door zijn collega's.
Ah, duidelijk, dat zijn gewoon rottige stukjes, daar kan iedereen al een vervelende val maken
pi_216805945
Struikelen in het donker is waardeloos. Drom heb ik het bij 1 x gehouden van een lichtfestival rond slot Zeist, jaren terug.
Jammer hoor voor g. en voor jou. 😘

MnX is kasten halen. Dat kwam ook goed uit met verkoper, en het weer vandaag i.p.v. gister.
Het is nog geen Kerstmis en een zooi kaarsen aan de buurvrouw gegeven.
Plus een bellenblaas voor kleinkind op bezoek. Zit opa buiten te blazen 😂 en kind de bellen vangen.
Weer 4 dozen en 2 kastjes leeg. In de rust weer googlen oa. op bestekbakken mét vilt.
Beetje veel en lastig voor 9-delig ofwel 144 stuks. 8)7
pi_216805994
Bellenblaas O+

Bestekbakken met vilt?
pi_216806077
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 13:08 schreef AnneX het volgende:
Struikelen in het donker is waardeloos. Drom heb ik het bij 1 x gehouden van een lichtfestival rond slot Zeist, jaren terug.
Jammer hoor voor g. en voor jou. 😘

MnX is kasten halen. Dat kwam ook goed uit met verkoper, en het weer vandaag i.p.v. gister.
Het is nog geen Kerstmis en een zooi kaarsen aan de buurvrouw gegeven.
Plus een bellenblaas voor kleinkind op bezoek. Zit opa buiten te blazen 😂 en kind de bellen vangen.
Weer 4 dozen en 2 kastjes leeg. In de rust weer googlen oa. op bestekbakken mét vilt.
Beetje veel en lastig voor 9-delig ofwel 144 stuks. 8)7
Bedoel je zoiets https://www.vantende.nl/v(...)rce=googlebase&gQT=1

Daar hebben mijn ouders afscheid van genomen toen ze van de laagbouw naar het appartement gingen
pi_216806212
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 13:20 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Bedoel je zoiets https://www.vantende.nl/v(...)rce=googlebase&gQT=1

Daar hebben mijn ouders afscheid van genomen toen ze van de laagbouw naar het appartement gingen
Ja zoiets. Al wat links opgeslagen.
Weet jij nog de reden, dat je ouders afscheid namen…?
Nb. jaren terug ruimde een grote servieszaak op hartje Utrecht. Kennis hielp daar en heel veel van die bestekkisten uit de kelder richting vaalt gegaan :R

Want nog geen sideboard, dressoir oid op pootjes naar het zin gezien, waarin het moet passen.
Ja, die ene en die was verkocht in notime 😂

Pauze voorbij. Keukenkast aan beginnen. De la met bakspullen is al leeg.
Had ik toch 2 eetlepels bloem nodig voor de tofu blokjes 😂
pi_216806320
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 13:34 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ja zoiets. Al wat links opgeslagen.
Weet jij nog de reden, dat je ouders afscheid namen…?
Nb. jaren terug ruimde een grote servieszaak op hartje Utrecht. Kennis hielp daar en heel veel van die bestekkisten uit de kelder richting vaalt gegaan :R

Want nog geen sideboard, dressoir oid op pootjes naar het zin gezien, waarin het moet passen.
Ja, die ene en die was verkocht in notime 😂

Pauze voorbij. Keukenkast aan beginnen. De la met bakspullen is al leeg.
Had ik toch 2 eetlepels bloem nodig voor de tofu blokjes 😂
De kast met lades waar het in lag kon echt niet in de flat. Ze hebben toen een soort rek met 2 lades gekocht met vakken, voor grote en kleine lepels, messen en vorken. Hoe ze daar aankwamen weet ik echt niet meer da’s meer dan 20 jaar terug
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')