Bangmakerij heeft maar een doel en dat is volk bereid krijgen om geld uit te geven aan onzinquote:
Vaak zijn redenaties uit de onderbuik zeer zinnige opmerkingen kan ik je vertellen. Het komt niet voor niets diep uit het lichaam. Niks mis met wat boerenverstand op TV.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:03 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik vind het vertederend hoe jij tevreden als een spinnende kat kunt zijn wanneer iemand die zichzelf al jarenlang volstrekt diskwalificeert in het publieke debat door alleen maar uit zijn onderbuik te redeneren een avond uitbraakt wat jij graag wilt horen. Je zegt er nota bent zelf bij dat hij in feite iedereen na lult. Maar jouw avond had niet meer stuk wanneer hij zegt wat jij graag wilt horen
Redenaties uit de onderbuik bestaan niet, dat is een contradictie in terminus. Kleuters redeneren vanuit hun onderbuik, volwassenen niet. Je lult jezelf klem.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 22:44 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Vaak zijn redenaties uit de onderbuik zeer zinnige opmerkingen kan ik je vertellen. Het komt niet voor niets diep uit het lichaam. Niks mis met wat boerenverstand op TV.
Oh vreselijk zeg. Ik kan je vertellen dat ik tot nu toe het prima voor elkaar heb met mn kleuter verstandquote:Op vrijdag 7 maart 2025 23:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Redenaties uit de onderbuik bestaan niet, dat is een contradictie in terminus. Kleuters redeneren vanuit hun onderbuik, volwassenen niet. Je lult jezelf klem.
Wees er maar gelukkig mee, je braakt onzin uit en dat zeg ik met een redelijk verstand.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 23:13 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Oh vreselijk zeg. Ik kan je vertellen dat ik tot nu toe het prima voor elkaar heb met mn kleuter verstand
Naief.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 23:50 schreef Niels_ het volgende:
René brengt het altijd nogal simpel, en natuurlijk is hij ook niet in staat tot een geopolitieke analyse van ook maar enige diepgang, maar hij heeft inderdaad gelijk. De suggestie dat de Grote Boze Russen binnen een poep en een scheet aan de grens staan is bizar.
Het punt is natuurlijk dat ze ook niet aan de grens hoéven te staan. De samenlevingen in 2025 in West Europa zijn ongelofelijk fragiel en totaal niet meer gewend aan oorlog, wat logisch is na 80 jaar vrede. Bovendien zijn ze enorm dichtbevolkt geraakt, met ontzettend veel verschillende meningen en culturen tov de homogene zeer overheidstrouwe samenlevingen van de vorige oorlog, én enorm afhankelijk van import. Die combinatie is een uitermate dodelijke cocktail. Als Putin slechts een handvol aan ballistische rakketten (die zonder de VS niet, en zelfs met hulp van de VS, nauwelijks kunnen verdedigen) op een paar belangrijke data en logistieke knooppunten dropt, én tegelijk een paar grote energie centrales treft, wordt West Europa in letterlijk een oogwenk 100 jaar terug in de tijd gegooid. Er zal totale chaos ontstaan, supermarkten zijn binnen uren volledig leeggeroofd en worden niet meer aangevuld, er is geen enkel telefoon/internet verkeer meer, niets werkt opeens meer en de wegen zijn totaal niet berust op massale stilstand van de maatschappij als iedereen tegelijk de weg op zou willen. Ziekenhuizen raakten tijdens corona al in giga problemen met 300 IC patienten tegelijkertijd. En het leger die momenteel veel te klein en slecht uitgerust is om orde te kunnen scheppen, in ieder West Europees land. Daar komt bij dat de belangrijkste verdediging, Polen en de Baltische Staten, volledig afhankelijk is van aanvoer van voorraad uit havens als Rotterdam en Antwerpen. Zonder die aanvoer vanuit het Westen kunnen ze het misschien maximaal een maand volhouden. De NAVO ansich op dit moment(!) in Europa zonder steun van de VS bleek uit recent onderzoek ook slechts enkele weken weerstand te kunnen bieden bij een Russische invasie. Er hoeven dus helemaal geen Russische soldaten aan de grens te verschijnen in Nederland, de samenleving is tegen die tijd allang dusdanig ingestort dat het niet meer in staat is tot een noemenswaardige verdediging.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 23:50 schreef Niels_ het volgende:
René brengt het altijd nogal simpel, en natuurlijk is hij ook niet in staat tot een geopolitieke analyse van ook maar enige diepgang, maar hij heeft inderdaad gelijk. De suggestie dat de Grote Boze Russen binnen een poep en een scheet aan de grens staan is bizar.
Nee maar dat ze de samenleving kunnen aanvallen door middel van cyberaanvallen en desinformatie ben ik wel bang voor. En wat doe wij als EU als Rusland de Baltische staten binnenvalt? Of bijvoorbeeld Polen?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 23:50 schreef Niels_ het volgende:
Dat tweede lijkt mij volstrekt onrealistisch, NAVO-landen aanvallen zou wel heel dom zijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 08:09 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Nee maar dat ze de samenleving kunnen aanvallen door middel van cyberaanvallen en desinformatie ben ik wel bang voor. En wat doe wij als EU als Rusland de Baltische staten binnenvalt? Of bijvoorbeeld Polen?
Nu niet idd..maar wat als de VS uit de NAVO is gestaptquote:Op zaterdag 8 maart 2025 08:21 schreef ISVV het volgende:
[..]
Dat tweede lijkt mij volstrekt onrealistisch, NAVO-landen aanvallen zou wel heel dom zijn.
Dat is waar iedereen bang voor is. Maar ten eerste is de kans dat Poetin een bommetje dropt op Nederland al vrij onrealistisch. Poetin weet zelf dondersgoed dat dat bepaalde mechanismen in werking zou zetten die zeer nadelig zijn voor Rusland. Ten tweede, wat heeft heft voor zin om je er druk over te maken? Je kunt het toch niet beïnvloeden en als het dan zover mocht komen dan zien we het dan weer wel. Ik denk dat we binnen een paar dagen de schrik te boven zijn en meer kunnen dan we zelf denken of onszelf in staat achten te kunnen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 01:40 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Het punt is natuurlijk dat ze ook niet aan de grens hoéven te staan. De samenlevingen in 2025 in West Europa zijn ongelofelijk fragiel en totaal niet meer gewend aan oorlog, wat logisch is na 80 jaar vrede. Bovendien zijn ze enorm dichtbevolkt geraakt, met ontzettend veel verschillende meningen en culturen tov de homogene zeer overheidstrouwe samenlevingen van de vorige oorlog, én enorm afhankelijk van import. Die combinatie is een uitermate dodelijke cocktail. Als Putin slechts een handvol aan ballistische rakketten (die zonder de VS niet, en zelfs met hulp van de VS, nauwelijks kunnen verdedigen) op een paar belangrijke data en logistieke knooppunten dropt, én tegelijk een paar grote energie centrales treft, wordt West Europa in letterlijk een oogwenk 100 jaar terug in de tijd gegooid. Er zal totale chaos ontstaan, supermarkten zijn binnen uren volledig leeggeroofd en worden niet meer aangevuld, er is geen enkel telefoon/internet verkeer meer, niets werkt opeens meer en de wegen zijn totaal niet berust op massale stilstand van de maatschappij als iedereen tegelijk de weg op zou willen. Ziekenhuizen raakten tijdens corona al in giga problemen met 300 IC patienten tegelijkertijd. En het leger die momenteel veel te klein en slecht uitgerust is om orde te kunnen scheppen, in ieder West Europees land. Daar komt bij dat de belangrijkste verdediging, Polen en de Baltische Staten, volledig afhankelijk is van aanvoer van voorraad uit havens als Rotterdam en Antwerpen. Zonder die aanvoer vanuit het Westen kunnen ze het misschien maximaal een maand volhouden. De NAVO ansich op dit moment(!) in Europa zonder steun van de VS bleek uit recent onderzoek ook slechts enkele weken weerstand te kunnen bieden bij een Russische invasie. Er hoeven dus helemaal geen Russische soldaten aan de grens te verschijnen in Nederland, de samenleving is tegen die tijd allang dusdanig ingestort dat het niet meer in staat is tot een noemenswaardige verdediging.
Die desinformatie is al letterlijk onder ons. Daarmee zijn al diverse verkiezingen beslist, onder andere in de VS, maar ook hier in Nederland stemmen mensen op basis van nepnieuws.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 08:09 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Nee maar dat ze de samenleving kunnen aanvallen door middel van cyberaanvallen en desinformatie ben ik wel bang voor. En wat doe wij als EU als Rusland de Baltische staten binnenvalt? Of bijvoorbeeld Polen?
Van Rossem: "De Russen zullen nooit de Oekraïne binnenvallen, zo dom zal hij niet zijn."quote:Op vrijdag 7 maart 2025 23:50 schreef Niels_ het volgende:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:40 schreef ikbenrond het volgende:
René liet zich weer van zijn domme kant zien gisteren
Heb zijn advies wel gevolgd, vandaag lekker in het zonnetje gezeten.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 11:40 schreef ikbenrond het volgende:
René liet zich weer van zijn domme kant zien gisteren
De toekomst is m.i. altijd onzeker en ja, ik was ooit ook met 'van Rossem' eens dat Putin nooit zo een soeverein land voluit durfde binnen te vallen, mijn broer zei toen, dat gaat ie echt doen met die file tanks voor de grens. Maar aan de andere kant, angst zaaien zorgt ook voor verlamming. Je kop erbij houden en dus helder blijven redeneren ipv in paniekstand uit de onderbuik reageren.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 14:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
De toekomst is onzeker en de dreiging is aanwezig. Moet je niet je ogen voor sluiten, hoe klote het ook is.
Ik ook. Was erg fijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:32 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Heb zijn advies wel gevolgd, vandaag lekker in het zonnetje gezeten.
Is toch lekker ouwe reus?quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:02 schreef DrDentz het volgende:
Kacheltje uit, geen energierekeningstress. Lekker man.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |