Naar salami-techniek maken ze het steeds duurder. Waar moet ik nu naartoe?quote:Per 1 mei wijzigt het tarief van ASN Betalen & Sparen van ¤ 3,20 naar ¤ 3,65 per maand. De kosten voor een extra betaalpas gaan omlaag naar ¤ 1,35 per maand. Meer informatie over deze wijziging lees je op asnbank.nl/wijzigingen2025.
Misschien wat minder eekhoorn-reclames uitzenden en de tarieven kunnen gelijk blijven.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 09:57 schreef FrenchDuck het volgende:
Half slokje bier minder drinken en je hebt die 45 centen er weer uit, of vraag een hogere uitkering aan!
Een andere bank waar je grof geld betaalt om je geld te stallen.quote:
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 10:14 schreef Jordy-B het volgende:
sns basis is 3,45. Dat scheelt je toch weer 2,40 op jaarbasis.
quote:16 dec 2024
Vandaag maakt de Volksbank bekend dat de huidige consumentenmerken ASN Bank, RegioBank en SNS vanaf 2025 gezamenlijk verder zullen gaan onder de vlag van ASN Bank.
Ai. Nou ja. Bukken dan maar.quote:
Net zo slim aangepakt dus als woningbouw verenigingen waar je huur aan moet betalen en gemeenten die kosten rekenen voor diensten waar je nauwelijks gebruik van maakt. En wat denk je van de supermarkt die het waagt geld te vragen voor eten waar je echt niet zonder kunt.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 09:56 schreef MisterFox het volgende:
Een bankrekening wordt al door de strot heen geduwd: tegenwoordig moet je verplicht klant zijn bij een bank om überhaupt te kunnen leven. Dat hebben de banken in samenwerking met politici slim aangepakt.
Je zal maar zo pauper zijn dat je je hier druk over maakt.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 09:56 schreef MisterFox het volgende:
Een bankrekening wordt al door de strot heen geduwd: tegenwoordig moet je verplicht klant zijn bij een bank om überhaupt te kunnen leven. Dat hebben de banken in samenwerking met politici slim aangepakt.
Vervolgens krijg je dit bericht binnen:
[..]
Naar salami-techniek maken ze het steeds duurder. Waar moet ik nu naartoe?
Alles mag zolang ze de prijs maar niet verhogen en Ali Niknam niet de eigenaar is.
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 12:56 schreef koffiekoekjes het volgende:
Revolut?
Is gratis en je krijgt tegenwoordig een NL IBAN, Pasje betaal je volgens mij alleen voor verzendkosten.
En met Revolut kan je vrij veel, vrij makkelijk. Snel geld omzetten naar andere valuta, eenmalig bruikbare creditcards etc.
Niet aan beginnen. Als je in de problemen komt of gescammed wordt geven ze niet thuis en is er geen klantenservice. Ik zou gewoon naar een fatsoenlijk gereguleerde bank gaan als je per se wilt overstappen voor 2,40 euro per jaar extraquote:Op vrijdag 21 februari 2025 12:56 schreef koffiekoekjes het volgende:
Revolut?
Is gratis en je krijgt tegenwoordig een NL IBAN, Pasje betaal je volgens mij alleen voor verzendkosten.
En met Revolut kan je vrij veel, vrij makkelijk. Snel geld omzetten naar andere valuta, eenmalig bruikbare creditcards etc.
Ik gebruik het nu al een jaar als extra bank en heb er geen gezeik mee. Alles werkt gewoon prima en snel. Aangezien ze NLse IBANs uit mogen geven zal het geen rotzooi organisatie zijnquote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:52 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
[..]
Niet aan beginnen. Als je in de problemen komt of gescammed wordt geven ze niet thuis en is er geen klantenservice. Ik zou gewoon naar een fatsoenlijk gereguleerde bank gaan als je per se wilt overstappen voor 2,40 euro per jaar extra
Dit zijn adviezen waar ik wat aan heb. Ik probeerde bij Raisin wat te openen, maar dat is me allemaal te onoverzichtelijk en shady. Vooralsnog doet ook OpenBank moeilijk mbt het terugstorten van mijn poen, dus ik ga me daar ook in een later stadium nog druk om maken.quote:
Ik ben ook zelf weg aan het bewegen van de ING. Dat gaat niet zo snel, omdat ook mijn hypotheek daar nog loopt.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:38 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dit zijn adviezen waar ik wat aan heb. Ik probeerde bij Raisin wat te openen, maar dat is me allemaal te onoverzichtelijk en shady. Vooralsnog doet ook OpenBank moeilijk mbt het terugstorten van mijn poen, dus ik ga me daar ook in een later stadium nog druk om maken.
Ik zit alleen nog met mijn betaalrekening bij de ABN en wil daar weg. Ook is de service van Openbank dusdanig slecht dat ik graag beweeg naar een bank die wat meer in lijn is met mijn visie. Wederom dus bedankt voor de tip, ik ga me daar na volgende maand zeker even mee bezighouden. Mijn hypotheek loopt bij Hypotrust en die hebben mij een goed gevoel gegeven, dat ga ik dus niet oversluiten. Het is gunnen en gegund worden.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben ook zelf weg aan het bewegen van de ING. Dat gaat niet zo snel, omdat ook mijn hypotheek daar nog loopt.
Maar inmiddels doe ik bijna alles met gratis banken zoals N26.
Ik gebruik mijn ASN rekening eigenlijk alleen voor het ontvangen van uitkering, loon en toeslagen en voor het betalen van vaste lasten, zoals huur, energie, enz. Ik overweeg om hiervoor over te stappen naar Revolut.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 12:56 schreef koffiekoekjes het volgende:
Revolut?
Openbank heb ik wat spaargeld gezet. Maar wat een vage Spaanse bedoeling is dat. Ik kan online het actuele rentepercentage niet eens inzien. En heel veel stukken zijn half in het Spaans en opeens krijg je saldo-certificaten.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:36 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik zit alleen nog met mijn betaalrekening bij de ABN en wil daar weg. Ook is de service van Openbank dusdanig slecht dat ik graag beweeg naar een bank die wat meer in lijn is met mijn visie. Wederom dus bedankt voor de tip, ik ga me daar na volgende maand zeker even mee bezighouden. Mijn hypotheek loopt bij Hypotrust en die hebben mij een goed gevoel gegeven, dat ga ik dus niet oversluiten. Het is gunnen en gegund worden.
Ik ben meer een gevoelsmens dan van het lezen van al die stukken. Dat al het geld wat ik overmaak naar Openbank direct op de rekening staat en andersom het soms 4 dagen kan duren ben ik in elk geval meer dan beu. Zijn de Duitsers wel wat meer op ons level wat dat betreft?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Openbank heb ik wat spaargeld gezet. Maar wat een vage Spaanse bedoeling is dat. Ik kan online het actuele rentepercentage niet eens inzien. En heel veel stukken zijn half in het Spaans en opeens krijg je saldo-certificaten.![]()
Bunq doe ik ook nog wel eens wat qua spaargeld. Maar ik denk dat als je daar fysiek een betaalpas van wil hebben, een betaalrekening bij Bunq, je ook aan kosten gebonden zit.
Nee daar wordt het geld nog over de telex verzondenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:50 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik ben meer een gevoelsmens dan van het lezen van al die stukken. Dat al het geld wat ik overmaak naar Openbank direct op de rekening staat en andersom het soms 4 dagen kan duren ben ik in elk geval meer dan beu. Zijn de Duitsers wel wat meer op ons level wat dat betreft?
Jargon is leuk, maar ik wil resultaten zien. Zijn de Duitsers sneller of langzamer dan de Spanjozen?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee daar wordt het geld nog over de telex verzonden
Waarom zou je bij een bank blijven die tarieven heft, als je dezelfde diensten ook kan krijgen van een bank die het allemaal gratis aanbiedt ?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:39 schreef JopieKlaassen het volgende:
Moeilijk doen om dit soort bedragen
Straks ga je nog beweren dat de rest van je uitgaven dusdanig geoptimaliseerd is dat je je druk maakt om 2 euro op jaarbasis.
Open Bank: gratis betaalpas & -rekening.quote:
Een asocialere bank dan de SNS heb ik niet ervaren, op de Rabo-rukkers na dan.quote:
Ja, ook. Maar dat wordt weer betaald vanuit je rekeningtarief.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 12:05 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik dacht dit ging over die woke reclames van ze, dat je daar zat van was. Daar kon ik me nog iets bij voorstellen.
Kutbank. Hebben geen Nederlandstalige helpdesk.quote:
En een echte helpdesk Dus geen chatbot of wat dan ook.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Open Bank: gratis betaalpas & -rekening.
Kan je het toelichten? Als OB gebruiker vind ik dat wel zorgelijk.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 14:38 schreef SebbeSwensje het volgende:
Vooralsnog doet ook OpenBank moeilijk mbt het terugstorten van mijn poen, dus ik ga me daar ook in een later stadium nog druk om maken.
Doen!quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:23 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Al met al is de ASN een behoorlijk dure bank geworden. Ik overweeg ook om over te stappen.
Kan niets terugstorten hoger dan een bepaald bedrag wat ze niet toelichten. Krijg alleen een vage foutmelding. Als je ze telefonisch benadert krijg je wisselende opties in de menu's. Mijn vertrouwen zijn ze kwijt, maar ik kan het niet voor een ander invullen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 18:02 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan je het toelichten? Als OB gebruiker vind ik dat wel zorgelijk.
Dan stap ik wellicht over, wellicht niet. Hangt af van de hoeveelheid werk die het me kost om het geregeld te krijgen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Waarom zou je bij een bank blijven die tarieven heft, als je dezelfde diensten ook kan krijgen van een bank die het allemaal gratis aanbiedt ?
Nee en dat is hier al eerder gedeeld. ASN gaat het enige merk worden, dus willen ze alles vast gelijktrekken.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Behalve een rekening bij de ASN voor mijn inkomsten en vaste lasten, heb ik voor mijn dagelijkse uitgaven een rekening bij RegioBank.
En nu kreeg ik vandaag een bericht van RegioBank dat de kosten voor het aanhouden van een betaalrekening per 1 mei 2025 omhoog gaan van 3,55 euro naar 3,65 euro per maand. De kosten voor een extra betaalpas gaan omlaag van 1,75 euro naar 1,65 per maand.
Zou het toeval zijn dat de tariefswijzigingen van ASN en RegioBank op dezelfde datum ingaan en dat de kosten voor het aanhouden van een rekening nu bij beide banken hetzelfde zijn?
Het was ook een beetje een retorische vraag.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:46 schreef eenjongen... het volgende:
Nee en dat is hier al eerder gedeeld. ASN gaat het enige merk worden, dus willen ze alles vast gelijktrekken.
SNS gaat daar ook onder die naam vallen; wellicht wordt het allemaal gelijk qua kosten.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 19:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Zou het toeval zijn dat de tariefswijzigingen van ASN en RegioBank op dezelfde datum ingaan en dat de kosten voor het aanhouden van een rekening nu bij beide banken hetzelfde zijn?
Zijn die kosten nou echt het belangrijkste? Is service, betrouwbaarheid en zekerheid dat je altijd bij je geld kan en dat het nooit kan verdwijnen niet minstens zo belangrijk bij een bank?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:06 schreef capricia het volgende:
Om de discussie breder te trekken, waar bankieren jullie, met zo min mogelijk kosten?
Ben ook wel geïnteresseerd.
1) Open Bank en ING voor betalingen, i.c.m. hypotheek en deposito's.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:06 schreef capricia het volgende:
Om de discussie breder te trekken, waar bankieren jullie, met zo min mogelijk kosten?
Ben ook wel geïnteresseerd.
Die afweging moet iedereen voor zichzelf maken natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zijn die kosten nou echt het belangrijkste? Is service, betrouwbaarheid en zekerheid dat je altijd bij je geld kan en dat het nooit kan verdwijnen niet minstens zo belangrijk bij een bank?
En ja, ik heb nog wat eisen, daarom ben ik net naar ASN gegaan. ASN en Triodos waren de enige die voldeden.
Ja, 1 betaalrekening hebben als gezin is idd misschien niet het meest handig, daar heb je een punt.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Die afweging moet iedereen voor zichzelf maken natuurlijk.
Maar mijn ING is wel eens bevroren geweest toen ik wat crypto verkocht en terug stortte.en dan hebben we het niet over kapitalen, maar over een tienduizend euro ofzo.
En dan schrik je wel als gezin. Als dat je enige betaalrekening is, heb je een probleem.
Idem met grote bedragen. Ooit een erfenis gehad, gestort op de ING, dus dat zet je via de ING uit bij een bank die wel serieus rente geeft. Als je het dan weer terug stort na een half jaar, blokkeren ze je rekening. Mag je aantonen hoe je aan dat geld komt.
En voor deze 'service' (dat ze om de haverklap je rekening bevriezen als je iets afwijkt van het gemiddelde) rekenen ze ook nog veel geld.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, 1 betaalrekening hebben als gezin is idd misschien niet het meest handig, daar heb je een punt.
Dat heeft geheid alles te maken met de Wwft oftewel de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorismequote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Die afweging moet iedereen voor zichzelf maken natuurlijk.
Maar mijn ING is wel eens bevroren geweest toen ik wat crypto verkocht en terug stortte.en dan hebben we het niet over kapitalen, maar over een tienduizend euro ofzo.
En dan schrik je wel als gezin. Als dat je enige betaalrekening is, heb je een probleem.
Idem met grote bedragen. Ooit een erfenis gehad, gestort op de ING, dus dat zet je via de ING uit bij een bank die wel serieus rente geeft. Als je het dan weer terug stort na een half jaar, blokkeren ze je rekening. Mag je aantonen hoe je aan dat geld komt.
Ik vind het allemaal maar vervelend. Zeker als het je normale betaalrekening is.
En eerlijk is eerlijk. Dan heb je liever te maken met de ING. Waarbij je gewoon iemand kunt bellen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:28 schreef mschol het volgende:
[..]
Dat heeft geheid alles te maken met de Wwft oftewel de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme
elke bank heeft zich daar in nederland aan te houden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |