abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218094602
Mooi zo. Ze kunnen wat mij betreft de tijd die ze in het AZC hebben gespendeerd krijgen als al gespaarde punten op woningnet, maar daar houdt het ook bij op.
pi_218094637
Dit gaat slechts om een motie zonder enig effect, dit zal net zoals alle andere voorgenomen asielwetten gewoon sneuvelen in de Eerste Kamer omdat links progressieve partijen en het steeds progressiever wordende CDA daar de scepter zwaaien.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218094639
Geen enkele vluchtelingen meer toelaten. Hef al die organisaties op en als Europa zeurt betaal de boete maar. Die is goedkoper als dat tuig blijven binnen halen. Dat tuig is zo crimineel als de pest. Heeft totaal geen respect. Kijk maar hoe het leven op zwembaden en standen weer onmogelijk gemaakt wordt. Heel hardhandig aan gort slaan en eruit gooien en niks meer binnen laten. Vuilnis zet je toch ook buiten. Dit is nog een slag erger.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_218095638
Dankzij Keti Koti hebben we straks meerdere strengere asielwetten _O-

quote:
GL/PvdA blundert bij stemming: rechts spint garen bij herdenking slavernijverleden
Door onder meer een misrekening van GL/PvdA heeft de Tweede Kamer dinsdagmiddag voor het strafbaar stellen van mensen die illegaal in Nederland verblijven gestemd. De rechtervleugel van de Kamer heeft zo geprofiteerd van de herdenking van het slavernijverleden.

GL/PvdA-leider Timmermans schoof samen met zijn fractiegenoot White en een Kamerlid van D66 (Bamenga) dinsdagmiddag aan bij de herdenking van het slavernijverleden in Amsterdam. De Kamerleden dachten hun afwezigheid bij de stemmingen in de Tweede Kamer te hebben afgedekt door met andere partijen af te spreken dat ook zij iemand niet mee zouden laten stemmen.

Maar bij GL/PvdA ging dat fout: de partij had onder meer ’gepaird’, zoals dit gebruik heet, met NSC. Maar die partij stemde op verschillende voorstellen juist hetzelfde als de partij van Timmermans. En PvdD-Kamerlid Teunissen had helemaal geen afspraken gemaakt. Zo profiteerde de rechtervleugel van de Kamer van Keti Koti: ineens was er een meerderheid voor het strafbaar stellen van mensen die zonder verblijfstatus in Nederland zijn, het voorkomen dat gemeenten statushouders met voorrang een sociale huurwoning geven en het nog voor de zomer stoppen met de opvang van derdelanders uit Oekraïne.

Vooral het strafbaar stellen van illegaliteit is een grote kwestie. Maar dat komt er alleen van als de Tweede en Eerste Kamer ook instemmen met de asielnoodmaatregelenwet, waar dit PVV-voorstel nu onderdeel van is. De partij van Wilders stelde eerder als voorwaarde voor instemming dat de spreidingswet ook ingetrokken moest worden. Daar kwam dinsdag geen meerderheid voor. Maar als de PVV tegen de asielwet stemt gaat het strafbaar stellen van de illegaliteit, net als andere aanscherpingen van het asielbeleid, niet door.
:B
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 4 juli 2025 @ 23:16:17 #30
503174 CofyFerkeert
Professioneel Koffieleut
pi_218124717
Helemaal mee eens. Ophouden met die achterlijke regels
pi_218126280
De gemeentes moeten niet verbijsterd meer zijn. Alles moet gewoon stopgezet en tegengewerkt worden. Schop ze terug de grens over. Als Europa niet luistert dan gewoon het hele proces laten vastlopen. Al die criminelen die hun land ontvluchten gaan niet meer terug omdat ze a eerst de bak in gaan. En hier moeten we ze maar opvangen. Waarom leggen we onszelf regels op die niemand wil. We hebben die lui hier niet nodig. Syrië is niet meer gevaarlijk dus stop ermee. Gezinshereniging kan nu de andere kant op. Doe eens wat logisch is en niet alleen maar willen deugen, ten koste van alles.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_218135412
twitter

Links heeft weer eens geen respect voor de democratische rechtsstaat.
pi_218136279
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 11:01 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Nee, in Barneveld kreeg mijn bejaarde demente pa ook geen urgentie verklaring en die moest nu via de gemeente aangevraagd worden en gevaar voor eigen leven zoals bij mijn pa was volgens hen onvoldoende reden die af te geven, ook een verklaring van de huisarts bracht daarbij geen soelaas, blijkbaar zijn er belangrijker zaken :')
Bejaard en dement is er inderdaad geen reden om een urgentieverklaring voor een sociale huurwoning af te geven.

Er moet dan een zorgindicatie (ZZP) worden afgeven waardoor verhuizing naar een geschikt verzorgings- of verpleeghuis mogelijk wordt en dat heeft niets met sociale huurwoningen te maken .
pi_218136296
Aan iedereen die deze wet toejuicht: beseffen jullie wat voor enorme kostenpost dit oplevert?

Nog meer en langer hotels en vakantieparken afhuren, omdat de doorstroom van statushouders richting reguliere woningen komende jaren grotendeels stil zal komen te liggen.
pi_218136333
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 07:47 schreef Ivo1985 het volgende:
Aan iedereen die deze wet toejuicht: beseffen jullie wat voor enorme kostenpost dit oplevert?

Nog meer en langer hotels en vakantieparken afhuren, omdat de doorstroom van statushouders richting reguliere woningen komende jaren grotendeels stil zal komen te liggen.
Daarom ook ophouden met de grote instroom van asielzoekers. Als je de rotzooischoppers en gelukzoekers eruit sodemietert kom je al een heel eind. Strenge regels voor wie hier binnen komt, geen voorrang meer en dit land niet langer laten gebruiken als grazige groene weide voor lieden die hier de boel op stelten komen zetten. Kortom, de kaf van het koren scheiden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Seeburg54 op 06-07-2025 08:03:33 ]
  zondag 6 juli 2025 @ 10:16:15 #36
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_218136951
quote:

Nu is de overlast louter voor de onderkant van de samenleving, alsof dat wel eerlijk is.

Zomaar een greep uit de nieuwsberichten over statushouders hier in de stad;

'Het is allemaal hoofddoekjes hier in de straat'

‘Cohesie in Selwerd en Paddepoel is verdwenen, oudere bewoners herkennen hun wijk niet meer’

Stad komt ‘zwak’ uit de verf in onderzoek naar leefbaarheid, met name noordoostelijke wijken staan structureel onder druk

Gemeenten mogen zelf invullen hoe ze statushouders huisvestigen, dat vrijwel iedere gemeente kiest om daarvoor de sociale huur te misbruiken is walgelijk. Dat extreemlinkse gemeenteraden zelfs na deze motie nog aangeven stug door te gaan met het verpauperen van de stad die ze besturen is ronduit hallucinant.

Deze motie is echt een dikke prima omdat als je gemeenten geen stok achter de deur geeft men structureel voor de makkelijkste oplossing blijft kiezen.
pi_218137248
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2025 01:04 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Links heeft weer eens geen respect voor de democratische rechtsstaat.
Is schijnbaar een vrouwelijk iets om meer waarde te hechten aan “zielige” mensen van buiten dan je eigen bewoners.

Vrouwen in bestuurlijke functies is heel goed, als alles vredig is en goedgaat zorgt het voor allerlei goede zaken.
In een verhardende wereld werkt het averechts. We worden overspoeld door bijna criminele aantallen economische vluchtelingen. Alleen hard en fair mannelijk beleid kan dat stoppen. Dus die vrouwtjes uit de politiek en vervangen voor harde oneliners aub. Dat kunnen zelfs vrouwen zijn (zie Faber, maar liever iets kundiger)
Vakman pur sang
  zondag 6 juli 2025 @ 12:19:36 #38
3542 Gia
User under construction
pi_218138077
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 07:42 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Bejaard en dement is er inderdaad geen reden om een urgentieverklaring voor een sociale huurwoning af te geven.

Er moet dan een zorgindicatie (ZZP) worden afgeven waardoor verhuizing naar een geschikt verzorgings- of verpleeghuis mogelijk wordt en dat heeft niets met sociale huurwoningen te maken .
Mijn moeder woont met een zorgindicatie 24 uurs zorg, in een sociale huurwoning binnen een zorgcomplex.
Ze huurt haar appartement van de woningbouwvereniging, betaalt ook zelf gas/water en licht, krijgt ook huurtoeslag. Gewoon sociale huur, met zorgindicatie. Ze betaalt voor haar zorg aan het CAK. Hiervoor krijgt ze eten (in de eetzaal), poetshulp en zorg.

Het kan dus wel met sociale huur.
  zondag 6 juli 2025 @ 12:20:36 #39
3542 Gia
User under construction
pi_218138090
quote:

Het mooie is wel dat ze hun familie niet over kunnen laten komen wat de kans vergroot dat ze teruggaan.
  zondag 6 juli 2025 @ 12:25:19 #40
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218138137
quote:

wacht ... dus we verplaatsen de last nu van "wanhopige jongeren die maar geen woning kunnen krijgen" naar "de gehele gemeenschap die moet opdraaien via belasting"

dat lijkt mij een compleet wenselijke uitkomst toch? Dit is toch veel eerlijker richting jongeren?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_218138206
quote:

Ik weet niet precies hoe het zit, maar als ik snel google dan mag een statushouder gewoon werken. Dus waarom zou een statushouder ook niet voor onderdak moeten/kunnen betalen?
  zondag 6 juli 2025 @ 12:43:30 #42
3542 Gia
User under construction
pi_218138309
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 12:33 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ik weet niet precies hoe het zit, maar als ik snel google dan mag een statushouder gewoon werken. Dus waarom zou een statushouder ook niet voor onderdak moeten/kunnen betalen?
Precies, ze kunnen best met 4 werkende mannen een vakantiehuisje huren, of een B&B.
Dan inschrijven voor een woning en gewoon op de wachtlijst. Zou ze wel van tevoren vertellen dat dit zo'n 10 jaar kan duren.
pi_218138809
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dit gaat slechts om een motie zonder enig effect, dit zal net zoals alle andere voorgenomen asielwetten gewoon sneuvelen in de Eerste Kamer omdat links progressieve partijen en het steeds progressiever wordende CDA daar de scepter zwaaien.
Eerste kamer hoort helemaal niet te gaan over de inhoud, puur over of het (grond)wettelijk gezien correct is.
pi_218167086
Utrecht gaat, zoals verwacht, ook de rechtsstaat trotseren (oftewel negeren).

https://www.ad.nl/utrecht(...)r-behouden~a9ccb571/
pi_218167174
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 13:37 schreef Wirelessmouse het volgende:

Door zelf te discrimineren. Wanstaltige hypocrisie van de progressiefjes.
  woensdag 9 juli 2025 @ 13:53:59 #46
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218167236
quote:

Als je geen binding hebt met een stad. Waarom zou je dan voorrang moeten krijgen op mensen die wél een binding hebben? Studeren, werk of familie.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Forum Admin woensdag 9 juli 2025 @ 14:57:05 #47
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218167749
quote:

Het is ook een zeldzaam dom kut idee, maar dit soort eigenrichting is nog net een stapje erger.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218167768
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 14:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is ook een zeldzaam dom kut idee, maar dit soort eigenrichting is nog net een stapje erger.
Het is dus een dubbel slecht idee. Eerst het slechte idee uitvoeren en dan zeggen door te gaan als dat verboden wordt.
pi_218167793
quote:

net als amsterdam hier. per jaar zo'n 8.000 sociale huurwoningen vrij, maar door urgentieverklaringen en voorrangsregels betekent het in de praktijk dat de gemiddelde woningzoekende jongere die geen 'urgentie' heeft, geen kans maakt - er gaan maar enkele tientallen woningen paar jaar naar zulke jongeren.
gem. wachttijd zo'n 10 jaar.
en dit is niet een stedelijk probleem, dit speelt in het hele land.

ja, ik ga emigreren. het is klaar. ik dacht er al een jaartje of twee over, ik twijfelde nog, maar nu zie ik toch overduidelijk dat hier geen toekomst is. jammer, want ik ben hier geboren, maar het is wat het is. mijn huidige woonsituatie is niet veel langer houdbaar, dus ik moet eigenlijk wel.

bedankt VVD, D66, GL-PvdA, CDA, particuliere en institutionele beleggers, etc. links, rechts, midden, binnenlandse partijen, internationale, allemaal hebben zij bijgedragen aan een woningmarkt waar geen plaats is voor de jonge nederlander :W

[ Bericht 4% gewijzigd door gwn_een_user op 09-07-2025 15:14:00 ]
pi_218168019
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 15:02 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
net als amsterdam hier. per jaar zo'n 8.000 sociale huurwoningen vrij, maar door urgentieverklaringen en voorrangsregels betekent het in de praktijk dat de gemiddelde woningzoekende jongere die geen 'urgentie' heeft, geen kans maakt - er gaan maar enkele tientallen woningen paar jaar naar zulke jongeren.
gem. wachttijd zo'n 10 jaar.
en dit is niet een stedelijk probleem, dit speelt in het hele land.

ja, ik ga emigreren. het is klaar. ik dacht er al een jaartje of twee over, ik twijfelde nog, maar nu zie ik toch overduidelijk dat hier geen toekomst is. jammer, want ik ben hier geboren, maar het is wat het is. mijn huidige woonsituatie is niet veel langer houdbaar, dus ik moet eigenlijk wel.

bedankt VVD, D66, GL-PvdA, CDA, particuliere en institutionele beleggers, etc. links, rechts, midden, binnenlandse partijen, internationale, allemaal hebben zij bijgedragen aan een woningmarkt waar geen plaats is voor de jonge nederlander :W
Klopt,

Voor 2024:

Het is bekend dat het optuigen van dit groeiend aantal voorrangsregelingen leidt tot scheve toestanden en minder kansen voor reguliere woningzoekenden die het van hun positie op de wachtlijst moeten hebben. Vorig jaar bleek dat van de 7651 te verdelen woningen er slechts 35 werden aangeboden aan mensen voor wie niet één of meerdere voorrangsregels golden.

Wachttijd is gemiddeld 12 jaar, maar zonder een of andere urgentieverklaring oneindig,

https://www.parool.nl/ams(...)terij-wint~b68483f3/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')