abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin donderdag 20 februari 2025 @ 19:50:33 #251
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216768520
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jammer jammer. Ik zie jou als een van de 50% serieuze users hier.
Je kan zoveel beter.
Ik lees je posts en argumenten gewoon hoor, ik heb niet zoiets van goh die of die post het dus het zal wel...

Het probleem is alleen dat je zelf niet helemaal doorhebt dat je op zo'n manier post dat de reacties er op daar vaak op neer lijken te komen. Da's jammer. Genoeg users die er een andere kijk op na houden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216768521
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
NAVO is over. De VS is al van kant gewisseld.
Dat lijkt me ook wel, op dit moment i.i.g.
Toch een heel gevaarlijk moment, als dat bevestigd wordt is dat voor het eerst dat de EU zonder bescherming van zijn grote (militaire) broer staat, op het moment dat Rusland agressiever is dan ooit.
Vakman pur sang
pi_216768528
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja alles kan.
Eu blijft zonder bondgenoten zitten.
EU is per definitie al een bondgenootschap.
  donderdag 20 februari 2025 @ 19:51:03 #254
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_216768538
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
NAVO is over. De VS is al van kant gewisseld.
Yep, de NAVO bestaat nog op papier maar heeft in de praktijk een misschien wel fatale breuk opgelopen. Europa moet nu schakelen, en snel ...
  donderdag 20 februari 2025 @ 19:53:12 #255
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_216768573
quote:
11s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:51 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]
Yep, de NAVO bestaat nog op papier maar heeft in de praktijk een misschien wel fatale breuk opgelopen. Europa moet nu schakelen, en snel ...
We kunnen al dat Amerikaanse militaire materieel in Europa in beslag nemen. We hebben drie weken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_216768582
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Toch een heel gevaarlijk moment, als dat bevestigd wordt is dat voor het eerst dat de EU zonder bescherming van zijn grote (militaire) broer staat, op het moment dat Rusland agressiever is dan ooit.
Maar met een potentieel probleem voor de VS: Als Rusland wat flikt en de Europese landen samen met Oekraïne de restanten van Poetin's meuk de tyfus in schieten heeft Trump zijn nieuwe sterke bondgenoot ook niet meer.
  donderdag 20 februari 2025 @ 19:54:13 #257
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216768603
Onderwijl import Amerika nog altijd 50% meer dan dat het exporteert. Dat ga je niet in 4 jaar omdraaien zonder je economie kapot te maken. Trump overspeelt zijn hand een beetje. Geen idee waarom we ons door deze bully laten intimideren.
pi_216768612
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
We kunnen al dat Amerikaanse militaire materieel in Europa in beslag nemen. We hebben drie weken.
Veel langer als we Amerikaanse militaire vliegtuigen de toegang tot ons luchtruim ontzeggen.
  donderdag 20 februari 2025 @ 19:54:34 #259
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216768613
quote:

[..]
Uhu.
Ik mis ook goede (nl-talige) analyses die goed analyseren wat de Russische militaire krachten op dit moment zijn en de Europese. Want als USA de EU laat vallen dan wordt het politiek oppertuun voor Poetin om het bij de Suwalki gap te gaan proberen.

Geen idee of hij zin heeft in de balten. Veel van de niet Russische inwoners daar zitten nog minder te wachten op Russische invloeden dan Oekrainers.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216768628
quote:

[..]
Ik geloof niet dat Poetin een NAVO land zal binnenvallen. Daar heeft hij niets te zoeken en dat weet ie zelf ook wel. Misschien ben ik naïef hoor.

Denken we dat wij als Europa onze defensie op orde gaan krijgen? Ik betwijfel het eerlijk gezegd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216768635
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:53 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar met een potentieel probleem voor de VS: Als Rusland wat flikt en de Europese landen samen met Oekraïne de restanten van Poetin's meuk de tyfus in schieten heeft Trump zijn nieuwe sterke bondgenoot ook niet meer.
Dit zie jij echt gebeuren? Ik niet namelijk, zie het graag anders maar ik voorzie gitzwarte tijden.
Zonder wrijving geen glans
pi_216768640
quote:

[..]
Rusland kan alleen niet zoveel meer. Die hebben nu zelfs de VS nodig om de 3 daagse speciale militaire operatie tot een goed einde te brengen. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216768653
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:53 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat de VS nu de schijn geeft Rusland tegemoet te komen betekent nog niet dat ze bondgenoten gaan worden. Ja het heeft er schijn van. Maar het zijn en blijven aartsrivalen.
Dus ik geloof niet dat de VS enige toenadering naar Rusland gaan zoeken.
Vakman pur sang
pi_216768659
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:50 schreef Ulx het volgende:

[..]
Daarom. QuislingUSA kunnen we missen als kiespijn. We moeten meer wapens hebben en niet meer meeliften met de VS? Prima, gaan we dat doen.
Heb je Een Vandaag gezien? We moeten ook zo snel mogelijk uit Amerikaanse systemen als de Cloud, Teams, etc. Als Amerika met het slechte been uit bed stapt staan alle loketten op alle gemeentehuizen schaakmat, vallen overal kassa’s uit, etc. We hebben ons veel te veel afhankelijk laten maken, en we hebben niet meer de tijd om er nog eens op te studeren (zoals onze overheid graag doet bij problemen). Europa had eergisteren al moeten beginnen met het opbouwen van eigen systemen.
  donderdag 20 februari 2025 @ 19:56:50 #265
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216768670
quote:
2s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Rusland kan alleen niet zoveel meer. Die hebben nu zelfs de VS nodig om de 3 daagse speciale militaire operatie tot een goed einde te brengen. :')
Dat is je eigen mening, gestoeld op emotie.
Hebben circa 220 brigades in Oek zitten tussen de 3500 en de 5000 man groot. Ze zullen moeten plooien en herschikken. Maar dat is nog alles behalve verslagen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 20 februari 2025 @ 19:57:45 #266
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216768699
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:56 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Heb je Een Vandaag gezien? We moeten ook zo snel mogelijk uit Amerikaanse systemen als de Cloud, Teams, etc. Als Amerika met het slechte been uit bed stapt staan alle loketten op alle gemeentehuizen schaakmat, vallen overal kassa’s uit, etc. We hebben ons veel te veel afhankelijk laten maken, en we hebben niet meer de tijd om er nog eens op te studeren (zoals onze overheid graag doet bij problemen). Europa had eergisteren al moeten beginnen met het opbouwen van eigen systemen.
Mweh, heel veel systemen zijn on premise.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 20 februari 2025 @ 19:58:16 #267
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216768713
Het zou me niet verbazen als Trump, die wat betreft wie hem ooit genaaid heeft in zijn beleving een geheugen als een olifant heeft, dit vooral doet omdat in zijn beleving Europa hem harder heeft genaaid door niet te luisteren naar zijn woorden in zijn 1e termijn terwijl Putin hem nu paait.

Trump is snel gekrenkt en zijn ego snel gestreeld. Europese leiders (lijers) zijn gewoon oliedom geweest in retrospect. Ook zonder Trump was the writing on the wall alleen zijn we er nu nog bekaaider vanaf.
pi_216768717
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hebben circa 220 brigades in Oek zitten tussen de 3500 en de 5000 man groot. Ze zullen moeten plooien en herschikken. Maar dat is nog alles behalve verslagen.
Ja leuk. Wanneer gaan ze Oekraïne dan eindelijk eens voor 100% innemen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216768746
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Daarom huurden ze natuurlijk Koreanen in, omdat ze zelf zoveel troepen hebben
pi_216768758
quote:
2s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Op dit moment kunnen we niet uitsluiten dat Trump de russen militair gaat steunen om zijn zin door te drijven.
  donderdag 20 februari 2025 @ 20:00:35 #271
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216768779
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat Poetin een NAVO land zal binnenvallen. Daar heeft hij niets te zoeken en dat weet ie zelf ook wel. Misschien ben ik naïef hoor.

Denken we dat wij als Europa onze defensie op orde gaan krijgen? Ik betwijfel het eerlijk gezegd.
Tja, zodra de Amerikanen niet meer meedoen zijn de Baltische Staten opeens wel heel aantrekkelijk geworden. Dat verdedigen is altijd al een dingetje geweest. Hongarije

De defensie op orde brengen is vooral een kwestie van tijd en beginnen met investeren. Zodra wij als Europa op 2.5% zitten is de kloof met wat Rusland uberhaupt kan investeren enorm geworden. Dan komt de Europese defensie in de buurt van de totale Russische overheidsinkomsten.

Nu vooral drones, raketten, munitie en andere meuk maken die we met bestaande middelen in Rusland kunnen laten landen. Militairen en materieel hebben we eigenlijk best in behoorlijke mate voorhanden. Qua luchtmacht is Rusland volkomen kansloos.
pi_216768784
twitter

Goede uitleg die duidelijk maakt extreem bizar de reactie en het optreden van Trump zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_216768809
Rusland kan ook nog algeheel mobiliseren, dus als ze nog een flinke stap willen escaleren mbt de NAVO (zonder de VS) krijgen we het alsnog heel erg lastig.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216768818
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:56 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Het kan makkelijk. Zo'n ingewikkelde zaak is het niet. Het kost alleen wat geld dat ook naar belastingverlaging voor brievenbusfirma's zou kunnen gaan.
pi_216768828
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Uhu.
Ik mis ook goede (nl-talige) analyses die goed analyseren wat de Russische militaire krachten op dit moment zijn en de Europese. Want als USA de EU laat vallen dan wordt het politiek oppertuun voor Poetin om het bij de Suwalki gap te gaan proberen.

Geen idee of hij zin heeft in de balten. Veel van de niet Russische inwoners daar zitten nog minder te wachten op Russische invloeden dan Oekrainers.
Ik denk dat om tactische redenen niet wordt openbaart wat de werkelijke sterkte van beide partijen is en wat de kans is van overwinning bij een totale clash. Militaire “experts” zoals de Kruif en die dikke ex generaal zeggen dat Rusland geen kans maakt.
Maar de reacties en paniek bij de EU momenteel en de opmerkingen van de NAVO laten een ander beeld zien.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')