Ik lees je posts en argumenten gewoon hoor, ik heb niet zoiets van goh die of die post het dus het zal wel...quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jammer jammer. Ik zie jou als een van de 50% serieuze users hier.
Je kan zoveel beter.
Dat lijkt me ook wel, op dit moment i.i.g.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
NAVO is over. De VS is al van kant gewisseld.
EU is per definitie al een bondgenootschap.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja alles kan.
Eu blijft zonder bondgenoten zitten.
Yep, de NAVO bestaat nog op papier maar heeft in de praktijk een misschien wel fatale breuk opgelopen. Europa moet nu schakelen, en snel ...quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
NAVO is over. De VS is al van kant gewisseld.
We kunnen al dat Amerikaanse militaire materieel in Europa in beslag nemen. We hebben drie weken.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:51 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Yep, de NAVO bestaat nog op papier maar heeft in de praktijk een misschien wel fatale breuk opgelopen. Europa moet nu schakelen, en snel ...
Maar met een potentieel probleem voor de VS: Als Rusland wat flikt en de Europese landen samen met Oekraïne de restanten van Poetin's meuk de tyfus in schieten heeft Trump zijn nieuwe sterke bondgenoot ook niet meer.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel, op dit moment i.i.g.
Toch een heel gevaarlijk moment, als dat bevestigd wordt is dat voor het eerst dat de EU zonder bescherming van zijn grote (militaire) broer staat, op het moment dat Rusland agressiever is dan ooit.
Veel langer als we Amerikaanse militaire vliegtuigen de toegang tot ons luchtruim ontzeggen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We kunnen al dat Amerikaanse militaire materieel in Europa in beslag nemen. We hebben drie weken.
Uhu.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Toch een heel gevaarlijk moment, als dat bevestigd wordt is dat voor het eerst dat de EU zonder bescherming van zijn grote (militaire) broer staat, op het moment dat Rusland agressiever is dan ooit.
Ik geloof niet dat Poetin een NAVO land zal binnenvallen. Daar heeft hij niets te zoeken en dat weet ie zelf ook wel. Misschien ben ik naïef hoor.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit zie jij echt gebeuren? Ik niet namelijk, zie het graag anders maar ik voorzie gitzwarte tijden.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar met een potentieel probleem voor de VS: Als Rusland wat flikt en de Europese landen samen met Oekraïne de restanten van Poetin's meuk de tyfus in schieten heeft Trump zijn nieuwe sterke bondgenoot ook niet meer.
Rusland kan alleen niet zoveel meer. Die hebben nu zelfs de VS nodig om de 3 daagse speciale militaire operatie tot een goed einde te brengen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat de VS nu de schijn geeft Rusland tegemoet te komen betekent nog niet dat ze bondgenoten gaan worden. Ja het heeft er schijn van. Maar het zijn en blijven aartsrivalen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar met een potentieel probleem voor de VS: Als Rusland wat flikt en de Europese landen samen met Oekraïne de restanten van Poetin's meuk de tyfus in schieten heeft Trump zijn nieuwe sterke bondgenoot ook niet meer.
Heb je Een Vandaag gezien? We moeten ook zo snel mogelijk uit Amerikaanse systemen als de Cloud, Teams, etc. Als Amerika met het slechte been uit bed stapt staan alle loketten op alle gemeentehuizen schaakmat, vallen overal kassa’s uit, etc. We hebben ons veel te veel afhankelijk laten maken, en we hebben niet meer de tijd om er nog eens op te studeren (zoals onze overheid graag doet bij problemen). Europa had eergisteren al moeten beginnen met het opbouwen van eigen systemen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daarom. QuislingUSA kunnen we missen als kiespijn. We moeten meer wapens hebben en niet meer meeliften met de VS? Prima, gaan we dat doen.
Dat is je eigen mening, gestoeld op emotie.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Rusland kan alleen niet zoveel meer. Die hebben nu zelfs de VS nodig om de 3 daagse speciale militaire operatie tot een goed einde te brengen.
Mweh, heel veel systemen zijn on premise.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:56 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Heb je Een Vandaag gezien? We moeten ook zo snel mogelijk uit Amerikaanse systemen als de Cloud, Teams, etc. Als Amerika met het slechte been uit bed stapt staan alle loketten op alle gemeentehuizen schaakmat, vallen overal kassa’s uit, etc. We hebben ons veel te veel afhankelijk laten maken, en we hebben niet meer de tijd om er nog eens op te studeren (zoals onze overheid graag doet bij problemen). Europa had eergisteren al moeten beginnen met het opbouwen van eigen systemen.
Ja leuk. Wanneer gaan ze Oekraïne dan eindelijk eens voor 100% innemen?quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is je eigen mening, gestoeld op emotie.
Hebben circa 220 brigades in Oek zitten tussen de 3500 en de 5000 man groot. Ze zullen moeten plooien en herschikken. Maar dat is nog alles behalve verslagen.
Daarom huurden ze natuurlijk Koreanen in, omdat ze zelf zoveel troepen hebbenquote:Op donderdag 20 februari 2025 19:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is je eigen mening, gestoeld op emotie.
Hebben circa 220 brigades in Oek zitten tussen de 3500 en de 5000 man groot. Ze zullen moeten plooien en herschikken. Maar dat is nog alles behalve verslagen.
Op dit moment kunnen we niet uitsluiten dat Trump de russen militair gaat steunen om zijn zin door te drijven.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Rusland kan alleen niet zoveel meer. Die hebben nu zelfs de VS nodig om de 3 daagse speciale militaire operatie tot een goed einde te brengen.
Tja, zodra de Amerikanen niet meer meedoen zijn de Baltische Staten opeens wel heel aantrekkelijk geworden. Dat verdedigen is altijd al een dingetje geweest. Hongarijequote:Op donderdag 20 februari 2025 19:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Poetin een NAVO land zal binnenvallen. Daar heeft hij niets te zoeken en dat weet ie zelf ook wel. Misschien ben ik naïef hoor.
Denken we dat wij als Europa onze defensie op orde gaan krijgen? Ik betwijfel het eerlijk gezegd.
Het kan makkelijk. Zo'n ingewikkelde zaak is het niet. Het kost alleen wat geld dat ook naar belastingverlaging voor brievenbusfirma's zou kunnen gaan.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:56 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Heb je Een Vandaag gezien? We moeten ook zo snel mogelijk uit Amerikaanse systemen als de Cloud, Teams, etc. Als Amerika met het slechte been uit bed stapt staan alle loketten op alle gemeentehuizen schaakmat, vallen overal kassa’s uit, etc. We hebben ons veel te veel afhankelijk laten maken, en we hebben niet meer de tijd om er nog eens op te studeren (zoals onze overheid graag doet bij problemen). Europa had eergisteren al moeten beginnen met het opbouwen van eigen systemen.
Ik denk dat om tactische redenen niet wordt openbaart wat de werkelijke sterkte van beide partijen is en wat de kans is van overwinning bij een totale clash. Militaire “experts” zoals de Kruif en die dikke ex generaal zeggen dat Rusland geen kans maakt.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uhu.
Ik mis ook goede (nl-talige) analyses die goed analyseren wat de Russische militaire krachten op dit moment zijn en de Europese. Want als USA de EU laat vallen dan wordt het politiek oppertuun voor Poetin om het bij de Suwalki gap te gaan proberen.
Geen idee of hij zin heeft in de balten. Veel van de niet Russische inwoners daar zitten nog minder te wachten op Russische invloeden dan Oekrainers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |