Ja, je bezet zo'n land een jaar of veertig om ze af te leren steeds maar landen binnen te vallen en wat doen ze daarna?quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:29 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ook ironisch. Zitten we in Europa eindelijk op Duitse führerschaft te wachten, komen ze niet over de brug..
quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee het is een ontkenning van hetgeen jij beweerde. Maar je leest wat je wil lezen.
Ik denk het ook ja.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat ook.
Je moet het ijzer smeden als het heet is. Het is nu hét moment om de EU de laatste slag toe te brengen.
Macron heeft al vaker het voortouw genomen:quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat uitgerekend een Fransman nog ferme taal uit slaat.
Dat krijg je met die te zware tanks van ze.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:29 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ook ironisch. Zitten we in Europa eindelijk op Duitse führerschaft te wachten, komen ze niet over de brug..
Een inktvis heeft meer ruggengraat dan die man.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Macron leidt dan ook wel een land dat meer statuur heeft op dit vlak dan Nederland.
Desalniettemin, >> Scholz
Nederland was internationaal altijd wel sterk aanwezig anders. Alleen is dat weggevallen sinds we met dit naar binnen gekeerde kneuzenkabinet zitten opgescheept.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Macron leidt dan ook wel een land dat meer statuur heeft op dit vlak dan Nederland.
Desalniettemin, >> Scholz
En nu?quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:35 schreef Loverboii het volgende:
[ afbeelding ]
cute handjes houden
Je pakt nu wat verschillende posts uit een antwoord-reactie reeks en gaat ook nog eens cherrypicken. Das niet helemaal handig.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Ik denk het ook ja.
Slimme gast wel. En zegt ook precies wat ik al een tijd dacht:quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:31 schreef egayalS het volgende:
[..]
Ik hoop op vuurwerk. Ik heb niks met de Fransen maar kan wel waarderen dat ze het liefst hun eigen ding doen itt ons land dat altijd loopt te slijmen bij de Amerikanen omdat ze "onze bevrijders" zijn![]()
Waarom zouden we zo geschokt moeten zijn?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-eurofoben-a4883833
„Veel Europeanen plaatsen de VS op een voetstuk. Het ergste dat ze zich konden voorstellen was dat Amerikanen ze in de steek zouden laten. Nu blijkt dat Europa niet alleen rekening moet houden met een Amerika dat afzijdig en isolationistisch is, maar ook met een Amerika dat ronduit vijandig is. Dat Amerika bestaat: je kunt geen andere conclusie trekken na de toespraak van Vance.”
quote:Waar komt die eurofobie vandaan?
„Een paar jaar geleden begon het me op te vallen tijdens gesprekken met conservatieve mensen in Washington en Silicon Valley. In de grapjes die ze maakten, hun snedige opmerkingen, over luie en verwende Europeanen, intussen volledig afhankelijk van de VS. Ze zien Europa als een vervelend kind.
„Ik vond het eerst wel vermakelijk, soms kon ik me in de kritiek zelfs vinden. Maar ik kwam er na enige tijd achter dat mensen dit helemaal niet voor de lol zeiden. Als iemand steeds dezelfde grapjes maakt, weet je dat het een obsessie is geworden. Die obsessie, deze minachting, is nu tot in het Witte Huis doorgedrongen.
„En dan is Trump nog een van de mildere eurofoben, naast mensen als Musk en Vance. Bedenk: eerst hadden we een president Trump zonder ideologie. Nu hebben we Trump mét ideologie. En het zal niet lang duren voordat we de ideologie hebben, zonder Trump.”
‘De toespraak van Vance en het nieuwe Oekraïne-beleid zijn allebei een uiting van eurofobie, het gevoel dat Europa niet zo’n grote broek moet aantrekken.’
In 2018, in The Dawn of Eurasia, vroeg u zich af waar de Europese strategie bleef voor het nieuwe tijdperk. Heeft u die al gevonden?
„Er kan geen sprake van zo’n strategie zijn zolang Europeanen vasthouden aan de mythe dat de VS altijd het beste met ons voor hebben. Als Europa zichzelf iets kwalijk kan nemen, is het dat het de Amerikaanse grootheidswaan mede heeft aangewakkerd. Ik sprak politici in Europa die stelden dat de VS beter wisten wat goed voor Europa was dan de Europeanen zelf. Dat straalt op de VS af. Als de mensen om je heen zich voortdurend kruiperig opstellen, ga je jezelf uiteindelijk ook overschatten.”
Is dat wat we nu zien? We zien al regeringsleiders die voorstellen om meer wapens en gas uit de VS te kopen, om Trump te vriend te houden.
„Nu we weten wat de VS met Oekraïne van plan zijn, kun je niet meer serieus volhouden dat je Trump met wat kleine cadeautjes voor je kunt winnen. De provocaties nemen toe. Als hij voorstelt om 5 procent van het bbp uit te geven aan defensie, is dat meer dan de VS zelf uitgeven. Dat geld zal ook nog eens grotendeels naar Amerikaanse defensiebedrijven gaan. Je kunt dat allemaal accepteren, als een soort onderdanige kolonie. Of je kiest ervoor autonoom en soeverein te worden.”
Een autonoom en soeverein Europa, wat betekent dat?
„De EU is protectionistisch richting India en China, maar nooit richting de VS. We beschermen de auto-industrie tegen Chinese elektrische auto’s, maar doen niks tegen de Amerikaanse overname van de interneteconomie. Waarom hebben we in vredesnaam besloten dat het prima was dat al die bedrijven uit de VS komen? Zelfs India heeft, onder moeilijke omstandigheden, geprobeerd iets van soevereiniteit te creëren. Europa niet.”
Dat klinkt mooi, maar is het daar in de praktijk niet veel te laat voor?
„Nee, nee, absoluut niet. Je bent misschien te laat om een rivaal voor Facebook op te zetten, maar Facebook is alweer gedateerd. Kijk naar kunstmatige intelligentie, dat staat nog in de kinderschoenen. Leg beperkingen op aan Amerikaanse bedrijven en investeer in Europees kapitaal en kennis in het bouwen van alternatieven. Als Trump ons iets gaat brengen, is het wel dat dit besef sneller tot Europa gaat doordringen.”
Goed stuk. Als ik het lees denk ik meteen van zo is het.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
en-a4883833
„Veel Europeanen plaatsen de VS op
Nyet.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Probeer nu eens rustig te lezen wat ik schrijf, en niet met schuim op je mond iedereen met een afwijkende mening met een pennenstreek weg te zetten.
Jammer jammer. Ik zie jou als een van de 50% serieuze users hier.quote:
Hij heeft genoeg zinnige dingen te melden. Zijn Twitter pagina: https://x.com/MacaesBrunoquote:Op donderdag 20 februari 2025 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Slimme gast wel. En zegt ook precies wat ik al een tijd dacht:
[..]
Na brexit hebben we het VK het ook gewoon zelf uit laten zoeken. Dat kan met de VS ook.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goed stuk. Als ik het lees denk ik meteen van zo is het.
Maar het kan ook over 4 of 8 jaar weer voorbij zijn, dan krijg je een gematigde democraat die alles veel genuanceerder ziet. Terug naar de neocon politiek van Bush, Biden, en Clinton lijkt mij uitgesloten. Maar Trump en MAGA is natuurlijk een reactie op extreemlinks en woke dat veel instituties heeft overgenomen.
NAVO is over. De VS is al van kant gewisseld.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:45 schreef egayalS het volgende:
Een Navo top zonder Amerikanen zou hilarisch zijn.
[ x ]
Je ziet dat de landen in de EU veel kritiek hebben maar wel veel hetzelfde doen dan de VS. Zoals NL die ineens ontwikkelingshulp stopzet. Of de EU die ineens gaat voor EU first beleid. Beetje slap komt dat wel over.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goed stuk. Als ik het lees denk ik meteen van zo is het.
Maar het kan ook over 4 of 8 jaar weer voorbij zijn, dan krijg je een gematigde democraat die alles veel genuanceerder ziet. Terug naar de neocon politiek van Bush, Biden, en Clinton lijkt mij uitgesloten. Maar Trump en MAGA is natuurlijk een reactie op extreemlinks en woke dat veel instituties heeft overgenomen.
Ja alles kan.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Na brexit hebben we het VK het ook gewoon zelf uit laten zoeken. Dat kan met de VS ook.
Daarom. QuislingUSA kunnen we missen als kiespijn. We moeten meer wapens hebben en niet meer meeliften met de VS? Prima, gaan we dat doen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nou ja, zulke vrienden wil je niet. De VS kan het lekker uitzoeken.
Prima. dan moeten we onze eigen broek leren ophouden en worden we de volgende supermacht.quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja alles kan.
Eu blijft zonder bondgenoten zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |