abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216768109
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:29 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ook ironisch. Zitten we in Europa eindelijk op Duitse führerschaft te wachten, komen ze niet over de brug..
Ja, je bezet zo'n land een jaar of veertig om ze af te leren steeds maar landen binnen te vallen en wat doen ze daarna?

Dit.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2025 19:34:19 ]
  Forum Admin donderdag 20 februari 2025 @ 19:32:29 #227
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216768112
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee het is een ontkenning van hetgeen jij beweerde. Maar je leest wat je wil lezen.
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat ook.
Je moet het ijzer smeden als het heet is. Het is nu hét moment om de EU de laatste slag toe te brengen.
Ik denk het ook ja.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216768125
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat uitgerekend een Fransman nog ferme taal uit slaat.

Macron heeft al vaker het voortouw genomen:
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Forum Admin donderdag 20 februari 2025 @ 19:33:08 #229
pi_216768127
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:29 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ook ironisch. Zitten we in Europa eindelijk op Duitse führerschaft te wachten, komen ze niet over de brug..
Dat krijg je met die te zware tanks van ze.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216768139
De enige manier waarop de VS de EU de genadeslag kan geven is als dat land ons aanvalt.
  Forum Admin donderdag 20 februari 2025 @ 19:33:55 #231
pi_216768143
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Macron leidt dan ook wel een land dat meer statuur heeft op dit vlak dan Nederland.

Desalniettemin, >> Scholz
Een inktvis heeft meer ruggengraat dan die man.
pi_216768188

cute handjes houden O+
pi_216768195
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Macron leidt dan ook wel een land dat meer statuur heeft op dit vlak dan Nederland.

Desalniettemin, >> Scholz
Nederland was internationaal altijd wel sterk aanwezig anders. Alleen is dat weggevallen sinds we met dit naar binnen gekeerde kneuzenkabinet zitten opgescheept.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Forum Admin donderdag 20 februari 2025 @ 19:38:47 #234
pi_216768252
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:35 schreef Loverboii het volgende:
[ afbeelding ]
cute handjes houden O+
En nu?
pi_216768274
Finnish MEP on what the US has told European leaders

“The United States has given us three weeks to agree on the terms of Ukraine's surrender. If we don't, the United States will withdraw from Europe.

Trump prioritizes Russia's security concerns now and in the future.

Let them own their mess.

We have three weeks to grow up.”

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 20 februari 2025 @ 19:39:51 #236
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216768275
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:32 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
Ik denk het ook ja.
Je pakt nu wat verschillende posts uit een antwoord-reactie reeks en gaat ook nog eens cherrypicken. Das niet helemaal handig.

Maar wat daar staat is natuurlijk waar als je het in een wat groter verband ziet. We zijn het -denk ik toch- allemaal eens dat we nu zien dat alle geopolitieke verhoudingen aan het shiften zijn, historisch gezien zul je ook zien dat er ideologisch gezien ook zaken gaan veranderen. Ik sta hier zelf politiek gezien nogal schizofreen in, ik zie dat dit goed fout kan aflopen voor Europa en dat er een zeer onrechtvaardige uitkomst kan uitkomen voor Oekraiene. Anderzijds zou een totale defeat van Rusland en falen van MAGA een bestendiging betekenen voor het "ancien régime" zoals dat er nu is in Europa.

Europa is nauwelijks te hervormen van binnenuit, ja dan moet je wachten tot er externe invloeden komen die het "ancien régime" doen wankelen zodat er wel zaken kunnen veranderen.

Probeer nu eens rustig te lezen wat ik schrijf, en niet met schuim op je mond iedereen met een afwijkende mening met een pennenstreek weg te zetten.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216768336
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:31 schreef egayalS het volgende:

[..]
Ik hoop op vuurwerk. Ik heb niks met de Fransen maar kan wel waarderen dat ze het liefst hun eigen ding doen itt ons land dat altijd loopt te slijmen bij de Amerikanen omdat ze "onze bevrijders" zijn :')

Waarom zouden we zo geschokt moeten zijn?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-eurofoben-a4883833
„Veel Europeanen plaatsen de VS op een voetstuk. Het ergste dat ze zich konden voorstellen was dat Amerikanen ze in de steek zouden laten. Nu blijkt dat Europa niet alleen rekening moet houden met een Amerika dat afzijdig en isolationistisch is, maar ook met een Amerika dat ronduit vijandig is. Dat Amerika bestaat: je kunt geen andere conclusie trekken na de toespraak van Vance.”
Slimme gast wel. En zegt ook precies wat ik al een tijd dacht:

quote:
Waar komt die eurofobie vandaan?

„Een paar jaar geleden begon het me op te vallen tijdens gesprekken met conservatieve mensen in Washington en Silicon Valley. In de grapjes die ze maakten, hun snedige opmerkingen, over luie en verwende Europeanen, intussen volledig afhankelijk van de VS. Ze zien Europa als een vervelend kind.

„Ik vond het eerst wel vermakelijk, soms kon ik me in de kritiek zelfs vinden. Maar ik kwam er na enige tijd achter dat mensen dit helemaal niet voor de lol zeiden. Als iemand steeds dezelfde grapjes maakt, weet je dat het een obsessie is geworden. Die obsessie, deze minachting, is nu tot in het Witte Huis doorgedrongen.

„En dan is Trump nog een van de mildere eurofoben, naast mensen als Musk en Vance. Bedenk: eerst hadden we een president Trump zonder ideologie. Nu hebben we Trump mét ideologie. En het zal niet lang duren voordat we de ideologie hebben, zonder Trump.”

‘De toespraak van Vance en het nieuwe Oekraïne-beleid zijn allebei een uiting van eurofobie, het gevoel dat Europa niet zo’n grote broek moet aantrekken.’
In 2018, in The Dawn of Eurasia, vroeg u zich af waar de Europese strategie bleef voor het nieuwe tijdperk. Heeft u die al gevonden?

„Er kan geen sprake van zo’n strategie zijn zolang Europeanen vasthouden aan de mythe dat de VS altijd het beste met ons voor hebben. Als Europa zichzelf iets kwalijk kan nemen, is het dat het de Amerikaanse grootheidswaan mede heeft aangewakkerd. Ik sprak politici in Europa die stelden dat de VS beter wisten wat goed voor Europa was dan de Europeanen zelf. Dat straalt op de VS af. Als de mensen om je heen zich voortdurend kruiperig opstellen, ga je jezelf uiteindelijk ook overschatten.”

Is dat wat we nu zien? We zien al regeringsleiders die voorstellen om meer wapens en gas uit de VS te kopen, om Trump te vriend te houden.

„Nu we weten wat de VS met Oekraïne van plan zijn, kun je niet meer serieus volhouden dat je Trump met wat kleine cadeautjes voor je kunt winnen. De provocaties nemen toe. Als hij voorstelt om 5 procent van het bbp uit te geven aan defensie, is dat meer dan de VS zelf uitgeven. Dat geld zal ook nog eens grotendeels naar Amerikaanse defensiebedrijven gaan. Je kunt dat allemaal accepteren, als een soort onderdanige kolonie. Of je kiest ervoor autonoom en soeverein te worden.”

Een autonoom en soeverein Europa, wat betekent dat?

„De EU is protectionistisch richting India en China, maar nooit richting de VS. We beschermen de auto-industrie tegen Chinese elektrische auto’s, maar doen niks tegen de Amerikaanse overname van de interneteconomie. Waarom hebben we in vredesnaam besloten dat het prima was dat al die bedrijven uit de VS komen? Zelfs India heeft, onder moeilijke omstandigheden, geprobeerd iets van soevereiniteit te creëren. Europa niet.”

Dat klinkt mooi, maar is het daar in de praktijk niet veel te laat voor?

„Nee, nee, absoluut niet. Je bent misschien te laat om een rivaal voor Facebook op te zetten, maar Facebook is alweer gedateerd. Kijk naar kunstmatige intelligentie, dat staat nog in de kinderschoenen. Leg beperkingen op aan Amerikaanse bedrijven en investeer in Europees kapitaal en kennis in het bouwen van alternatieven. Als Trump ons iets gaat brengen, is het wel dat dit besef sneller tot Europa gaat doordringen.”
Vakman pur sang
pi_216768360
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En nu?
geld sturen zeker?
pi_216768411
Een Navo top zonder Amerikanen zou hilarisch zijn.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 20 februari 2025 @ 19:46:23 #240
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216768429
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
en-a4883833
„Veel Europeanen plaatsen de VS op
Goed stuk. Als ik het lees denk ik meteen van zo is het.
Maar het kan ook over 4 of 8 jaar weer voorbij zijn, dan krijg je een gematigde democraat die alles veel genuanceerder ziet. Terug naar de neocon politiek van Bush, Biden, en Clinton lijkt mij uitgesloten. Maar Trump en MAGA is natuurlijk een reactie op extreemlinks en woke dat veel instituties heeft overgenomen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Forum Admin donderdag 20 februari 2025 @ 19:46:26 #241
pi_216768430
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Probeer nu eens rustig te lezen wat ik schrijf, en niet met schuim op je mond iedereen met een afwijkende mening met een pennenstreek weg te zetten.
Nyet.
  donderdag 20 februari 2025 @ 19:46:48 #242
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_216768435
Nou ja, zulke vrienden wil je niet. De VS kan het lekker uitzoeken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 20 februari 2025 @ 19:47:07 #243
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216768444
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nyet.
Jammer jammer. Ik zie jou als een van de 50% serieuze users hier.
Je kan zoveel beter.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216768447
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Slimme gast wel. En zegt ook precies wat ik al een tijd dacht:
[..]

Hij heeft genoeg zinnige dingen te melden. Zijn Twitter pagina: https://x.com/MacaesBruno
-Rabia Al-Basri
  donderdag 20 februari 2025 @ 19:47:53 #245
pi_216768457
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar het kan ook over 4 of 8 jaar weer voorbij zijn, dan krijg je een gematigde democraat die alles veel genuanceerder ziet. Terug naar de neocon politiek van Bush, Biden, en Clinton lijkt mij uitgesloten. Maar Trump en MAGA is natuurlijk een reactie op extreemlinks en woke dat veel instituties heeft overgenomen.
Na brexit hebben we het VK het ook gewoon zelf uit laten zoeken. Dat kan met de VS ook.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_216768465
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:45 schreef egayalS het volgende:
Een Navo top zonder Amerikanen zou hilarisch zijn.

[ x ]
NAVO is over. De VS is al van kant gewisseld.
pi_216768472
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je ziet dat de landen in de EU veel kritiek hebben maar wel veel hetzelfde doen dan de VS. Zoals NL die ineens ontwikkelingshulp stopzet. Of de EU die ineens gaat voor EU first beleid. Beetje slap komt dat wel over.
Vakman pur sang
  donderdag 20 februari 2025 @ 19:49:10 #248
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216768482
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Na brexit hebben we het VK het ook gewoon zelf uit laten zoeken. Dat kan met de VS ook.
Ja alles kan.
Eu blijft zonder bondgenoten zitten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216768504
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nou ja, zulke vrienden wil je niet. De VS kan het lekker uitzoeken.
Daarom. QuislingUSA kunnen we missen als kiespijn. We moeten meer wapens hebben en niet meer meeliften met de VS? Prima, gaan we dat doen.
  donderdag 20 februari 2025 @ 19:50:12 #250
pi_216768509
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2025 19:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja alles kan.
Eu blijft zonder bondgenoten zitten.
Prima. dan moeten we onze eigen broek leren ophouden en worden we de volgende supermacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')