abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216747258
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216747270
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De PVV heeft nooit in de regering behalve een korte gedoogconstructiegezeten tot hiervoor.

Tijd zat voor de andere partijen dus om het normaal te regelen en de PVV momentum te ontnemen. Is niet gebeurd. Niet janken dus.
Klopt, de VVD is minstens net zo erg als de PVV.

Rutte en Yeşilgöz wisten ook niet hoe snel ze het kabinet moesten laten vallen toen Rutte IV het 'probleem' bijna op ging lossen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 19 februari 2025 @ 14:36:10 #3
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216747447
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:25 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Geen fakkels inderdaad:
[..]
[..]
[..]
Pagina 1 van het eerste topic dat ik open. NWS is inderdaad een beschaafde herensociëteit.

En God mag weten wat er wel weggemod wordt
Topic gaat over een groepsverkrachting van een stel parasieten dat hier verwacht asiel te krijgen en uit dank een dakloze vrouw verkracht. De uitspraken zijn uitsluitend gericht naar de daders, niet naar de groep als geheel. En ja, een normaal functionerende samenleving gooit parasieten, die alles in hun schoot geworpen hebben gekregen en als dank dit doen, eruit. Jij zou ook een gast uit je huis gooien als je hem alles geeft en als die als dank je dochter verkracht.

Er wordt iets gezegd over de landen waar ze vandaan komen, de kwalificatie "shithole" voor sommige landen is een realistische beschrijving en het feit dat verkrachters in het openbaar worden opgehangen gebeurt ook in de landen die zij "ontvlucht" zijn. Het is geen taal die ik zou gebruiken maar het is iets anders dan willekeurige oproepen tot geweld tegen de gehele groep Joden, die hier al duizend+ jaar wonen.
pi_216747485
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Aah, dus Rutte heeft alles gedaan en asiel is geen problematiek?

Over simpel zwart-wit denken gesproken. In werkelijkheid is het allebei problematisch geweest. De bloedspetters in Duitsland, de weggegeven woningen en de leeggetrokken sociale voorzieningen hebben niks met neoliberaal beleid te maken, alles met het binnenhalen van hordes volksstammen onder het mom van goed doen.
Nee Rutte heeft niet alles gedaan. Maar dat een aanzienlijk deel van de publieke sector op zijn gat ligt sinds de VVD aan de macht is is een feit.

Voorbeelden zijn jeugdzorg, de huisarts en de sociale woningbouw die door de verhuurdersheffing noodgedwongen een aanzienlijk deel van hun vooraad heeft moeten verkopen.
pi_216747496
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik doe geen aannames, leuk geprobeerd.
Je doet enkel aannames.

quote:
400k bijstandsuitkeringen op de beroepsbevolking is hooguit een paar %. De beroepsbevolking in NL bestaat uit 9,8 miljoen mensen. Oftewel, 4%.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)20duizend%20personen.

Terwijl binnen de groepen die ik noemde het uitkeringspercentage 37-50% is. Deze groepen zitten ook al verwerkt in de totale 4%, oftewel het aantal Nederlanders van autochtone afkomst is extreem laag.
[..]
Nul, want de cijfers zijn van 18-65 zoals ik aangaf.
De beroepsbevolking die je bron definieert is 15-75. Dit is de link waar jij mee kwam.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)20duizend%20personen
quote:
recent naar betaald werk hebben gezocht en daarvoor direct beschikbaar zijn (werkloze beroepsbevolking). In het vierde kwartaal van 2024 ging het om 10,2 miljoen personen, 10 duizend meer dan in het derde kwartaal van 2024.
Daar zitten dus heel veel scholieren studenten en gepensioneerden bij. Dat drukt het percentage bijstandsuitkeringen, die krijgen studenten en pensionado's niet.
De groep 15-25 (grotendeels studenten) is bijna 3 miljoen mensen, die voor een groot deel dus dat percentage uitkeringstrekkers naar beneden drukken. De groep 67-75 zit rond de 2 miljoen mensen. Als je de studenten en gepensioneerden meerekent gaat dat percentage Nederlanders in de bijstand van je gigantisch omhoog.
De cijfers die je gebruikt zijn niet 18-67, waarom daarover liegen. Je vergeet ook de mensen met een uitkering mee te rekenen in de beroepsbevolking :')
Als je die nou meeneemt en dus 10.2 miljoen beroepsbevolking aanhoudt net als CBS. Dan eens de studenten en pensionado's erafhaalt, die kunnen geen bijstand ontvangen. Dan kun je een realistisch percentage berekenen. Dat stukken hoger ligt dan jouw framepje van 4%.

quote:
Bla bla bla. Een > factor 10 betekent gewoon een extreme oververtegenwoordiging. Jij maakt daar een feitenvrij verhaal van waarin je met allemaal niet onderbouwde excuses komt als "gek he" en "onze regering doet er alles aan".

De waarheid is hard.
Ik doe zeker geen feitenvrij verhaal. Ik gebruik letterlijk de feiten die jij poneert van CBS. Jij creert daarmee je eigen feitenvrije verhaal. Omdat je zoals ik al eerder opmerkte wat data cherrypicked en die vervolgens vrij willekeurig bij elkaar neemt om tot je gewenste conclusie te komen. Integratie gaat vreselijk, asielzoekers hebben wel 10 keer zo vaak een uitkering. Wat dat betreft snap je statistiek blijkbaar ook niet zo goed als je na dit showtje zegt de waarheid is hard. Jouw framing van de waarheid is hard. De waarheid is een stuk genuanceerder dan jij.
  woensdag 19 februari 2025 @ 14:54:42 #6
396550 Richestorags
pi_216747695
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je doet enkel aannames.
Elke post van jou bevat geen enkele data. Dus kunnen we concluderen dat al jouw subjectieve waardeoordelen als "het gaat best goed" helemaal uit je duim komen.

quote:
De beroepsbevolking die je bron definieert is 15-75. Dit is de link waar jij mee kwam.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)20duizend%20personen
[..]
Daar zitten dus heel veel scholieren studenten en gepensioneerden bij. Dat drukt het percentage bijstandsuitkeringen, die krijgen studenten en pensionado's niet.
De groep 15-25 (grotendeels studenten) is bijna 3 miljoen mensen, die voor een groot deel dus dat percentage uitkeringstrekkers naar beneden drukken. De groep 67-75 zit rond de 2 miljoen mensen. Als je de studenten en gepensioneerden meerekent gaat dat percentage Nederlanders in de bijstand van je gigantisch omhoog.
De cijfers die je gebruikt zijn niet 18-67, waarom daarover liegen. Je vergeet ook de mensen met een uitkering mee te rekenen in de beroepsbevolking :')
Als je die nou meeneemt en dus 10.2 miljoen beroepsbevolking aanhoudt net als CBS. Dan eens de studenten en pensionado's erafhaalt, die kunnen geen bijstand ontvangen. Dan kun je een realistisch percentage berekenen. Dat stukken hoger ligt dan jouw framepje van 4%.
Goed, dat is een kleine aanscherping van mijn verhaal. Het verandert echter de toon niet significant. Als we de groep 67-75 eraf halen, blijven we met een groep van 10,2 - 2 = 8,2 miljoen mensen over. 400k op een groep van 8,2 miljoen is 4,88 procent ten opzichte van 4%. Wow, dat is een schokkende verandering, een toename van 0,88% :')

De groep 15-25, rond de 3 miljoen, moet je ook bij de groepen Irakezen, Eritreeërs, Afghanen etc. tellen waar het uitkeringspercentage 37-50% is. Daar wordt namelijk OOK met de jonge beroepsbevolking gerekend.

Uiteindelijk blijft het verhaal in grote lijnen staan en heb jij het van 4 procent naar 4,88 procent geluld. Jij bent naar een uitkomst aan het toewerken die je a priori stelling "we hebben geen probleem" ondersteunt. Echter blijft er een inverse factor 1 / (4,88 / 37) = 7,58 en 1/ (4,88 / 50) = 10,25 oververtegenwoordiging over. Dus de range van oververtegenwoordiging in de uitkering ligt na aftrek van bejaarden op 7,58-10,25 ten opzichte van het Nederlandse totaal.

In werkelijkheid is de oververtegenwoordiging nog hoger, omdat het hoge aantal mensen in de bijstand van de door mij genoemde groepen (die bij de 400k wordt gerekend omdat ze een vergunning hebben) het aantal van de Nederlanders als TOTAAL verder omhoog stuwt. Als je dan nog gaat meenemen dat andere groepen ook al oververtegenwoordigd zijn in deze 400k, zoals Marokkanen en Antillianen, wordt het al helemaal treurig.

Die data kunnen we erbij pakken om het verhaal verder aan te scherpen, maar dat gaat alleen maar in jouw nadeel uitpakken. Dus voorlopig: 7,58-10,25. Als je verder het moeras in gesleurd wil worden, kan dat, maar het zal nadelig voor jou uitpakken.

7,58-10,25.
7,58-10,25.
7,58-10,25.

De waarheid blijft hard.

[ Bericht 1% gewijzigd door Richestorags op 19-02-2025 15:06:17 ]
  woensdag 19 februari 2025 @ 15:16:22 #7
396550 Richestorags
pi_216747935
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:08 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Je kan elke keer proberen de grens te verleggen, je hebt zelf op het topic gereageerd, dus lees de rest van de posts ook maar even. Vergeet niet over de posts heen te lezen waar ze de rechters proberen op te sporen.

Niks mis met een feitelijke uiteenzetting (die jij ook doet) of het veroordelen van een gore misdaad.

Maar als je deze reacties als normaal ziet mis je volgens mij compleet de trend waar we het over hadden, en gelijk ook de reden dat ik een Godwin terecht vindt. Prettige middag joh
De andere trend is dat de rechters op de ideologische stoel gaan zitten en in de strafmaat rekening houden met dat dit tuig niet wordt uitgezet door straffen te geven die zo laag zijn dat de asielvergunning niet in gevaar komt en dit soort "verzachtende" omstandigheden gaan aanvoeren. Dat is extreem kwalijk, want dat is vermenging van ideologie met strafrecht.

Ik zeg niet dat ik alle reacties als normaal zie en ik ben niet zo van het "opsporen van rechters" maar pas als de retoriek zich gaat richten tot het met fakkels langsgaan bij willekeurige leden van een groep, ongeacht of ze wel of niet iets met het voorval te maken hebben én dit ook nog mainstream gedachtengoed wordt kan je over hetzelfde spreken als een Kristallnacht. Daarom moet je oppassen met dit soort vergelijkingen. Wat er in Duitsland plaatsvond, was heel extreem. Zo extreem, dat we het als een apart onderwerp behandelen, een op zichzelf staand iets. De aanloop ernaartoe was ook heel anders. We kwamen uit een grote oorlog waarin Duitsland zich vernederd voelde en met hyperinflatie te maken had, niet te vergelijken met de economische uitdagingen die we nu kennen.

Dus vandaar mijn vraag: waar zie jij oproepen tot willekeurige aanvallen, zonder aanziens des persoons en dan ook nog ongerelateerd aan deze casus in Nieuws zoals dat bij Joden gebeurde? Wat jij beschrijft is een ander fenomeen. Kunnen we ook wat van vinden, maar is niet hetzelfde.

[ Bericht 3% gewijzigd door Richestorags op 19-02-2025 15:26:27 ]
pi_216748048
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Elke post van jou bevat geen enkele data. Dus kunnen we concluderen dat al jouw subjectieve waardeoordelen als "het gaat best goed" helemaal uit je duim komen.
Ja je kunt inderdaad nog maar een foute aanname doen. Waarom ook niet. Ik gaf vanaf het begin al aan niet zoveel zin hebben in de discussie omdat me toen al duidelijk was hoe dit gaat. Ik kan je ook bronnen geven berekeningen tonen, dat overtuigt toch allemaal 0,0. (dat was mijn aanname van jou en ik word bevestigd) en is meer werk voor mij om te doen dan gewoon jouw bronnen nemen en even aanwijzen waar je analyse/berekening de mist in gaat.

quote:
Goed, dat is een kleine aanscherping van mijn verhaal. Het verandert echter de toon niet significant. Als we de groep 67-65 eraf halen, blijven we met een groep van 8,2 miljoen mensen over. 400k op een groep van 8,2 miljoen is 4,88 procent. Wow, dat is een schokkende verandering :')
Ja tuurlijk wat maakt 1% nou uit. Nou bijvoorbeeld dat je verschil van 10x zo vaak werkeloos meteen al naar 8x gaat. Ach een verschil van 20% wat maakt dat eigenlijk uit? Het zijn maar keiharde statistieken en feiten toch :')
Spreekt elkaar nogal tegen dat we nu al grote verschillen blootleggen in je harde feiten als je baas je deze maand 20% minder uitbetaald zeg je dan oh dat verschil merk ik toch amper?

quote:
De groep 15-25, rond de 3 miljoen, moet je ook bij de groepen Irakezen, Eritreeërs, Afghanen etc. tellen waar het uitkeringspercentage 37-50% is. Daar wordt namelijk OOK met de jonge beroepsbevolking gerekend.
Ja hoeveel van die 3 miljoen zijn dan asielmigranten volgens jou? Nogal simpel om toch te doen alsof je hiervoor niks aan je analyse moet veranderen. Bedenk ook migranten in die leeftijd zullen veel minder vaak op school of studie zitten, bijvoorbeeld omdat er geen goede instap is vanaf hun niveau.

quote:
Uiteindelijk blijft het verhaal in grote lijnen staan en heb jij het van 4 procent naar 4,88 procent geluld. Jij bent naar een uitkomst aan het toewerken die je a priori stelling "we hebben geen probleem" ondersteunt. Echter blijft er een inverse factor 1 / (4,88 / 37) = 7,58 en 1/ (4,88 / 50) = 10,25 oververtegenwoordiging over. Dus de range van oververtegenwoordiging in de uitkering ligt na aftrek van bejaarden op 7,58-10,25 ten opzichte van het Nederlandse totaal.
Ja en als we nog wat meer realisme aan je berekeningen toevoegen moet je nog meer naar beneden bijstellen.

quote:
In werkelijkheid is de oververtegenwoordiging nog hoger, omdat het hoge aantal mensen in de bijstand van de door mij genoemde groepen (die bij de 400k wordt gerekend omdat ze een vergunning) het aantal van de Nederlanders als TOTAAL verder omhoog stuwt. Als je dan nog gaat meenemen dat andere groepen ook al oververtegenwoordigd zijn in deze 400k, zoals Marokkanen en Antillianen, wordt het al helemaal treurig.
Nou doe eens dan. Laat eens de echte cijfers zien. Zo moeilijk kan dat voor een expert niet zijn toch, eventjes de migranten eraf halen en een nieuw percentage berekenen voor Nederlanders. Of moet ik dan het boek van Jan van Beek aanschaffen?

Erg hard worden je feiten nog altijd niet omdat je overduidelijke slordigheid en cherrypicking je stelligheid volledig misplaatst maken. Je lijkt ook totaal niet naar alternatieve verklaringen te zoeken die je hypothese in de weg zouden kunnen zitten.
  woensdag 19 februari 2025 @ 15:46:44 #9
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216748269
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De andere trend is dat de rechters op de ideologische stoel gaan zitten en in de strafmaat rekening houden met dat dit tuig niet wordt uitgezet door straffen te geven die zo laag zijn dat de asielvergunning niet in gevaar komt en dit soort "verzachtende" omstandigheden gaan aanvoeren. Dat is extreem kwalijk, want dat is vermenging van ideologie met strafrecht.

Ik zeg niet dat ik alle reacties als normaal zie en ik ben niet zo van het "opsporen van rechters" maar pas als de retoriek zich gaat richten tot het met fakkels langsgaan bij willekeurige leden van een groep, ongeacht of ze wel of niet iets met het voorval te maken hebben én dit ook nog mainstream gedachtengoed wordt kan je over hetzelfde spreken als een Kristallnacht. Daarom moet je oppassen met dit soort vergelijkingen. Wat er in Duitsland plaatsvond, was heel extreem. Zo extreem, dat we het als een apart onderwerp behandelen, een op zichzelf staand iets. De aanloop ernaartoe was ook heel anders. We kwamen uit een grote oorlog waarin Duitsland zich vernederd voelde en met hyperinflatie te maken had, niet te vergelijken met de economische uitdagingen die we nu kennen.

Dus vandaar mijn vraag: waar zie jij oproepen tot willekeurige aanvallen, zonder aanziens des persoons en dan ook nog ongerelateerd aan deze casus in Nieuws zoals dat bij Joden gebeurde? Wat jij beschrijft is een ander fenomeen. Kunnen we ook wat van vinden, maar is niet hetzelfde.
De vergelijking zit hem in de randvoorwaarden die we creëren voor dit soort daden. We hebben een partij die met 25% van de stemmen de grootste is, en al 20 jaar one-issue politiek tegen moslims voert. Er is een coalitie met die partij gevormd. Het maatschappelijke debat is zo extreem geworden, dat volgens mij verstandige mensen keiharde racistische uitspraken gaan goed praten.

Alsof we het pas mogen benoemen of waarschuwen als er daadwerkelijk een groep PVVers bij elkaar komt en mensen knuppels in de handen drukt.
De vraag is meer, als de PVV zou oproepen tot het in brand steken van dönerzaken, zou dat dan gebeuren?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_216748425
Wat een nare manier van discussieren hier.

Misschien toch maar eens tijd om mijn account te laten perma bannen aangezien elk topic op FOK! verhard en ontspoord en de mods niet meer durven te modereren.
  woensdag 19 februari 2025 @ 16:02:09 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216748463
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:58 schreef Origami94 het volgende:

Misschien toch maar eens tijd om mijn account te laten perma bannen aangezien elk topic op FOK! verhard en ontspoord en de mods niet meer durven te modereren.
verhardT en ontspoorT.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_216748488
Die taalnazi's zijn het ergst. :P
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  woensdag 19 februari 2025 @ 16:05:10 #13
396550 Richestorags
pi_216748496
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:46 schreef Fretwork het volgende:

[..]
De vergelijking zit hem in de randvoorwaarden die we creëren voor dit soort daden. We hebben een partij die met 25% van de stemmen de grootste is, en al 20 jaar one-issue politiek tegen moslims voert. Er is een coalitie met die partij gevormd. Het maatschappelijke debat is zo extreem geworden, dat volgens mij verstandige mensen keiharde racistische uitspraken gaan goed praten.
Die partij weet al 20 jaar stemmen te trekken, omdat er een probleem is waar zij op kunnen kapitaliseren dat wordt genegeerd. Waarom denk je dat de minister van BuZa uit VAE ons in 2017 al waarschuwde zonder er doekjes om te winden? Welke "political correctness" heeft hij het over denk je? De verstikkende deken van tolerantie en politieke correctheid, de verkrampte houding elke keer dat er een probleem wordt blootgelegd.

Bekijk deze YouTube-video

Dit is een vrij bekende imam uit Australië die vroeger radicaal was en nu tot bezinning is gekomen. In andere interviews geeft hij aan dat hij in zijn radicale tijd in Australië op linkse partijen stemde en de samenwerking met linkse partijen opzocht, omdat rechtse partijen hem uitdaagden en inhoudelijk weerwoord gaven, terwijl de linkse partijen zijn woorden als zoete koekjes geloofden. Kijk even wat voor "ultrarechtse" en "xenofobische" retoriek hij spuit, met name vanaf 1 minuut 10. Maar kijk ook vooral daarvoor, waar hij praat over organisaties die in het MO verboden zijn en we hier gewoon toestaan.

Bedenk je even de drek en de Nazivergelijkingen die deze man om zich heen had gekregen (vooral zijn complimenten aan het Poolse beleid omtrent Islam en asielmigratie) als hij een blanke man was geweest.

Bekijk deze YouTube-video

De regentenpartijen zijn het meest schuldig aan de opkomst van de PVV door problematiek die hier wordt aangestipt jarenlang onder het partij te schuiven, te doen alsof er GEEN problemen zijn terwijl die er overduidelijk WEL zijn en daardoor staan we nu waar we staan. Daarnaast waren er partijen zoals D66 die het belangrijker vonden om zich bezig te houden met identiteitspolitiek, energietransities die niet te betalen zijn voor Henk van 3 hoog en een klimaatverhaal terwijl Kaag de hele wereld overvloog. Hun retoriek is gericht op de hoogopgeleide, blanke, grootstedelijke bevolking.

Stuk voor stuk dingen waarop ze makkelijk gevloerd konden worden voor Geert, die perfect weet wat er speelt bij zijn achterban en daar wel op inspeelt. De mensen in de volkswijken zijn nooit serieus genomen door D66 en al tijden verlaten door de PvdA. Geert had nooit zoveel stemmen kunnen behalen als de regentenpartijen beter hadden aangevoeld welke sentimenten er leven in de samenleving en daar serieus naar hadden geluisterd.

quote:
Alsof we het pas mogen benoemen of waarschuwen als er daadwerkelijk een groep PVVers bij elkaar komt en mensen knuppels in de handen drukt.
De vraag is meer, als de PVV zou oproepen tot het in brand steken van dönerzaken, zou dat dan gebeuren?
We hebben 3 andere partijen, waaronder een grote geleid door een mevrouw van Turkse afkomst, die in retoriek hier nog niet bij in de buurt zijn gekomen. Ik durf eigenlijk wel te voorspellen dat ze daar alle 3 afstand van zouden nemen.
pi_216748586
quote:

Ik ga de mods niet beschuldigen, die hebben ook een leven en zijn niet 100% van de tijd aanwezig. De mods leveren over het algemeen prima werk.

Maar dat elk topic inderdaad over een non-issue als asiel gaat is al vervelend, dat de pure bagger van NWS hier nu ook heen wordt gehaald is wel echt verschrikkelijk. Ik ga al nooit naar NWS, maar dan is het hier inderdaad ook over.
  woensdag 19 februari 2025 @ 16:14:17 #15
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216748621
Helemaal met je eens dat we kritisch moeten blijven hierop, en ingrijpen waar nodig. Al denk ik wel dat het beeld dat ontstaat, alsof LINKS hier niks aan wil doen, vooral ontstaat door gespin van PVV/FvD/JA21, maar ook VVD.

Overigens vind ik niet dat mensen zich mogen verschuilen achter het "niet gehoord worden", maar soit
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 16:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]

[..]
We hebben 3 andere partijen, waaronder een grote geleid door een mevrouw van Turkse afkomst, die in retoriek hier nog niet bij in de buurt zijn gekomen. Ik durf eigenlijk wel te voorspellen dat ze daar alle 3 afstand van zouden nemen.
Oh ik weet wel zeker dat ze er afstand van zouden nemen, maar wat heb je daar dan nog aan? Uiteindelijk heeft vooral Yesilgöz er bewust voor gekozen het debat op elk punt naar migratie te trekken (ook omdat dat de VVD zou vrijwaren van beleidsfouten in de afgelopen 20 jaar).
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  woensdag 19 februari 2025 @ 16:16:35 #16
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216748660
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 16:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ga de mods niet beschuldigen, die hebben ook een leven en zijn niet 100% van de tijd aanwezig. De mods leveren over het algemeen prima werk.

Maar dat elk topic inderdaad over een non-issue als asiel gaat is al vervelend, dat de pure bagger van NWS hier nu ook heen wordt gehaald is wel echt verschrikkelijk. Ik ga al nooit naar NWS, maar dan is het hier inderdaad ook over.
Heb je helemaal gelijk in, ik zal het ook niet meer doen, maar wilde niet dat we deden alsof er een normale toon gevoerd werd daar.
pi_216748724
quote:

[..]

Oh komen al die stormfronters hierheen. Nouja dan zal ik ook niet lang blijven, laat ze maar zichzelf gekmaken. Echt 0 behoefte als het alleen nog maar debiele kroegpraat van halve garen is.
Sowieso bizar wat die lui allemaal mogen zeggen, maar als ik me als antifascist een mening heb over dat soort radicalen mag het opeens niet.
  woensdag 19 februari 2025 @ 16:23:40 #18
396550 Richestorags
pi_216748752
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 16:14 schreef Fretwork het volgende:
Helemaal met je eens dat we kritisch moeten blijven hierop, en ingrijpen waar nodig. Al denk ik wel dat het beeld dat ontstaat, alsof LINKS hier niks aan wil doen, vooral ontstaat door gespin van PVV/FvD/JA21, maar ook VVD.

Overigens vind ik niet dat mensen zich mogen verschuilen achter het "niet gehoord worden", maar soit
Een goed iemand om op dit vlak te volgen is Josse de Voogd, de "verkiezingsgeograaf". Hij duidt waarom mensen naar de PVV zijn gegaan in grote getalen, maar waarom ze ook zo weer weg zouden kunnen gaan.

Het beeld dat links er niks aan wil doen, dat kunnen ze zelf bijstellen door minder verkrampt te doen en meer duidelijk te maken waar ze staan. Waarom is het links in Denemarken wel gelukt? Het zijn de sociaaldemocraten die daar met zeer strenge asielwetgeving komen en de meest rechtse fractie daardoor eruit krijgen. Nu zelfs 1 strike you're out, Finland idem. Ook pakken ze de Islam aan.

Dit terwijl ze in Duitsland geen asielwetgeving willen aannemen waarvoor de steun van de AfD is vereist om de AfD niet te "legitimeren". Ja, dan groeit die partij alleen maar nog harder...

Of wat te denken van Engeland, waar ze de child grooming gewoon jarenlang onder het tapijt schoven omdat dit rechts in de kaart zou spelen? Waar ze de daders eufemistisch "Asians" noemen waarover de Chinese gemeenschap klaagt omdat iedereen weet om welke "Asians" het gaat? In dit tijdperk kijkt en leest iedereen mee. Dit is het beeld dat blijft hangen.

https://www.nporadio1.nl/(...)s-tevreden-te-houden

quote:
Oh ik weet wel zeker dat ze er afstand van zouden nemen, maar wat heb je daar dan nog aan? Uiteindelijk heeft vooral Yesilgöz er bewust voor gekozen het debat op elk punt naar migratie te trekken (ook omdat dat de VVD zou vrijwaren van beleidsfouten in de afgelopen 20 jaar).
Wat je eraan hebt is dat je weet dat het geen meerderheidssentiment is onder de regering en dat we ons dus niet in 1938 bevinden. Als het ook nog daadwerkelijk zou gebeuren zou de regering erom vallen.
  woensdag 19 februari 2025 @ 16:25:01 #19
396550 Richestorags
pi_216748771
quote:

Misschien is Bluesky of Joop.nl wat voor je?
  woensdag 19 februari 2025 @ 16:28:31 #20
396550 Richestorags
pi_216748812
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 16:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Oh komen al die stormfronters hierheen. Nouja dan zal ik ook niet lang blijven, laat ze maar zichzelf gekmaken. Echt 0 behoefte als het alleen nog maar debiele kroegpraat van halve garen is.
Sowieso bizar wat die lui allemaal mogen zeggen, maar als ik me als antifascist een mening heb over dat soort radicalen mag het opeens niet.
En nu hebben we weer een stormfrontvergelijking. Maar nee, het morele gelijk zit hier hoor...
pi_216748813
quote:

[..]

Ah natuurlijk, zijne majesteit Hanca bepaalt wel even wat een issue is en wat een non-issue is. Wat een machtsvertoon :D
pi_216748815
quote:

Misschien kan je weer een doodvermoeiend afscheidstopic maken met veel bombarie
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_216748899
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 16:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Misschien kan je weer een doodvermoeiend afscheidstopic maken met veel bombarie
Heb gewoon een mail gestuurd maar werd niet op gereageerd.
pi_216748929
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 16:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En nu hebben we weer een stormfrontvergelijking. Maar nee, het morele gelijk zit hier hoor...
Ja hoe men elkaar op fok jarenlang zit op te stoken met constante extreme haat tegen minderheden, andersdenkenden, rechters,ambtenaren dat is inderdaad stormfrontachtig. Thierrie werd een paar jaar geleden nog uitgekotst na zijn boreaalspeech. Zou hij hem nu houden kost dat niet eens zetels meer.

Fascisme groeit heel snel in de Westerse wereld ook aangemoedigd vanuit Amerika. Dat gaat gedonder opleveren kan ik je op een bordje geven. Natuurlijk zijn bijna alle fascisten useful idiots maar dat maakt ze niet minder gevaarlijk. Het politieke midden probeert dat altijd te vergoeilijken of steekt graag de kop in het zand, daar hoor ik niet bij.

Zegt ook genoeg eigenlijk hoe steeds meer topics constant over asielzoekers moeten gaan. In plaats van de veel grotere groep bruinhemden in ons midden. Uiteindelijk lost dat probleem zichzelf wel op de ideologie is zo schadelijk dat het nooit heel lang stand houd. Maar het is geen goede tijd tot dan.
  woensdag 19 februari 2025 @ 16:53:36 #25
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216749073
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 16:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat je eraan hebt is dat je weet dat het geen meerderheidssentiment is onder de regering en dat we ons dus niet in 1938 bevinden. Als het ook nog daadwerkelijk zou gebeuren zou de regering erom vallen.
De NSDAP had geen meerderheid, en de Kristallnacht was geen democratische beslissing. Maar daar gaat het nieteens om, ik sluit me aan bij wat hier boven gezegd werd. Bedenk jij zelf maar of je dat soort uitspraken wil bagatelliseren of verdedigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')