De Baltische Staten moeten proberen zoveel mogelijk etnische Russen uit hun land te krijgen. Dat geldt voor meer landen met Russische minderheden. Dit zal altijd een reden zijn voor Rusland om stennis te schoppen en te dreigen met militaire acties.quote:Op woensdag 19 februari 2025 08:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het alternatief is dat de Baltische Staten worden ingenomen.
Als dat zo was hadden we al lang Moskou bestookt met raketten omdat Rusland weet dat Frankrijk en Engeland kunnen terugschieten.quote:Op woensdag 19 februari 2025 08:50 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En dat kan niet als de EU ook een grotere kernmacht wordt? Rusland heeft ze ook hoor, dus wat wederzijdse dreiging betreft verandert daar niks aan
Door het narratief eruit te gooien dat Oekraine verantwoordelijk is voor de oorlog. Vind je dat ook zo goed uit te leggen Howard?quote:Op woensdag 19 februari 2025 08:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..].
Men wil daarom deze oorlog nu zo snel mogelijk beëindigen en veiligheidsgaranties voor Oekraïne bewerkstelligen.
Spreek je over jaartje wel weer.quote:Op woensdag 19 februari 2025 08:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, ook Groenland is niet te ruil of te koop.
Nee, dat vind ik een raar en onjuist narratief. Ik had het dan ook over de plannen die veiligheidsgaranties moeten bieden voor het land, niet over deze uitspraken.quote:Op woensdag 19 februari 2025 08:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Door het narratief eruit te gooien dat Oekraine verantwoordelijk is voor de oorlog. Vind je dat ook zo goed uit te leggen Howard?
Nee, omdat je tot in den treure loopt te bevestigen hoe goed je Trumps beleid snapt en het er mee eens bent, nam ik aan dat je het ook wel begreep dat Trump nu samen met Poetin Oekraïne tot boeman aan het bombarderen isquote:Op woensdag 19 februari 2025 08:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik een raar en onjuist narratief. Ik had het dan ook over de plannen die veiligheidsgaranties moeten bieden voor het land, niet over deze uitspraken.
Dan zit je dus mis.quote:Op woensdag 19 februari 2025 08:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee, omdat je tot in den treure loopt te bevestigen hoe goed je Trumps beleid snapt en het er mee eens bent, nam ik aan dat je het ook wel begreep dat Trump nu samen met Poetin Oekraïne tot boeman aan het bombarderen is
Het is wel eng hoe erg die MAGA echt alles wat hij doet opeten inderdaad. Geen punten van kritiek of vragen. Eerst je tonen als anti oorlog, maar nu verheerlijken om andere landen binnen te vallen. Ook dat kinderachtige manier overnemen hoe zwart en wit hij denkt als bepaalde zaken. Je kon prima commentaar hebben op bepaalde uitgaven van USAID en daar in schrappen. Maar nee de hele tent dicht gooien. Goed, geen enkele vraag.quote:Op woensdag 19 februari 2025 08:51 schreef Zoddie het volgende:
Volgens Trump is Oekraine de oorlog begonnen![]()
Ach zijn achterban zal het wel opvreten en Oekraine ook de schuld toewijzen, en dan is het juist ineens goed dat Trump zijn support stopt aan Oekraine en o pschoot zit bij Poetin.
Ja dat is het dan? Dat Trump de geschiedenis probeert te herschrijven met zulke uitspraken dat is later wel weer vergeten en vergeven als het akkoord gesloten isquote:
En hij zei ook al dat Rusland zo graag vrede en een einde aan het bloedvergieten wil.quote:Op woensdag 19 februari 2025 08:51 schreef Zoddie het volgende:
Volgens Trump is Oekraine de oorlog begonnen![]()
Ach zijn achterban zal het wel opvreten en Oekraine ook de schuld toewijzen, en dan is het juist ineens goed dat Trump zijn support stopt aan Oekraine en o pschoot zit bij Poetin.
Oekraïne is de aggressor van dit conflict omdat ze hun eigen land blijven verdedigen zal nog wel veel langskomen de komende tijd ben ik bang.... Het is mooi dat de Russen niet meer in Kyiv zitten anders was het hele land van de hand gedaan nu.quote:Op woensdag 19 februari 2025 08:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En hij zei ook al dat Rusland zo graag vrede en een einde aan het bloedvergieten wil.![]()
Niets in die oorlog makkelijker te bereiken: Rusland trekt zich terug --> vrede
Dat kan zelfs zonder fake "onderhandelingen".
Omdat hij het op bepaalde vlakken met Trump eens is moet hij het op elk vlak met hem eens zijn?quote:Op woensdag 19 februari 2025 08:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee, omdat je tot in den treure loopt te bevestigen hoe goed je Trumps beleid snapt en het er mee eens bent, nam ik aan dat je het ook wel begreep dat Trump nu samen met Poetin Oekraïne tot boeman aan het bombarderen is
Dit stopt pas als er het besef komt dat de andere kant ook zo gehandeld heeft.quote:Op woensdag 19 februari 2025 08:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is wel eng hoe erg die MAGA echt alles wat hij doet opeten inderdaad. Geen punten van kritiek of vragen. Eerst je tonen als anti oorlog, maar nu verheerlijken om andere landen binnen te vallen. Ook dat kinderachtige manier overnemen hoe zwart en wit hij denkt als bepaalde zaken. Je kon prima commentaar hebben op bepaalde uitgaven van USAID en daar in schrappen. Maar nee de hele tent dicht gooien. Goed, geen enkele vraag.
"He who saves his Country does not violate any Law"
Hij mag alles doen met alles en iedereen, hij zal geen wet overtreden, hij staat boven de wet.
Dat ben ik helemaal met je eens, ik vind het ook niet goed dat hij naar Oekraïne wijst als de schuldige. Het is overduidelijk dat Oekraïne hier het slachtoffer is en Rusland (zoals wel vaker), de dader.quote:Op woensdag 19 februari 2025 08:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja dat is het dan? Dat Trump de geschiedenis probeert te herschrijven met zulke uitspraken dat is later wel weer vergeten en vergeven als het akkoord gesloten is
Nou vertel eens hoe de andere kant ook zo gehandeld heeft?quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit stopt pas als er het besef komt dat de andere kant ook zo gehandeld heeft.
Op welke manier zou Oekraïne schuldig zijn?quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:03 schreef phpmystyle het volgende:
Oekraiene is ook zelf schuldig, deze oorlog was geen goed idee. Ze wisten dat Rusland niet accepteert dat Oek wordt opgenomen in het Westerse hegemoniale sferen. USA heeft dat toch doorgedrukt (Clinton Bush, etc etc) en de EU stond nota bene zelf olv Van Baalen en Verhofstadt op het podium. En Rusland begint de oorlog omdat zij niet kunnen verkroppen dat een deel van de Russische wereld zich definitief van haar afkeert.
Iedereen heeft schuld.
Ga ik allemaal niet meer doen, want er is geen enkele interesse in de zorgen van de andere kant.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou vertel eens hoe de andere kant ook zo gehandeld heeft?
Dat zeg ik niet. Maar als zo'n uitspraak een gevolg is van zijn beleid dan heeft het wel aardig wat raakvlakken hequote:Op woensdag 19 februari 2025 09:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Omdat hij het op bepaalde vlakken met Trump eens is moet hij het op elk vlak met hem eens zijn?
Negeer je nou gewoon expres dat Trump alleen maar officiele Kremlinstandpunten staat te roeptoeteren?quote:Op woensdag 19 februari 2025 08:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, Trump is niet 'het sletje van' Rusland.
Oekraïne heeft schuld omdat ze niet met de pootjes omhoog bleven liggen voor Rusland? Die focus op het westen heeft natuurlijk alles te maken met de boevenstaat die Rusland is. Anders waren ze ook net als Wit-Rusland een puppet state geworden.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:03 schreef phpmystyle het volgende:
Oekraiene is ook zelf schuldig, deze oorlog was geen goed idee. Ze wisten dat Rusland niet accepteert dat Oek wordt opgenomen in het Westerse hegemoniale sferen. USA heeft dat toch doorgedrukt (Clinton Bush, etc etc) en de EU stond nota bene zelf olv Van Baalen en Verhofstadt op het podium. En Rusland begint de oorlog omdat zij niet kunnen verkroppen dat een deel van de Russische wereld zich definitief van haar afkeert.
Iedereen heeft schuld.
Door te kiezen voor opname in Westerse hegemoniale institues (EU, NAVO, versmelten economie). En verder was er ook wel een dingetje met de Russische minderheid in het oosten.quote:Op woensdag 19 februari 2025 09:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Op welke manier zou Oekraïne schuldig zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |