Laten we deze dan ook meteen maar meta-reviewen. Zitten wel weer een paar pijnlijke tussen...
Nummers die ik lager zou zetten:3773 Daniël Lohues - Prachtig mooie dag
3772 The Teskey Brothers - Hold Me
3761 Andrea Bocelli & Sarah Brightman - Time to say goodbye
Sarah Brightman zingt gelukkig beter dan Paul de Leeuw, maar in feite is het natuurlijk wel een beetje hetzelfde trucje dat Paul de Leeuw ook uithaalt: een eigenlijk veel beter nummer van een eigenlijk veel betere zanger gappen, vertalen, het origineel voor de helft intact laten en erop meeliften. Houd ik niet zo van. Wat betreft de status als ultiem uitvaartnummer; als je je overledene wil eren door exact hetzelfde nummer te draaien als ze bij iedereen draaien, dan zeg je eigenlijk dat de overledene geen erg uniek of bijzonder persoon is geweest. Wat die andere twee betreft: heel saai, te saai voor alles hoger dan 4000.
Nummers die ik hoger zou zetten:3760 Ava Max - Kings & Queens
3759
Kensington - All for Nothing
3757 Linkin Park - One More Light
3754 Muse - Mercy
Ouch. In het vorige blokje mijn favoriet van Racoon, nu mijn favoriet van Kensington. Ze staan ook grofweg op dezelfde plek (#277 om #283) in mijn top 1000, al heb ik
Kensington onderin ook nog twee keer. Ook One More Light en Kings & Queens vind je overigens terug tussen plek 700 en 1000 bij mij. Mercy haalt mijn top 1000 niet, en is daarmee niet een van mijn 17 favoriete nummers van Muse, maar alsnog wel te goed voor deze regionen. Zoals gezegd: alleen Undisclosed Desires en Feeling Good zouden hier in het rechterrijtje staan.