Beslist niet.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 15:20 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Je haalt voor I Am The Walrus zeker onderste 100 en bovenste 100 door elkaar
Ja die zou hier top 100 scoren in een Top 2000 ranking. Heerlijk die kakofonie op het einde en de absurde John in een identiteitscrisis tekst. Enkel qua absurditeit misschien te vergelijken met Living Dollquote:Op dinsdag 25 februari 2025 15:55 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Beslist niet.
Staat die bij jou serieus bij de bovenste 100?Voor mij valt die echt in de categorie Living Doll.
Heb voor de rest geen hekel aan de Beatles hoor, al ben ik meestal van de wat modernere muziek. Yesterday, Let It Be en Hey Jude zijn wel dusdanig iconisch dat ze de bovenste 500 kunnen halen hier.quote:Op woensdag 26 februari 2025 09:29 schreef Tussle266 het volgende:
I am the walrus is wel wat anders dan Living doll, maar top 100 is wel weer het andere uiterste. Als daar al een Beatles zou moeten staan is het For No One. Maar volgens mij is de warmte voor John en Paul hier van het niveau afgesloten gasleiding bij de meesten?
En daarmee noem je m.i. nog niet eens de beste nummers, zelfs niet de beste van John&Paulquote:Op woensdag 26 februari 2025 10:44 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Heb voor de rest geen hekel aan de Beatles hoor, al ben ik meestal van de wat modernere muziek. Yesterday, Let It Be en Hey Jude zijn wel dusdanig iconisch dat ze de bovenste 500 kunnen halen hier.
Andre Hazes, Danny de Munk en Neil Diamond zijn daar wel wat meer op dreef dan hier bij Mexquote:Op woensdag 26 februari 2025 12:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik ga wel lekket op de Joe meezing 500 deze week. Jullie ook?
Mooier dan het was zekerquote:Op woensdag 26 februari 2025 15:43 schreef Gretzl het volgende:
Is Den Helder echt zoveel mooier geworden de laatste tijd @:dagoduck?
https://archive.ph/CG5yL
Een van de weinige grote Nederlandse steden waar ik nooit ben geweest
Zie bijvoorbeeld dit punt in 2009 in vergelijking met datzelfde punt in 2023.quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:43 schreef Gretzl het volgende:
De lelijkste stad van Nederland moest weer stralen. Hoe is dat gelukt?
als je er was geweest, dan wist je dat het geen grote stad wasquote:Op woensdag 26 februari 2025 15:43 schreef Gretzl het volgende:
De lelijkste stad van Nederland moest weer stralen. Hoe is dat gelukt?
Ben ook overgeleverd aan twee uurtjes Joe, in afwachting van een nieuwe autoruitquote:Op woensdag 26 februari 2025 12:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik ga wel lekket op de Joe meezing 500 deze week. Jullie ook?
Ah had misschien grotere steden moeten zeggen, maar bedoel elke plaats met minimaal 50.000 inwoners.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:36 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
als je er was geweest, dan wist je dat het geen grote stad was
Dat laatste is ook het enige geweest waarvoor ik in Den Helder ben geweest, denk ikquote:Op woensdag 26 februari 2025 16:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ah had misschien grotere steden moeten zeggen, maar bedoel elke plaats met minimaal 50.000 inwoners.
Zie nu dat dat voor Den Helder alleen geldt als je Julianadorp meerekent. In m’n beleving was het een grotere stad, eerder 60.000 - 70.000 inwoners
Misschien komend jaar maar eens een tripje Texel plannen
Julianadorp is ook eigenlijk gewoon een wijk van Den Helder die even verderop ligt omdat men bollengrond wilde behouden daar waar het nu is.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ah had misschien grotere steden moeten zeggen, maar bedoel elke plaats met minimaal 50.000 inwoners.
Zie nu dat dat voor Den Helder alleen geldt als je Julianadorp meerekent. In m’n beleving was het een grotere stad, eerder 60.000 - 70.000 inwoners
Misschien komend jaar maar eens een tripje Texel plannen
Ja ik ga niet zo goed op cafémeezingers.quote:Op woensdag 26 februari 2025 14:06 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Andre Hazes, Danny de Munk en Neil Diamond zijn daar wel wat meer op dreef dan hier bij Mex
SPOILER: 3847-3826Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
quote:Op woensdag 26 februari 2025 18:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja, next.
3850 Les Poppys - Non, non, rien na changé
Het Franse kinderkoor scoorde de hit van het jaar 1971. Een tijd geleden dat we nog eens een hit van het jaar tegenkwamen, die waren veelal voor de absolute onderkant. Smakeloos land. Ja, ik word niet warm van kinderkoortjes, al snap ik nog wel dat deze scoort. Het kan erger. Dit stond er elk jaar in. In 2005 de hoogste notering op 403, maar inmiddels op 1353.
3849 Bruce Springsteen - My Hometown
Nogmaals Bruce met een wat rustiger nummer uit de 80s. Deze stond op Born in the USA, misschien wel zijn grootste succesalbum. Het is weer zo'n gevalletje niet echt slecht, maar het doet me ook weinig. In 2000 was deze afwezig, maar verder altijd erbij met als hoogste positie 281 in 2007. De laatste jaren staat deze ook weer een stuk hoger: Vanaf 2009 was dit vooral op 29 december te horen, maar de laatste vijf jaar weer op 30 december.
3848 Joe Cocker - Summer in the City
De trage coverversie van dit nummer. Het feit dat ik dat zeg voorspelt niet veel goeds. Deze versie is pas uit 1994, een latertje uit zijn carrière dus. In 2001 kwam deze binnen, en bleef er in tot 2006. In 2008 kwam dit weer terug maar ook de jaren erna bleef het, terwijl The Lovin' Spoonful er in 2012 voor het eerst niet bij was. Deze keerde nog eenmalig terug, maar stond toen wel voor het eerst lager dan Joe, die er vanaf 2014 ook niet meer bij was. Met uitzondering van 2016 dan, toen kwam deze terug op 1900.Ach Mother and Child Reunion. Die schat ik zelf een stuk hoger in. Keurig blok verder. Zou op My Hometown na geen enkel nummer (veel) hoger hebben gezetSPOILER: 3847-3826Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Remember the jester that showed you tears
The script for tears
Ene oor in andere oor uit.quote:Op woensdag 26 februari 2025 20:30 schreef TLC het volgende:
Grote vraag is natuurlijk of C'est la vie volgend jaar in de lijst staat
Als het een beetje tegenzit staat die er zelfs twee keer in dit jaar.quote:Op woensdag 26 februari 2025 20:30 schreef TLC het volgende:
Grote vraag is natuurlijk of C'est la vie volgend jaar in de lijst staat
Het klinkt allemaal als muziek die heel bewust gemaakt is om door Radio 2 goedgekeurd te worden.quote:Op donderdag 27 februari 2025 11:57 schreef DecoAoreste het volgende:
3827 Miss Montreal - Just a Flirt
Ik deel je mening over Miss Montreal niet helemaal, vrees ik. In mijn beleving is haar muziek eigenlijk structureel geen klap aan. Niet de állerergste oortering, die hebben we voor het grootste deel nu wel gehad (op een enkele uitzondering na, zie vorige post), maar toch echt te zouteloos om aan de onderste 1000 te ontsnappen.
SPOILER: 3822-3801Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Het is zeker een toevoeging aan wat er in Nederland al zoal in de ether zat, maar bij FIP haalt 'ie het bij lange na niet.quote:Past perfect in de playlist van die nieuwe zender die Kink 90's heeft vervangen: Cream. Die doen alsof ze iets baanbrekends doen (en ergens doen ze dat ook), maar alles wat een beetje energiek is, is verbannen. Dan kun je wel pochen dat je klassiek, Belle and Sebastian en Norah Jones op 1 zender kunt duwen, maar energiek is het niet, een mix voor mensen die enkel achtergrondmuziek willen.
Wat draait FIP zoal?quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:16 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het is zeker een toevoeging aan wat er in Nederland al zoal in de ether zat, maar bij FIP haalt 'ie het bij lange na niet.
Maar ik denk dat een zender die nog wat dichter bij FIP zou zitten hier niet levensvatbaar zou zijn. Niet 'gezellig' en herkenbaar genoeg.
Site: www.fip.frquote:
Jaa FIP is heel fijn als je in een zomerse stemming wilt komenquote:Op donderdag 27 februari 2025 16:22 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Site: www.fip.fr
Playlist: www.radiofrance.fr/fip/titres-diffuses
Van alles en nog wat, al heeft het over de gehele linie een relaxte flow. Wel regelmatig nummers (in vele soorten) met jazzy en/of wereldse invloeden, soms iets klassieks ertussen. Weinig hits.
Die hits zijn er bij Cream heel wat meer.
Niet in dit topic hoorquote:Op donderdag 27 februari 2025 20:47 schreef maily het volgende:
Klein jongetje (11) steelt strak dansend de show in clip van Claude
Spuit 11 waarschijnlijk; een klein jongetje in de clip, dat Claude in zijn jonge jaren moet voorstellen.
Joost had dat ook vorig jaar .....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |