quote:
Op dinsdag 18 februari 2025 19:16 schreef yessie234 het volgende:[..]
Voor een een-twee persoonshuishouden van lange mensen valt dit ook best wel mee. Mensen bedenken oplossingen om het leven iets praktischer te maken: een bovenladerwasmachine bijvoorbeeld, en een afwasmachine op aanrechthoogte laten plaatsen, of anders een stand-alone in een kast.
Meestal vinden lange mensen een lange levenspartner. Ze kijken gewoon over de rest heen.
Ervaringsdeskundige hier. Ik ben 198 en mijn vriendin is 191.
Onze aanrecht zit inderdaad op 110cm. En de wastafel staat ook hoger dan gemiddeld. En de wasmachine en droger staan op een plateau (slechts 30cm hoog hoor).
Onze oven zit boven de
koelkast en dat is voor veel mensen te hoog haha. Mijn moeder en schoonmoeder hebben zo’n IKEA krukje nodig als ze hem eens gebruiken.
We hebben keukenkastjes die met de bovenkant tegen het plafond aanzitten, dat is voor ons praktisch maar niet iedereen kan erbij, zeker niet het hoekkastje. En een schuin aflopende/oplopende afzuigkap. Die modellen die echt als een plaat boven een kookplaat hangen werken niet voor ons, daar kijken we bovenop of we stoten ons hoofd.
Bed is 220 lang. Ik heb een fiets met framemaat 61. En mijn vriendin de grootste variant Omafiets Gazelle Miss Grace.
Deuren van 200 of 210 hoog ga ik automatisch gebogen door. Soms schrikken mensen als ze je op een deur zien aflopen maar ik stoot nauwelijks mijn hoofd.
Voor de rest is het leven niet heel ingewikkelder als je lang bent. Vliegen is volledig kut, dat wel. En je past niet in elke auto. We hebben een Jeep Renegade en dat gaat prima. De CX5 van mijn pa ook. Maar ik stap liever niet in een lage auto/hatchback, zeker niet nu ik de middelbare leeftijd heb. Vroeger wel een 205je gehad waarbij mijn pa de rails naar achter had gezet. Dat was hilarisch, in de achterste stand kwam de achterkant van de voorstoel tegen de achterbank aan

Kleding is tegenwoordig veel minder een probleem dan 20 jaar geleden, gewoonweg omdat iedereen langer wordt.
Het heeft ook voordelen; lampjes vervangen zonder trapje bijvoorbeeld. En bij concerten (staplek) nooit tegen iemands rug kijken. Bij het klussen is het soms ook gemakkelijker als je niet steeds een trap nodig hebt om iets op hoogte te doen. En ik kan het plafond ook gewoon stoffen terwijl ik rondloop

Ik sta er eigenlijk nauwelijks bij stil. Ik vind mezelf ook niet lang en ik vind mijn vriendin ook niet lang. Maar dat is natuurlijk verstoord referentiekader.
Dat meisje van 11. Tja. Ik vind het wat overdreven om te gaan opereren. Maar dat is weer mijn verstoorde referentiekader.
Onze dochter van 7 is overigens de jongste van de klas maar ook de langste (op 1 jochie na). Zit qua groeicurve bovenin. Daar maak ik me weleens zorgen over. Ik hoop dat het stopt bij 190 voor haar. Maar haar opa die er niet meer is was ook lang. Mijn ouders (nu in 70) ook allebei boven de 180. En mijn opa van moeders kant was ook al lang voor zijn tijd. En dus lange ouders. Dus de kans is groot dat ze groot wordt… We gaan het zien.
[ Bericht 6% gewijzigd door Freak666 op 19-02-2025 00:25:25 ]
People who drink "lite" beer don't like the taste of beer; They just like to pee a lot