1,90 meter is toch niet zo heel lang?quote:Een groeiremmende operatie omdat je te lang bent: de 11-jarige Ninthe overweegt het. Ze dreigt 1,90 meter lang te worden. Door een filmpje op sociale media hoopte ze in contact te komen met ervaringsgenoten. Dat filmpje ging tegen haar verwachting in viral.
Voor Ninthe lijkt het soms alsof ze de enige is die zo lang is. Daarom plaatste ze samen met haar moeder Marion een filmpje online met de vraag: zijn er meer meiden van mijn leeftijd die ook lang zijn en richting de 1,90 meter gaan? En die nu misschien al 1,70 meter of langer zijn? Het filmpje werd meer dan 1,2 miljoen keer bekeken.
Epifysiodese
Bij deze operatie worden de groeischijven onder in het bovenbeen en boven in het onderbeen vastgezet. Dat gebeurt door middel van kleine sneetjes in de huid rond de groeischijf. Dit wordt ook wel een epifysiodese genoemd. Uit een gezamenlijk onderzoek van het WZA, het UMCG en het Maxima Medisch Centrum blijkt dat dit een veilige en effectieve operatie is.
De voornaamste reden voor jongeren om een groeiremmende operatie te overwegen, is volgens Van Rozen dat ze vaak ongelukkig zijn met hun lengte. "Ze worden naar aangekeken en dat vinden ze verschrikkelijk", legt de orthopedisch chirurg uit.
Maar er zijn ook praktische redenen. "Niet de juiste kleding kunnen vinden of problemen ondervinden met het reizen met het openbaar vervoer. Of zelfs uitgesloten worden voor bepaalde beroepen", zegt Van Rozen. Zo heeft hij twee jongens geholpen die graag machinist wilden worden. "Als je langer wordt dan 1,96 meter, heeft het al geen zin om je aan te melden voor de opleiding."
Ben zelf 1,92m, valt best mee. Misschien kijkt zij er anders tegenaan.quote:Op maandag 17 februari 2025 07:12 schreef SnodeSnuiter het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)genoten-er-niet-over
[..]
1,90 meter is toch niet zo heel lang?
Voor een vrouw wel.quote:Op maandag 17 februari 2025 07:12 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
In China doen ze dat best veel, daar schijn je dus geen manager te kunnen worden als je klein bent.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:27 schreef Joppiez het volgende:
Doet me denken aan een man onder de 185 die een beenverlenging operatie wil ‘omdat iedereen hem anders aanstaart’.
Een vrouw van 1.90 op hoge hakken vind ik heel sexyquote:Op maandag 17 februari 2025 08:09 schreef MissButterflyy het volgende:
Voor een vrouw is dat helemaal niet leuk.
Ken een meid die 1.95 is en iedereen kijkt haar na en er wordt vaak om gelachen achter de rug om. Het is net een reuzin.
Een lange vrouw kan mooi zijn, maar boven de 1.90 wordt het bizar. Dus snap haar wel.
Hoe lang is Putin als ze op hakken loopt?quote:Op maandag 17 februari 2025 09:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een vrouw van 1.90 op hoge hakken vind ik heel sexy
Onprettig kan ik mij voorstellen maar is dat een operatie waard? Imho eeen beetje vergelijkbaar met een piemel van 23cm die je liever als 17 had gezien ivm de ongemakkenquote:Op maandag 17 februari 2025 08:09 schreef MissButterflyy het volgende:
Ken een meid die 1.95 is en iedereen kijkt haar na en er wordt vaak om gelachen achter de rug om. Het is net een reuzin.
Een lange vrouw kan mooi zijn, maar boven de 1.90 wordt het bizar. Dus snap haar wel.
Lachen in het vliegtuig als de persoon voor je de stoel naar achteren wil gooien. Jammer joh daar zit mijn been al. Er zijn erbij die het harder en harder proberen.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:17 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Onprettig kan ik mij voorstellen maar is dat een operatie waard? Imho eeen beetje vergelijkbaar met een piemel van 23cm die je liever als 17 had gezien ivm de ongemakken
Kun je prima mee leven als je jezelf een beetje aanpast, en te lang voor reizen is bullshit namelijk, legio mensen zijn zo lang en hebben die ongemakken te dulden
Zoals ik al zei, legio mensen zijn 1,90 of langer, inclusief ikzelf, bij al die mensen dan maar opereren?quote:Op maandag 17 februari 2025 09:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Lachen in het vliegtuig als de persoon voor je de stoel naar achteren wil gooien. Jammer joh daar zit mijn been al. Er zijn erbij die het harder en harder proberen.
In een land waarin een aardig percentage van de mannen boven de 190 is is reizen echt geen enkel probleem. Ja de bus is wat krapper dan voor iemand van 150, maar je kan bijvoorbeeld wel bij de hendels als het druk is.
Transvrouwenquote:Op maandag 17 februari 2025 09:26 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik kwam vroeger bijna nooit een vrouw tegen die langer was dan mij, maar ik heb het idee dat rond Utrecht Centraal alle lange vrouwen van Nederland hangen.
Dat of ik ben gekrompen door mijn gebogen computer houding voor fok.
Jij bent een kerel.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:37 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, legio mensen zijn 1,90 of langer, inclusief ikzelf, bij al die mensen dan maar opereren?
Heeft op Facebook gestaan.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:07 schreef Gia het volgende:
Waarop baseren ze dat ze zo lang wordt? Ze is nu 1.70, meiden groeien meestal tot 12 of 13 jaar. Ik was op mijn 13de 1.73 en dat was het. Nu nog 1.67. In de brugklas was ik 1 van de langsten, die jongetjes kwamen tot borsthoogte. Nu voel ik me klein, zeker naast mijn zoon en schoondochter, die allebei boven de 1.85 zijn.
Vaak wel idd, bij mij was het andersom. Ik was 1.57 in groep acht. Ook al ongesteld. Werd verteld dat ik waarschijnlijk zo klein bleef. Ben toch nog 1.75 geworden.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:07 schreef Gia het volgende:
Waarop baseren ze dat ze zo lang wordt? Ze is nu 1.70, meiden groeien meestal tot 12 of 13 jaar. Ik was op mijn 13de 1.73 en dat was het. Nu nog 1.67. In de brugklas was ik 1 van de langsten, die jongetjes kwamen tot borsthoogte. Nu voel ik me klein, zeker naast mijn zoon en schoondochter, die allebei boven de 1.85 zijn.
Dit, ik kende een vrouw die boven de 2 meter groeide. Buiten het sociale aspect was alles een gedoe. Zie maar eens vrouwen schoenen te vinden voor maat 46. Of leuke kleding wat niet gelijk veels te kort is. Alles moest ze of online bestellen, of zelf maken.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:09 schreef MissButterflyy het volgende:
Voor een vrouw? Echt wel.quote:Op maandag 17 februari 2025 07:12 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Want jij kunt in hun hoofd kijken hoe ze het zelf beleven?quote:Op maandag 17 februari 2025 16:42 schreef Red_85 het volgende:
2,10+ kan ik wel snappen. Er zijn zat vrouwen van 1,90 die een meer dan prima leven hebben.
Nou ja, ik ken er een paar in mijn directe omgeving. Directe familie en goede vrienden. Die dames hebben 0 problemen te kunnen functioneren in hun leven.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want jij kunt in hun hoofd kijken hoe ze het zelf beleven?
Lompe grappen zijn de basis voor de meeste mannelijke vriendschappen. Geen idee hoe je hierbij komt.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:37 schreef Qarrad het volgende:
Mijn moeder was op haar 12e of zo al 1,87m en is dat ook gebleven. Ze was van '51 dus je kunt je voorstellen dat ze voor die tijd echt lang was. Vooral bij vrouwen weten mensen dan hun fatsoen niet te houden en gaan lompe grappen maken, echt belachelijk. Een van mijn zussen is ook zo lang geworden.
Ze hebben allebei behoorlijk haar op de tanden moeten kweken omdat mensen niet normaal konden doen.
Niemand heeft het over functioneren. Als dat het enige criterium is waar je naar kijkt, dan begrijp je niet hoe de mens in het algemeen omgaat met dingen die afwijken van de norm.quote:Op maandag 17 februari 2025 16:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou ja, ik ken er een paar in mijn directe omgeving. Directe familie en goede vrienden. Die dames hebben 0 problemen te kunnen functioneren in hun leven.
Misschien voor een bepaald type man. In ieder geval niet voor mij.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:02 schreef Glazenmaker het volgende:
Lompe grappen zijn de basis voor de meeste mannelijke vriendschappen.
Ik heb je net beschreven hoe ik hierbij kom: de ervaring met mensen met onnodige kutopmerkingen die zeker niet bedoeld waren om een mannelijke vriendschap te sluiten.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Lompe grappen zijn de basis voor de meeste mannelijke vriendschappen. Geen idee hoe je hierbij komt.
Laten we alles wat afwijkt van de norm, medisch aanpakken.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niemand heeft het over functioneren. Als dat het enige criterium is waar je naar kijkt, dan begrijp je niet hoe de mens in het algemeen omgaat met dingen die afwijken van de norm.
Mensen lekker zelf laten beslissen.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laten we alles wat afwijkt van de norm, medisch aanpakken.
Koekkoek.
Niet van de zorgverzekering, maar lekker zelf betalen. 100%quote:Op maandag 17 februari 2025 17:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mensen lekker zelf laten beslissen.
Dit als feit verkondigenquote:Op maandag 17 februari 2025 12:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Een man van 1.90m en langer is sexy, een vrouw daarentegen echt niet.
Ik heb ook wel eens de vraag gekregen of ik een transgender benquote:Op maandag 17 februari 2025 17:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb je net beschreven hoe ik hierbij kom: de ervaring met mensen met onnodige kutopmerkingen die zeker niet bedoeld waren om een mannelijke vriendschap te sluiten.
De gemiddelde lengte neemt waarschijnlijk weer af.quote:Op maandag 17 februari 2025 11:25 schreef torentje het volgende:
We hebben hier toch een tekort aan langere vrouwen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt overdrijven, maar dat is alleen maar een teken dat je niet in staat bent tot een normale discussie. En in dit geval, dat je vrij laag zit in je inlevingsverrmogen.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:26 schreef Red_85 het volgende:
Laten we alles wat afwijkt van de norm, medisch aanpakken.
Ik heb slecht nieuws voor je.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:29 schreef Red_85 het volgende:
Niet van de zorgverzekering, maar lekker zelf betalen. 100%
Ja dat is een bekende onbeschofte vraag/grap die mensen menen te mogen maken.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:29 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens de vraag gekregen of ik een transgender ben
Hellend vlak dit. Daarom.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je kunt overdrijven, maar dat is alleen maar een teken dat je niet in staat bent tot een normale discussie. En in dit geval, dat je vrij laag zit in je inlevingsverrmogen.
Exact zo'n punt waarop de zorg prima kan bezuinigen.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb slecht nieuws voor je.
Kleine mannen vinden dit niet leuk.quote:Op maandag 17 februari 2025 17:10 schreef Lenny77 het volgende:
Mannen vinden het echter niet zo leuk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |