abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 april 2025 @ 18:39:12 #251
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217412778
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 17:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja, het is even ingewikkeld. Weet even niet wat en wie echt is en wat/wie niet. Erg veel moeite met wakker worden in de ochtend. Moeite met slapen gaan in de avond. Wel op tijd naar bed gaan btw

maaaaaaar we bikkelen gewoon door. Nu ook; kopje thee + afleiding.

En ik heb gewoon ook een rottaak gekregen, kan niet echt leggen wat, maar het is stom iig
En ik heb een beetje moeite met een kennis die (in mijn ogen) haar kind verwaarloosd en dat maakt me heel erg boos.

En ja, morgen wordt fijn en gezellig en leuk

En mijn mams heeft me weer een tekencursus gegeven (online lessen, thuis mee bezig, is niet irl). Daar begin ik maandag mee *O*
Kan ik zelf verder sparen naar een volgende :) Heb er nog één op het oog.
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet. En ontspannen en afleiding 👍🏻 En als het kan je verheugen op de tijd met je moeder en de tekencursus!
pi_217412837
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 18:39 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet. En ontspannen en afleiding 👍🏻 En als het kan je verheugen op de tijd met je moeder en de tekencursus!
Ja...zit weer lekker serietjes te kijken, pot sterrenmuntthee erbij :9 ...

Ik ben altijd bang te negatief te zijn, dus ik zorg ervoor dat ik altijd heel bewust geniet. Dat ik bewust dankbaar ben, bewust ben van alle zegeningen etc. Een positieve mindset, hoe moeilijk ook, dus super belangrijk. Het maakt je wereld zoveel beter

En ja, ik heb namens een groep naar moeten zijn. En ja, ik durf niet in de woonkamer te zitten omdat het lijk tegen me praat daar. En ja, ik erger me dood aan die vrouw en hoe ze haar kind behandeld. Alleen dat mag niet mijn hoofd overrulen.
Omdat ik in de keuken ook lekker zit en het is warmer. En omdat ik een heel toffe cursus heb gekregen. Omdat ik morgen weer geniet van een fijn Pasen. Omdat ik bijna een boek uit heb en een ander boek op Kobo+ kan uitzoeken etc.

Dit is het enige wat ik kan doen om depressies minder zwaar te maken. Het is moeilijk, alleen ik ben heel goed om mezelf depressief te denken. En het is een dagelijks gevecht tegen mijn brein. Dat is "chronisch suïcidaal" ben (uh ja, dat is een ding/diagnose) is lastig, maar ik leef eenmaal, dus laten we maar het beste ervan maken.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 19 april 2025 @ 19:09:40 #253
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_217413071
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 18:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Kijk, mooi zo.. Geniet van de serie en de thee.. :P

quote:
Ik ben altijd bang te negatief te zijn, dus ik zorg ervoor dat ik altijd heel bewust geniet. Dat ik bewust dankbaar ben, bewust ben van alle zegeningen etc. Een positieve mindset, hoe moeilijk ook, dus super belangrijk. Het maakt je wereld zoveel beter
Zeker te weten. Positief blijven is heel erg belangrijk. Negatieve mensen zijn er al genoeg, dus positief zijn is heel erg belangrijk..

Alvast een leuke dag gewenst bij de moeder. Ik ga morgen ook bij mijn moeder op bezoek, maar dat is niet vanwege pasen, maar omdat ik daar een draaitafel met versterker en boxen op wil halen. Ik wil weer platen kunnen draaien hier in de huiskamer.. En aangezien mijn moeder er nog 1 had die ze niet meer gebruikt mocht ik hem hebben.. *O*
  zaterdag 19 april 2025 @ 19:11:04 #254
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217413082
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 18:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

En ja, ik heb namens een groep naar moeten zijn. En ja, ik durf niet in de woonkamer te zitten omdat het lijk tegen me praat daar. En ja, ik erger me dood aan die vrouw en hoe ze haar kind behandeld. Alleen dat mag niet mijn hoofd overrulen.
Omdat ik in de keuken ook lekker zit en het is warmer. En omdat ik een heel toffe cursus heb gekregen. Omdat ik morgen weer geniet van een fijn Pasen. Omdat ik bijna een boek uit heb en een ander boek op Kobo+ kan uitzoeken etc.

Dit is het enige wat ik kan doen om depressies minder zwaar te maken. Het is moeilijk, alleen ik ben heel goed om mezelf depressief te denken. En het is een dagelijks gevecht tegen mijn brein. Dat is "chronisch suïcidaal" ben (uh ja, dat is een ding/diagnose) is lastig, maar ik leef eenmaal, dus laten we maar het beste ervan maken.
Meid, mijn pet af voor jou. En als ik één iemand een goede Paas wens dan ben jij het wel. O+
pi_217413142
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 19:09 schreef qltel het volgende:

[..]
Kijk, mooi zo.. Geniet van de serie en de thee.. :P
[..]
Zeker te weten. Positief blijven is heel erg belangrijk. Negatieve mensen zijn er al genoeg, dus positief zijn is heel erg belangrijk..

Alvast een leuke dag gewenst bij de moeder. Ik ga morgen ook bij mijn moeder op bezoek, maar dat is niet vanwege pasen, maar omdat ik daar een draaitafel met versterker en boxen op wil halen. Ik wil weer platen kunnen draaien hier in de huiskamer.. En aangezien mijn moeder er nog 1 had die ze niet meer gebruikt mocht ik hem hebben.. *O*
Oh wat tof! Veel plezier. Ik vind het idee van een (in mijn fantasie) bejaarde dame met disco-benodigdheden en dan keiharde muziek aan het draaien is _O-
Dan negeer ik bewust even die laatste zin. Een ravende bejaarde dame is te mooi
  zaterdag 19 april 2025 @ 19:17:40 #256
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217413162
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 19:15 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh wat tof! Veel plezier. Ik vind het idee van een (in mijn fantasie) bejaarde dame met disco-benodigdheden en dan keiharde muziek aan het draaien is _O-
Discogranny
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 19 april 2025 @ 19:18:20 #257
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_217413171
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 19:15 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh, een half bejaarde heer gaat dat nu doen.. _O-

Het stomme is, ik heb al die spullen al wel, maar die staan in een aparte ruimte, elders hier in huis. Daar kan ik rustig herrie maken zoveel als ik wil zonder dat iemand er last van heeft. Maar we hebben onlangs dankzij een erfenis een aantal kisten met plaatjes gekregen en die willen we nu hier in de huiskamer af kunnen spelen. Dus vandaar dat ik die spullen op ga halen bij haar.
pi_217413327
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 19:18 schreef qltel het volgende:

[..]
Oh, een half bejaarde heer gaat dat nu doen.. _O-

Het stomme is, ik heb al die spullen al wel, maar die staan in een aparte ruimte, elders hier in huis. Daar kan ik rustig herrie maken zoveel als ik wil zonder dat iemand er last van heeft. Maar we hebben onlangs dankzij een erfenis een aantal kisten met plaatjes gekregen en die willen we nu hier in de huiskamer af kunnen spelen. Dus vandaar dat ik die spullen op ga halen bij haar.
Dat is toch niet stom? Een erfenis is natuurlijk nooit leuk, maar fijn dat je er iets goed en nuttigs mee kan toch?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 19 april 2025 @ 19:38:22 #259
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_217413389
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 19:33 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat is toch niet stom? Een erfenis is natuurlijk nooit leuk, maar fijn dat je er iets goed en nuttigs mee kan toch?
Dat is waar. Maar wat ik maar bedoel is, ik heb alles al, alleen staat het niet hier, maar in een ander deel van het huis. Nouja, morgen als het goed is ook hier. :)
pi_217415336
Wauw... zit al driekwartier van de ene huilbui naar de andere te gaan. Geen flauw idee wat het triggert, maar ik voel me zo rot, verdrietig en eenzaam

Ik wil mijn vrienden er niet mee lastig vallen. Ik wil voor minimaal 75% van de tijd vrolijk en blij zijn en maximaal 25% zeiken. En dat vind ik ook al teveel. Let er altijd op dat ik spreid wie ik wanneer lastig val.
Zeker zoals nu, ik weet niet wat er concreet aan de hand is, behalve dan dat ik me heel erg verdrietig voel. Ik verzuip

Het liefst zou ik nu gewoon even met iemand knuffelen, maar goed, dat is er niet. Dus nait soezen. Wel grappig; als ik nooit misbruikt/mishandeld/verwaarloosd en zo zou zijn geweest en nooit ziek was geworden dan had ik waarschijnlijk ook huisje/boompje/beestje. Alleen dat zit er niet in. Ik kan niet in staat om een gezonde relatie aan te gaan. Daarnaast als ik dat wel was, dan zou ik alsnog niemand kunnen krijgen. Ik ben gewoon gemaakt als solist.

Eigenlijk ben ik sinds de uithuisplaatsing verpest voor het leven. Als ik niet binnen de lijntjes kleur word ik weggedaan. Mensen zeggen dat het niet klopt. Alleen ik word heel mijn leven al overal afgewezen op het zijn wie ik ben. Ik moet zeggen wat ik denk dat anderen willen horen, ik moet gedragen zoals anderen willen... altijd maar puzzelen hoe ik me moet opstellen, gedragen. Ben altijd de domste, de raarste, de lelijkste etc. Ik ben gewoon niet "loveble".

maar goed...het is wat het is...
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 19 april 2025 @ 22:35:35 #261
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_217415557
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 22:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wauw... zit al driekwartier van de ene huilbui naar de andere te gaan. Geen flauw idee wat het triggert, maar ik voel me zo rot, verdrietig en eenzaam

Ik wil mijn vrienden er niet mee lastig vallen. Ik wil voor minimaal 75% van de tijd vrolijk en blij zijn en maximaal 25% zeiken. En dat vind ik ook al teveel. Let er altijd op dat ik spreid wie ik wanneer lastig val.
Als je wilt zeiken.. Doe dat hier. Of zeik in mijn DM! Ga je gang, ik lees het en ik zal reageren! Elk mens heeft af en toe een uitlaatklep nodig en ik ben met alle plezier jouw uitlaatklep!
quote:
Alleen ik word heel mijn leven al overal afgewezen op het zijn wie ik ben. Ik moet zeggen wat ik denk dat anderen willen horen, ik moet gedragen zoals anderen willen... altijd maar puzzelen hoe ik me moet opstellen, gedragen. Ben altijd de domste, de raarste, de lelijkste etc. Ik ben gewoon niet "loveble".

maar goed...het is wat het is...
Ik ken je niet persoonlijk, maar wat ik in dit topic zie is een leuk mens. Met problemen, dat wel, maar wel een leuk mens. En ik was ook een solist. Lang alleen.. En ineens was er die ene persoon,waarmee ik nu al 25 jaar, 3 maanden en 21 dagen samen ben.. En ergens op de wereld loopt voor jou vast ook die ene persoon rond. je weet maar nooit. Denk in elk geval positief over jezelf. Want als je negatief over jezelf denkt, straal je dat ook uit en zien mensen dat aan je. Als je vind dat je de domste, raarste en lelijkste bent, straal je dat uit en zien mensen je ook zo. Dus straal gewoon uit wat je bent, een leuk mens, dan zien anderen je vast ook als een leuk mens!
pi_217417180
Ben net gebeld. Vriendin helemaal uitbehandeld. Alles is gestopt (behalve pijnbestrijding)
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 20 april 2025 @ 09:39:07 #263
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_217417422
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 09:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben net gebeld. Vriendin helemaal uitbehandeld. Alles is gestopt (behalve pijnbestrijding)
Shit! :(
  zondag 20 april 2025 @ 09:41:24 #264
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217417455
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 09:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Alles komt tegelijk hè? Droevig nieuws CotS.

Klagen is gezond. Je hebt álle recht om te klagen. Vaak gaat het daarna wel weer.

:*
pi_217417571
Ja nogal... het is zo heftig en naar. En Naja... gebroken hart nu...

Ben trouwens vandaag en morgenochtend minder/niet online. Geen zorgen. Ben bij mijn moeder
  zondag 20 april 2025 @ 10:31:17 #266
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217418059
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 09:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja nogal... het is zo heftig en naar. En Naja... gebroken hart nu...

Ben trouwens vandaag en morgenochtend minder/niet online. Geen zorgen. Ben bij mijn moeder
Meis, geniet er van ^O^
pi_217429822
Pasen was super gezellig en super tof. Echt genoten, was super fijn

Alleen en die vriendin die echt amper tijd meer heeft en mijn moeder op haar laatste eindje... ben emotioneel gesloopt. Wilde eigenlijk continu huilen, maar dat kon niet. Ik verwacht dat er snel een huilbui aankomt.

Het is gewoon teveel. Te pittig. Ik kan dit niet aan. Weet niet hoe ermee te dealen.

Ik weet het even allemaal niet meer. Het is teveel
  maandag 21 april 2025 @ 13:36:01 #268
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217429952
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 13:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Pasen was super gezellig en super tof. Echt genoten, was super fijn

Alleen en die vriendin die echt amper tijd meer heeft en mijn moeder op haar laatste eindje... ben emotioneel gesloopt. Wilde eigenlijk continu huilen, maar dat kon niet. Ik verwacht dat er snel een huilbui aankomt.

Het is gewoon teveel. Te pittig. Ik kan dit niet aan. Weet niet hoe ermee te dealen.

Ik weet het even allemaal niet meer. Het is teveel
Hoi meis, het is volle bak hé? ;(

Wat zou jij (jij dus) willen om hier doorheen te komen: je vriendin en je moeder in een uitzichtloze situatie. In welke vorm zou je het aankunnen denk je…?
pi_217430141
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 13:36 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Hoi meis, het is volle bak hé? ;(

Wat zou jij (jij dus) willen om hier doorheen te komen: je vriendin en je moeder in een uitzichtloze situatie. In welke vorm zou je het aankunnen denk je…?
Ja... ik weet het niet goed. Straks sowieso even de crisisdienst bellen denk ik. Even mijn hart luchten

Daarnaast heb ik een enorm schuldgevoel; mijn moeder verliezen doet meer pijn merk ik. Terwijl het bij vriendin veel erger is. Zij is 35 en heeft een zoontje van drie. Mijn moeder is 76 en laat enkel mij achter. Ik vind dat ik niet mag voelen wat ik voel

En ik heb geen flauw idee hoe nu te overleven. Bij elk piepje van mijn mobiel zit ik tegen het plafond. Wat is het volgende slechte nieuws. Er zijn op het moment ook een paar mensen waarvan ik denk van "laat me alsjeblieft even met rust". Alleen voor hen moet ik er ook zijn. Zij hebben het ook moeilijk. (vriendin met een lief probleemkind en een vriendin die overal met iedereen conflicten heeft) . En dat is voor hen zwaar en wil er voor hun zijn. Alleen het is wel even die druppel

Op het moment is gewoon niet echt iets wat ik nodig heb. Slikken en doorgaan
En misschien straks even bellen

Nu lekker series kijken met koffie en thee en chipjes
  maandag 21 april 2025 @ 14:20:36 #270
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217430233
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 14:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja... ik weet het niet goed. Straks sowieso even de crisisdienst bellen denk ik. Even mijn hart luchten

Daarnaast heb ik een enorm schuldgevoel; mijn moeder verliezen doet meer pijn merk ik. Terwijl het bij vriendin veel erger is. Zij is 35 en heeft een zoontje van drie. Mijn moeder is 76 en laat enkel mij achter. Ik vind dat ik niet mag voelen wat ik voel

En ik heb geen flauw idee hoe nu te overleven. Bij elk piepje van mijn mobiel zit ik tegen het plafond. Wat is het volgende slechte nieuws. Er zijn op het moment ook een paar mensen waarvan ik denk van "laat me alsjeblieft even met rust". Alleen voor hen moet ik er ook zijn. Zij hebben het ook moeilijk. (vriendin met een lief probleemkind en een vriendin die overal met iedereen conflicten heeft) . En dat is voor hen zwaar en wil er voor hun zijn. Alleen het is wel even die druppel

Op het moment is gewoon niet echt iets wat ik nodig heb. Slikken en doorgaan
En misschien straks even bellen

Nu lekker series kijken met koffie en thee en chipjes
Kom eerst maar lekker even bij, ik antwoord later. :*
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 21 april 2025 @ 14:49:43 #271
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_217430495
Tjonge, wat heb je zo veel aan je hoofd. Ik kan geloof ik weinig nuttigs zeggen, maar je alleen maar sterkte wensen. En geniet van de tijd die je nog hebt met die vriendin en je moeder.
  maandag 21 april 2025 @ 16:03:21 #272
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217431053
CotS,

Je kunt er niet voor iedereen zijn. Dus ook niet voor die vriendinnen. Vertel in welke situatie je zit en als het goed is (!) zullen ze je de ruimte geven.

Het zal allemaal niet makkelijk zijn. Wat lucht jou op? Huilen denk ik, hobbyen, TV kijken e.d. en ik voeg er aan toe: ff een ommetje maken. Dit kan erg helpen. Veel afleiding is welkom.

Elke dag is een stap. Stap voor stap. En wat qltel zegt: geniet van de tijd met je moeder en je vriendin (met haar misschien videobellen?).

Komt allemaal goed.
pi_217431205
Ja... klopt... zeker dat genieten

En inderdaad afleiding zoeken. Even fietsen was ook lekker vandaag. En eventjes een dutje gedaan was ook fijn. Morgen gewoon weer de dag oppakken

De zinnen buitelen door mijn hoofd, maar kan geen gedachte vangen
Het lukt me gewoon niet om het voor iedereen goed te doen

Ik ben gewoon heel erg bang
  Spellchecker maandag 21 april 2025 @ 16:31:12 #274
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217431245
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 16:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja... klopt... zeker dat genieten

En inderdaad afleiding zoeken. Even fietsen was ook lekker vandaag. En eventjes een dutje gedaan was ook fijn. Morgen gewoon weer de dag oppakken

De zinnen buitelen door mijn hoofd, maar kan geen gedachte vangen
Het lukt me gewoon niet om het voor iedereen goed te doen

Ik ben gewoon heel erg bang
Helemaal niemand verwacht dat van jou!!

Doe het eerst maar eens goed voor jezelf! O+ :*
pi_217431567
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 16:31 schreef maily het volgende:

[..]
Helemaal niemand verwacht dat van jou!!

Doe het eerst maar eens goed voor jezelf! O+ :*
Ik doe mijn best

Heb een van de begeleiders iig een app gestuurd.
Hopelijk morgen bellen met hem (heb sowieso donderdag een afspraak met hem)
En verder gewoon maar chillen vandaag en morgen weer creatief bezig :)
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 21 april 2025 @ 17:31:06 #276
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_217431597
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 17:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik doe mijn best

Goed bezig! Chillen vandaag en crea-bea morgen is een uitstekend plan!
  Spellchecker maandag 21 april 2025 @ 17:33:28 #277
197773 crew  maily
pi_217431617
quote:

[..]
Ik doe mijn best

Mijn reactie is niet om jou te dwingen, maar om je er anders over te laten denken O+
  maandag 21 april 2025 @ 17:53:07 #278
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217431787
quote:

[..]
Ik doe mijn best

Ja. Men neme een lekkere zak chips, men legge de pootjes op de tafel en men kijke lekker TV. *)
pi_217431900
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 17:33 schreef maily het volgende:

[..]
Mijn reactie is niet om jou te dwingen, maar om je er anders over te laten denken O+
Weet ik! Sorry als het verkeerd overkwam :*

quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 17:31 schreef qltel het volgende:

[..]
Goed bezig! Chillen vandaag en crea-bea morgen is een uitstekend plan!
Ja! Dames in allerlei soorten en maten tekenen. Gewoon leuk dus

quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 17:53 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ja. Men neme een lekkere zak chips, men legge de pootjes op de tafel en men kijke lekker TV. *)
Oké, je hebt me aan het lachen gekregen ;) :*
  Spellchecker maandag 21 april 2025 @ 18:04:59 #280
197773 crew  maily
pi_217431915
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 18:03 schreef ChildoftheStars het volgende:

Oké, je hebt me aan het lachen gekregen ;) :*
:D ^O^
pi_217437645
Even gebeld met mijn begeleiders

Zit er weer goed en ontspannen bij

Lekker knutselen en bijkomen
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 22 april 2025 @ 21:46:53 #282
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_217442439
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even gebeld met mijn begeleiders

Zit er weer goed en ontspannen bij

Lekker knutselen en bijkomen
Mooi, is het de rest van de dag ook goed gegaan? Lekker crea-bea bezig geweest?
pi_217445017
Oké... even een trap op de rem

Het is mij ter oren gekomen en het viel me ook al op dat mensen zich verantwoordelijk voor mij zijn gaan voelen. Dat is nooit mijn bedoeling geweest en dat wil ik ook niet.

Beide kanten op wil ik dat niet. Fok is een groot deel van mijn sociale leven en wil het vrijblijvend hebben. En die vrijblijvendheid ben ik een beetje gaan missen. Super lief dat mensen zich zorgen maken als ik eventjes niet online wil zijn, alleen het beklemd voor iedereen

Ik wil dit topic wel openhouden. Alleen ik wil dat iedereen weet dat ik me red. Jullie hoeven je echt geen zorgen om mij te maken. Ook niet als ik een (dag)deel offline ben of als ik overal rondstruin op Fok maar niet hier.

Door feedback die ik gekregen heb en stilstaan bij mijn eigen gevoel denk ik dat we allemaal ademruimte nodig hebben.

Ik ben jullie echt dankbaar, alleen niemand is mij wat verplicht. Fok is een hobby
Ik ben dol op Fok en Fokkers. Laten we het gezond houden

Dank jullie wel :*
pi_217454716
En begeleider is geweest
Besproken dat ik meer hulp moet vragen in deze periode.

Elke week contact en bellen. Dus komt goed.

Plus proberen emoties er te laten zijn. Dat is even een uitdaging
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 24 april 2025 @ 16:58:29 #285
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_217457277
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 11:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
En begeleider is geweest
Besproken dat ik meer hulp moet vragen in deze periode.

Elke week contact en bellen. Dus komt goed.

Plus proberen emoties er te laten zijn. Dat is even een uitdaging
Emoties zijn niet verkeerd, dus zeker doen. En mooi dat je intensiever contact krijgt met je begeleider. Dat helpt je vast de goede kant op. ^O^
pi_217457424
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 16:58 schreef qltel het volgende:

[..]
Emoties zijn niet verkeerd, dus zeker doen. En mooi dat je intensiever contact krijgt met je begeleider. Dat helpt je vast de goede kant op. ^O^
Ja zeker :) het zijn ook gewoon objectief gezien pittige tijden
Wil niet teveel van mensen vragen, dus hulp vragen is een beetje oefenen, maar goed... leren we allemaal van toch
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 24 april 2025 @ 17:32:48 #287
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_217457472
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 17:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja zeker :) het zijn ook gewoon objectief gezien pittige tijden
Wil niet teveel van mensen vragen, dus hulp vragen is een beetje oefenen, maar goed... leren we allemaal van toch
Begrijp ik hoor.. Het is lastig om om hulp te vragen. Maar goed dat je het gedaan hebt, je hebt het nodig.
pi_217481662
Poeh, pittige tijden
Het wachten op slecht nieuws en door de situatie me ook niet goed kunnen uiten bij vrienden is moeilijk en eenzaam. Kan nu gebeld worden of over een maand... in tussen is elk piepje op mijn telefoon een hartverzakking

Natuurlijk probeer ik goed te slapen. Contact met begeleiding. Afleiding... meer kan ik niet doen. Het is een zwaar gevoel. Ben er benauwd van

Van de week maar weer eens mijn moeder vragen wanneer ze me weer wil zien. Die gaat ook niet lekker

Ik kan niet huilen. Blijf maar een soort van bezig en wacht maar af. Meer kan ik nu niet. Het is eenzaam, heel erg eenzaam om mij te zijn op het moment.
pi_217481753
Even de crisisdienst gebeld
Ik kan weer even vooruit
pi_217482053
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 22:09 schreef qltel het volgende:
Je bent wel lekker actief, maar loop jezelf niet voorbij... Neem op tijd rust.
Lekker actief? Een dag is al te vol met twee uur videobellen, de handwerkclub en boodschappen doen? :{
pi_217482432
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 19:27 schreef Halcon het volgende:

[..]
Lekker actief? Een dag is al te vol met twee uur videobellen, de handwerkclub en boodschappen doen? :{
Ja minder actief dan anderen
Alleen ik zit niet de hele dag comateus op de bank series te kijken of te lezen. Heb wel mijn hobby's en bezigheden

Alleen ja... boodschappen doen en sociaal zijn kost mij buitengewoon veel energie. Na mijn vrijwilligerswerk of iets sociaal ben ik eenmaal op. Doe die dingen wel, alleen tja... kan helaas niet meer op een dag
  zondag 27 april 2025 @ 20:08:51 #292
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217482551
Hoi @ChildoftheStars,

Ik heb even snel je posts gescanned. Er gebeurt blijkbaar een hoop in je hoofd en de meeste zaken zijn negatieve gedachten.

En je zou dat soort negatieve gedachten ook gewoon data kunnen noemen; data die jij binnenkrijgt. Maar alleen jij bepaalt in principe, wat je met die data gaat doen. Ga je het geloven, neem je het serieus, ga je er naar handelen, of laat je je er door overpoweren? Maar hoe jij ook reageert op die gedachten, het is in feite niet meer dan data, zoals ook deze post voor jou ook gewoon data is.

En als ik zeg @ChildoftheStars ga nu even op je hoofd staan, wat ga jij dan doen? Hoe serieus neem je mij dan als data?

Jouw werkelijke zelf heeft (eigenlijk) de lead in jouw leven en het is goed om die data die er op je afgevuurd wordt te managen, te weerstaan en uiteindelijk zelf te bepalen wat jij in je leven doet, en of jij dus naar een feestje gaat of niet, of wel of niet op je hoofd gaat staan.

Dat lijstje wat je gemaakt hebt is perfect.

Als je een k@tdag of k@tbui hebt is het heel goed om zo'n lijstje te maken en die data dus even helemaal de ruimte te geven en het letterlijk te registreren op papier. Je neemt daarmee al die delen in jezelf dus even serieus ipv van dat ze 24 uur per dag bij jou blijven aandringen en jij met alle macht probeert een 'rustig en positief' leven te leiden.

Neem op zo'n lastige dag op het midden daarvan, zeg 14:00, een half uur de tijd om al die k@tgedachten even te registreren en geef vol gas. Laat alles er maar uitkomen zodat je zelf kunt zien wat er allemaal diep van binnen in jou leeft. Na twintig minuten stop je daarmee en dan ga je in de tien minuten daarna de lead nemen.

Je gaat vanuit jouw krachtige, redelijke en volwassen zelf naar die gedachten kijken en je gaat in je kracht komen door zelf te bepalen wat jij vindt en wat redelijk en realistisch is. Je neemt als het ware de rol op je die alle users hierboven ook nemen. Je gaat je in je vermogende modus komen en die gedachten 'disarmen'.

Dit proces is belangrijk en moet je leren omdat je dit in feite elke dag en op ieder moment zou moeten kunnen als je een gedachte krijgt die zegt dat jij nu op je hoofd moet gaan staan bijvoorbeeld.

Die vermogende modus moet je dus gaan trainen, evolven en laten groeien. Na een half uur (20 + 10 minuten) stop je met deze sessie en ga je je dag zinnig besteden.

Alle negatieve gedachten die dan nog opkomen daartegen zeg je "Nee, jij bent morgen om 14:00 aan de beurt. Nu niet."

Zo leer je je negatieve gedachten even opzij te zetten zodat ze jou niet beheersen (weer een vaardigheid dus) en kun je verder met je eigen positieve ding.

En de volgende dag doe je weer precies hetzelfde.

Op deze manier laat je je negatieve gedachten los, challenge je ze en ontkracht je ze en leer je/ben je in staat negatieve gedachten even opzij te zetten in plaats dat die gedachten jou op zij zetten.

En het mooie is dat je al heel duidelijk blijk hebt gegeven dat jij die lijstjes met negatieve gedachten al kunt maken. En nu mag je heel voorzichtig proberen zo'n ander stukje te doen zoals ik dat hier beschreven heb.

Have fun @ChildoftheStars :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 27-04-2025 21:20:42 ]
pi_217483053
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 19:27 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zeg je tegen iemand met een gebroken been ook dat hij makkelijk de vierdaagse kan lopen?
  maandag 28 april 2025 @ 09:45:01 #294
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_217484890
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 21:04 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Zeg je tegen iemand met een gebroken been ook dat hij makkelijk de vierdaagse kan lopen?
Moet gemakkelijk kunnen toch? :P :D
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_217485222
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 21:04 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Vierdaagse is natuurlijk wel een wat extreem voorbeeld.
pi_217485276
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 10:59 schreef Halcon het volgende:

[..]
Vierdaagse is natuurlijk wel een wat extreem voorbeeld.
Net zo extreem als wat jij verwacht van iemand met meerdere ernstige psychisch stoornissen.
pi_217511001
Even een dagboekmomentje nodig

Overdag gaat het goed. Vermaak me prima en drukte/rust-balans is goed. Alleen zodra ik wil gaan slapen.... dan wordt het moeilijker. Wachten op slecht nieuws, piekeren over begrafenissen etc. Het is lastig

Onbewust aan het wachten eigenlijk. Dat doet geen mens goed. Dus overdag stuur ik mezelf bij. Bezig zijn. Alleen zodra die lamp uitgaat voor het slapen gaan... tja... dan is het brein moeilijker te sturen

Morgen gelukkig een gesprek met de psych. Ik ga wel tegen haar zeggen dat de doelen mij benauwen. Het lijken zulke grote stappen. Faalangst komt om de hoek kijken. Als ik het benoem begrijpt ze het wel denk ik! Dus dat gaan we morgen doen

Gelukkig komt in de middag mijn beste vriend langs. Gezellig spelletjes spelen en lachen. Daar verheug ik me enorm op! Met die man moet ik altijd zo lachen :)
pi_217511014
Oh trouwens! Het doen van boodschappen gaat ook goed. Als ik het dinsdag uit mijn clubje doe is de motivatie er. Leg dan de boodschappentassen klaar in de schuur en dan ga ik gewoon direct door! Grote overwinning
  donderdag 1 mei 2025 @ 20:29:40 #299
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_217511145
Heb je wel eens voor het slapen gaan een gedachtendump op papier gedaan? Dat helpt mij als ik veel aan mijn hoofd heb en daardoor niet kan slapen. Gewoon beginnen met schrijven wat je denkt tot je niet meer weet wat je moet schrijven.

Ik vind dat je het verder echt heel goed doet. Iedereen heeft zo zijn uitdagingen en jij hebt er nu een heleboel tegelijk. Wees lief voor jezelf :*
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_217514460
quote:
17s.gif Op donderdag 1 mei 2025 20:29 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Heb je wel eens voor het slapen gaan een gedachtendump op papier gedaan? Dat helpt mij als ik veel aan mijn hoofd heb en daardoor niet kan slapen. Gewoon beginnen met schrijven wat je denkt tot je niet meer weet wat je moet schrijven.

Ik vind dat je het verder echt heel goed doet. Iedereen heeft zo zijn uitdagingen en jij hebt er nu een heleboel tegelijk. Wees lief voor jezelf :*
Dank je wel O+ ik doe mijn best :) Het is even veel, maar ik overleef het wel

Die gedachtedump probeer ik wel. Het bekende piekerkwartier, waarnaar ik mezelf verwijs, alleen het is moeilijk. Ik vrees dat het piekeren er een beetje bij hoort nu. Hoe meer druk ik geef van niet mogen piekeren, hoe erger het wordt. Dus ik probeer het een beetje te laten zijn, mindfullness (ben ik zo allergisch voor ;) alleen dat woord al. Alleen het is wel wat ik probeer nu)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')