abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 21 april 2025 @ 17:31:06 #276
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_217431597
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 17:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik doe mijn best

Heb een van de begeleiders iig een app gestuurd.
Hopelijk morgen bellen met hem (heb sowieso donderdag een afspraak met hem)
En verder gewoon maar chillen vandaag en morgen weer creatief bezig :)
Goed bezig! Chillen vandaag en crea-bea morgen is een uitstekend plan!
  Spellchecker maandag 21 april 2025 @ 17:33:28 #277
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217431617
quote:

[..]
Ik doe mijn best

Mijn reactie is niet om jou te dwingen, maar om je er anders over te laten denken O+
  maandag 21 april 2025 @ 17:53:07 #278
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217431787
quote:

[..]
Ik doe mijn best

Ja. Men neme een lekkere zak chips, men legge de pootjes op de tafel en men kijke lekker TV. *)
pi_217431900
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 17:33 schreef maily het volgende:

[..]
Mijn reactie is niet om jou te dwingen, maar om je er anders over te laten denken O+
Weet ik! Sorry als het verkeerd overkwam :*

quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 17:31 schreef qltel het volgende:

[..]
Goed bezig! Chillen vandaag en crea-bea morgen is een uitstekend plan!
Ja! Dames in allerlei soorten en maten tekenen. Gewoon leuk dus

quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 17:53 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ja. Men neme een lekkere zak chips, men legge de pootjes op de tafel en men kijke lekker TV. *)
Oké, je hebt me aan het lachen gekregen ;) :*
  Spellchecker maandag 21 april 2025 @ 18:04:59 #280
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217431915
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 18:03 schreef ChildoftheStars het volgende:

Oké, je hebt me aan het lachen gekregen ;) :*
:D ^O^
pi_217437645
Even gebeld met mijn begeleiders

Zit er weer goed en ontspannen bij

Lekker knutselen en bijkomen
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 22 april 2025 @ 21:46:53 #282
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_217442439
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even gebeld met mijn begeleiders

Zit er weer goed en ontspannen bij

Lekker knutselen en bijkomen
Mooi, is het de rest van de dag ook goed gegaan? Lekker crea-bea bezig geweest?
pi_217445017
Oké... even een trap op de rem

Het is mij ter oren gekomen en het viel me ook al op dat mensen zich verantwoordelijk voor mij zijn gaan voelen. Dat is nooit mijn bedoeling geweest en dat wil ik ook niet.

Beide kanten op wil ik dat niet. Fok is een groot deel van mijn sociale leven en wil het vrijblijvend hebben. En die vrijblijvendheid ben ik een beetje gaan missen. Super lief dat mensen zich zorgen maken als ik eventjes niet online wil zijn, alleen het beklemd voor iedereen

Ik wil dit topic wel openhouden. Alleen ik wil dat iedereen weet dat ik me red. Jullie hoeven je echt geen zorgen om mij te maken. Ook niet als ik een (dag)deel offline ben of als ik overal rondstruin op Fok maar niet hier.

Door feedback die ik gekregen heb en stilstaan bij mijn eigen gevoel denk ik dat we allemaal ademruimte nodig hebben.

Ik ben jullie echt dankbaar, alleen niemand is mij wat verplicht. Fok is een hobby
Ik ben dol op Fok en Fokkers. Laten we het gezond houden

Dank jullie wel :*
pi_217454716
En begeleider is geweest
Besproken dat ik meer hulp moet vragen in deze periode.

Elke week contact en bellen. Dus komt goed.

Plus proberen emoties er te laten zijn. Dat is even een uitdaging
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 24 april 2025 @ 16:58:29 #285
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_217457277
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 11:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
En begeleider is geweest
Besproken dat ik meer hulp moet vragen in deze periode.

Elke week contact en bellen. Dus komt goed.

Plus proberen emoties er te laten zijn. Dat is even een uitdaging
Emoties zijn niet verkeerd, dus zeker doen. En mooi dat je intensiever contact krijgt met je begeleider. Dat helpt je vast de goede kant op. ^O^
pi_217457424
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 16:58 schreef qltel het volgende:

[..]
Emoties zijn niet verkeerd, dus zeker doen. En mooi dat je intensiever contact krijgt met je begeleider. Dat helpt je vast de goede kant op. ^O^
Ja zeker :) het zijn ook gewoon objectief gezien pittige tijden
Wil niet teveel van mensen vragen, dus hulp vragen is een beetje oefenen, maar goed... leren we allemaal van toch
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 24 april 2025 @ 17:32:48 #287
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_217457472
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 17:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja zeker :) het zijn ook gewoon objectief gezien pittige tijden
Wil niet teveel van mensen vragen, dus hulp vragen is een beetje oefenen, maar goed... leren we allemaal van toch
Begrijp ik hoor.. Het is lastig om om hulp te vragen. Maar goed dat je het gedaan hebt, je hebt het nodig.
pi_217481662
Poeh, pittige tijden
Het wachten op slecht nieuws en door de situatie me ook niet goed kunnen uiten bij vrienden is moeilijk en eenzaam. Kan nu gebeld worden of over een maand... in tussen is elk piepje op mijn telefoon een hartverzakking

Natuurlijk probeer ik goed te slapen. Contact met begeleiding. Afleiding... meer kan ik niet doen. Het is een zwaar gevoel. Ben er benauwd van

Van de week maar weer eens mijn moeder vragen wanneer ze me weer wil zien. Die gaat ook niet lekker

Ik kan niet huilen. Blijf maar een soort van bezig en wacht maar af. Meer kan ik nu niet. Het is eenzaam, heel erg eenzaam om mij te zijn op het moment.
pi_217481753
Even de crisisdienst gebeld
Ik kan weer even vooruit
pi_217482053
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 22:09 schreef qltel het volgende:
Je bent wel lekker actief, maar loop jezelf niet voorbij... Neem op tijd rust.
Lekker actief? Een dag is al te vol met twee uur videobellen, de handwerkclub en boodschappen doen? :{
pi_217482432
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 19:27 schreef Halcon het volgende:

[..]
Lekker actief? Een dag is al te vol met twee uur videobellen, de handwerkclub en boodschappen doen? :{
Ja minder actief dan anderen
Alleen ik zit niet de hele dag comateus op de bank series te kijken of te lezen. Heb wel mijn hobby's en bezigheden

Alleen ja... boodschappen doen en sociaal zijn kost mij buitengewoon veel energie. Na mijn vrijwilligerswerk of iets sociaal ben ik eenmaal op. Doe die dingen wel, alleen tja... kan helaas niet meer op een dag
  zondag 27 april 2025 @ 20:08:51 #292
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217482551
Hoi @ChildoftheStars,

Ik heb even snel je posts gescanned. Er gebeurt blijkbaar een hoop in je hoofd en de meeste zaken zijn negatieve gedachten.

En je zou dat soort negatieve gedachten ook gewoon data kunnen noemen; data die jij binnenkrijgt. Maar alleen jij bepaalt in principe, wat je met die data gaat doen. Ga je het geloven, neem je het serieus, ga je er naar handelen, of laat je je er door overpoweren? Maar hoe jij ook reageert op die gedachten, het is in feite niet meer dan data, zoals ook deze post voor jou ook gewoon data is.

En als ik zeg @ChildoftheStars ga nu even op je hoofd staan, wat ga jij dan doen? Hoe serieus neem je mij dan als data?

Jouw werkelijke zelf heeft (eigenlijk) de lead in jouw leven en het is goed om die data die er op je afgevuurd wordt te managen, te weerstaan en uiteindelijk zelf te bepalen wat jij in je leven doet, en of jij dus naar een feestje gaat of niet, of wel of niet op je hoofd gaat staan.

Dat lijstje wat je gemaakt hebt is perfect.

Als je een k@tdag of k@tbui hebt is het heel goed om zo'n lijstje te maken en die data dus even helemaal de ruimte te geven en het letterlijk te registreren op papier. Je neemt daarmee al die delen in jezelf dus even serieus ipv van dat ze 24 uur per dag bij jou blijven aandringen en jij met alle macht probeert een 'rustig en positief' leven te leiden.

Neem op zo'n lastige dag op het midden daarvan, zeg 14:00, een half uur de tijd om al die k@tgedachten even te registreren en geef vol gas. Laat alles er maar uitkomen zodat je zelf kunt zien wat er allemaal diep van binnen in jou leeft. Na twintig minuten stop je daarmee en dan ga je in de tien minuten daarna de lead nemen.

Je gaat vanuit jouw krachtige, redelijke en volwassen zelf naar die gedachten kijken en je gaat in je kracht komen door zelf te bepalen wat jij vindt en wat redelijk en realistisch is. Je neemt als het ware de rol op je die alle users hierboven ook nemen. Je gaat je in je vermogende modus komen en die gedachten 'disarmen'.

Dit proces is belangrijk en moet je leren omdat je dit in feite elke dag en op ieder moment zou moeten kunnen als je een gedachte krijgt die zegt dat jij nu op je hoofd moet gaan staan bijvoorbeeld.

Die vermogende modus moet je dus gaan trainen, evolven en laten groeien. Na een half uur (20 + 10 minuten) stop je met deze sessie en ga je je dag zinnig besteden.

Alle negatieve gedachten die dan nog opkomen daartegen zeg je "Nee, jij bent morgen om 14:00 aan de beurt. Nu niet."

Zo leer je je negatieve gedachten even opzij te zetten zodat ze jou niet beheersen (weer een vaardigheid dus) en kun je verder met je eigen positieve ding.

En de volgende dag doe je weer precies hetzelfde.

Op deze manier laat je je negatieve gedachten los, challenge je ze en ontkracht je ze en leer je/ben je in staat negatieve gedachten even opzij te zetten in plaats dat die gedachten jou op zij zetten.

En het mooie is dat je al heel duidelijk blijk hebt gegeven dat jij die lijstjes met negatieve gedachten al kunt maken. En nu mag je heel voorzichtig proberen zo'n ander stukje te doen zoals ik dat hier beschreven heb.

Have fun @ChildoftheStars :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 27-04-2025 21:20:42 ]
pi_217483053
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 19:27 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zeg je tegen iemand met een gebroken been ook dat hij makkelijk de vierdaagse kan lopen?
  maandag 28 april 2025 @ 09:45:01 #294
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_217484890
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 21:04 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Zeg je tegen iemand met een gebroken been ook dat hij makkelijk de vierdaagse kan lopen?
Moet gemakkelijk kunnen toch? :P :D
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_217485222
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 21:04 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Vierdaagse is natuurlijk wel een wat extreem voorbeeld.
pi_217485276
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 10:59 schreef Halcon het volgende:

[..]
Vierdaagse is natuurlijk wel een wat extreem voorbeeld.
Net zo extreem als wat jij verwacht van iemand met meerdere ernstige psychisch stoornissen.
pi_217511001
Even een dagboekmomentje nodig

Overdag gaat het goed. Vermaak me prima en drukte/rust-balans is goed. Alleen zodra ik wil gaan slapen.... dan wordt het moeilijker. Wachten op slecht nieuws, piekeren over begrafenissen etc. Het is lastig

Onbewust aan het wachten eigenlijk. Dat doet geen mens goed. Dus overdag stuur ik mezelf bij. Bezig zijn. Alleen zodra die lamp uitgaat voor het slapen gaan... tja... dan is het brein moeilijker te sturen

Morgen gelukkig een gesprek met de psych. Ik ga wel tegen haar zeggen dat de doelen mij benauwen. Het lijken zulke grote stappen. Faalangst komt om de hoek kijken. Als ik het benoem begrijpt ze het wel denk ik! Dus dat gaan we morgen doen

Gelukkig komt in de middag mijn beste vriend langs. Gezellig spelletjes spelen en lachen. Daar verheug ik me enorm op! Met die man moet ik altijd zo lachen :)
pi_217511014
Oh trouwens! Het doen van boodschappen gaat ook goed. Als ik het dinsdag uit mijn clubje doe is de motivatie er. Leg dan de boodschappentassen klaar in de schuur en dan ga ik gewoon direct door! Grote overwinning
  donderdag 1 mei 2025 @ 20:29:40 #299
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_217511145
Heb je wel eens voor het slapen gaan een gedachtendump op papier gedaan? Dat helpt mij als ik veel aan mijn hoofd heb en daardoor niet kan slapen. Gewoon beginnen met schrijven wat je denkt tot je niet meer weet wat je moet schrijven.

Ik vind dat je het verder echt heel goed doet. Iedereen heeft zo zijn uitdagingen en jij hebt er nu een heleboel tegelijk. Wees lief voor jezelf :*
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_217514460
quote:
17s.gif Op donderdag 1 mei 2025 20:29 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Heb je wel eens voor het slapen gaan een gedachtendump op papier gedaan? Dat helpt mij als ik veel aan mijn hoofd heb en daardoor niet kan slapen. Gewoon beginnen met schrijven wat je denkt tot je niet meer weet wat je moet schrijven.

Ik vind dat je het verder echt heel goed doet. Iedereen heeft zo zijn uitdagingen en jij hebt er nu een heleboel tegelijk. Wees lief voor jezelf :*
Dank je wel O+ ik doe mijn best :) Het is even veel, maar ik overleef het wel

Die gedachtedump probeer ik wel. Het bekende piekerkwartier, waarnaar ik mezelf verwijs, alleen het is moeilijk. Ik vrees dat het piekeren er een beetje bij hoort nu. Hoe meer druk ik geef van niet mogen piekeren, hoe erger het wordt. Dus ik probeer het een beetje te laten zijn, mindfullness (ben ik zo allergisch voor ;) alleen dat woord al. Alleen het is wel wat ik probeer nu)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')