Ik neem jou niets kwalijk hoor. Maar er had al veel eerder ingegrepen moeten worden. Ik laat me niet telkens weer tot op het bot afkraken door Ali die aangesloten zit bij een sekte.quote:Op woensdag 19 februari 2025 19:13 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Vragen om een ban is er een krijgen.
Je hoeft er niet op in te gaan. Volgens mij zijn jullie allemaal volwassen.
quote:Op woensdag 19 februari 2025 19:33 schreef dop het volgende:
[..]
Nou dat is dan weer wel het geval er zijn genoeg soorten die aan de dino's verwant zijn met name vogels.
Maar ook onder de vissen zijn er een paar bijzonder oude soorten.
Zet even een TR of duik de feedback in als je met oud zuur zit. Ik vind die waarheid in evolutie hier erg interessant.quote:Op woensdag 19 februari 2025 19:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
In meer dan 20 jaar op dit forum heb ik denk ik 1 keer een (onterechte) ban gehad. En nooit op F&L.
Ik denk dus dat bepaalde lieden zaken hier schromelijk overdreven en uit hun verband trekken. Wie hier werkelijk ruzie zoeken en uitlokken, blijkt wel uit de korte uitwisseling een paar posts hierboven denk ik.
Wow, mooi!quote:Op woensdag 19 februari 2025 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Letterlijke lezingen van bijbelverhalen vind ik in veel gevallen niet zo interessant.
David en Goliat, bijvoorbeeld... Lees dat letterlijk en het is een weergave van hoe David Goliat verslaat.
In allegorische zin ligt er m.i. een veel diepere betekenis in: dat kracht, sterkte, verwaandheid, gespierdheid, rijkdom, welvaart, allemaal oppervlakkige tekens van macht, wellicht onoverwinnelijk lijken, maar dat daadwerkelijke kracht ook gevonden kan worden in het kleinere, het mindere, het ogenschijnlijk 'minderwaardige' en a priori afgeschrevene.
Een licht verstandelijk beperkt iemand die zijn leven leidt en met bijvoorbeeld begeleid wonen of ondersteuning van naasten een zinvol, heerlijk leven opbouwt waarin hij gelukkig is, is de steen die hij met zijn katapult afschiet op de zogenaamd 'geweldige', 'geslaagde', in driedelig kostuum uitgedoste steenrijke zakenheld die leeft 'zoals het hoort', gebukt gaat onder stress, nooit tijd voor familie of zingeving heeft en eigenlijk alleen vreugde haalt uit zijn sociale status.
Lieden die de bijbelverhalen letterlijk willen verkopen verkrachten de ziel ervan. Als het allegorische verhalen zijn, zijn ze mooi. Als het geforceerd letterlijk moet zijn haak ik af.quote:Op woensdag 19 februari 2025 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Letterlijke lezingen van bijbelverhalen vind ik in veel gevallen niet zo interessant.
David en Goliat, bijvoorbeeld... Lees dat letterlijk en het is een weergave van hoe David Goliat verslaat.
In allegorische zin ligt er m.i. een veel diepere betekenis in: dat kracht, sterkte, verwaandheid, gespierdheid, rijkdom, welvaart, allemaal oppervlakkige tekens van macht, wellicht onoverwinnelijk lijken, maar dat daadwerkelijke kracht ook gevonden kan worden in het kleinere, het mindere, het ogenschijnlijk 'minderwaardige' en a priori afgeschrevene.
Een licht verstandelijk beperkt iemand die zijn leven leidt en met bijvoorbeeld begeleid wonen of ondersteuning van naasten een zinvol, heerlijk leven opbouwt waarin hij gelukkig is, is de steen die hij met zijn katapult afschiet op de zogenaamd 'geweldige', 'geslaagde', in driedelig kostuum uitgedoste steenrijke zakenheld die leeft 'zoals het hoort', gebukt gaat onder stress, nooit tijd voor familie of zingeving heeft en eigenlijk alleen vreugde haalt uit zijn sociale status.
Maakt een verhaal als dat van Noah jou nu ook meer Groen-links/ PvdD of doet het verder niet zoveel?quote:Op woensdag 19 februari 2025 19:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee dank je, ik word hier openlijk beschuldigd, dus dat verdient een openlijk antwoord.
Verder heb ik geen oud zuur, dit is van een paar minuten geleden.
Jezus maakt dan ook regelmatig gebruik van gelijkenissen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 19:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Lieden die de bijbelverhalen letterlijk willen verkopen verkrachten de ziel ervan. Als het allegorische verhalen zijn, zijn ze mooi. Als het geforceerd letterlijk moet zijn haak ik af.
Da's een mooie interpretatie.quote:Op woensdag 19 februari 2025 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Betekent dit dat je vanaf nu hier de mod bent?quote:Op woensdag 19 februari 2025 20:03 schreef Dotteke het volgende:
Zullen we hier het topic schoonhouden. Zet een tr als er iets is en ga er zelf ook niet op in.
Offtopic wordt vanaf nu verwijderd.
Ik houd veel van dieren ja. Ik zie dieren een beetje als onze wat kinderlijke medebewoners van de aarde waar wij goed voor moeten zorgen. En de meeste ook absolute kunstwerken.quote:Op woensdag 19 februari 2025 20:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Maakt een verhaal als dat van Noah jou nu ook meer Groen-links/ PvdD of doet het verder niet zoveel?
Nee, ik ben hier geen mod. yvonne heeft net in feedback een oproep gedaan.quote:Op woensdag 19 februari 2025 20:12 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Betekent dit dat je vanaf nu hier de mod bent?
Het Nieuwe Testament wordt in het Oude verborgen, het Oude wordt in het Nieuwe onthuld. En God moest een nieuw verbond maken omdat niemand zich aan de wet kon houden en werken is dus vervangen door geloof. En het is overduidelijk wel van God maar de joden blijven het maar verwerpen net zoals Jezus. Maar in de grote verdrukking zal Israël als natie gered worden en krijgen ze hun 1000-jarig vredesrijk die ze gelijk hadden verwacht. Maar omdat ze Jezus verworpen hebben hebben ze God zelf verworpen want Jezus is God en daardoor is het uitgesteld tot na de grote verdrukking.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Het hele NT druist in tegen het OT en is dus "niet van God en dus dodelijk".
Of andersom, want ene Paulus schuift de hele Joodse traditie&wet, de Middellandse Zee in.
P.S. moet jij op dit tijdstip (10:15) niet in de kerkbanken zitten?
Ja maar 98% is letterlijk en het verhaal maakt duidelijk dat als je God dient je iedereen kan verslaan hoe machtig ook. Dus je zoekt er teveel achter en het feit je niet van letterlijk houdt zit je bij de bijbel verkeerd.quote:Op woensdag 19 februari 2025 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik trek me even terug.quote:Op woensdag 19 februari 2025 20:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De 'onbesneden reuzen van de Filistijnen' zijn alle dingen in het leven die ons naar beneden proberen te halen, verzwakken, aan het twijfelen willen brengen, ons eronder willen krijgen.
Maar met geloof kunnen we al die dingen het hoofd bieden. Wij doen wat wij kunnen, en God zorgt ervoor dat we daarin slagen.
Ik weet niet wat je bedoelt eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 19 februari 2025 20:27 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ik trek me even terug.
Maar ik voel een "No true Scotsman" aankomen.
Zo kan je het inderdaad ook zien en toepassen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Goliath de filistijn hoont Israël.quote:Hij zoekt vijf gladde stenen uit de beekbedding. Gladde stenen zijn glad geworden door het stromende water. Het stromende water is een beeld van het Woord van God dat door de Geest wordt toegepast op hart en geweten. De stenen zijn een beeld van de woorden uit het Woord van God. Als we ons bezighouden met het levende water van het Woord van God, zodat we het leren kennen, zal de Geest van God ons daaruit verzen kunnen aanreiken die we kunnen gebruiken in de strijd tegen de vijand.
Onze hoatzinquote:Op woensdag 19 februari 2025 19:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Cassowaries, and ratites in general, are considered pretty close living relatives of certain avian dinosaurs,” Zoological Manager Ana Frace said.
Mijn favoriet
Het is ook de 'sterke man' die rebels is tegen God en die in jezelf zit verslaan door middel van het geloof.quote:Op woensdag 19 februari 2025 20:44 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Zo kan je het inderdaad ook zien en toepassen.
Het verhaal gaat vooral ook over hoe geloof en vertrouwen dreigende 'reuzen' verslaat. De geestelijke betekenis.
En:
[..]
Goliath de filistijn hoont Israël.
Goliath is een beeld van de duivel en David van de Christus. Eerste komt intimiderend over en maakt veel geluid, maar wordt verslagen door waar de stenen voor staan. De verzoeking in de woestijn heeft er ook iets van weg, de duivel wordt weerstaan met 3x 'er staat geschreven', het woord van God is een zwaard volgens efeziërs 6.
Waar haal je die (antisemitische) ideeën/opvattingen toch vandaan??quote:Op woensdag 19 februari 2025 20:15 schreef Doedelzak77 het volgende:
Maar in de grote verdrukking zal Israël als natie gered worden en krijgen ze hun 1000-jarig vredesrijk die ze gelijk hadden verwacht. Maar omdat ze Jezus verworpen hebben hebben ze God zelf verworpen want Jezus is God en daardoor is het uitgesteld tot na de grote verdrukking.
Iedereen die kan nadenken begrijpt heel goed wat hij bedoelt. Wil jij wel begrijpen wat een ander bedoelt? Vat het aub niet verkeerd op maar ik merk vaak dat jij niet de fijngevoeligheid bezit om subtiele toespelingen van anderen te snappen. Kan ik je eventueel helpen om dat te verbeteren? Ik bied graag de helpende hand aan.quote:Op woensdag 19 februari 2025 20:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoelt eerlijk gezegd.
Tja, hoogbegaafdheid en autisme leiden soms weleens tot dat soort dingen. Dus leg maar uit.quote:Op woensdag 19 februari 2025 21:43 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Iedereen die kan nadenken begrijpt heel goed wat hij bedoelt. Wil jij wel begrijpen wat een ander bedoelt? Vat het aub niet verkeerd op maar ik merk vaak dat jij niet de fijngevoeligheid bezit om subtiele toespelingen van anderen te snappen. Kan ik je eventueel helpen om dat te verbeteren? Ik bied graag de helpende hand aan.
Goliat zou net zo goed het beeld van Christus kunnen zijn. Hij stierf en offerde zichzelf immers op voor zijn volk.quote:Op woensdag 19 februari 2025 20:44 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Zo kan je het inderdaad ook zien en toepassen.
Het verhaal gaat vooral ook over hoe geloof en vertrouwen dreigende 'reuzen' verslaat. De geestelijke betekenis.
En:
[..]
Goliath de filistijn hoont Israël.
Goliath is een beeld van de duivel en David van de Christus. Eerste komt intimiderend over en maakt veel geluid, maar wordt verslagen door waar de stenen voor staan. De verzoeking in de woestijn heeft er ook iets van weg, de duivel wordt weerstaan met 3x 'er staat geschreven', het woord van God is een zwaard volgens efeziërs 6.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |